Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟

چکیده محتوا

آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟

سولاریم یا تخت های برنزه کننده خدماتی هستند در زمینه زیبایی و برنزه سازی پوست اما سوالی که در این جا وجود دارد این است که آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟

افرادی که از عمل زیبایی پروتز سینه استفاده کرده اند ممکن است این نگرانی را داشته باشند که در هنگام استفاده از سولاریم خطری متوجه پروتر سینه  آن ها باشد. در این مطلب قصد داریم موضوع مور نظر را بررسی کنیم.

تاثیر سولاریوم بر روی پروتز سینه

در ادامه موضوع آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ باید بگوییم در حالت کلی این نوع خدمات زیبایی بر روی پروتزهای سینه تاثیر چندانی بر جای نمی گذارند. افرادی که از عمل زیبایی پروتز سینه استفاده کرده اند می توانند برای برنزه کردن از تابش آفتاب و سولاریوم استفاده کنند.

نکته مهمی که در رابطه آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ این است که استفاده از این فرایند زیبایی باید در یک فاصله زمانی که پزشک مشخص کرده است مجاز به استفاده از سولاریوم هستند. در غیر این صورت توصیه نمی شود.

زمانی که افراد در مدت زمان تعیین شده توسط پزشک را نادیده گرفته و فرایند سولاریوم را انجام دهند مطمئنا تاثیرات منفی را بر روی پروتزهای سینه مشاهده خواهند کرد.

امروزه پروتزهای سینه را با استفاده از متدهای مدرن و نوین تولید می کنند به همین دلیل است که قابلیت قرارگیری در شرایط مختلف را دارند. این پروتزها در حالت معمولی از سیلیکون و سالین ساخته شده اند و همین امر موجب شده که در هنگام قرارگیری در برابر اشعه ی ماورایی بنفش از دوام زیادی برخوردار باشند.

سیساکون و سالین که به عنوان ماده اصلی سازنده پروتزهای سینه شناخته می شوند از قابلیت هماهنگی و سازگاری با محیط زیست برخوردار هستند.

تاثیر سولاریوم بر روی پروتز سینه

نگرانی های احتمالی

با توجه به اینکه در پاسخ به آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ اشاره کردیم که این موضوع مشکلی را به دنبال ندارد اما هنوز هم برای استفاده از سولاریوم در این شرایط چارچوب هایی وجود دارد.

1.تغییرات پوستی

با توجه به اینکه برای انجام سولاریوم از اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود زمانی که افراد در معرض این اشعه قرار می گیرند ممکن است در ساختار بافت و قابلیت ارتجاعی پوست آن ها تغییراتی رخ دهد.

در برخی موارد بسیار کمیاب ممکن است که تغییرات به وجود آمده بر روی پروتز یا ایمپلنت سینه ها تاثیر بگذارد. این تاثیر می تواند به شکل احساس ناراحتی و درد یا تغییر در احساس پروتز رخ دهد.

2.تاثیرات گرمایشی

برای درک بیشتر آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ باید احتمالا را در نظر بگیریم. یکی از موارد دیگر این است که تخت های سولاریوم برای انجام فرایند برنزه سازی از خود گرما متصاعد می کنند.

این امر می تواند به صورت بالقوه بر روی هماهنگی و یکپارچگی در پروتز سینه تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه در هنگام ساخت پروتزها آن ها را در معرض تست مقاومت در برابر گرما قرار می دهند معمولا این خطر را چندان جدی نمی گیرند.

نگرانی های احتمالی

توصیه هایی برای استفاده از سولاریوم با ایمپلنت سینه

افرادی که از پروتز سینه استفاده کرده اند و در عین حال این پرسش برایشان مطرح است که آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشند.

1.با جراح خود مشورت نمایید

برای اطمینان خاطر از این موضوع پیش از اینکه اقدام به برنزه سازی با تخت های سولاریوم کنید بهتر است با پزشک متخصص جراحی که عمل پروتز یا ایمپلنت سینه را برای شما انجام داده است مشورت کنید.

آن ها نسبت به شرایط شما آگاهی کامل داشته از این رو می توانند پیشنهادات خود را بر اساس نوع پوست و ویژگی های مخصوص ایمپلنت و مدلی که استفاده شده است را تحت اختیار شما قرار دهد.

2.از اقدامات محافظتی استفاده کنید

برای اطمینان از آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ باید به این نکات توجه کنید. افراد برای اینکه خیال خود را از بابت این مشکل راحت کنند می توانند از لباس های مخصوص و محافظت کننده و ضد آفتاب برای محافظت خود در برابر اشعه یو وی استفاده کنند.

استفاده از این گزینه ها تا حدودی می تواند خطرات و آسیب های پوستی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید

آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟

مهمترین موضوعی که در رابطه با آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ وجود دارد این است که در این دستگاه ها برای برنزه سازی از اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود که این امکان را دارد که جراحت ها و بافت هایی را که بر اثر پروتز بر روی پوست ایجاد شده است را تحت تاثیر قرار دهد.

در برخی موارد اشعه ی موجود می تواند بر روی خط اسکاری که در اثر جراحی ایجاد شده است تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر هنگامی که این سوال مطرح می شود که آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ مهمترین چیزی که به آن اشاره می شود رعایت مدت زمان مناسب بعد از عمل سولاریوم است. در صورتی که این موضوع را در نظر نگیرید می تواند طخم ها و جراحت های حاصل از پروتز را دچار التهاب کند.

در صورتی که افراد در زمان نامناسب اقدام به استفاده از سولاریوم کنند می تواند تبعاتی مانند تیره شدن پوست را به دنبال داشته باشد. در صورت عدم توجه به زمان مناسب امکان دارد فرد دچار جراحات و مشکلاتی شود که تا پایان عمر با آن دست به گریبان باشد.

در حقیقت همه ی ما می دانیم که پروتزها به عنوان یک راه حل دائمی به کار نمی روند این مواد بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص قابلیت های خود را از دست می دهد این مسئله باعث از دست دادن حجم اولیه پروتزهای سینه می شود که ارتباطی به گرمای سولاریوم ندارد.

عوارض ناشی از سولاریوم برای پروتز سینه

سخن پایانی

در این مطلب سعی شده به شکل مختصر به موضوع آیا سولاریوم برای پروتز سینه ضرر دارد؟ پرداخته شود. در هنگام انتخاب پروتز برای انجام این فرایند لازم است به مراکر معتبر نظیر کلینیک کازمدیک پروتز کمک بگیرند تا بتوانند بهترین خدمات را دریافت کنند. در واقع انتخاب کلینیک مناسب یکی از مهمترین گزینه های موفقیت عمل پروتز سینه می باشد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *