Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن

چکیده محتوا

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن، یک نوآوری شگفت انگیز در صنعت پزشکی_جهانی است. این دستگاه نوعی پروتز دست می باشد. برخلاف دست های مصنوعی بازار، توانایی پاسخ به نیاز های فرد را دارد.

با وجود این سری از پروتز ها، فرد هیچ فرقی با افراد سالم ندارد و می تواند همچون آنان در مسابقات جهانی شرکت کند. دست مصنوعی هوشمند دارای سنسور های لمسی و باتری می باشد. به همین دلیل فرد با وجود آن برای حرکت نیازی به دیگری ندارد.

در ادامه درباره خصوصیات و قابلیت های بی نظیر این پروتز صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

 

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن چیست؟

با توجه به مفاهیم پایه هوش مصنوعی و علوم اعصاب، دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن یک نوع دستگاه مکانیکی است، که با استفاده از الگوریتم ‌های هوش مصنوعی قادر به دریافت و پردازش سیگنال ‌های برقی مغزی (EEG) می باشد.

این دستگاه به رباتیک و فناوری های پیشرفته مجهز شده است و به کمک الگوریتم های مبتنی بر یادگیری عمیق، قادر به تشخیص الگو های مغزی، تعریف دستورات و کنترل حرکتی با ارسال سیگنال‌ های برقی است.

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن معمولا به صورت بیسیم عمل می کند و با نصب سنسور های الکتریکی در بازو ها، توانایی پاسخگویی به حرکات عضله و مغز فرد متقاضی را دارد.

این سیستم توانمند، توانایی حرکتی فرد را تقویت می کند. هوش مصنوعی به کار رفته در این سری از پروتز ها، سازگاری بالایی با متابولیسم بدن انسان دارد. با بهره وری از آن، بیماران قطع عضو دیگر احساس کمبود نمی کنند.

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن از پس انجام حرکاتی نظیر؛ گرفتن شی، حرکت دادن دست و… بر می آید. برای رهایی از احساس های بد و به دست آوردن توانایی حرکتی خود، این پروتز الکتریکی را تهیه کنید.

این نوع از دست های مصنوعی، بهترین دستیار برای شما است، که کمبود هایتان را پوشش می دهد. این دستگاه طوری عمل می کند، که انگار اصلا دست خود را از دست نداده آید.

استفاده از دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن در آینده به عنوان یک راه حل مؤثر و کارآمد برای افرادی که ناتوان در حرکت هستند، ارائه خواهد شد.

 

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن چیست؟

قابلیت های بارز دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن، محصولی نوین برای بهبود وضعیت بیماران قطع عضو است. با وجود این دستگاه، آنان برای انجام کار های خود متکی به دیگری نیستند.

فناوری ساخت این دستگاه بسیار پیشرفته است. به طوری که برخلاف دیگر پروتز ها توانایی حرکت دادن انگشت تان فرد را دارند. از قابلیت های بارز آن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • کنترل با استفاده از ذهن: این دستگاه قادر به تشخیص الگو های مغزی است. این قابلیت به افراد کمک خواهد کرد، که مستقل از دیگری، روزمرگی خود را سپری کنند.
  • پردازش سیگنال ‌های مغزی: دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن مجهز به الگوریتم‌ های هوش مصنوعی است، که قادر به پردازش سیگنال‌ های برقی مغزی (EEG) می باشد. این سیگنال ‌ها از طریق سنسور های برقی روی سر فرد جمع آوری می شوند و سپس توسط الگوریتم های هوش مصنوعی تحلیل و پردازش می شوند.
  • یادگیری عمیق: استفاده از الگوریتم‌ های مبتنی بر یادگیری عمیق به دستگاه این قابلیت را می دهد، تا الگو های مغزی را به شکل مؤثری تشخیص دهد و با توجه به آن، حرکات مورد نظر را انجام دهد. این الگوریتم‌ ها قادر به یادگیری و بهبود عملکرد در طول زمان هستند.
  • کاربرد گسترده: این نوع دستگاه ها در حوزه های مختلفی مانند؛ پزشکی، توانبخشی، رباتیک و بازی ‌های واقعیت مجازی استفاده شوند. به عنوان مثال در حوزه پزشکی، این دستگاه به افرادی که از اختلالات عصبی رنج می برند، کمک می کند، تا ناتوانایی حرکتی خود را بهبود ببخشد.

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن، ترکیبی از فناوری هوش مصنوعی، رباتیک و علوم اعصاب است، که نقش موثری در زندگی بیماران قطع عضو دارد.

محصول پیشنهادی: پروتز هوشمند دست

قابلیت های بارز دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن

فواید استفاده از دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن

استفاده از دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن، امکانات و فواید متعددی برای فرد به دنبال دارد. این دستگاه هوشمند با تجزیه و تحلیل حرکات بازو، انگشت تان فرد را به حرکت در می آورد. در زیر تعدادی از این فواید را بررسی آن را بررسی می کنیم؛

  1. استقلال: این دستگاه به افرادی محدودیت حرکتی در ناحیه دست دارند، اجازه حرکت به طور مستقل می دهد. آنها می ‌توانند با تمرکز و فکر خود، حرکات مورد نظر را به دستگاه منتقل کنند و در مواردی که قبلاً نیاز به کمک داشتند، بدون اتکا از دیگری عمل کنند.
  2. بهبود کیفیت زندگی: استفاده از دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی بیماران قطع عضو دارد. آن ها به راحتی و با کمترین تلاش، وظایف روزمره خود را انجام می دهند و به استقلال بیشتری دست می یابند.
  3. راحتی و سهولت: استفاده از دستگاه هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن، به فرد امکان می‌ دهد، تا بدون نیاز به استفاده از دست و دیگر اعضای بدن، به طور مستقیم از دستگاه استفاده کند. بدین ترتیب انجام وظایف روزمره یا کاری در مدت زمان کمتری انجام می شود.
  4. پتانسیل درمانی: در حوزه پزشکی و توانبخشی، دست مصنوعی هوشمند با کنترل ذهن تاثیر بزرگی در بهبود و تسهیل فرآیند درمانی بیماران قطع عضو به وجود آورد. این دستگاه ‌به عنوان ابزاری برای تحریک عصبی، تقویت عضلات و کمک به بازسازی حرکت در طی توانبخشی عمل می کند.
  5. ارتباط بیشتر با دنیای اطراف: استفاده از این فناوری هوشمند، به افراد امکان می ‌دهد، تا بدون نیاز به استفاده از دست، با دنیای اطراف تعامل کنند. آن ها، اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در جامعه به دست خواهند آورد. همچنین در فعالیت های اجتماعی نیز شرکت خواهند کرد.

دست مصنوعی هوشمند، امکانات بسیاری در اختیار افراد با محدودیت حرکتی قرار می ‌دهد. این فناوری کمبود های جسمانی فرد را درمان می کند. همچنین توانایی حرکاتی فرد را بهبود می بخشد.

 

فواید استفاده از دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن

سخن پایانی

دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن، یک نوآوری جالب و شگفت انگیز است‌. این دستگاه قابل نوعی پروتز دست است، که نیروی حرکتی خود را از جریانات الکتریکی و حرکات عضله بازو به دست می آورد. بیماران قطع عضو با بهره وری از این دستگاه می توانند حتی در فعالیت های ورزشی نیز حضور داشته باشند. این پروتز برتر، نیروی جسمانی دست فرد را بازیابی می کند.

جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره دست مصنوعی هوشمند با قابلیت کنترل از طریق ذهن به کلینیک کازمدیک پروتز مراجعه نمایید. کارشناسان ما به صورت شبانه روز پاسخگوی سوالات شما هستند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *