Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی

چکیده محتوا

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی در جایگاه یک شیوه درمانی بی‌نظیر و نتیجه‌ بخش به سبب حفظ عملکرد طبیعی و همینطور ممانعت جدی از پیشرفت عارضه زانوی پرانتزی قرار می‌گیرد.

شاید برخی این شرایط را بسیار معمول و به دور از نیازمندی به تشویش می‌پندارند اما کاملا بی‌خبر هستند که این که چنین شرایطی، قدرت به چالش کشیدن شدن فرد به سبب بروز آسیب به مفاصل و استخوان‌‌بندی بدن را داراست.

توجه داشته باشید چنانچه بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی به صورت مداوم انجام پذیرد، پروسه زانو پرانتزی در گروه سنی کودک و همینطور بزرگ سال به موفقیت اطلاق خواهد گشت. در گذشته بکارگیری تیغ جراحی به عنوان یک درمان نهایی و کارآمد برای پایان دادن به عارضه پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان بکار گرفته می‌شد.

اما هم‌اکنون شرایط درمانی دستخوش تغییرات مثبتی گشته و وابسته به مدنظر قرار دادن شرایط استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصل، انتخاب بریس به عنوان شیوه‌ای با درصد تهاجمی بسیار پایین‌تر برای اغلب بیماران به جدیت توصیه می‌گردد.

آیا استفاده از بریس برای زانوی پرانتزی موثر است؟

توجه داشته باشید، پای پرانتزی را موقعیتی خواهیم خواند که، در زمان ایستادن، پای فرد در حالتی قرار می‌گیرد که، فاصله حاکم در میان زانو‌ها از شرایط نرمالی برخوردار نبوده و قوزک پای فرد به طور کامل، به هم اتصال می‌یابند.

به سبب رفع چنین شرایطی و ممانعت از عود کردن آن و در پی آن متحمل گشتن فرد به آسیب‌های مفصلی و استخوانی دیگر، شیوه‌های متعددی پیشنهاد ‌می‌گردد که یکی از برجسته‌ ترین آن‌ها، بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی می‌باشد. این عارضه بیشتر کودکان و افراد کم سن و سال را درگیر می‌سازد.

زیرا؛ کودکان در این دوره تا نوجوانی، مسیر طولانی را به سبب رشد کامل استخوان‌ها و مفاصل می‌پیماید و هنوز هم چارچوب و شکل نهایی‌اش را به خود نگرفته است‌.

از همین‌رو چنانچه به عنوان یکی از والدین، این دوره را با تشویش و نگرانی سپری می‌کنید،‌ در حال آزار خود هستید چراکه؛ ممکن است بین دو الی چهار سالگی به طور تمام و کمال رفع، و دیگر نیازمند بکارگیری راه درمانی ویژه‌ای نخواهد بود.

اما در صورتی که متوقف نگردد، نیاز است با مراجعه به کلینیک مرتبط به واسطه‌ی پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد و پیش از آنکه عوارض جبران ناپذیری را آشکار سازد، با حاکمیت یک شیوه درمانی پاسخگو اعم از بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی نسبت به پیشروی آن ممانعت به عمل آورد.

ولی چناچه این بیماری فرد را در دوران نوجوانی غافلگیر سازد، باید علت آن را به کمبود ویتامین D مورد نیاز بدن مرتبط دانست که در نهایت به نرم و منعطف گشتن ساختار استخوان‌ها اطلاق می‌گردد. در حوزه پزشکی این را یکی از امراض جدی می‌پندارند و بدان لقب راشیتیسم خواهند داد.

البته به دور حیرت نیست که در بزرگسالان نیز بروز و اوج گرفته می‌شود و با قرارگیری در گروه امراض مفصلی، به نام آرتروز مورد درمان قرار می‌گیرد. زیرا زمانی که عمر غضروف داخلی زانو به پایان می‌رسد، موجب خمیدگی این ناحیه یه سمت بیرون گشته و آستانه‌ای برای بروز وقایع و آسیب‌های جدی‌تر تلقی خواهد گشت‌.

این مورد را نیز باید یادآور گردیم که، عارضه یاد شده تنها با تکیه بر دلایلی که از آن‌ها یاد نمودیم به واقعیت مبدل نمی‌گردند و گاهی وابسته به پشوانه‌ای ژنیتیکی خواهد بود. اما در مجموع بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی شیوه‌ای بی‌نظیری محسوب می‌گردد که، نیازمند دریافت تاییدیه پزشک است.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز قطع عضو روی زانو با کارشناسان ما در ارتباط باشید

درمان پای پرانتزی به وسیله بریس

آری چنانچه فرد مرز سن سه تا چهار سالگی را شکست و شاهد آشکار گشتن علائم بهبود نبود، باید با مراجعه به پزشک از شرایطی که در آن قرار گرفته، اطلاعات کاملی را کسب نماید. بدون شک پزشکان در گام ابتدایی با اطمینان از دریافت نتیجه و بهبودی کامل، معقوله بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی بیان می‌نمایند.

در چنین شرایطی فرد باید بدون فوت وقت روند درمان را آغاز نماید چراکه؛ استخوان‌ها روند رشد خود را با سرعت می‌پیمایند و بی‌توجهی به روند درمان می‌تواند قالب قرارگیری آن‌ها را دستخوش تغییر سازد.

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی نمی‌تواند در دوران بزرگسالی تاثیراتی همانند دوران کودکی را به دنبال داشته باشد، چراکه استخوان‌ها روند رشد خود را پیموده و دیگر متوقف گشته است‌. البته‌ بازهم نمیتوان به قطعیت نظر داد و می‌بایست تشخیص نهایی را به واسطه معاینه نمودن از سوی پزشک متخصص، به او سپرد.

این شیوه درمانی، از سوی بیمارانی که با عارضه پای پرانتزی دست و پنجه نرم می‌کنند از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه؛ شیوه درمانی توام با سهولت و دارای امکان اجرا در خانه است. به عنوان حسن ختام این عنوان، باید بیان داریم کمک گرفتن از بریس، در دوره سنی مناسب، قدرت قابل توجهی در تحقق روند بهبودی پای پرانتزی خواهد داشت.

این پیشنهاد کارآمد درمانی یعنی بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی از سوی پزشک در صورتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که شرایط حاکم در پاهای کودک رو به وخامت رفته و مضاعف‌ بر بیماری پای پرانتز، امراض مفصلی دیگری در حال شکل‌گیری است. در چنین شرایطی روند استفاده بریس تا اطلاق گشتن به بهبود و درمان کامل باید به صورت منظم انجام پذیرد.

پاهای پرانتزی چگونه تشخیص داده می شوند؟

مضاعف‌ بر تکامل آگاهی‌هایتان در باب بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی نیاز است بدانید که بیماری پای پرانتزی چگونه از سوی پزشک تایید می‌گردد‌. زمانی که وابسته با علائمی که سبب رنجش شما گشته به پزشک متخصص مراجعه نموده و مورد معاینه قرار می‌گیرید، در باب دوران کودکی شما نیز از سوی پزشک سوالاتی نیز طرح می‌گردد.

چنانچه کودک در همان دوره ۲ یا زیر ۲‌سالگی به سر ببرد و با احساس مطلوبی همراه باشد، میزان خمیدگی هر دو پا در یک درجه باشد، نیاز به انجام آزمایش خاصی نخواهد بود.

اما با انجام مراقبت‌های مورد نیاز اسرار می‌ورزند تا اطمینان حاصل کنند که پاها با پیشروی در روند رشد کودک، در مسیر مطلوبی قرار می‌گیرند. این مورد را باید بیان داریم که تعدادی از کودکان بدون فوت وقت نیازمند مراجعه به پزشک ارتوپد هستند:

  • پاها در یک شرایط نرمال صاف نخواهند گشت
  • میزان خمیدگی در هر دوپا کاملا متفاوت بوده و یا اینکه دارای تعظیم نامتقارن است
  • کودک دائما از بروز و اوج‌گیری علائمی اعم از احساس درد، لنگیدن، ضعف یا بحران در هنگام دویدن گلایه می‌کند
  • در صورت بروز شبهه در باب درگیر گشتن فرد با عارضه راشیتیسم، سریعا انجام عکس برداری بااشعه ایکس و آزمایش خون‌‌ از سوی پزشک تجویز می‌گردد

 

پاهای پرانتزی چگونه تشخیص داده می شوند؟

انواع بریس برای درمان زانوی پرانتزی

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی در یک قالب واحد صورت نگرفته و صاحب انواع متعددی به ترتیب زیر است:

یکی از این موارد به عنوان یکی از راه ها در قالب بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی به کاهنده فشار شهرت داشته و به سبب رفع نیاز بیماران در دوران بزرگسالی به شدت توصیه می‌گردد. این نوع از بریس برای خاموش ساختن علائم مرتبط به ژنو واروم موثر واقع گشته و فرد را از دست و پنجه نرم کردن با احساس تلخ درد که سبب رنجش او شده، رهایی می‌بخشد.

در بعد زمانی که کودک به تازگی قدرت گام برداشتن را یافته و از احساس درد در این شرایط گله‌مند است، تا چهار سالگی از سوی پزشک به بکارگیری بریس توام با کفش و یا کفی‌ های طبی توصیه می‌گردد، چراکه، در این دوره سنی که روند رشد استخوان‌ها به سرحد خود نرسیده می‌تواند به بهبود و درمان کامل اطلاق گردد.

استفاده ار بریس برای زانو پرانتزی کودکان

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی برای بزرگسالان و همینطور افرادی که مرزهای سنین نوجوانی را می‌پیمایند، ساده و توام یا سهولت می‌باشد ولی این احتمال می‌رود که برای کودکان کم سن و کوچکتر با دشواری و پیچیدگی به سبب استفاده، شما را به مضیقه بیندازد.

در چنین شرایطی، با بکارگیری صبر و حوصله کافی، برای کودکتان توضیحات مورد نیاز را شرح بدهید. بدین ترتیب قانع خواهند گشت که بریس‌ها به سبب شکل‌گیری کمترین میزانی از درد و ناراحتی در فرد نخواهد گشت بلکه با کاهش درد و احساسی توام با رنجشی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اطلاق خواهد شد.

به عنوان والدین کودک به این مورد توجه داشته باشید که احتمالش می‌رود، در ابتدا برای کودک در جایگاه نوین و توام با تفاوت از سایر امور روزانه‌اش قرار گیرد، ولی با تکرار این عمل در بعد زمانی کوتاهی بدان عادت نموده و ناگهان متوجه خواهید شد که بریس بخشی از زندگی روزمره‌ی او گشته و دیگر منافاتی با روند زندگی روزانه‌اش ندارد.

نحوه حرکت دادن پاها در زمان استفاده از بریس

بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی می‌تواند نوع و میزان حرکت دادن پاها را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. وقتی که پاها گچ گرفته شوند، می‌بایست هر پا به شکل مجزا از امکان حرکت برخوردار گردد ولی وقتی‌که بریس به عنوان شیوه درمانی انتخاب می‌گردد، امکان حرکت درآمدن پاها به صورت مجزا از فرد، سلب خواهد گشت.

در ساعات و روزهای ابتدایی این احتمال می‌رود که پاها روند حرکتی خود را کاملاً همزمان پیش ببرند. در این بعد زمانی احتمال همراه گشتن فرد با بحران در زمان گام بر داشتن، نشستن و سایر حرکات مشابه دیگر، وجود دارد ولی به مرور زمان این شرایط را ایجاد خواهید ساخت که به کمک حرکت میله به سمت بالا و پایین، پروسه گام برداشتن و دیگر حرکات به سهولت انجام پذیرد.

در حوزه بکارگیری بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی در صورت احتمال درگیر گشتن با هر مشکل احتمالی، باید به پزشک و یا فیزیوتراپ خود مراجعه و با آن تماس حاصل نمایید.

نحوه حرکت دادن پاها در زمان استفاده از بریس

کلام پایانی

در این محتوا با بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی به عنوان محبوب‌ترین شیوه ممکن در این حوزه آشناییت یافتیم.

بیان داشتیم ‌که این عارضه در صورت ادامه‌ دار شدن و همراهی با فرد، حتی بعد از پشت‌ سر گذاشتن دوران کودکی در قالب یک اختلال قرار خواهد گرفت و پزشکان برای بهبود سریع آن، چند شیوه درمانی موثر را پیشنهاد می‌نمایند که شامل فیزیوتراپی، بریس برای درمان پای پرانتزی با کفش طبی و …. خواهد گشت.

شما باید برای پیمودن این مسیر نیازمند یک همراه صاحب تخصص و تجربه خواهید بود.

سال‌های مدیدیست که کلینیک کازمادیک‌پروتز به واسطه دارا بودن پرسنل متبحر تجهیزات به روز در این حوزه، توانسته است در سطح پایتخت از مجموعه‌های رقیب خود پیشی گیرد و مفتخر است که در بهبود شرایط جسمانی شما، به واسطه بریس برای درمان پای پرانتزی بدون جراحی نقش ویژه و برجسته‌ای را ایفا نموده است.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *