Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

عوارض قطع عضو

چکیده محتوا

عوارض قطع عضو

همانطور که می دانید امروزه جراحی های مختلفی توسط پزشکان برای بیماران گوناگون انجام می شود که از مهم ترین آن ها می توان به جراحی قطع عضو اشاره کرد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این جراحی همانند بقیه جراحی ها ممکن است عوارضی داشته باشد که باید آن ها را جدی گرفت.

اگر جراحی به بهترین نحو انجام شود ممکن است این عوارض به حداقل برسد. به همین خاطر توصیه می شود تا همواره از پزشکان معتبر و محبوب در این زمینه کمک بگیرید تا با بررسی آناتومی بدن شما و همچنین میزان آسیب به بافت و استخوان یک جراحی مناسب را برایتان انجام دهد. با این حال اگر می خواهید با عوارض قطع عضو آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد بررسی و مطالع تان قرار دهید.

بررسی مهم ترین عوارض بعد از قطع عضو

همانطور که تا به این قسمت از مطلب متوجه شده اید، بعد از قطع عضو ممکن است عوارضی برای فرد به وجود آید که بعضی از آن ها دارای درمان هستند و بعضی دیگر پس از مدت زمان کوتاهی از بین می رود. از مهمترین عوارض قطع عضو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی مهم ترین عوارض بعد از قطع عضو

·         ورم

یکی از شایع ترین عوارضی که ممکن است بعد از قطع عضو برای بیماران به وجود آید، ورم در قسمت جراحی شده بدن می باشد. ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند به چه دلیل پس از جراحی ورم در بدن ایجاد می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هنگامی که به هنگام جراحی ناهماهنگی میان بافت ها وجود داشته باشد این اتفاق می افتد.

توجه داشته باشید که برای برطرف کردن این مشکل از عوارض قطع عضو روش های مختلفی همچون انجام دادن ورزش های درمانی وجود دارد. اگر دچار ورم بیش از اندازه در ناحیه جراحی شده شدید به شما پیشنهاد می دهیم تا به مشورت با پزشک خود بپردازید تا بتوانید با کمک او این مشکل را در کمترین زمان ممکن برطرف نمایید.

·         زخم و عفونت

از دیگر عوارض قطع عضو که بیماران بسیاری به آن دچار می شوند، می توان به زخم عفونت در ناحیه جراحی شده اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر این مورد را پشت گوش بیندازید ممکن است عواقب بسیار بدی در انتظار شما باشد. چرا که در طی سال های اخیر افراد زیادی به علت زخم و عفونت ناشی از قطع عضو جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید

در بیمارانی که دچار دیابت هستند یا به مصرف سیگار می پردازند و همچنین سن بالایی دارند، این عارضه بیشتر رخ می دهد و جان آن ها را می گیرد. برای اینکه بتوانید تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کنید باید به طور مداوم ناحیه جراحی شده را مورد بررسیتان قرار دهید و از نبودن تورم و قرمزی بیش از اندازه در آن قسمت اطمینان حاصل کنید.

·         درد

از دیگر عوارض قطع عضو که افراد زیادی را آزرده خاطر می کند درد بیش از اندازه در ناحیه جراحی شده می باشد. طبق تحقیقاتی که توسط تیم ما انجام شده است دریافتیم که میزان درد در تمامی بیمارانی که قطع عضو می شوند یکسان نیست؛ بلکه برای بعضی از افراد بیش از اندازه و برای دیگری قابل بهبود و برطرف شدن است.

ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند آیا درد بعد از قطع تنها در محل جراحی شده حس می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ ممکن است این درد به دیگر نقاط بدن انتقال یابد. به طور کلی می توان گفت که این درد پس از چند روز برطرف خواهد شد و شدت آن بستگی به ژنتیک و میزان تحمل فرد دارد.

اگر می خواهید با دیگر عوارض ممکن پس از قطع عضو به طور کامل آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه بمانید و از مطالب مفیدی که در این قسمت برایتان گردآوری کرده ایم بهره کافی و لازم را ببرید.

·         ضعف عضلانی

یکی دیگر از عوارض قطع عضو که می خواهیم در این قسمت از مقاله برایتان شرح دهیم، ضعف عضلانی است. هنگامی که پس از قطع عضو تحرک لازم را نداشته باشید ممکن است ضعف عضلانی در بدن شما ایجاد شود که این موضوع کمی شما و اطرافیانتان را آزرده خاطر می کند. یکی از روش هایی که می توان این عارضه را به حداقل رساند؛ گذراندن جلسه های توانبخشی در مراکز درمانی معتبر است. هنگامی که این جلسات را پشت سر می گذارید می توانید در کمترین زمان ممکن ضعف عضلانی خود را بهبود ببخشید و به زندگی روزمره تان بازگردید.

·         هماتوم

از دیگر عوارض قطع عضو می توان به هماتوم اشاره کرد. ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند هماتوم به چه معنی می باشد! در پاسخ به این سوال باید بگوییم هماتوم به منظور اجتماع خون در فضای بسته می باشد. دقت داشته باشید که این مشکل اگر پس از چند روز برطرف نشود ممکن است احتمال عفونت را در بدن شما افزایش دهد. به همین خاطر پیشنهاد می دهیم تا مشکل هماتوم را حتماً حائز اهمیتتان قرار دهید تا مشکلی از این بابت برایتان به وجود نیاید.

ایا می توان بعد از قطع عضو از عضو مصنوعی استفاده کرد؟

تمامی بیمارانی که قطع عضو می شوند، می توانند با توجه به سیستم بدنشان پس از این مشکل از عضو مصنوعی استفاده کنند و انجام دادن فعالیت های روزمره را برای خودشان آسان تر از قبل نمایند. اگر پیوند عضو مصنوعی توسط پزشکان معتبر و ماهر انجام شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. شما می توانید این اقدام را در کلینیک کازمدیک پروتز انجام دهید.

ایا می توان بعد از قطع عضو از عضو مصنوعی استفاده کرد؟

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مطلب متوجه شده اید عوارض قطع عضو گوناگون است و بسته به شرایط افراد قابل تغییر می باشد. به همین خاطر در این قسمت از مطلب سعی کردیم تا شما را به صفر تا صد عوارض قطع عضو آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل از خدمات بی نظیر کلینیک کازمدیک پروتز بهرمند گردید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *