Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

قطع عضو به دلیل تصادف

چکیده محتوا

قطع عضو به دلیل تصادف

قطع عضو به دلیل تصادف، صدمات فاجعه باری است که مسیر زندگی افراد را می تواند تغییر دهد. این حوادث معمولاً منجر به یک عمر سازگاری بیمار با شرایط به وجود آمده می شوند.

در این محتوا، به بررسی قطع عضو ناشی از تصادف می پرازیم، با ما همراه باشید.

تصادفات و قطع عضو

از دست دادن یک اندام (دست یا پا) یا یک انگشت (انگشت یا پا) در یک تصادف رانندگی به عنوان آمپوتاسیون یا آمپوتاسیون ضربه ای” شناخته می شود. قطع عضو نسبت به برخی از جراحات تصادفات رانندگی کمتر رایج است، اما زمانی که این آسیب بد شکل رخ می دهد، برای کسانی که زنده می مانند ناتوانی مادام العمر ایجاد می کند.

یک قطع عضو به دلیل تصادف، می ‌تواند به سرعت و به راحتی با خونریزی شدید، که احتمال دارد منجر به شوک یا عفونت شود، پیچیده گردد، که هر کدام به طور بالقوه تهدید کننده زندگی فرد هستند.

در برخی موارد، اندام یا انگشتی که در یک تصادف قطع شده است ممکن است دوباره به هم متصل شود. در غیر این صورت، در بیشتر موارد، اندام مصنوعی بهترین گزینه برای قربانی تصادف رانندگی که دست یا پایش قطع شده است، می باشد.

بر اساس گزارشات، تصادفات رانندگی یکی از دلایل اصلی “قطع عضو ضربه ای” یا از دست دادن یک دست یا انگشت در تصادف است و به دلیل بیماری عروقی، سرطان یا دلایل مادرزادی نمی باشد.

تصادف اتومبیل می تواند باعث شود انگشتان دست یا پاها، دست ها، پاها یا حتی کل اندام قربانی تصادف به حدی آسیب ببیند که بازسازی مقدور نباشد. گاهی اوقات ممکن است قطع عضو به دلیل تصادف توسط یک زائده فلز تیز مانند یا در اثر له شدن، ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید

در برخی موارد نیز، ممکن است پس از تصادف رانندگی برای جلوگیری از آسیب بیشتر یا نجات جان یک فرد، قطع عضو به دلیل تصادف مورد نیاز باشد.

به گزارش مرکز ملی اطلاعات، از دست دادن اندام به دلیل تصادف به صورت زیر است:

  • آمپوتاسیون اندام فوقانی (بازوها) اکثریت قریب به اتفاق (68.6 درصد) از تمام قطع عضوهای مرتبط با تصادف را تشکیل می دهد.
  • مردان در معرض خطر قابل توجهی بالاتری برای قطع عضو ناشی از تصادف نسبت به زنان قرار دارند.
  • هم برای مردان و هم برای زنان، خطر قطع عضو ناشی از ضربه تصادف به طور پیوسته با افزایش سن افزایش می‌ یابد و در میان افراد 85 ساله یا بالاتر به بالاترین سطح خود می ‌رسد.

در برخی از قطع عضوهای تروماتیک، قسمت بریده شده بدن را می توان مجدداً چسباند، به خصوص زمانی که مراقبت مناسب از قسمت بریده شده و استامپ انجام شود.

متخصصان بیان می کنند، امروزه تکنیک‌ های جدید کاشت مجدد اندام نسبتاً موفق هستند، اما بازسازی ناقص عصب یک عامل محدودکننده اصلی برای قطع عضو به دلیل تصادف، باقی مانده است.

معمولاً در صورت قطع عضو، تطبیق با پروتز مهم ‌ترین موضوع برای قربانی قطع عضو است.

شما می توانید پس از از دست دادن یک عضو در یک تصادف رانندگی، بهبود یافته و زندگی خوبی داشته باشید، اما راه بهبودی احتمالاً پرهزینه و دردناک است.

اگر در تصادف اتومبیل دچار قطع عضو شده اید، این یک جراحت بد شکل است و اگر تصادف تقصیر شخص دیگری باشد، ممکن است واجد شرایط دریافت غرامت برای کمک به بهبودی خود باشید.

 

تصادفات و قطع عضو

پیامدهای دراز مدت ناشی از قطع عضو به دنبال تصادف

مانند سایر آسیب های فاجعه بار تصادف، پیامد های بلند مدت قطع عضو به دلیل تصادف جدی است. بدون استفاده از بازو، دست یا پا، قربانی ناگهان وارد یک زندگی جدید و پر چالش می ‌شود که مستلزم یک دوره سازگاری است.

در این زمینه پروتزها و سایر وسایل می توانند به بهبود زندگی آنها کمک کنند. پیشرفت ‌های جدید این امکان را برای افراد قطع عضو فراهم می‌ کند تا در فعالیت ‌های بیشتری ، شرکت کنند. با این حال، یادگیری زندگی با یک آسیب قطع عضو کار آسانی نیست. تأثیر عاطفی و روانی از دست دادن یک عضو بدن بسیاری از قربانیان را تا پایان عمر دنبال می کند.

علاوه بر این، جنبه مالی زندگی برای افراد قطع عضو به دلیل تصادف معمولاً بسیار دشوار است. بسیاری از قربانیان دیگر نمی توانند در همان شغلی که قبل از آسیب دیدگی داشتند کار کنند.

برخی از افراد بسته به موقعیت مکانی و مجموعه مهارت های قبلی خود، پس از قطع عضو، یافتن شغل را غیر ممکن می دانند. در نتیجه بدون اینکه پولی به دست آورند، آنها برای گذراندن زندگی و تامین مخارج خود با مشکل مواجه می شوند.

خوشبختانه، قربانیان در این موارد می توانند در صورتی که صدمات ناشی از سهل انگاری یا اعمال عمدی شخص دیگری به وجود آمده باشد، برای آسیب های ناشی از قطع عضو به دلیل تصادف خود درخواست خسارت کنند.

چه آسیب هایی برای آسیب قطع عضو ناشی از تصادف وجود دارد؟

قربانیان جراحات قطع عضو به دلیل تصادف، طیف وسیعی از آسیب ‌ها را دارند که می ‌توانند به دنبال جبران خسارات خود باشند. این آسیب ها به دو نوع عمده اقتصادی و غیراقتصادی تقسیم می شوند. خسارات اقتصادی معمولاً شامل غرامت برای:

  • صورت حساب های پزشکی
  • درآمد از دست رفته
  • هزینه های مربوط به آسیب و درمان

می باشد که این هزینه ها را می توان با مانده حساب ها، رسیدها و صورتحساب ها تأیید نمود.

در مقابل، خسارات غیراقتصادی نوع دیگری از ضرر را به قربانیان تحمیل می کند. بنابراین خسارات ذاتاً مالی نیستند. خسارات غیر اقتصادی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد و رنج
  • بد شکلی جسمی
  • از دست دادن موقعیت اجتماعی و انزوا طلبی فرد آسیبب دیده

چه آسیب هایی برای آسیب قطع عضو ناشی از تصادف وجود دارد؟

کلام پایانی

تصادفات وسایل نقلیه شامل نیروهای عظیمی است که بر روی بدن افراد درگیر عمل می کند. این نیروها به راحتی می توانند باعث صدمات ناشی از قطع عضو شوند، همانطور که لبه های تیز تجهیزات شکسته نیز ممکن است منجر به قطع عضو به دلیل تصادف شود.

اگر قربانی در اثر گرما یا اصطکاک جاده آنقدر سوخته باشد که تنها گزینه باقی مانده قطع عضو آسیب دیده بدن باشد، ممکن است پس از تصادف رانندگی نیز قطع عضو رخ دهد.

متخصصان متبحر و با تجربه کلینیک کازمدیک پروتز، این امکان را فراهم نموده اند تا ارائه دهنده بهترین خدمات و درمان در زمینه قطع عضو و استفاده از پروتز باشند. وقت مشاوره خود را با تکمیل اطلاعات فردی، در وب سایت ما دریافت نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *