Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

عوارض پروتز مو دائم

چکیده محتوا

عوارض پروتز مو دائم

روش های مختلفی برای رفع کم پشتی موها وجود دارد که یکی از این روش های درمانی استفاده از پروتز موی دائمی می باشد. برخی از افراد که از مشکلات طاسی و کم پشتی موها رنج می برند می توانند از این روش برای پوشش دادن موهای خود استفاده کنند. پروتر موی دائمی نیز مانند هر روش دیگری دارای مزایا و معایبی است که در ادامه قصد داریم به عوارض پروتز مو دائم اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با این مسئله همراه ما باشید.

آشنایی با عوارض پروتز مو دائم

پروتز مو به شکل دائمی را معمولا برای افرادی پیشنهاد می کنند که ازر مشکل ریزش شدید مو رنج می برند. در این موقعیت می توانند پرتز دائمی را بر روی سر خود نصب کنند. درست است که استفاده از این روش بسیار زیبا و طبیعی است، در مقایسه با روش های دیگر به مراقبت های کمتری نیاز دارد اما این روش دارای عوارضی هم می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با عوارض پروتز مو دائم

ایجاد مشکلات پوستی و حساسیت در اثر استفاده از پروتز مو

یکی از عوارض پروتز مو دائم که ممکن است رخ بدهد این است که در طول زمان امکان ابتلاء فرد به حساسیت ها و مشکلات پوستی وجود دارد. افرادی که از پروتزهای بی کیفیت و غیراستاندارد استفاده می کنند یا در هنگام نصب از چسب با کیفیت پایین استفاده می کنند، با این مشکل روبرو می شوند.

در این موقعیت پوست سر افراد دچار عفونت شده و در پی آن مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام استفاده از پروتز مو بروز می کند، استفاده از چسب های مخصوص برای پروتزهای چسبی باعث می شود که فرد در ناحیه پوست سر خود دچار کمبود رطوبت شود. استفاده از این چسب ها باعث مسدود شدن مسیر رطوبت شده و از تنفس صحیح پوست سر جلوگیری می کند. همین امر باعث بروز مشکلات زیادی می شود.

تعریق زیاد در اثر استفاده از پروتز مو

ازدیگر عوارض پروتز مو دائم که بسیار رایج می باشد انتخاب پروتزهای پوستی برای کسانی است که از مشکل تعریق زیاد رنج می برند. به عنوان مثال ورزشکارانی که بر اثر فعالیت های بدنی سنگین و انجام فعالیت های ورزشی دچار تعریق می شوند برای استفاده از پروتزهای پوستی مناسب نمی باشند.

ساختار این پروتزها به گونه ای است که قادر نیست هوا را از خود عبور دهد به همین دلیل است که باعث تجمع تعریق و در نهایت خارش پوست سر فرد استفاده کننده شود. در برخی موارد فرد با مشکلات آلرژیک روبرو می شود.

تجمع چربی و ایجاد بوی بد در اثر استفاده مداوم از پروتز مو

یکی دیگر از عوارض پروتز مو دائم که برای خانم ها و آقایان مشاهده می شود تجمع چربی در موضع است. به این دلیل که نصب پروتز از امکان شستشوی صحیح در این نواحی جلوگیری می کند. رمانی که چربی ها در زیر پروتز جمع شوند این موضوع باعث می شود که در ناحیه سر بوی نامطبوعی ایجاد شود.

هزینه های بالای پروتز مو در طولانی مدت به علت نیاز مداوم به ترمیم

یکی دیگر از عوارض پروتز مو دائم که کمتر به آن توجه می شود هزینه های بالای این روش درمانی است. این روش درمانی به شکل همیشگی نیاز به ترمیم و رسیدگی دارد. به این شکل که فرد یاید در مدت زمان 2 تا 3 هفته ای نسبت به استعمال چسب های اضافی اقدام کرده و در کنار آن لازم است که کلیپس های استفاده شده برای پروتزهای مو باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند.

ترمیم پروتز مو را خود فرد هم می تواند انجام دهد هم این امکان را دارد که این فرایند را به یک متخصص بسپارد. با توجه به این تفاسیر باید بدانید که ترمیم پروتزهای دائمی مو هر سال یکبار الزامی می باشد. در هنگام این ترمیم افراد نمی توانند از چسب های قدیمی استفاده کنند و لازم است برای چسب جدید هزینه ای را ارائه کنند. با توجه به نوسان قیمت های پروتز دائمی مو این امر می تواند به عنوان یک عوارض پروتز مو دائمی محسوب شود.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض پروتز مو دائم با کارشناسان ما در ارتباط باشید

جلوگیری از رشد طبیعی مو در اثر استفاده از پروتز مو

از دیگر عوارض پروتز مو دائم که مطمئنا افراد با آن درگیر خواهند شد چسیبدن چسب های پروتز به موهای طبیعی افراد می باشد. ابن امر به عنوان مانعی برای رشد موهای فرد محسوب می شود. زمانی که چسب ها به عنوان یک مانع بر سطح پوست قرار بگیرند این امر موجب می شود که هیچ موی جدیدی نتواند رشد کند.

ایجاد مشکلات بیشتر در فصل تابستان

معمولا در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا افراد بیشتر با مشکل درگیر می شوند. به دلیل تعریق بیشتر پوست سر افراد بیشتر از فصول دیگر سال با مشکلات و عوارض درگیر می شوند. تابش شدید آفتاب در این فصل باعث می شود که چسب های مربوط به پروتز مو گرم و شل شوند. نکته ی دیگری که در فصل تابستان وجود دارد این است که افراد در این فصل بیشتر با مشکلاتی نظیر التهابات پوستی درگیر می شوند.

 

مراقبت های لازم بعد از انجام پروتز مو دائم

برای پیشگیری از عوارض پروتز مو دائم لازم است بعد از انجام این روش درمانی لازم است مراقبت هایی را انجام دهید.

  • افرادی که پروتز موی دائم دارند بهتر است مواردی مانند استفاده از اتوهای مو، سشوار، دوش آب گرم و مصرف شامپوهای شیمایی را کنترل کنند.
  • استفاده از روبالشی ها ساتن این امر باعث می شود که اصطکاک میان موها و ملافه به کمترین حد ممکن برسد.
  • از رفتن به استخربه دلیل استفاده از کلر بپرهیزید.
  • به موهای خیس شامپو نزنید برای شانه کردن موها اجازه دهید تا موهای شما کاملا خشک شود.
  • پس از انجام پروتز این امکان را دارید که نسبت به رنگ کردن و مش کردن موهایتان اقدام کنید اما دقت داشته باشید بهتر است از رنگ هایی با درصد شیمیایی بالا استفاده نکنید.

مراقبت های لازم بعد از انجام پروتز مو دائم

سخن پایانی

همانطور که قبلا اشاره کردیم پروتز دائمی مو یک روش درمانی برای افرادی با مشکلات کم پشتی موها است. برای کاهش عوارض پروتز مو دائم لازم است به مراکز معتبر نظیر کلینیک کازمدیک پروتز مراجعه کنید و خدمات استاندارد و با کیفیت بالایی را دریافت نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *