Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

اسکرال شل چشم چیست؟

چکیده محتوا

اسکرال شل چشم چیست؟

شاید با نگاه به عنوان این مبحث برایتان سوال ایجاد گردد، که به راستی اسکرال شل چشم چیست؟ منظور از اسکرال شل در حقیقت نوعی پروتز ویژه بوده و از یک لایه تشکیل شده است و آن را به عنوان چشم مصنوعی نیز می شناسیم. از ویژگی‌های بارز آن، می‌توان به عدم خاصیت انعطاف پذیری و همینطور ظرافت بالایش اشاره کرد‌.

‌توجه داشته باشید که اسکرال چشم، بهترین انتخاب ممکن برای آن دسته از افرادیست که وابسته به بروز آسیب به قسمت ظاهری چشم، پزشک دستورد تخلیه کامل و یا نیمه آن را داده است. این نوع پروتز، به سبب بهبود ظاهری چشم، از طریق کلینیک های ارتوپدی فنی صاحب اعتبار و مطرح که در پایان به معرفی آن خواهیم پرداخت، به تولید خواهند رسید.

در این مبحث همراه من باشید تا مضاعف بر ارائه پاسخی تمام و کمال به سوال اسکرال شل چشم چیست؟ تمام ابعاد مرتبط به آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مزیت‌های انتخاب اسکرال شل چشم

بعد از اینکه با جواب، اسکرال شل چشم چیست؟ مواجه گشتید؛‌ حال زمان آن است تا از انواع مزیت‌هایی که داراست نیز؛ مطلع گردید:

  • توجه داشته باشید که از این نوع پروتز، به عنوان یک پرتز عاری از تخلیه یاد می‌گردد و آن دسته از افرادی که روند تخلیه چشم را پشت سر نگداشته‌اند، امکان سفارش ساخت آن را خواهند داشت
  • در پاسخ به اسکرال شل چشم چیست؟ باید بگوییم نوعی پروتز است که حرکت در این مدل چون حرکت کردن چشم طبیعی خود فرد می‌باشد، چراکه اتصال میان کره چشم و ماهیچه ها هنوزهم به قوت خود باقیست‌
  • آری، در گام دوم برای جواب به اسکرال شل چشم چیست؟ باید بگوییم که این نوع نزدیک‌ترین مدل به چشم طبیعی انسان بوده و گاهاً تشخیص اصل و یا مصنوعی بودن آن برای افراد دشوار است‌.
  • از سایر ویژگی‌های برجسته این نوع پروتز میتوان به داشتن وزن بسیار سبک آن اشاره داشت.
  • اگر در باب میزان ترشحات خروجی چشم‌هایتان نگران هستید، با خیال راحت اسکرال چشم را برگزینید، چراکه، ترشحات در این نوع، بسیار کمتر سایر چشم‌های مصنوعی می‌باشد.

چگونگی جایگذاری اسکلرال شل

حال که مضاعف برای دریافت پاسخ اسکرال شل چشم چیست؟ بر مزیت‌های متعدد آن نیز واقف آمدید، باید در باب نحوه جایگذاری آن، نیز اطلاعات کامل و مفیدی را کسب نمایید. در اغلب زمان‌ها، به جهت نصب نمودن اسکلرال شل در قسمتی از چشم که دچار آسیب گشته، انجام عمل جراحی لغو می‌گردد و به سهولت میتوان را در قسمت مدنظر، جایگذاری نمود.

اما لازم بذکر است که به سبب حساسیت و ظرافت قابل توجه در قرنیه چشم بیمار، ممکن است بعد از جایگذاری پروتز، او را با شرایطی توام با عوارض متعدد چون درد و قرمزی شدید و همچنین ریزش اشک مداوم همراه سازد. در صورت بروز چنین شرایطی، فرد بیمار می‌بایست، حتما تن به انجام عمل فلپ ملتحمه بدهد.

بدین ترتیب، ناحیه مد نظر، به جهت بهره‌مندی از پروتز چشم آماده می‌شود. بعد از تکمیل پاسخ اسکرال شل چشم چیست؟ باید بدین موضوع تاکید ورزیم که این جراحی حتما باید از سوی یکی از پزشکان مطرح در حوزه چشم یا پروتزیست مورد تایید قرار گیرد.

چنانچه که ارتباط اسکلرال شل با چشم به خوبی پیش رود و ظهور علائم یاد شده کاملا کمرنگ باشد، گزینه عمل جراحی در آخرین اولویت قرار گرفته و مطلوب است که پروتز بدون کمک گرفتن از انجام عمل در محل مدنظر قرار گیرد.

امیداریم تا به اینجای مبحث علاوه بر دریافت شرحی کامل از پاسخ به سوال اسکرال شل چشم چیست؟ از نوع جایگذاری آن مطلع گشته باشید و در زمان انجام آن، به دام چالش‌‌های متعددی نیوفتید.

محصول پیشنهادی: پروتز چشم

قیمت پروتز اسکرال شل چشم چقدر است؟

دریافتید که اسکرال شل چشم چیست؟ اما آیا در باب تناسب قیمت آن با هزینه‌ای که در اختیار دارید، چیزی می‌دانید؟ نه تنها نوع پروتز مورد اشاره، بلکه تمامی انواع دیگر صاحب یک برآورد هزینه ثابت نخواهند بود.

بدین منظور که شما اطلاعات مورد نیاز خود را در باب میزان قیمت‌ها بدست آورید، برقراری ارتباط با کلینیک مدنظرتان است. البته تاکید می ‌ورزیم که به جهت دریافت خدمات مطلوب و توام با برآورد هزینه منطقی، در باب کلینیک ارتوپدی فنی مدنظرتان که در حوزه ساخت چشم مصنوعی فعالیت می‌نماید، تحقیق و بررسی کامل به عمل آوردید.

توجه داشته باشید که موارد مهم به جهت اطلاق قیمت‌ها، درموارد زیر خلاصه می‌گردند که بعد از دریافت پاسخ اسکرال شل چشم چیست؟ نیاز است تا آن‌ها را بدانید:

  • میزان کیفیت مواد مورد استفاده در روند تولید پروتز چشم نام برده
  • درصد شباهت آن به چشم واقعی انسان و یا به زبان دیگر، طبیعی جلوه دادن
  • مجرب بودن پروتوزیستی و میزان تخصص آن به جهت پیگیری روند ساخت چشم مصنوعی

تمامی عوامل یاد شده در کنار هم قرار می‌گیرند و قیمت نهایی پروتز را معین می‌سازند.

بار دیگر با تاکید نهادن بر سخنمان، از شما می‌خواهیم که برای ساخت این نوع پروتز به سبب دارا بودن حساسیت بسیار بالا، بی‌گدار به آب نزنید و بدون تعجیل، کلینیکی را برگزینید که در روند ساخت مضاعف بر استفاده از متریال مطلوب و صاحب کیفیت قابل توجه، قیمتی منطقی را به شما پیشنهاد بدهند.

در این مبحث سعیمان بر آن است تا با پاسخ به اسکرال شل چشم چیست؟ در پایان مطرح‌ترین کلینیک فعال در این حوزه را نیز خدمتتان معرفی نماییم.

 

قیمت پروتز اسکرال شل چشم چقدر است؟

چگونه چشم مصنوعی کثیف می شود؟

بعد از دریافت پاسخ در باب رفع ابهام اسکرال شل چشم چیست؟ باید به سبب محافظت صحیح از آن وابسته به حساسیت بالایی که داراست، اطلاعاتی به سبب چگونگی آلوده گشتن آن کسب نمایید.

پدیده ای نو نیست و اغلب برای همه ما رخ داده است که در مواقع متعدد، چون برخاستن از خواب، سردی هوا و یا زمان بیماری؛ متوجه خارج گشتن ترشحات از چشممان گشته‌ایم. همین ترشحات تهدیدی به جهت کثیف شدن پروتز اسکرال است. البته میزان گردو غبار موجود در هوا نیز، می‌تواند در این رویداد نیز، نقش ویژه‌ای ایفا کند‌.

ناگفته نماند که درصد جذب کثیفی چشم مصنوعی در افراد متعدد، با تفاوت همراه است و ریشه در شرایط جوی محیطی دارد که در آن زندگی می‌کنند. اما از تمام این تفاسیر که بگذریم، مراقبت و تمیز نگه داشتن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چگونه مراقب چشم مصنوعی خود باشیم

نکته ای که می‌بایست بعد از بعد از تکمیل اطلاعات اسکرال شل چشم چیست؟ بدان بپردازیم، این موضوع است که در هر شرایطی آن را تمیز و بدور از آلودگی نگه داریم. البته پروسه تمیز نمودن آن بسیار آسان بوده و بعد از انجام مکرر، برایتان معمول و توام با سرعت بیشتری خواهد گشت.

به جهت تمیز نمودن ترشحات خارج شده و نشسته بر پلک یا مژه، بهترین گزینه ممکن استفاده از دستمال‌های مرطوب تمیز می‌باشد. روند تمیز نمودن اسکرال شل را به آب گرم و صابون بسپارید. بدین ترتیب که به آرامی و بدور از بروز فشار به سبب ایجاد خراش و یا آسیب روی آن، میان انگشتانتان تا رفع کامل آلودگی‌ها مالش بدهید.

البته اطمینان حاصل نمایید که به طور کامل اثرات صابون به واسطه آب رفع گشته، در غیر اینصورت ممکن است که در زمان نصب پوسته، سبب سوزش سطح چشمتان گردد. در تکمیل پاسخ به اسکلرال‌ شل چشم چیست؟ و چگونه باید از آن مراقبت نماییم؟

باید تاکید نماییم که به هیچ وجه از پاک کننده های شیمیایی یا ضدعفونی کننده به جهت تمیز کردن اسکرال شل با هدف عدم بروز آسیب و تحریک سطح بافت چشم استفاده نکنید.

چگونه مراقب چشم مصنوعی خود باشیم

کلام پایانی

این مبحث را با عنوان اسکرال شل چشم چیست؟ آغاز نمودیم و تمام ابعاد مرتبط بدان را نیز مورد بررسی کامل قرار دادیم. وابسته به سبکی که اسکلرال شل‌ها دارا هستند، حایگذاری آن، نیازمند تخلیه کامل چشم نبوده و بسیار طبیعی‌تر از انواع دیگر به نظر می‌آید. با این اوصاف تشخیص آن از چشم اصلی انسان، بسیار دشوار و گاهی غیر قابل امکان است.

از طرف دیگر، وابسته به آنکه در اغلب مواقع، بکارگیری این نوع پروتز، نیازمند انجام پروسه جراحی نبوده و تنها گزینه مطلوب به جهت پاسخگویی به انتظارات افرادی محسوب می‌گردد که دارای چشم آسیب دیده می‌باشند.

کلینیک مطرح مزدک پروتز را به جهت فعالیت سال‌های متمادی در حوزه ساخت پروتز چشم، معرف حضورتان خواهیم بود که وابسته به استقبال خوبی که از طرف بیماران متعدد برخوردار گشت، در سدر سایر کلینیک‌های فعال در این حوزه قرار گرفته است.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *