Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم

چکیده محتوا

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم درمان درد افراد زیادی خواهد بود‌. زمانی که چشم این عضو مهم بدن با یک سری آسیب ها مواجه می شود و بیمار مجبور به تخلیه آن می گردد، درد و رنج بسیار زیادی فرد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. خوشبختانه این درد و رنج را می توان پایان داد.

با وجود پروتز چشم می توان خوشحالی و شادمانی را بار دیگر به بیمار و فرد آسیب دیده چشاند. اما سوال اینجاست که دقیقاً کدام مرکز را برای تهیه و ساخت پروتز چشم انتخاب کنیم؟ و دقیقاً باید به کجا مراجعه نماییم؟ چگونه می توان یک مرکز معتبر جهت ساخت و تولید پروتز چشم پیدا کرد؟ و یا اینکه بهترین مرکز ساخت پروتز چشم دارای چه ویژگی هایی است؟

ما این مقاله را برای پاسخ به این گونه سوالات نگاشته ایم و قصد داریم تا به تک تک معضلات مربوط به ز ساخت پروتز چشم پاسخ بدهیم. پس از شما کاربران گرامی خواهشمندیم تا با ما در این مقاله همراه شوید.

 پروتز چشم یا چشم مصنوعی چیست؟

پیش از آنکه در رابطه با بهترین مرکز ساخت پروتز چشم سخن بگوییم بهتر است تا توضیحاتی را در خصوص چشم مصنوعی به شما ارائه نماییم. چشم مصنوعی یک اختراع فوق العاده بشر است و از لحاظ ویژگی های ظاهری فوق العاده می باشد.

تفاوت چشم مصنوعی با چشم طبیعی بیمار بسیار ناچیز خواهد بود و با دقت فراوان می توان اختلاف آنها را از هم تشخیص داد. زمانی که در اثر امرا و بیماری هایی چون عفونت، تروما، گلوکوم یا سرطان مجبور به تخلیه چشم می باشیم، بایستی به سراغ این اختراع بشر برویم.

در یک سری جراحی های خاص بایستی چشم مصنوعی را به عضلات و بافت های جمجمه متصل نمود.  انوکلئاسیون نام این جراحی بوده و بایستی حتماً توسط پزشکان ماهر و خاص انجام شود. ایمپلنت هایی در این جراحی به کار می رود، این ایمپلنت ها بستری مناسب برای قرارگیری چشم مصنوعی را فراهم می کنند.

در این جراحی دستگاه دیگری با نام دستگاه کانفورمر در زیر پلک جای خواهد گرفت، که وظیفه اش حفظ حالت گرد چشم است. با وجود این دستگاه قادر به نصب و اتصال پروتز به جای چشم می باشیم. با وجود اینکه این پروتز قدرت دیدن را به فرد نمی دهد، اما مانند چشم طبیعی و واقعی فرد عمل می کند و رفتار آن را تقلید می نماید.

نصب و استفاده از چشم مصنوعی در یک بازه زمانی خاص انجام خواهد شد و لازم بوده تا به نکات مختلفی در این پروسه توجه شود. از این رو لازم بوده تا حتماً نزد افراد ماهر و متخصص این جراحی انجام شود. یکی از این نکات مراجعه به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم است.

نحوه انتخاب بهترین پروتز چشم مصنوعی

در ادامه مبحث بهترین مرکز ساخت پروتز چشم لازم بوده تا به این نکات اشاره کنیم، که پروتز چشم برای همیشه در جسم فرد باقی خواهد ماند و مانند یک لباس نیست که آن را بتوانیم به راحتی تعویض کنیم‌ با توجه به حساسیت بالایی که جمجمه انسان و مخصوصاً بخش چشم دارد، لازم بوده تا حتماً از با کیفیت ترین پروتز چشم استفاده شود.

علاوه بر آن ویژگی های ظاهری این پروتز نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مرکزی که برای ساخت چشم مصنوعی انتخاب می کنید، باید تخصص کافی داشته باشد و بتواند کاملاً مطابق با ویژگی ها و جزئیات چشم طبیعی پروتز را بسازد و به مشخصات کیفی آن نیز توجه نماید. تنها بهترین مرکز ساخت پروتز چشم قادر به این کار خواهد بود.

دکتر متخصص چشم مصنوعی

هرگز و هرگز در این زمینه یعنی انتخاب متخصص چشم مصنوعی نباید اهمال کاری صورت پذیرد و بایستی تا پس از تحقیقات مختلف پزشک متخصص خود را انتخاب نمایید. در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم قطعا برترین متخصص ها وجود دارد.

مهارت پزشک اهمیت بسیار زیادی داردط چرا که قرار است با بافت های داخلی فرد کار کند و تجهیزاتی را به آنها متصل نماید. ذره خطا در این پروسه می تواند بیمار را تا همیشه با مشکلات و عوارض مختلف مواجه سازد. با توجه به اینکه چشم ها در چهره به شدت اهمیت دارند، نباید پروسه نصب و قرارگیری چشم مصنوعی با ذره خطا و مشکل همراه باشد.

بیشتر بخوانید

به همین خاطر توصیه شده تا حتماً پزشک ماهر و کاملاً کار بلد را برای این کار انتخاب نمایید. اگر بهترین مرکز ساخت پروتز چشم بیایید، در این خصوص مشکلی نخواهید داشت.

 

دکتر متخصص چشم مصنوعی

ساخت پروتز چشم مصنوعی

ساخت پروتز چشم مصنوعی مربوط به عصر معاصر نیست، آثاری از تمدن های کهن یافت شده است که در آنها شاهد چشم مصنوعی می باشیم. به دلیل بافت و ظرافتی که در پروتز چشم وجود دارد، مردم فکر می کردند که با استفاده از شیشه این پروتز تولید می شود و در اصطلاح به آنها چشم های شیشه ای می گفتند.

اما در حال حاضر از متریالی تحت عنوان آکریلیک برای ساخت این پروتز استفاده می شود. جالب این است که تنها قسمت جلویی چشم مصنوعی حالت و فرم گرد دارد و به هیچ عنوان کروی ساخته نمی شود. در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم شاهد تولید با کیفیت ترین و مدرن ترین چشم مصنوعی هستیم.

بازه زمانی که بای ساخت و تولید چشم مصنوعی طی می شود، معمولاً بین ۴ الی ۶ هفته متغیر می باشد. افرادی که در زمینه تولید این پروتز فعالیت می کنند، ابتدا از لحاظ کیفی و فنی آن را می سازند و سپس بر اساس ویژگی های و مشخصات فرد بیمار تغییرات ظاهری را بر روی آن اعمال می کنند.

عنبیه، مردمک و سایر اجزایی که در این پروتز ها می بینیم، در مرحله آخر از ساخت چشم مصنوعی اجرا می شود. پزشکی که برای ساخت و همینطور نصب پروتز چشم انتخاب می شود، لازم لازم بوده تا فوق العاده ماهر باشد و بدون عیب و نقص این چشم جدید را در حفره جای دهد. در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم می توانید برترین تکنسین ها را بیابید.

تمیز کردن پروتز چشم

شاید برای شما عجیب باشد، اما امکان تمیز کردن پروتز چشم در خانه وجود دارد. برای اینکه فرد بتواند به راحتی از چشم مصنوعی استفاده کند و شاهد کمترین استهلاک برای این پروتز باشیم لازم بوده تا فرایند شستشوی پروتز چشم به خوبی انجام شود.

در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم روش مناسبی برای شست و شوی چشم مصنوعی ارائه می کنیم. اولین نکته رعایت بهداشت است، لازم بوده تا با استفاده از متریال مخصوص دست های خود را بشویید و سپس برای جداسازی و برداشتن چشم مصنوعی اقدام نمایید.

رعایت بهداشت مانع بزرگی برای جلوگیری از بروز عفونت ها و آسیب دیدگی بافت های موجود در کنار حفره چشم خواهد بود. برای انجام این کار نیاز به ابزار خاصی نیست، بهترین ابزار ما انگشتان دست هستند، که لازم بوده، از صابون های با کیفیت که دارای سختی مناسبی هستند و کاملاً ملایم می باشند، استفاده شود.

از جمله خدمات بهترین مرکز ساخت پروتز چشم، آموزش صحیح شستن این پروتز در خانه است. زمانی که پروتز چشم را در دست داشتید با استفاده از آب گرم و محلولی صابونی آن را بشویید و مطمئن شوید که ذره ای شوینده بر روی آن باقی نمی ماند.

پس از آن با پارچه و دستمالی استریل آن را خشک نمایید و سپس با دقت فراوان چشم را مصنوعی را درون حفره قرار دهید. اگر پروتز چشم را در بازی زمانی خاص بشویید، می توانید ذرات و رسوباتی که از جنس پروتئین هستند، را کاملاً از بین ببرید و مانع نفوذ باکتری ها و تجمع این رسوبات گردید. اگر هر گونه سوالی در این زمینه داشتید، بهترین مرکز ساخت پروتز چشم در کنار شما خواهد بود.

انواع پروتز چشم

در ادامه مبحث بهترین مرکز ساخت پروتز چشم باید بگوییم که پروتز چشم در یک مدل نبوده و انواع مختلفی دارد. بر اساس مشخصات و ویژگی های فرد می توان به سراغ بهترین چشم مصنوعی رفت و زندگی دوباره ای به فرد بخشید. موارد زیر معرف انواع مختلف پروتز چشم می باشد؛

 

انواع پروتز چشم

·        کانفورمر

یکی از بهترین چشم های مصنوعی در حال حاضر نمونه کانفورمر بوده، که از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است و همچون یک محافظ و پوشش موقتی عمل می نماید. پس از جراحی که در آن تخلیه چشم صورت گرفته است از این محافظ استفاده می گردد.

چشم مصنوعی که با وجود کانفورمر درون حفره قرار می گیرد، دائمی خواهد بود و البته توسط همین پوشش نیز از آن محافظت خواهد شد. این محصول تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر چشم دارد و حالت کروی بودن آن را حفظ می نماید. بدون وجود آن این ظاهر کروی از بین خواهد رفت و پلک ها نمی توانند ظاهری طبیعی داشته باشند.

·        پروتز چشم

زمانی که با تلفیق هنر و علم مواجه می شویم، چشم مصنوعی خاصی ساخته می شود، که ما آن را با نام پروتز چشم می شناسیم. در واقع این محصول معجزه گر افرادی است که چشمان خود را از دست داده اند. این محصول ذره ای تفاوت با چشم طبیعی ندارد و تنها می توانید در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم آن را بیابید و تهیه کنید.

خیلی سخت می توان تفاوت ابن پروتز را با چشم حقیقی فرد تشخیص داد.  با وجود پروتز، اشک چشم ها به راحتی روان می شوند و پلک نیز حالت و فرم خود را حفظ خواهد کرد و می تواند حرکات و رفتار طبیعی خود را دنبال نماید.

برای آنکه چشم عملکرد بهتری داشته باشد، در یک جراحی ایمپلنت اربیتال در قسمت پشتی این محصول قرار خواهد گرفت. البته باید بگوییم که این پروتز به کانفورمر نیاز دارد و به واسطه آن قطعه عمر زیادی خواهد داشت و می تواند کمترین استهلاک را تجربه کند.

·        پوسته اسکلرال

در بررسی بهترین مرکز ساخت پروتز چشم خواهات معرفی برترین چشم مصنوعی هستیم. افرادی که مجبور به تخلیه چشم شده اند در بعضی مواقع کاملا چشمان خود و بافت های آن را از دست نداده اند و قسمتی از این عضو مهم در جمجمه ایشان وجود دارد.

در این شرایط نمی توان به سراغ سایر چشم های مصنوعی رفت و از آنها استفاده نمود. برای این گونه افراد محصولی تحت عنوان پوسته اسکلرال  طراحی شده است که از لحاظ ظاهری و فیزیکی نازک تر و کوچکتر از چشم مصنوعی است. اما متریالی که برای ساخت آن به کار رفته است، مانند سایر نمونه هاست.

در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم می توان سفارش ساخت این چشم مصنوعی را داد. این محصول در قسمت بالایی چشم قرار می گیرد و به دلیل سطح صافی که دارد با پلک ها ارتباط خوبی برقرار می کنند و به آسانی بسته خواهند شد. در یک بازه زمانی طولانی می توان پوسته اسکلرال  را پوشید و از آن استفاده کرد. ظرافت و زیبایی آن به نحوی است که کمتر کسی می تواند متوجه تفاوت آن با چشم طبیعی شود.

·        پوسته فلاش

اگر بخواهیم در ادامه مبحث بهترین مرکز ساخت پروتز چشم این نوع چشم مصنوعی را معرفی کنیم، باید بگوییم که شباهت بسیار زیادی به لنزهای رنگی دارند و کاملاً نازک می باشند.

این نوع پروتز مخصوص کسانی است که با فرایند تخلیه چشم مواجه نشده اند و چشمانشان کامل و بزرگ است. برای این گونه افراد نمی توان به سراغ چشم مصنوعی رفت و بهترین انتخاب برای ایشان پوسته فلاش است.

·        پروتز اربیتال

نوع دیگری از چشم مصنوعی نیز وجود دار،  که آن را با پروتز اربیتال می شناسیم در حقیقت این چشم مصنوعی حالت و شبیه یک ماسک کوچک را دارد، که کاملاً مشابه چشم طبیعی فرد ساخته می شود. زمانی که در بخش خارجی چشم برد عارضه از رخ نی دهد، که به واسطه آن بینایی و ظاهر عادی چشم از بین می رود و چشم تخلیه نمی گردد، این پروتز فوق العاده استفاده خواهد شد.

معمولاً این گونه افراد تمامی بافت چشم های خود را دارند، اما دیگر این چشم قادر به دیدن نیست. برای ایشان می توان از این نوع پروتز، به همراه یک سری چسب های مغناطیسی استفاده کرد و این پروتز را بر روی چهره نصب نمود.

با استفاده از متریالی همچون سیلیکون این پروتز ساخته می شود و از نظر ویژگی های ظاهری تفاوت بسیار اندکی با چشم طبیعی فرد دارد. تنوع این پروتز ها را تنها و تنها در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم خواهید دید.

در حال حاضر شاهد سه نوع روش برای تخلیه چشم می باشیم که بر اساس نوع عارضه و بیماری که در فرد رخ داده است، انتخاب می شوند. در روش اول کل چشم تخلیه خواهد شد و هیچ گونه بافتی از چشم درون جمجمه واقع نمی ماند.

اما در روش دوم تنها قسمتی از چشم تخلیه می گردد و ممکن است بخش زیادی از بافت چشم درون جمجمه دست نخورده بماند.

اما در روش آخر تنها قسمت خارجی چشم تخلیه خواهد شد، در واقع نوع توموری که در جمجمه و کنار بافت های چشم ایجاد می شود، عملیات تخلیه را تحت تاثیر قرار می دهد. خوشبختانه برای هر سه مدل پروتز چشم طراحی شده است، موارد زیر روش هایی هستند که عملیات تخلیه چشم را معرفی می کنند؛

  • اویسراسیون فرایندی است، که در طی آن شاهد تخلیه کره چشم می باشیم و محتویات داخلی آن از جمجمه جدا خواهد شد.
  • انوکلئاسیون نیز یکی دیگر از روش های تخلیه چشم بوده، که کره چشم به صورت کامل از جمجمه جدا می شود.
  • اگزانتراسیون سومین روشی است که در عمل خلیه چشم از آن استفاده می شود. در این روش عضلات بافت های اطراف چشم خود چشم و تمامی حدقه تخلیه خواهد شد.

اگر به بهترین مرکز ساخت پروتز چشم مراجعه کنید، می توانید بهترین و مناسب ترین چشم مصنوعی را مطابق با شرایط بیمار تهیه کنید.

قیمت پروتز چشم

در ادامه مبحث بهترین مرکز ساخت پروتز چشم، هدف ما بررسی قیمت این محصول است. چشم مصنوعی با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود، باید بگوییم که نوع آن و متریال به کار رفته شده در پروتز مهمترین عاملی هستند، که قیمت آن را تعیین می کنند.

اما یک سری عوامل نیز وجود دارد که بر قیمت چشم مصنوعی اثر می گذارد. به عنوان مثال تروما توده و یا هر آسیب دیگری که چشم را تحت تاثیر قرار می دهد تعیین کننده قیمت پروتز خواهد بود. چرا که به واسطه آن نوع پروتز انتخاب می شود، همینطور باید بگوییم که کشور و منطقه ای که در آن اقدام به تهیه پروتز چشم می شود، فوق العاده بر قیمت آن اثر می گذارد. در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم شاهد بهترین پروتز و قیمت هستیم.

عوامل اقتصادی در این زمینه دخیل هستند. تخصص و مهارت پزشک متخصص نیز از جمله عواملی است که بایستی به آن توجه کنیم، چرا که خیلی خوب می تواند قیمت پروتز چشم را افزایش یا کاهش دهد. معمولا افراد متخصص دستمزد بالاتری را دریافت می کنند.

متریالی که تعیین کننده کیفیت چشم مصنوعی هستند نیز می می توانیم در این گروه قرار دهیم. در حقیقت این متریال فوق العاده مهم هستند و بخش زیادی از قیمت چشم مصنوعی را تعیین می کند. هرگونه خدماتی که در بهترین مرکز ساخت پروتز چشم به بیمار ارائه می شود، به عنوان بهای تمام شده پروتز بر قیمت آن سرشکن خواهد شد.

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم

در این بخش از مقاله می خواهیم به شما بهترین مرکز ساخت پروتز چشم را معرفی کنیم. با توجه به حساسیت بسیار بالایی که این قسمت از جمجمه دارد نباید در انتخاب کلینیک و مرکز ارائه دهنده پروتز اشتباهی رخ بدهد.

پزشکان ماهر، متریال با کیفیت و تجهیزات مدرن در ساخت پروتز همگی عواملی هستند که بایستی یک کلینیک به خوبی از آنها بهره مند باشد.

در بین مراکز تولید کننده چشم مصنوعی در ایران مجموعه کازمدیک پروتز یکی از بهترین مراکزی است که می توانید به آنجا مراجعه کنید و چشم مصنوعی شخصی سازی خود را مطابق با تمام استانداردهای بین المللی تهیه نمایید.

بهترین چشم مصنوعی در ایران

مجموعه کازمدیک پروتز با بهترین متدها چشم مصنوعی فوق العاده ای را برای بیماران متقاضیان تهیه می کند، که دارای ویژگی های بسیار زیادی است و هیچ گونه اختلافی با استانداردهای جهانی و بین المللی ندارد. در واقع ایشان بهترین مرکز ساخت پروتز چشم در ایران می باشد.

باید بگوییم که چشم مصنوعی ساخته شده در این کلینیک بسیار سبک و راحت بوده و در طول استفاده فرد را خسته و آسی نخواهد کرد. از لحاظ ویژگی های ظاهری نیز کاملاً مطابق با چشم طبیعی فرد بوده و امکان تشخیص آن از چشم طبیعی بسیار سخت می باشد.

در واقع جزئیات در این محصول کاملاً رعایت شده است و همین امر باعث شده تا خطای دید را برای مخاطبان ایجاد کند و همچون چشم طبیعی عمل نماید. همینطور ظرافت در تولیدات کازمدیک پروتز به وفور یافت می شود و تمام آزمون های کنترل کیفیت و استاندارد را با موفقیت طی خواهد نمود.

 

بهترین چشم مصنوعی در ایران

جمع بندی

در ابن مبحث به بررسی بهترین مرکز ساخت پروتز چشم پرداختیم. باید بگوییم که چشم مصنوعی یا پروتز چشم یکی از برترین تولیدات بشر بوده که توانسته رنج و درد افرادی را که به هر دلیلی چشمان خود را از دست داده اند، برطرف نماید.

این محصولات در حال حاضر مطابق با جدیدترین متدها تولید می شوند و کاملاً مشابه چشمان طبیعی می باشند. با وجود اینکه این پروتز ها قدرت دیدن ندارند و نمی توانند به فرد در مشاهده دنیا کمک کنند، اما به واسطه سنسورهای هوشمند مانند یک چشم واقعی عمل می کنند و از لحاظ ظاهری چهره فرد هیچگونه فرقی با روزهای پیشین نخواهد داشت.

این پروتز باعث می شود تا افراد بتوانند خیلی راحت در جامعه حضور یابند، مجموعه کازمدیک پروتز از جمله برترین تولید کنندگان چشم مصنوعی در ایران می باشد،  که مطابق با بهترین تکنولوژی ها این محصولات را تولید کرده و در اختیار بیماران قرار می دهد. به همین خاطر این مرکز بهترین مرکز ساخت پروتز چشم است.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *