Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز

چکیده محتوا

بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز

بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز در واقع درمانی است که برای اصلاح ستون فقرات در نظر گرفته می شود. در این درمان جهت کاهش فشار به گردن،‌ از یک کمربند که دارای حلقه گردنی،‌ گلو و دو پد در قسمت پس سر،‌ کمربند لگنی از جنس پلاستیک، پدهای سینه ای به جنس چرم استفاده می شود.

این کمربند علاوه بر درمان اسکولیوز، برای درمان شوئرمن نیز مناسب است.

درمان اسکولیوز با بریس میلواکی

کودکان مبتلا به اختلال وضعیتی که در مرحله رشد خود هستند، برای درمان بریس میلواکی بهترین گزینه می باشند و بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز آن ها استفاده می شود. اما برای بزرگسالانی که دوره رشد خود را گذرانده اند مناسب نمی باشد.

همچنین این درمان به ویژه در مواردی که ترس از بدتر شدن آن در طول جهش رشد نوجوانان وجود دارد توصیه می شود. اگر منحنی ستون فقرات زاویه کاب بین 20 تا 40 درجه داشته باشد، نشانه استفاده از بریس است.

اصل و تکنیک بریس

برای درک بهتر بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز به بررسی تکنیک می پردازیم. بریس از یک کمربند لگنی، پد سینه ای، حلقه گردن و پد فشار دنده تشکیل شده است.

کمربند لگنی به خوبی روی تاج های ایلیاک، دور کمر قرار می گیرد و برای حمایت از شکم به سمت بالا خم می شود، همچنین از طرفین پایین تر بریده می شود تا از فشار بر حاشیه های پهلو جلوگیری شود.

به علاوه این کمربند یکی از عوارض بیماری اسکولیوز را که شامل لوردوز کمری است را می کاهد و لگن را در حال شیب پایین قرار می دهد.

در ادامه موضوع بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز، بیان می کنیم که میله های فلزی به کرست لگنی چرمی متصل می شوند تا پایه ای را تشکیل دهند که از آن یک پایه فلزی قدامی و دو پایه فلزی خلفی به سمت بالا به حلقه ای در اطراف گردن عبور می کنند. این حلقه به سمت افق به اندازه ۲۰ درجه متمایل می باشد.

ناحیه دیگری که وجود دارد قالب گلو است که دقیقا پایین چانه بسته می شود. در صورت استفاده صحیح، فک را درگیر نمی نماید. این قسمت برای این است که بیمار سر را در ناحیه درست قرار دهد. عمل کمربند لگنی و قالب گلو با هم باعث می شود سر در مرکز لگن قرار گیرد.

لازم به ذکر است که جهت رشد تمامی قسمت ها قابلیت تنظیم را دارند.

در ادامه محتوای بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز، به عملکرد بریس میلواکی می پردازیم. چرخش دنده توسط یک پد فشار که روی برجستگی های دنده قرار دارد اصلاح می شود.

پد فشار به یک بند چرمی منفرد، سنگین و پهن متصل می‌شود که با اتصالات گل میخ به پایه‌ها در سطح مورد نظر متصل می ‌شود. بند چرمی از روی میله پشتی در سمت محدب عبور داده می شود تا فشار مستقیماً از طرف جانبی اعمال شود.

فشارسنج آنروئیدی اصلاح شده برای اندازه گیری فشار شانه و پد کیفوز استفاده می شود. هر بیمار در هنگام دم و بازدم در وضعیت ایستاده و نشسته اندازه گیری شد.

اهداف بریس میلواکی

در این قسمت از محتوای بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز، اهداف این درمان را مورد بررسی قرار می دهیم. بریس میلواکی برای درمان محافظه کارانه اختلالات وضعیتی استفاده می شود. هدف اصلی این درمان مهار خمیدگی و ایستادگی بدن بیمار است.

اهداف مدیریت محافظه کارانه اسکولیوز عبارتند از:

  • مهار پیشرفت انحنا در سن بلوغ
  • درمان و مهار اختلالات تنفسی
  • پیشگیری یا درمان درد ستون فقرات
  • بهبود زیبایی شناسی

توجه به این نکته مهم است که همه به اصلاح دائمی دست نمی یابند. ممکن است بریس زمانی که بیمار بریس می‌بندد مؤثر باشد، اما وقتی بیمار از بستن بریس دست کشید، منحنی می‌تواند به شکل اولیه خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: بریس زانو ضربدری چقدر برای درمان تاثیر دارد؟

برنامه درمانی بریس میلواکی

بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز،‌ لازم است که در شبانه روز تنها یک ساعت کودک آزاد باشد و در یک ساعت فعالیت های ورزشی مناسب را انجام دهد. بر اساس تجربه متخصصان این پروتکل درمانی، بهترین نوع درمان بریس میلواکی می باشد.

تنها چیزی که بسیار مهم است این است که حتما این درمان در زمانی انجام شود که کودک در حال رشد است،‌ چرا که در این زمان است که بریس کارآمد خواهد بود و تا جایی باید انجام شود که بلوغ اسکلتی کودک ادامه داشته باشد.

روند توقف برنامه بریس باید به تدریج انجام شود و با دقت دنبال شود. اگر علامتی وجود داشته باشد که منحنی آن بدتر شود، بیمار باید دوباره بریس میلواکی را انجام دهد.

فعالیت ها و تمرینات در بریس توصیه شده و امکان پذیر است. ورزش نیز توصیه می شود، اما بیمار باید از ورزش های تماسی خودداری کند، زیرا بریس می تواند برای حریف مضر باشد.

برنامه درمانی بریس میلواکی

مدیریت بریس میلواکی با فیزیوتراپی و ورزش

علاوه بر بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز، فیزیوتراپی نیز توصیه می شود. ارتقای حرکت طبیعی، فعالیت ها و ورزش باید در مرکز مداخله فیزیوتراپی باشد. یک رویکرد کل نگر باید اتخاذ شود و فقط بر مدیریت اسکولیوز متمرکز نشود.

اهداف فیزیوتراپی:

  • انعطاف پذیری را حفظ کنید
  • وضعیت خود اصلاحی
  • تثبیت وضعیت صحیح بدن
  • آموزش بیمار
  • آموزش فعالیت های روزمره زندگی

ورزش در کنار بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کشش و انعطاف پذیری
  • تقویت ویژه عضلات تنه و مرکزی
  • مدیریت پوسچر و بازآموزی
  • تمرینات تثبیت ستون فقرات

در ارتباط با درمان با بریس میلواکی لازم است که بدانید همزمان با درمان بهتر است برای کاهش درد از فیزیوتراپی و ورزش های مناسب استفاده نمایید.

می توان از درمان دستی مانند تحرکات ملایم همراه با تمرینات تثبیت کننده استفاده کرد. شواهد خوبی برای حمایت از درمان دستی به عنوان یک درمان محافظه کارانه مستقل اسکولیوز وجود ندارد.

نکات مهم در ارتباط با بریس میلواکی

در اینجا نکات ضروری در ارتباط با بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز بیان می شود. در درازمدت در مقایسه با مدیریت جراحی، کیفیت زندگی برای مبتلایان به اسکولیوز مشابه است، با این حال، درد بیشتری با استفاده کنندگان از بریس گزارش شده است.

پس از درمان با بریس میلواکی، مبتلایان به اسکولیوز در بزرگسالی نسبت به درد یا عملکرد (در مقایسه با گروهی که تحت عمل جراحی قرار داشتند) مشکلات بیشتری با تصویر بدن و رفاه عاطفی داشتند.

با وجود این، بریس (میلواکی یا دیگران) هنوز یک درمان محافظه کارانه توصیه شده برای اسکولیوز است. نشان داده شده است که همراه با فیزیوتراپی باعث کاهش درد، بهبود عملکرد و کاهش زاویه کاب بیماران می شود.

کلام پایانی

بریس میلواکی برای درمان اسکولیوز بیشتر در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و موجب اصلاح ستون فقرات می شود. بر اساس تجربه متخصصین بهترین درمان ها زمانی حاصل می شود که در کنار استفاده از بریس میلواکی از فیزیوتراپی و ورزش های مناسب نیز استفاده شود.

در صورت نیاز به درمان اسکولیوز،‌ می توانید با مراجعه به وب سایت کلینیک کازمدیک پروتز، وقت مشاوره خود را تنظیم نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *