Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟

چکیده محتوا

آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟

آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ پروتزهای مصنوعی را معمولا افراد بعد از نقص عضو برای داشتن عملکرد بهتر به کار می برند.

سازمان ها و شرکت های بیمه مختلفی وجود دارند که هزینه های مربوط به پروتزهای مصنوعی را تا حدودی برای افراد دارای نقص عضو تقبل می کنند. البته نکته ای که وجود دارد این است، فرد باید شرایط لازم را برای دریافت کمک هزینه داشته باشد.

برای درک بهتر این موضوع همراه ما باشید. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار در پروتز قطع عضو و بیمه آن خواهیم پرداخت.

چه افرادی مجاز به دریافت بیمه برای پروتز قطع عضو می باشند

در ادامه موضوع آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ قصد داریم افرادی را که شامل این قانوان می شوند از نظر شرایط مورد بررسی قرار دهیم. افرادی که به صورت اختیاری یا اجباری بیمه شده اند.

کسانی که به عنوان مستمری بگیر هستند و افرادی که تحت تکفل بیمه شدگان قرار دارند شامل این نوع خدمات بیمه خواهند شد.

در پاسخ به آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ باید بگوییم که بله خرید برخی تجهیزات و وسایل پزشکی از جمله پروتزهای مصنوعی تا حدودی شامل پشتیبانی بیمه خواهد شد.

افرادی که با بیمه هایی طرف قرارداد هستند که خرید لوازم پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند. کی توانند در صورت نیاز و بروز اتفاقات منجر به قطع عضو براساس شرایط، قوانین پیش بینی شذده توسط شرکت بیمه کمک هزینه هایی را دریافت نمایند.

این افراد می توانند هر 5 سال یکبار نیز مبلغی را دریافت و برای تعویض پروتزهای مصنوعی دست و پا به کار ببرند. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه های مربوط به قطع عضو متفاوت خواهد بود. بنابرین نمی توانیم یک هزینه ثابت و مشخص اعلام کنیم.

در ادامه آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ باید بدانید که امروزه پروتزهای قطع عضو در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند که دارای قابلیت های مکانیکی و هیدرولیکی هستند.

این ویژگی ها باعث می شود که کنرل سرعت پروتز برای بیمار امکان پذیر باشد. جالب است بدانید در حال حاضر پروتزهای مناسب پا وجود دارد که با استفاده از کامپیوتر کنترل می شوند.

این نوع پروتزها به دلیل قابلیت هایی که دارند بسیار گران قیمت هستند از این رو ممکن است شرکت های بیمه از پوشش دادن آن ها سرباز زنند.

چه افرادی مجاز به دریافت بیمه برای پروتز قطع عضو می باشند

عوامل موثر برای پذیرفتن بیمه قطع عضو

همانطور که در ابتدای موضوع آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ اشاره کردیم پروتزهای مصنوعی دارای هزینه هایی هستند که این هزینه ها به شکل ثابت نخواهند بود. نوع پروتز به عنوان یک عامل تعیین کننده در این زمینه شناخته می شود. امروزه کلینیک های تخصصی در زمینه ساخت پروتزهای مصنوعی عملکرد فوق العاده دارند.

معمولا این پروتزها توسط میکروپروسسورها پشتیبانی می شوند. این محصولات پیشرفته از قیمت بالایی برخوردار هستند. معمولا شرکت های بیمه تا حدودی هزینه هنا را متقبل می شوند. در صورت افزایش هزینه فرد بیمار موظف به پرداخت آن می باشد.

مواد و متریال مورد استفاده در پروتز

یکی دیگر از موارد که در رابطه با آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ مورد بررسی قرار می گیرد مواد و متریالی است که در ساخت پروتزها به کار می روند.

پروتزهای پیشرفته با استفاده از مواد مرغوب ساخته می شوند. آن ها معمولا از بین متریال هایی انتخاب می شوند که در عین مقاومت از وزن سبکی برخوردار هستند.

هر اندازه که کیفیت پروتزها بیشتر باشد قیمت بالاتری باید پرداخت شود که ممکن است این امر شامل بیمه نشود. ممکن است برخی از بیماران قطع عضو دارای شرایط خاصی باشند که مجبور به سفارشی سازی قطعه مورد نظر شوند.

در این موارد ساخت پروتز با مواد خاص و در مدت زمان بیشتری انجام می شود. در اینجا بیمار باید تحقیق کند و مواردی که شامل بیمه می شود را شناسایی کند.

در برخی موارد سفارشی سازی در بخش هایی شامل پوشش بیمه نمی شود. برخی موارد نیز تولید کننده پروتز با بیمه طرف قرارداد نیست و در این موقعیت فرد باید هزینه های بالایی را بپردازد.

در پاسخ به پرسش آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ لازم است شرایط شرکت بیمه ای که رد را پوشش می دهد را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

برخی از بیمه های دولتی و تعدادی از بیمه های خصوصی خود را ملزم به پرداخت بیمه قطع عضو و خرید وسایل کمکی برای جبران این نقص می کنند.

با توجه به اینکه سالانه هزینه های خرید پروتزهای مصنوعی و دیگر لوازم پزشکی دستخوش تغییراتی می شود شرکت های بیمه در بخشنامه های مخصوص میزان و شرایط خرید پروتزهای مصنوعی را ارائه می دهد. افراد می توانند این موضوع را با دقت زیادی مورد بررسی قرار دهند.

مداراک لازم برای دریافت بیمه برای خرید پروتز مصنوعی

افرادی که آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟ مطرح می کنند باید بدانند که مدارک و مستنداتی برای دریافت بیمه لازم است که فرد دارای نقص عضو باید آن را ارائه دهد.

گواهی پزشک معالج برای قطع عضو و فاکتور خرید پروتز مصنوعی را به شرکت های بیمه ارائه کند. امروزه شرکت های بیمه دارای سامانه های غیرحضوری هستند و افراد نیاز ندارند که به مراکز بیمه مراجعه کنند.

آن ها می توانند با ارائه مدارک به صورت غیرحضوری به سامانه از خدمات نوجود در این زمینه برخوردار شوند. میزان دریافت کمک هزینه های بیمه برای خرید پروتز قطع عضو بر اساس میزان آسیب دیدگی و مقدار قطع شدن اعضا است. خرید پروتزها به افراد کمک می کند تا بتوانند به زندگی عادی و روزمره خود بازگردند.

هر کدام از شرکت های بیمه خصوصی و دولتی قوانین خاص خود را در این زمینه دارند. برای اطلاع بیشتر از این موارد افراد باید جدیدترین بخشنامه های هر سال را مطالعه کنند.

سخن پایانی

کلینیک کازمدیک به عنوان یکی از مراکز تخصصی و حرفه ای در زمینه ساخت و تولید انواع پروتزهای مصنوعی با ارائه مطلب آیا پروتز قطع عضو شامل بیمه میشود؟

سعی در آگاهی بیشتر مخاطبان در این زمینه داشته است. افراد باید در هنگام انتخاب کلینیک ها و مراکز ساخت پروتز مکان هایی را انتخاب کنند که با شرکت های بیمه طرف قرارداد باشند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *