Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

درمان پای پرانتزی با کفش طبی

چکیده محتوا

درمان پای پرانتزی با کفش طبی

درمان پای پرانتزی با کفش طبی یک ایده بی‌نظیر به سبب رفع و بهبود شرایط نگران کننده‌ای در پا و زانوهاست که در طی این روزها افراد بسیاری را به چالش کشانده است.

در چنین شرایطی زمانی که فرد در حالت ایستاده قرار گرفته می‌شود، پاها در یک قالب نرمال جفت نخواهد شد و پزشک در میان آن‌ها متوجه فاصله ی زیادی گشته که به اصطلاح از آن به عنوان پای پرانتزی یاد می‌گردد.

شاید گروهی از افراد جامعه بر این باورند که چنین شرایطی نگران کننده نبوده و به عنوان آستانه قرارگیری در مشکل و یا آسیب حادی بشمار نخواهد آمد.

اما متاسفانه این نگرش صحیح نبوده و می‌تواند شما را از لحاظ درمانی به چالش‌های متعددی گرفتار سازد. البته‌‌که ادعای درمان پای پرانتزی به واسطه کفش طبی کاملاً صادق می‌باشد ولی، این احتمال وجود خواهد داشت که فرد توانایی گام برداشتن به صورت صحیح را نخواهد داشت.

با چشم‌پوشی از بروز مشکل در هنگام گام برداشتن، ظاهری رقم خواهد خورد که با کاهش اعتماد بنفس فرد، حضورش را در بسیاری از مجامع دشوار می‌نماید.

مزایای استفاده از کفش طبی برای درمان پای پرانتزی

درمان پای پرانتزی با کفش طبی هنوز هم برای برخی از افراد معقوله‌ای نا‌ آشنا و کاملا غریبه می‌باشد‌. گروه کثیری از اشخاص به سبب ابتلا به چنین عارضه‌ای، با علائمی اعم از پا درد، زانو درد، اختلال‌های حرکتی متعدد و نقص در گام بر داشتن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وابسته به تحقیقاتی که تا به امروز صورت پذیرفته، قرار‌گیری کفی طبی به عنوان یک المان درمانی آزمایش شده داخل کفش‌ها جایگاه یک گزینه بی‌نظیر به سبب کنترل علائم بروز یافته و کاهش میزان درد را از آن خود ساخته است‌. در این قسمت از مواردی نام خواهیم برد که درمان پای پرانتزی با کفش طبی بیش از پیشنهاد درمانی دیگری محبوبیت و ارجعیت بخشیده است:

·حمایت بهتر از پاها

در اولین مورد به سبب معرفی روند درمان پای پرانتزی با کفش طبی به ویژگی بی‌نظیر آن یعنی حمایت دو چندان و مطلوب از پاها اشاره خواهیم نمود. جالب است بدانید که در قسمت کف پایتان بیشتر از صدها عضله و استخوان در هم تنیده است که هر کدام به تنهایی نقش اصولی و بی‌نظیری را در سلامت و استحکام قلب دوم بدن ایفا خواهد نمود.

از همین جهت باید تمامی نکات مراقبتی و لازم برای حفظ سلامت و افزایش توانایی تحمل تمامی وزن بدن مدنظر قرار داده شود. به این سبب می‌توان با اطمینان از کفی طبی به عنوان راه‌ حلی بی‌نظیر به جهت بهبود چنین وضعیتی، سلامت ستون فقرات را نیز تضمین خواهد نمود.

این کفی‌ها آراسته به وجود ۳ قوس می‌باشد که با تحت حمایت قرار دادن کف پاهای بیمار، از شدت درد و رنجش‌خاطر او خواهد کاست.

·کاهش درد

درمان پای پرانتزی با کفش طبی می‌تواند موارد متعددی اعم از کاهش درد فرد مبتلا به پای پرانتزی را نیز تحت پوشش خود قرار بدهد. این قبیل از کفی‌ها در قالب نوعی ضربه‌گیر قرار خواهند گرفت. البته اگر به صورت کاملا سفارشی و متناسب با اسکن پای فرد، طراحی و تهیه گردد، روند بهبود را تسریع خواهد بخشید.

·افزایش راحتی

به سبب برانگیختن اطمينانتان در باب معقوله درمان پای پرانتزی با کفش طبی کافیست تا بعد زمانی کوتاهی با تکیه‌بر آن گام برداشته و راحتی بی‌نظیری را تجربه نمایید.

به این مورد توجه داشته باشید که این قبیل از کمک‌ دهنده‌های پزشکی و یا درمانگر‌هایی در قالب کفی، در زمان گام برداشتن، ایستادن و انجام امور متعدد، احساس بهتری به دور از رنجش درد پا از آن شما خواهد ساخت‌.

·تاثیر فیزیوتراپی در روند درمان پای پرانتزی

مضاعف‌بر درمان پای پرانتزی با کفش طبی تمرینات فیزیوتراپی هم می‌تواند یک پیشنهاد درمانی مطلوب به سبب رفع و بهبود چنین شرایطی و از طرف دیگر کاهش میزان درد در فرد باشد. البته زمانی تمامی این تفاسیر چهره واقعی به خود گرفته و تحقق خواهد یافت که، تمرینات فیزیوتراپی پی‌در پی و مداوم صورت پذیرد.

فیزیوتراپیست در طی اعمال تمام جلسات فیزیوتراپی، حرکت‌های کششی و تقویتی را پیشنهاد و برنامه‌ریزی خواهد نمود که روند بهبودی تسریع یابد. ممکن است گروه کثیری از ما از وجود 100 عضله و ۲۶ استخوان در ناحیه کف پاهای خود بی‌خبر و ناآگاه باشیم به همین سبب سلامت آن و درمان بیماری‌های مرتبطش را جدی نمی‌‌گیریم.

در این قسمت سعی کردیم به شما یادآور شویم که فیزیوتراپی هم نقش موثر و برجسته‌ای را در بازگرداندن سلامت سابق و ممانعت از پیشرفت بیماری پای پرانتزی در افراد ایفا می‌‌نماید. اما نباید از تاثیر و معجزه درمان پای پرانتزی با کفش طبی چشم پوشید چراکه کفه های طبی بهترین کمک را به فرد به سبب انجام فعالیت روزمره خواهند نمود.

  تاثیر فیزیوتراپی در روند درمان پای پرانتزی

آیا کفش مخصوص پای پرانتزی کودکان نیز وجود دارد؟

معقوله درمان پای پرانتزی برای کودکان هم نیز مطرح می‌گردد. توجه داشته باشید که کودکان هم ابتلا به پای پرانتزی را تجربه خواهند نمود و در صورت عدم درمان به موقع، می‌تواند عوارض و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورد.

بدون اجرای پروسه درمانی در این دوره سنی علاوه‌بر تحقق نتیجه‌ای موفق‌تر بعد زمانی آن را کوتاه و بدان تسریع خواهد بخشید. به همین سبب پزشکان متخصص به جدیت توصیه می‌ورزند که بدون فوت وقت و تسریع روند بهبودی، برای درمان پای پرانتزی با کفش طبی اقدامات لازم را اجرایی نمایند.

این مورد را مدنظر قرار بدهید که، کفش‌هایی که با هدف درمان پای پرانتزی طراحی می‌گردند، در رده بهترین پشتیبان ممکن برای این عضو مهم بدن به حساب می‌آیند. از طرف دیگر این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید کفی‌ها را تعویض، و در صورت درگیر گشتن با هر نوع ناهنجاری دیگری کفی مخصوص و متناسب با روند درمان آن را تهیه کنید.

بهترین گامی که به سبب آگاهی از روند ساخت و برآورده هزینه این المان‌های پزشک_درمانی مراجعه داشتن به کلینیک های ارتوپدی فنی می‌باشد. این مجموعه‌ها با هدف تحقق ادعای درمان پای پرانتزی با کفش طبی وابسته به فرم و شکل پای کودک، در سدد طراحی و اجرای مناسب ترین و مطلوب‌ترین کفش برای کمک و بهبود شرایط فرزندتان بر خواهد آمد.

این قبیل از کفش‌ها با نوع پوشش‌دهی که دارا هستند اجازه چرخش مچ پای کودک شما را نداده و به مرور به درمان پای پرانتزی آن‌ها اطلاق می‌گردد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز پای هوشمند با کارشناسان ما در ارتباط باشید

علت های ایجاد پای پرانتزی

اما علاوه‌بر پرداختن به موضوع درمان پای پرانتزی با کفش طبی باید در باب علل بروز ایجاد پای پرانتزی نیز اطلاعات درخور و مفیدی در اختیار داشته باشیم. عللی در دوران کودکی و همینطور نوزادی سبب شکل‌گیری این نوع اختلال ‌می‌گردد به شرح زیر هستند:

  • عدم استفاده بیش از میزان نرمال و متعادل پوشک و قنداق برای نوزادان
  • اسرار و تلاش برای هر چه سریعتر گام برداشتن و یا راه‌ افتادن کودکان
  • افزایش وزن
  • چرخش پاها به سمت داخل
  • وراثت‌
  • عدم تامین ویتامین D مورد نیاز بدن
  • دچار شدن به راشیتیسم و یا نرمی استخوان
  • دست و پنجه نرم کردن با بیماری‌های چالش‌برانگیزی اعم از پاژه و یا راشیتیسم که مضاعف‌بر کاهش میزان استحکام در استخوان‌ها به تغییر شکل آن‌ها می‌انجامد
  • عدم رعایت استانداردها در زمان گام برداشتن و یا نشستن
  • عدم وجود هماهنگی لازم و در میزان نرمال به سبب مدیریت صفحه رشد
  • اوج گرفتن احساس تضعیف و کوتاهی در عضله همسترینگ
  • وارد گشتن ضربات متعدد به ناحیه زانو و همینطور بروز شکستگی در قسمت انتهای استخوان ران و در نهایت عدم بهبود کامل که در پایان نیاز شما را به پروسه درمان پای پرانتزی با کفش طبی در شما را شکل می‌دهد

علت های ایجاد پای پرانتزی

قیمت کفش طبی برای پای پرانتزی چقدر است؟

البته‌ که به هیچ وجه نمی‌توان در حوزه درمان پای پرانتزی به واسطه کفش طبی برای تهیه این محصول ارقام واحد، معین و معمولی را برای برآورد قیمت در کفش‌های طبی به سبب بهبود چنین شرایطی در هر فرد با هر گروه سنی را اعلام داشت.

البته که برای درمان پای پرانتزی با کفش طبی در رده گروه سنی کودکان با بزرگسالان تفاوت‌های بارزی اعم از نوع مدل و میزان سایز مطرح می‌گردد که بر پروسه قیمت‌گذاری محصول به طور مستقیم اثر خواهد گذاشت.

چنانچه تمایل دارید تا در باب هزینه کفش مورد نیاز و متناسب به مشکلتان، اطلاعات تکمیلی به دست آورید، می‌بایست به کلینیک‌هایی مراجعه داشته باشید که علاوه‌بر داشتن مهارت و تخصص کافی در حیطه ساخت کفش طبی، مبالغ پیشنهادی‌اش در چارچوبی کاملاً منطقی قرار گیرد.

در این مراکز شناخته شده، استاندارهای متعدد و لازم به سبب طراحی و تولید این محصولات به سبب تحقق نظریه درمان پای پرانتزی مدنظر قرار داده خواهند شد؛ به همین سبب روند قیمتی متغیری را طی خواهند نمود.

کلام پایانی

در این مقاله با چگونگی درمان پای پرانتزی به کمک کفش طبی آشناییت یافتیم. پا پرانتزی نوعی عارضه محسوب می‌گردد که احتمالش هست، افراد متعددی را به چالش بکشاند. بدین ترتیب که پاها با قرارگیری در کنار یکدیگر، فاصله نامتعادلی را به نمایش خواهند گذاشت.

البته ناگفته نماند که شدت این آسیب در تمامی افراد با هر جنسینت و گروه سنی، می‌تواند با تفاوت عمده‌ای همراه باشد.

در برخی از مواقع درمان پای پرانتزی با کفش طبی به این علت مهم و حیاتی محسوب می‌گردد که فرد مبتلا به این عارضه، با احساس درد و ناراحتی صاحب رنجشی توام می‌گردد، بدین ترتیب که پروسه گام برداشتن و دویدن در فرد را با مشقت همراه می‌سازد.

بی‌شک شیوه‌های درمانی متعددی در این شیوه کارآمد و نتیجه‌بخش بشمار می‌روند اما در میان تمامی پیشنهادات پزشکی و اثبات گشته با تکیه‌‌گاه علمی، بکارگیری کتانی طبی برای بهبود آسیب حاکم در بدن به سبب وجود پای پرانتزی است.

این نوع از کفش‌ها با جبران قسمت قوسی‌های پا موجب کاهش چشمگیر فشار بر کف پا خواهد گشت و تا میزان قابل توجهی آستانه بهبود فرد را فراهم خواهد آورد. البته تمامی این موارد زمانی محقق می‌گردد که طراحی و آماده‌سازی آن، وابسته به کادر پزشکی متخصص و در مجموع کلینیکی صاحب نام و اعتبار چون کلینیک کازمادیک‌ پروتز انجام پذیرد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *