Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

قیمت انواع پروتز

چکیده محتوا

قیمت انواع پروتز

قیمت انواع پروتز از برجسته‌ ترین مسائلیست که برای خرید اندام مصنوعی ذهن فرد مصدوم را به خود درگیر می‌کند. توجه نمایید، برآورد قیمت در اندام‌ های مصنوعی حول یک دلیل نمی‌ چرخد و وابسته به فاکتورهای متعددی اعم از سن فرد و شرایط جسمانی او، جنس، عملکرد مورد انتظار و قطعات بکار گرفته شده توسط پروتزیست و… وابسته است.

گاهی، تفاوت چشمگیر میان دو پروتز با ظاهری یکسان می‌ تواند به سردرگمی ذهن فرد، به سبب انتخاب صحیح بینجامد. در این مبحث تمام سعیمان بر آن است که، تمامی جوانب تاثیر گذار در قیمت انواع پروتز را معرفی و سپس شرح بدهیم.

در مجموع باید خدمتتان عارض گردیم که نوع قطع عضو ، تعداد و نوع مراحل طی شده برای ساخت (همانند معاینه و ارزیابی نمودن، همینطور قالبگیری و …) نوع کاربری و در نهایت ویژگی‌های حاکم در هر یک از این اندام‌ ها در شکل‌ گیری قیمت نهایی نقش ویژه‌ ای را ایفا می‌ کنند.

البته که هیچ یک از این پروسه‌ ها یه سبب قیمت‌ گذاری نهایی،‌ به بیراهه نمی‌ روند و تحت نظارت و کنترل تعرفه‌ ی انجمن علمی آرتوز و پروتز قرار دارند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع پروتزبا کارشناسان ما در ارتباط باشید

قیمت انواع پروتز به چه عواملی بستگی دارد و چگونه تعیین می شود؟

همانطور که در قسمت فوقانی بیان نمودیم، در روند برآورد قیمت انواع پروتز عواملی مؤثری دخیل هستند که میتوان از آن‌ها به عنوان معیار سنجش اندام مصنوعی نام برد.

1-سطح قطع عضو

اولین عامل موثر در برآورد قیمت انواع پروتز ناحیه‌ ایست که وابسته به هر علت تلخی قطع عضو صورت گرفته است. بی‌ شک به هر میزان که ناحیه مقطع عضو بیشتری را از دست داده باشد، در زمان‌ ساخت اندام مصنوعی قطعات و متریال بیشتری بکار گرفته خواهد شد.

این در حالی است که پروتزیست نیز باید وقت بیشتری را در زمان تولید، اختصاص بدهد پس، روند برآورد قیمت نهایی اندام مصنوعی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

2-نوع قطعات به کار رفته در پروتز

در گام دوم به منظور معرفی عوامل موثر بر قیمت انواع پروتز به نوع قطعات به کار رفته در پروتز اشاره می‌کنیم. توجه داشته باشید که در هر شرایطی قطعات به شکل یکسان انتخاب نمی‌شوند و به مواردی چون سطح قطع عضو، نیاز و انتظارات فرد قطع عضو و در نهایت نوع کاربری که می‌بایست ارائه بدهد، بستگی دارد.

اجازه بدهید تا با یک مثال فهم این مورد را برایتان تسهیل بخشیم. اگر عضو مقطع پا باشد و در ناحیه زیر زانو رخ بدهد، در روند آماده‌ سازی پروتزیست نیازمند یک پنجه، لاینر یا سافت سوکت و اتصالات لازم، خواهد بود.

این در حالی است که وابسته‌ به ناحیه قطع عضو از بالای زانو به قیمت نهایی، هزینه مربوط به مفصل زانو و گاهی لگن نیز اضافه خواهد شد. این مورد را مدنظر قرار بدهید که، هر یک از این قطعات نیز وابسته به ویژگی مکانیکی و یا هوشمند بودنشان سیر متفاوتی از قیمت گذاری را می‌پیمایند.

در طی کنکاش در باب چگونگی قیمت‌ گذاری انواع اندام‌ های مصنوعی باید خدمتتان عارض گردیم، که برخی از قطعات پروتز از سایر کشورها وارد می‌شوند و به سبب تحت‌ تأثیر قرار گرفتن قیمت ارز، روند ارزیابی هزينه‌ ای متفاوتی را می‌پیمایند. پس در نهایت و ارائه قیمت انواع پروتز بسیار تاثیرگذار هستند.

3-فرایند قالب گیری

عموما باند گچی همان چیزیست ‌که وظیفه قالب گیری استامپ را بر عهده دارد. ولی در حال حاضر با ایجاد اسکن سه بعدی، کمی کار پروتزیست سهولت یافته و همینطور فرد قطع عضو درگیر باند گچی نخواهد شد.

البته در برآورد هزینه‌ عضو مصنوعی مورد نیز اعمال می‌شود و هزینه بیشتر متعلق به اسکن ۳ بعدی است‌.

باید خدمتتان بیان داریم که برآورد هزینه نهایی پروتز در یک ثبات نسبی قرار نگرفته و وابسته به قیمت ارز و شرایط بخصوص فرد قطع عضو دست‌ خوش تغییر می‌گردد.

شما برای کسب اطلاعات دقیق در باب قیمت انواع پروتز می‌توانید با کارشناسان حاضر در کلینیک صاحب نام و اعتبار کازمادیک پروتز، تماس حاصل فرمایید.

آیا میان انواع پروتزها از لحاظ برآورد هزینه تفاوت‌ چشمگیری وجود دارد؟

دریافتیم که قیمت هر پروتز وابسته به نوع کارآیی، متریال مورد استفاده در آن و یا نوع و میزان قطعات بکار رفته معین می‌گردد. پس آشناییت شما با انواع پروتز می‌تواند قسمت عمده دیگری از ابهاماتتان در این باب را پاسخ بدهد

1-پروتر اندام‌های تحتانی

در تکامل سخنان ارائه گشته در باب قیمت انواع پروتز باید خدمتتان بیان داریم که، پروتز اندام تحتانی یکی از جایگزین‌‌ های بی‌نقصی محسوب می‌گردد که اندام از دست رفته در ناحیه تحتانی بدن را پوشش می‌دهد.

این پروتز موظف است تا در ضمن تحمل وزن تمام بدن، فرد مصدوم را در تحقق توانایی‌های جسمی متعددی، اعم از ایستادن، گام برداشتن و… یاری خواهند نمود.

در صورت قطع عضو در اندام تحتانی اعم از انگشتان پا، قسمت بالایی زانو، ناحیه ساق پا، مفصل ران، انواع زانو باید به سراغ پروتر اندام‌های تحتانی رفت.

2-پروتر اندام‌های فوقانی

در گام دوم و به سبب تکامل مطالبه ارائه گشته در باب قیمت انواع پروتز به سراغ انواع اندام‌ های فوقانی می‌رویم که به سبب استفاده هر چه بهتر از آن‌ها با سبک‌ ترین متریال ممکن ساخته می‌شود.

برای هر چه نزدیکتر بودن این پروتز با بدن از لحاظ ظاهری، از سیلیکون به سبب داشتن طیفی رنگی کرم روشن استفاده می‌شود.

این اندام شما را در مدیریت امور محدودی اعم از جابجایی اشیا سبک وزن یاری خواهد داد. برای یاد نمودن از پروتز اندام فوقانی از چند مورد اعم از مچ دست، انگشتان شست دست، ناحیه مچ به پایینی دست، قسمت زیری آرنج یا بالای آرنج و… نام می‌بریم.

3-پروتزهای زیبایی

یکدیگر از مواردی که به سبب آشناییت هر چه بیشتر با قیمت انواع پروتز به معرفی آن به صورت تکاملی‌ تر باید پرداخت، صاحب قابلیت زیبامداری آن می‌باشد. توجه داشته باشید که پروتز‌های زیبایی علیرغم داشتن کارآیی قابل توجه، از محبوبیت بسیاری در میان سایر موارد دیگر برخوردار است.

البته‌ که این مورد حیرت آور نیست، همیشه داشتن یک ظاهر بی‌ نقص برای هر فرد از مهم ترین عوامل افزایش اعتماد بنفس در او محسوب می‌گردد. این قبیل از پروتزها صاحب دوام، ماندگاری و طول عمر بالایی بوده که هدف اصلی آن حفظ و ارتقا شرایط ظاهری فرد است.

4-پروتز‌های مایوالکتریک

در صورت مواجهه با تفاوت حاکم در قیمت انواع پروتز نباید شگفت‌ زده شد زیرا؛ پروتز مایوالکتریک در گروه یکی از پروتزهای قسمت اندام فوقانی قرار می‌گیرند که، وابسته بکارگیری یک برنامه پیشرفته انتظاراتی همچون یک عضو اصلی و یا طبيعی بدن را برآورده خواهد ساخت.

بی‌ اهمیت بودن به معقوله قیمت پروتز به شما کمک می‌کند که انگشت انتخابتان را روی پروتزی بگذارید که، تمام نیازهایتان را در طول زندگی شخصی و همینطور شرایط شغلیتان برطرف سازد. به واسطه اتکا به این پروتز، اکثر نیازهایتان بدون یاری جستن از اطرافیانتان انجام خواهد پذیرفت.

پروتز‌های مایوالکتریک، در ضمن داشتن ظاهری بسیار طبیعی، صاحب انعطاف‌ پذیری بالا با قابلیت شارژ به واسطه باطری می‌‌باشد. این نوع پروتز به کمک شارژ الکتریکی از سوی عضله در قالب کاملاً طبیعی تولید گشته و حرکتی که عضلات فرد دستور می‌دهند را، به جریان می‌اندازد.

جای تعجب نیست اگر، در طی مبالغ ارائه شده به سبب رفع ابهام قیمت انواع پروتز برای این مدل با ارقام بالاتری مواجه گردید. چراکه، این قبیل از پروتزها بالاترین شباهت ممکن را از نظر نوع عملکرد به اندام طبیعی داشته و نیازمند مراقبت‌ های ویژه‌ای چون، عدم قرارگیری در معرض رطوبت می‌باشند.

5-پروتزهای ورزشی

در ضمن کنکاش در جدول ارائه قیمت انواع پروتز حتماً با انواع مدل‌های ورزشی مواجه خواهید گشت. از دست دادن عضو در اشخاصی که به فعالیت ورزشی مشغول هستند، می‌تواند به بروز اثرات مخربی در سلامت روان او اطلاق گردد.

به منظور مدیریت این بحران و امکان قرارگیری فرد در شرایط سابقش، از پروتز ورزشی کمک گرفته می‌شود. وابسته به پیشرفت چشمگیر در حوزه علم و تکنولوژی، پروتز ورزشی سبب بازگشت شخص به شرایط سابقش، برای انجام هر نوع حرکت ورزشی تا سطح حرفه‌ ای‌ تر خواهد گشت‌.

آیا بیمه هزینه پروتز بیماران را پرداخت می‌کند؟

در برآورد قیمت انواع پروتز ظاهر و نوع کارآیی مورد انتظار شما از این اندام مصنوعی، دو معقوله مهم تلقی می‌گردند که در انواع متعدد این پروتزها که در قسمت فوقانی با آن‌ ها آشناییت یافتید، متفاوت است.

گاهی انگشت انتخابتان را روی مجهز‌ترین و پر‌کاربرد‌ترین انواع این اندام‌ ها نهاده و با قیمت بالایی نسبت به انواع معمولی روبرو خواهید شد.

به همین ‌ترتیب پرداخت‌ کمک هزینه به شما از سوی بیمه تحت پوششتان می‌تواند بسیار مطلوب واقع شود. البته که در بسیاری از بیمه نامه‌ ها این اقدام تعریف و تایید نشده ولی؛ در برخی از مواقع بیمه تحت پوشش هزینه پروتز را متقبل می‌گردد و در نهایت، هزینه پروتز برای افراد کمتر و مقرون بصرفه‌ تر تمام خواهد شد.

آیا بیمه هزینه پروتز بیماران را پرداخت می‌کند؟

کلام پایانی

این مبحث را با هدف پرداختن به معقوله قیمت انواع پروتز آغاز و با معرفی تنوع قالب در آن، شما را با تفاوت برآورده هزینه معمول در آن، آشناییت بخشیدیم.

همانطور که مستحضر هستید، آماده‌ سازی انواع اندام مصنوعی کاری کاملاً تخصصی بوده و بیماران به منظور دستیابی به نتیجه‌ ای هر چه بهتر، می‌بایست به مراکز صاحب اعتبار و مجهز در این حوزه مراجعه داشته باشید.

حتی اگر پروتز مدنظرتان را از کلینیک کازمادیک پروتز، به عنوان مطرح‌ ترین مجموعه ساخت انواع پروتز سفارش دادید و از لحاظ میزان کیفیت بالا خیالتان آسوده خواهد بود ولی بازهم، ضروریست تا موارد مرتبط به نگهداری اندام مصنوعی را مدنظر قرار بدهید تا، به افزایش طول عمر این اندام دامن بزنید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *