Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی

چکیده محتوا

درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی

بدون شک شما نیز در باب درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی از زبان افراد مختلف صحبت‌هایی به گوشتان خورده است. اما اگر اطلاعاتتان در باب عارضه سیاتیک و درمان آن به صورت سنتی کامل نیست، بی‌شک در یک جایگاه صحیح به منظور تصمیم‌گیری به سبب تن دادن و یا ندادن به این شیوه درمانی قرار نگرفته‌‌اید.

چراکه، پیشروی با یک رویه درمانی که تاییدیه پزشک و مصرف داروهای شیمیایی در راس آن می‌باشد را بیشتر می‌پسندید تا شبهه شما نسبت بدان اندک‌تر است.

ما در این مقاله تصمیممان برآن است که، میزان تاثیر گذاری و درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی را بررسی در چند مورد موثر که مورد تایید پزشکان متخصص نیز هست را خدمتتان معرفی نماییم‌.

چگونه عارضه سیاتیک را تشخیص بدهیم؟

تصمیم نهایی شما در باب انجام درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی در گرو افزایش اطلاعاتتان در این باب است. توجه داشته باشید که عموماً فتق دیسک یا همان لغزش دیسک مهره‌ها از عوامل اصلی اوج گرفتن عارضه سیاتیک می‌باشد. از طرف دیگر این امکان وجود دارد که ریشه در بروز مسائلی به شرح زیر داشته باشد:

-صدمات نخاعی توام با عفونت

-امراض تخریب‌زا دیسک

-بارداری

-تنگ گشتن کانال نخاعی

-بروز رانش در مهره به سبب ایجاد یک ضایعه

-شکل‌گرفتن سندرم پیریفورمیس

-تجربه احساس ضعف و همینطور بردز بی‌حسی در ناحیه پاها و یا زانوها

-دست‌و پنجه نرم کردن با احساس سوزش و همینطور مور مور گشتن در ناحیه پاها

-تجربه حس تلخ درد که به صورت یکباره روند ایستادن و نشستن را با نقص توام می‌سازد

-احساس درد عموما از ناحیه کمر استارت می‌خورد و به نواحی پشتی زانو و یا حتی اندکی پایین‌تر سقوط می‌کند

 

چگونه عارضه سیاتیک را تشخیص بدهیم؟

 

مهم‌ترین دلایل درد سیاتیک در طب سنتی

در قسمت فوقانی به سبب اتخاذ یک تصمیم صحیح به سبب پذیرش پروسه درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی یک کلیت برای معرفی این عارضه ارائه داشتیم. اما حال قرار است از نظر نهایی متخصصان طب سنتی به سبب بروز چنین شرایطی آگاهی یابیم:

1.سردی مزاج

سردی مزاج زمانی بروز خواهد نمود که مصرف مواد خوراکی که در گروه سردیجات قرار می‌گیرند، روند صعودی را بپیمایند و یا اینکه، در معرض هوای سرد باشند.

2.تنگی عروق

زمانی‌که سیستم و یا نوع عملکرد رگ‌ها شرایط نامنظمی را بپیماید و یا به تنگ‌تر گشتن بینجامد، سبب بروز اختلال در عصب سیاتیک خواهد شد.

3.عدم تعادل مزاج

در روند درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی تعادل مزاج از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین سبب متخصصان تلاششان بر آن است تا با تشویق بیماری به سبب مصرف عسل، دارچین، بابونه و زیتون به بهبود شرایط او دامن بزنند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان درد سیاتیک با کارشناسان ما در ارتباط باشید

درمان سیاتیک با داروهای گیاهی

درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی بسیار نتيجه‌بخش بوده است به، همین ترتیب ما نیز با معرفی این موارد شما را به سبب بهبود شرایطتان رهنمود خواهیم ساخت:

 

1.قهوه

در واقع قهوه در رده دسترس‌ترین و همینطور مطلوب‌ترین مواد به سبب کاستن درد سیاتیک به کار گرفته می‌شود. این مورد را مدنظر قرار دهید که قهوه به سبب داشتن کافئین، خاصیت کاستن از درد‌های عصبی را داراست. اما اگر مصرف آن روند تندی را بپیماید، می‌تواند عوارض تلخی را به بار آورد.

2.زردچوبه

در تکامل سخنانمان در باب درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی باید بیان داریم؛ زردچوبه به سبب دامن زدن به خاصیت ضدالتهابی در هر نوع بیماری، می‌تواند به روند درمان سیاتیک سرعت بخشد.

زردچوبه مزین به ماده‌ای به شهرت کارکامین می‌باشد و سبب کاستن از میزان درد حاکم در عصب و التهاب حاکم در آن خواهد گشت. توجه داشته باشید که یک قاشق چای خوری زردچوبه+ به یک لیوان شیر گرم و چوب دارچین می‌تواند یک نوشیدنی معجزه‌آسا را برای کاهش دردتان آماده سازد.

3.زنجبیل

حال برای وسعت بخشیدن به توضیحاتمان در باب درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی از معجزه‌ی زنجبیل به سبب داشتن ترکیبات منحصر به فرد و البته بی‌نظیری برای کاستن از میزان تحریکات عصبی و التهاب ایجاد شده، نام خواهیم برد.

به همین ترتیب از مصرف روزانه زنجبیل و مشتقات آن چون کپسول، در صورت دست و پنجه نرم کردن با عارضه سیاتیک غافل نگردید.

4.آرنیکا

گونه‌های متعددی از گل همیشه بهار و یا آرنیکا در دوره قرون وسطی در حوزه طب سنتی در کشورهای اروپایی بسیار به اوج رسید. همانطور که آرنیکا در رده مهمترین تجاویز به سبب بهبود پارگی عضلانی قرار می‌گیرد، این قدرت را در اختیار دارد که سیاتیک نشات گرفته از بروز آسیب و استرس را بهبود بورزد.

توجه داشته باشید که آرنیکا، به صورت خوراکی مصرف نشده و حتما باید در قالب موضعی فشرده مورد استفاده قرار گیرد.

5.زغال اخته

از قدیم‌الایام زغال‌اخته‌ به عنوان یک دارو به سبب کاهش میزان درد دندان و در پی آن بهبود درد تلخ عارضه سیاتیک مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ترکیبات این گیاه، تعدادی آلکالوئیدها جای گرفته که در صورت مصرف با دوز بالا، می‌تواند در قالب یک سم وارد بدن شود.

وابسته به تحقیقاتی که در دسترس است گویا، خاصیت آرام بخش و همینطور ضد اسپاسم این گیاه ریشه در وجود یک و یا چند کانابینوئید دارد. گروهی از افراد به سبب شرایط ویژه جسمانی و روانی که دارای هستند در حوزه ممنوعیت به منظور مصرف این گیاه قرار می‌گیرند:

-کودکان، خانم‌های باردار و گروه‌های مسن

-تعریق بالا

-دچار گشتن به لرزش و یا بی‌حسی

-افراد مصرف کننده داروهای ضداسترس و یا بی‌خوابی

-ممنوعیت به منظور مدید گشتن دوره بیهوشی پیش از انجام هر نوع جراحی

1.درمان سیاتیک با کراتوم

در تکامل توضیحات به سبب درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی از کراتوم به عنوان یکی از مواد جای گرفته در گروه‌های قهوه یاد می‌کنیم. اما به این سبب که ممکن است زیاده‌روی در آن به اعتیاد در مصرف منتهی شود، نیازمند برنامه مناسبی هست.

وابسته به آنکه این گیاه، یک کاندیدای مناسب به سبب کاهش اضطراب و بهبود بی‌خوابی محسوب می‌گردد پس صدالبته در کاهش درد سیاتیک موثر است.

     درمان سیاتیک با کراتوم

درمان درد سیاتیک با طب سنتی

با نام بردن از ‌مواد خواراکی و گیاهان دارویی به سبب تکامل توضیحاتمان در باب درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی تا حدودی از ابهامتتان را در این حوزه کاستیم. حال نوبت آن است تا بعد طب سنتی آن را مورد بررسی قرار بدهیم:

1.بادکش

البته‌که بادکش درمانی، در رده مهمترین و موثرترین موارد در حوزه درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی قرار می‌گیرد و بی‌شک پدیده نو و تازه‌ای محسوب نمی‌گردد.

متخصص در طی این شیوه تمام تلاشش بر آن است که، به کمک یک سری فنجان‌های ویژه به واسطه‌ی کشیدن پوست به ارتقا روند جریان خون دامن بزند و همسو با آن درد حاکی و رنجور فرد کاسته شود.

ناگفته نماند که به سبب دریافت خدمات بهتر در این حوزه، به متخصصانی مراجعه نمایید که، صاحب تبحر و مهارت کافی در این باب باشند.

2.حجامت

حجامت نام آشنایی برای تمامی ما محسوب می‌گردد که، در حوزه طب سنتی به سبب بهبود انواع دردهای متعدد بدن در قیاس با سایر روش‌ها قرار می‌گیرد.

در طی این شیوه به واسطه‌ی خون‌گیری صحیح و صدالبته اصولی، تمامی سموم احتمالی و موجود در بدن دفع و سیستم ایمنی را به سبب سرکوب درد فعال می‌نماید. بدین‌ترتیب بیمار سیاتیکی در طی در هرجلسه، یک گام به بهبودی نزدیک‌تر خواهد گشت.

3.طب سوزنی

در آخرین مورد به منظور مورد کنکاش قرار دادن موضوع درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی از طب سوزنی به عنوان شیوه‌ای موثر یاد می‌نماییم.

با انجام طب سوزنی، دستگاه عصبی مرکزی به مرور تحریک و سپس به آزاد گشتن مواد شیمیایی خواهد انجامید. بدین‌ترتیب درک درد تغییر و حس مطلوبی به جریان می‌افتد.

کلام پایانی

امید داریم که در پایان این مقاله در رده یک فرد صاحب نظر و آگاه در باب درمان درد سیاتیک با داروهای گیاهی و طب سنتی قرار گرفته باشید. چنانچه سالیان مدیدی است که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنید و تمایل به بهبود آن و کاهش درد بدون به چالش کشیده شدن دارید، یک حساب ویژه روی کلینیک کازمادیک پروتز باز کنید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *