Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است

چکیده محتوا

قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است

قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است؟ یکی از مهمترین چالش هایی که افراد دچار نقص عضو با آن درگیر هستند هزینه های مربوط به ساخت پروتز می باشد.

پروتز دست دارای هزینه های مختلفی می باشد که عوامل مختلفی بر روی آن تاثیر می گذارد. اما این سوال نیز وجود دارد که آیا بیمه ه این شرایط تعلق می گیرد؟

اگر تعلق می گیر تا چه حد است وچقدر بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد؟ برای آشنایی بیشتر با این مطلب همراه ما باشید.

مبلغ بیمه پروتز دست چقدر است

در ادامه بحث قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است؟ باید به این مطلب اشاره کنیم که پروتز دست مصنوعی با هدف اعاده سلامت و به منظور چبران نقص و تقویت کردن حس دست ها به کار می رود.

افراد براساس بیمه ای که انتخاب کرده اند می توانند بخشی از هزینه پروتزها را پرداخت کنند. به این ترتیب مقداری به کاهش هزینه های آن ها کمک خواهد شد.

شرکت های بیمه مانند سازمان تامین اجتماعی و دیگر شرکت های بیمه قسمتی از هزینه ها را تقبل می کنند. البته پرداخت هزینه ها مستلزم رعایت برخی موارد است.

مبلغ و قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است یک موضوع ثابت نیست و نمی توانیم با صراحت مبلغی را اعلام کنیم. زیرا شرکت های بیمه براساس نوع پروتز و میزان آسیب دیدگی فرد هزینه مورد نیاز فرد را پرداخت خواهد کرد.

شرکت های بیمه ای که این مورد را تحت حمایت قرار می دهند، سالانه مبلغ را به صورت بخشنامه ارائه می کنند.

افراد می توانند برای آگاهی از این مبلغ در هر سال بخشنامه مربوط به آن را مطالعه کنند. افرادی که می خواهند بدانند قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است و از این خدمات بهره مند شوند باید بدانند که استفاده از این مورد شرایط خاص خود را دارد. در درجه اول فرد باید مدارک لازم که فرد را مشمول دریافت خدمات می کند را ارائه دهد.

افراد لازم است عضویت بیمه پوشش دهنده را داشته باشند. سازمان های بیمه براساس قیمت پروتز در هر سال و عوامل تاثیر گذار در این زمینه بیمه را پرداخت می کنند. در ادامه قصد داریم به موارد تاثیر گذار بر میزان بیمه و هزینه ای که به فرد تعلق می گیرد اشاره کنیم.

مبلغ بیمه پروتز دست چقدر است

مساحت اندام قطع شده

یکی از مهمترین مواردی که بر روی قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است تاثیر می گذارد مساخت دست قطع شده می باشد. افرادی که قسمت بیشتری از عضو خود را از دست داده اند مبلغ بیشتری برای هزینه ها به عنوان بیمه دریافت می کنند. افرادی که قسمت بیشتری از دست آن ها قطع شده است باید هزینه های بیشتری را برای خرید یا ساخت پروتز دست پرداخت کنند.

افرادی که بخش بیشتری از دست آن ها قطع شده برای بازگشت به فعالیت های روزانه خود نیاز به پروتزهایی دارند. هر چقدر مساحت دست قطع شده بیشتر باشد باید پروتزها به صورت کاربردی تر و دقیق تر ساخته شوند.

این امر بر روی قیمت پروتز دست و مقدار پشتیبانی بیمه نیز تاثیر می گذارد. استفاده از پروتزهای باکیفیت باعث می شود هزینه های بیشتری توسط فرد پرداخت شود.

1-مواد و متریال مورد استفاده در پروتزها

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است موادی است که برای ساخت این وسایل مورد استفاده قرار می دهند. در صورتی که یک پروتز براساس تکنولوژی و آخرین متدهای روز دنیا ساخته شود طبیعتا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. شرکت های بیمه معمولا تا حدی که تعیین می کنند و شرایط خاصی که در نظر می گیرند از بیماران نقص عضو حمایت می کنند.

دقت داشته باشید برخی از پروتزهای گران قیمت در حوزه پوشش دهی بیمه قرار نمی گیرند. برخی از پروتزهای دست بسیار پیشرفته هستند که از آن هنا به عنوان پروترهای زیبایی یاد می شود از همین روی تحت حمایت و پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

2-نوع پروتز

گزینه نوع پروتز به عنوان یکی از فاکتورهای بسیار مهم در زمینه قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است می باشد. این پروتزها را براساس نیاز افراد دارای قطع عضو طراحی می کنند. این امر باعث شده که افراد براساس نیاز خاصی که دارند از پروتزهای دست استفاده کنند.

در برخی موارد افراد با یک پروتز دست معمولی می توانند به زندگی عادی خود بازگردند. پروتزهای طبیعی قیمت کمتری نسبت به نمونه های پیشرفته دارند. پروتزهای هوشمند گرانتر از نمونه های معمولی هستند از این رو معمولا این نوع از پروتزها توسط شرکت های بیمه پشتیبانی نمی گردد.

مواد و متریال مورد استفاده در پروتزها

برخی از شرکت های بیمه پروتز دست را پوشش نمی دهند

برای درک بهتر قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است باید بدانید که معمولا پروتزها دارای یک عمر خاص هستند. از این رو در یک فاصله زمانی تعیین شده افراد ملزم به تعویض آن ها هستند.

هر چقدر میزان آسیب دیدگی بیشتر باشد مطمئنا مبلغ بیشتری برای هزینه درمانی پرداخت می شوند. این هزینه ها تا حدودی می توانند تحت پوشش سازمان های بیمه قرار بگیرند.

در صورتی که فرد مدارک لازم را جهت ارائه اختیار نداشته باشد بیمه شامل او نخواهد شد. در این موقعیت است که باید هزینه های سنگینی را پرداخت کند.

معمولا شرکت های بیمه دولتی و خصوصی مواردی را که شامل امور زیبایی می شوند را تقبل نمی کند. در صورتی که افراد از پروتزهای هوشمند استفاده کنند که از قابلیت های مکانیکی و الکترونیکی برخوردار هستند.

پروتزهای الکترونیکی یکی از انواع گران قیمت پروتزهای مصنوعی است که از عملکردی شبیه به دست های طبیعی برخوردار می باشد. این پروتزها توسط امواج الکترونیکی کنترل می شوند. استفاده از این نوع پروتزها به دلیل قیمت بالای آن معمولا مشمول بیمه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

سخن پایانی

کلینیک کازمدیک به عنوان یکی از مراکز تخصصی در زمینه تولید پروتز شناخته می شود که برای اطلاع بیشتر افراد به بررسی قیمت پروتز دست با بیمه چقدر است پرداخته است. در این مطلب برخمی از موارد را که شامل پوشش بیمه نقص عضو در ناحیه دست می شود را مورد بررسی قرار داده ایم.

دقت داشته باشید قبل از سفارشی سازی پروتز باید به مراکز و کلینیک هایی مراجعه کنید که تحت حمایت سازمان های بیمه هستند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *