Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

انواع پروتز پنجه پا

چکیده محتوا

انواع پروتز پنجه پا

انواع پروتز پنجه پا، با پوشاندن عیوب جسمانی فرد بر سلامت عمومی آن می افزاید. متقاضیانی که به دلیل ناهنجاری های فیزیکی و حوادث غیر مترقبه مجبور به قطع عضو شدند، می توانند از این محصول استفاده کنند.

این کالای ارزشمند در جنس های مختلفی تولید می شود. با بهره وری از آن ها، توانایی حرکتی خود را بهبود ببخشید. پروتز های پنجه پا در سایز ها و اندازه های متفاوتی طراحی می شود. با در میان گذاشتن نیاز خود با متخصصین، بهترین نوع آن را برای خود تهیه کنید.

در ادامه درباره انواع پروتز های پنجه پا و ویژگی های آن ها توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

دلایل استفاده از پروتز های پنجه پا

مقاله انواع پروتز پنجه پا، مطالب جالبی درباره این کالای ارزشمند شرح می دهد. استفاده از پروتز های پنجه پا برای افرادی که از از دست دادن یک یا چند پنجه پا رنج می برند، مزایای زیادی دارد. در زیر به برخی از دلایل استفاده از آن اشاره می کنیم؛

  • بهبود قابلیت حرکت: با استفاده از آن، افراد قابلیت حرکت و راه رفتن خود را بهبود می بخشید و به شکل طبیعی تر حرکت می کنند.
  • تعادل و استقامت: انواع پروتز پنجه پا به افراد کمک می کنند، تا تعادل و استقامت خود را بهبود دهند و از احساس خستگی و ناتوانی در زمان راه رفتن جلوگیری نمایند.
  • کاهش درد و فشار: استفاده از این محصول به توزیع بهتر وزن بدن و کاهش فشار بر روی بخش های مختلف پا کمک می کند. همچنین درد و ناراحتی را کاهش خواهند داد.
  • بهبود ظاهر ظاهری: پروتز های پنجه پا تاثیر قابل توجهی در ظاهر شما دارد. آن ها از نقص های ظاهری ناشی از از دست دادن پنجه پا جلوگیری می کند.
  • بهبود کیفیت زندگی: بهره وری از پروتز پنجه پا می تواند بهبود کیفیت زندگی افراد را ارتقا دهد. با وجود این تکنولوژی به راحتی به انجام کار های روزمره خود بپردازید.

استفاده از پروتز های پنجه پا تغییرات اساسی در زندگی متقاضیان درمان ایجاد می کند. این سری از کالا های پزشک، شما را از بند محدودیت ها و ناتوانی های جسمی رها می سازد.

پای مصنوعی سبک ویژگی های آن

پای مصنوعی سبک یکی از محبوب ترین انواع پروتز پنجه پا است، که با استفاده از مواد سبک و پیشرفته تولید می شود. این محصول با هدف افزایش راحتی و حرکت فرد تولید می گردد.

پروتز های این دسته، شباهت بسیاری به شکل طبیعی اندام دارد. با استفاده از آن، حرکت در زاویه های مختلف برای شما راحت خواهد بود. از ویژگی های بارز آن عبارتند از؛

  • وزن سبک: یکی از ویژگی های بارز پای مصنوعی سبک، وزن کم آن است. این محصول باعث می شود، فرد بتواند به راحتی حرکت کند و از خستگی و ناتوانی در طول روز جلوگیری می گردد.
  • ساختار محکم و انعطاف پذیر: این محصول دارای ساختاری محکم با انعطاف پذیری مناسب است. آن ها به فرد امکان حرکت طبیعی و راحت را می دهند.
  • راحتی در استفاده: به دلیل وزن سبک انواع پروتز پنجه پا در سری سبک، استفاده از آن ها راحت می باشد.
  • قابلیت تنظیم: پای مصنوعی سبک دارای قابلیت تنظیم و تنظیمات مختلف است، که به فرد امکان انطباق با نیازهای خود را می دهد.
  • قابلیت شخصی سازی: این محصول معمولاً قابلیت شخصی سازی و تنظیم به نیاز های خاص فرد را دارد. متناسب با وضعیت جسمانی خود، نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

با توجه به ویژگی های بارز خود پروتز پای سبک، امکان ادامه زندگی فعال و روزمره را خواهید داشت. علاوه بر آن، بدون محدودیت می توان به انجام کار های روزمره خود بپردازید.

پای مصنوعی سبک ویژگی های آن

پای تک محوری و چند محوری با ویژگی های آن

انواع پروتز پنجه پا از نظر جنس، نوع متریال و تکنولوژی ساخت در دسته های مختلفی قرار می گیرند. پای مصنوعی تک محوری و چند محوری دو نوع پروتز پا هستند، که بر اساس ساختار و عملکرد آن ها تفاوت دارند.

بیشتر بخوانید

این دو محصول تناسب خوبی با بدن فرد متقاضی برقرار می کند. همچنین از او در انجام حرکت های متفاوت حمایت می نماید. در زیر مهم ترین ویژگی های این دو محصول را نام می بریم؛

·        پای مصنوعی تکمحوری:

_ساختار ساده: پای مصنوعی تک محوری دارای ساختار ساده تری است. عموماً از یک محور اصلی برای حرکت استفاده می کند.

_پایداری: این کالای باارزش به دلیل ساختار ساده، پایداری بیشتری در هنگام حرکت فرد فراهم می سازد.

_قابلیت تنظیم کمتر: پای مصنوعی تک محوری معمولاً قابلیت تنظیم کمتری نسبت به پای چند محوری دارد.

_مناسب برای فعالیت های روزمره: انواع پروتز پنجه پا تک محوری برای انجام فعالیت های روزمره مناسب هستند.

·        پای مصنوعی چند محوری:

_ساختار پیچیده تر: پای مصنوعی چند محوری از ساختار پیچیده تری برخوردار است. بر همین اساس حرکت آن ها حول چندین محور متفاوت انجام می شود.

_انعطاف پذیری بیشتر: این نوع محصولات به دلیل ساختار چند محوری، انعطاف پذیری بیشتری در حرکت فراهم می کند.

_قابلیت تنظیم بیشتر: انواع پروتز پنجه پا مدل چند محوری اغلب دارای قابلیت تنظیم بیشتری هستند. آن ها به فرد امکان انطباق با نیاز های مختلف را می دهند.

_مناسب برای فعالیت های ورزشی: این نوع پای مصنوعی به دلیل انعطاف پذیری بیشتر، برای انجام فعالیت های ورزشی و حرکات پیچیده مناسب می باشند.

هر یک از این دو نوع پای مصنوعی را بر اساس نیاز و فعالیت های شخصی خود، انتخاب کنید. اگر به ورزش علاقه مند هستید، پیشنهاد ما، پای مصنوعی چند محوری است.

پای پاسخ کوتاه و ویژگی های آن

پای پاسخ کوتاه از دیگر انواع پروتز پنجه پا است، که برای استفاده در فعالیت های روزمره و غیر ورزشی طراحی شده اند. این محصول به نسبت سایر نمونه ها، ساختار ساده تری دارد و برای استفاده در فعالیت های معمولی با کم ترین انعطاف پذیری مناسب می باشند.

اگر هدف شما رسیدگی به کار های روزمره است، این دسته از پروتز ها مفید خواهد بود. قیمت آن نسبتاً مناسب می باشد. این کالای پزشکی با ارزش به عنوان یک گزینه اقتصادی برای افرادی که به پای مصنوعی نیاز دارند، مطرح می شود. از جمله مشخصات بارز آن عبارتند از؛

  • ساختار ساده: پای پاسخ کوتاه از ساختمانی ساده بهره مند است. این محصول اجازه حرکت های در زاویه های محدودی را در اختیار فرد می گذارد.
  • کارایی در فعالیت های روزمره: این نوع پای مصنوعی برای انجام فعالیت های روزمره مانند؛ راه رفتن، ایستادن و صعود و نزول از پله ها مناسب است.
  • قیمت اقتصادی: انواع پروتز پنجه پا با هدف پوشاندن عیوب جسمی فرد و بهبود حرکت آن ها تولید شد. پای پاسخ کوتاه به عنوان یک گزینه اقتصادی برای افرادی که به پای مصنوعی نیاز دارند، مناسب است.
  • و…

پای پاسخ کوتاه و ویژگی های آن

پای مصنوعی پنجه کربنی و ویژگی های آن

در این بخش از مقاله انواع پروتز پنجه پا به معرفی یکی از برترین مدل های آن می پردازیم. پای مصنوعی پنجه کربنی با تصحیح اسکلت شما امکان حرکت در جهات مخالف را فراهم می سازد.

پای مصنوعی پنجه کربنی، بسیار پیشرفته است. آن ها از مواد کربنی ساخته شده اند. با بهره وری از آن ها، شما می توانید حتی در حوزه وزن نیز فعالیت داشته باشید. از جمله ویژگی های آن عبارتند از؛

  • سبکی: مصنوعات کربنی بسیار سبک وزن هستند. این قابلیت باعث شده که حرکت برای متقاضیان درمان راحت باشد.
  • مقاومت و استحکام: انواع پروتز پنجه پا در درمان افراد قطع عضو استفاده می شود. مواد کربنی بسیار مقاوم و استحکام بالایی دارند. این تکنولوژی برای استفاده در فعالیت های حرکتی و ورزشی مناسب هستند.
  • انعطاف پذیری: پای مصنوعی پنجه کربنی انعطاف پذیری قابل توجهی دارد. آن ها به امکان حرکت طبیعی تر و راحت تر را می دهند.
  • پایداری: این محصول به دلیل ساختار کربنی خود، پایداری بالایی دارد. همچنین از پس وزن افراد نیز بر می آید.

سخن پایانی

انواع پروتز پنجه پا در برنامه درمانی افراد قطع عضو قرار می گیرد. کلینیک کازمدیک پروتز در حوزه خرید و فروش کالا های پزشکی فعالیت می کند. شما می توانید با رجوع به وب سایت آن، به صورت غیر حضوری پروتز دلخواه خود را بخرید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *