Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی

چکیده محتوا

درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی

شاید درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی همان شیوه‌‌ایست که سال‌ها می‌بایست برای رهایی از شرایط تلخی که به سبب دست و پنجه نرم کردن با درد در ناحیه گردن به آن گرفتار شده‌ایم، بهره ببریم.

تمامی پزشکان عموماً بر عدم انجام عمل جراحی گردن اسرار بسیاری می‌ورزند و تنها یک بعد زمانی ۶ هفته توام با استراحت را برای بهبودی کامل، کافی می‌دانند. به همین ترتیب چنانچه از عارضه دیسک گردن رنج می‌برید، نیاز به تن دادن عمل جراحی نخواهد بود.

با تکیه‌بر روند درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی نوید بهبود همیشگی را به شما خواهیم داد. در ادامه بیشتر و کامل‌تر با این امر آشناییت خواهیم یافت.

دیسک گردن چیست؟

پیش از پرداختن به معقوله درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی یک تعریف کلی از این عارضه در اختیارتان قرار خواهیم گذاشت. اگر از درد در ناحیه گردن رنج می‌برید.

در تهدید مبتلا گشتن به دیسک گردن قرار دارید. ستون فقرات متشکل از هفت مهره از با شماره‌گذاری c1 تا c7 ‌می‌باشد که، دیسک در میان مهره‌ها درون آن قرار گرفته است.

جالب است بدانید که دیسک‌ها صاحب خاصیت ضربه‌گیری بوده و مانع از ساییده گشتن مهره‌ها یه یکدیگر و بروز آسیب خواهد گشت. حال چنانچه فرد به سبب قرارگیری در معرض هر نوع رخداد تلخی، متوجه بیرون ریختن ماده‌ی ژله‌ای درون آن گردد، در گروه بیماران مبتلا به دیسک گردن قرار خواهد گرفت.

دردهای حاکم در این ناحیه که موجب رنجش خاطر افراد و گاه توقف او از انجام فعالیت‌های متعددی زندگی شخصی و شغلی‌اش می‌شود، از ناحیه گردن آغاز، میان هر دو کتف پخش و در نهایت بازوها و دست‌ها را به جدیت درگیر خواهد ساخت.

گاهی این درد منحوس تا انگشتان دست نیز پیشروی داشته و مضاعف‌بر بروز درد، فرد از بی‌حس گشتن و یا کرخی نیز شکایت دارد.

گاهاً درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی به نتیجه‌ای مثبت اطلاق خواهد گشت ولی در صورت عدم دریافت نتیجه، بیمار نیازمند تن دادن به پروسه جراحی خواهد بود.

دیسک گردن چیست؟

علائم دیسک گردن

اولین گام به منظور انجام درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی نیازمند این است که اطمینان یابید که آیا، به این عارضه مبتلا گشته‌اید یا خیر؟ توجه داشته باشید که، اولین زنگ خطر با احساس درد در این ناحیه روشن می‌شود. این شدت بیماری و همینطور بعد زمانی مرتبط به دریافت احساس درد می‌باشد که، میزان آن را شکل می‌دهد.

این عارضه عموماً بین گروه سنی ۳۰ الی۴۰سالگی شکل می‌گیرد و در برخی از مواقع دلیل اصلی به سبب بروز سوزش در ناحیه مهره گردن می‌باشد که به سبب بیرون زد‌گی دیسک و بروز فشار بر اعصاب نخاع به اوج می‌رسد.

البته‌ اگر بيماری مرحله پیشرفته‌ای را نپیماید، به همان احساس اوج‌گیری درد در ناحیه گردن توام با بی‌حسی و یا مورمور گشتن، بسنده خواهد کرد.

اما چنانچه این عارضه اوج گیرد؛ قدرت سابق دست‌ها را نیز کاهش و با متحمل گشتن فشار بالایی در ناحیه نخاع از سوی فرد، سبب بی‌اختیاری در ادرار او خواهد گشت.

بدین‌ ترتیب پیش از وسعت یافتن و اطلاق گشتن به چنین شرایطی با، تکیه‌بر درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی از توسعه آن جلوگیری نمایید.

درمان گیاهی دیسک گردن با طب سنتی

درمان گیاهی دیسک گردن با طب سنتی

ما در این مبحث قرار است با بررسی دو قسمت از معقوله درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی به صورت مجزا، شما را در جایگاه یک درمانگر برای بهبود هر چه سریع‌تر شرایطتان قرار بدهیم. این قسمت را با معرفی داروهای گیاهی موثر به سبب بهبود این عارضه پیش می‌بریم:

1.زردچوبه

زردچوبه به سبب دارا بودن میران قابل توجهی از کورکومین، به عنوان ماده‌ی شیمیایی بسیار پر اهمیت، در جایگاه یک عامل ضد‌التهاب بسیار قوی عمل خواهد کرد. البته نمی‌توان از خاصیت برجسته آن به منظور بهبود گردش خون و در نهایت تسکین یافتن درد، چشم پوشید.

شما می‌توانید، به اندازه‌ی یک قاشق چای خوری زردچوبه پودر شده را در یک لیوان شیر داغ حل نمایید، حال فرصت بدهید تا، اندکی از دمای آن کاسته و به مرور مقداری عسل اضافه نمایید. بعد از آنکه کاملاً خنک گشت، وقت میل نمودن آن است. نوشیدن این معجون شفابخش، دو بار در روز به مرور دردتان را از بین خواهد برد.

2.سرکه سیب

یک دیگر از شیوه‌هایی که یه جدیت در طی پرداختن به موضوع درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی مطرح می‌گردد، مصرف سرکه سیب به عنوان یک محلول ضد التهاب و آنتی اکسیدان می‌باشد.

کافیست تا یک تکه پارچه را، درون سرکه سیب خیس نمایید و سپس آن را روی ناحیه‌‌ای که با احساس درد درگیر گشته، قرار داده و به صورت مکرر تا دریافت نتیجه قطعی و نهایی انجام بدهید. از طرف دیگر می‌توانید،

ترکیبی از دو فنجان سرکه و آب ولرم در وان حمام آماده نموده و ۱۵ دقیقه در آن بمانید.

3.فلفل هندی

این کپسایسین موجود در فلفل هندی است که، از میزان التهاب و احساس دردی که به سبب بروز دیسک گردن ایجاد گشته، می‌کاهد. کافیست تا تنها دو قاشق غذا خوری از روغن زیتون گرم شده را با یک قاشق چای خوری از پودر فلفل هندی ترکیب نمایید و به واسطه آن آرام آرام گردن خود را ماساژ بدهید.

4.گیاه پنجه شیطان

در آخرین مورد از گیاه پنجه شیطان به سبب خاصیت ضد التهابی که داراست به منظور تکامل ارائه اطلاعاتمان در باب درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی یاد می‌کنیم‌. گیاه پنجه شیطان به صورت پودر در دسترس بوده و تنها کافیست تا با آب، یک ترکیب خمیری پماد مانند برای قرارگیری بر ناحیه گردنتان را آماده سازید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان دیسک گردن با کارشناسان ما در ارتباط باشید

روش‌های درمان دیسک گردن در طب سنتی

ما در طی پرداختن به موضوع درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی بخش اول این معقوله را توضیح و هر یک از مواد و گیاهان دارویی موثر را به وضوح نام بردیم. حال با هدف پرداختن به طب سنتی از شیوه‌هایی نام خواهیم برد که، هر یک با تکیه‌ بر دانش و همینطور باورهای خاص فرهنگی تشکیل شده است.

یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های درمان بهره‌مندی از گیاهان دارویی به سبب بهبود شرایطیست که در آن به سر می‌برید.

در قسمت فوقانی‌ به صورت تمام‌وکمال از تمامی داروهای گیاهی موثر در باب تسریع بهبود این بیماری نام بردیم که برخی به صورت موضعی، برای خوراکی و یا دم کرده مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال در معقوله درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی اشاره‌ای به ‌فیزیوتراپی سنتی خواهیم داشت.

برای مثال در روند انجام طب سوزنی برگرفته از کشور چین، تنها برخی از نقاط بدن به واسطه‌ی سوزن‌های ظریفی مورد تحریک قرار خواهند گرفت.

بدین ترتیب روند جریان انرژی بهبود خواهد یافت ‌و به کاستن میزان درد و التهاب حاکم خواهد انجامید. این در حالی است که، انجام حرکاتی نیز در ماساژ سنتی همچون شیاتسو می‌تواند در کاهش میزان تنش عضلانی و همینطور بهبود یافتن حرکت گردن نقش ویژه و موثری را ایفا نماید.

البته در روند درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی برای رژیم غذایی نیز، جایگاه خاصی مدنظر قرار داده می‌شود. بدین ترتیب توصیه‌هایی همچون عدم مصرف مواد غذایی التهاب‌زا، صعودی گشتن روند مصرف غذاهای غنی گشته از امگا-۳ و همینطور ‌اکسیدان‌ها مورد توجه قرار گیرند.

روش‌های درمان سریع دیسک گردن در طب سنتی

کلام پایانی

مضاعف‌بر بر توصیه‌هایی که در ضمن پرداختن به موضوع درمان دیسک گردن با داروهای گیاهی و طب سنتی ارائه نمودیم، به شدت اسرار می‌ورزیم که، در یک بعد زمانی مدید در پشت‌میز قرار نگیرید. وابسته به میزان توانایی که عضلات و بدنتان از آن بهره می‌برند و بعضی حرکات دینامیک را به اندامتان بدهید.

اسرار می‌ورزیم که صفحه کمر اندکی حالت مورب به خود بگیرد، بدین ترتیب فرد مجبور نخواهد گشت که سر و گردن خود را به سمت پایین خم نماید. مشاوران فعالی در کلینیک کازمادیک پروتز در هر ساعتی از شبانه‌روز به صورت رایگان آماده پاسخگویی به ابهامات شما در این باب هستند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *