Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا (آمپوتاسیون)

چکیده محتوا

ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا (آمپوتاسیون)

زندگی شما تغییر کرده است، چرا که شما پای خود را از دست داده اید. ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا چگونه خواهد بود؟ چه کاری قادر خواهید بود انجام دهید؟ دیگران شما را چگونه خواهند دید؟ آیا زندگی دوباره “عادی” خواهد شد؟

در طول 12 ماه آینده، زندگی شما احتمالاً شامل مراقبت های پزشکی، چالش های عاطفی، مراقبت از پروتز، و کاردرمانی و فیزیوتراپی خواهد بود. ما در کلینیک کازمدیک پروتز بهترین مراقبت ها را برای شما در این زمان ارائه می دهیم. برای اطلاع از ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا در ادامه با ما همراه باشید.

مراقبت پزشکی

نقطه شروع ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا، مراقبت های پزشکی است. چند روز پس از جراحی، مراقبت های پزشکی شما از بخیه و برداشتن بخیه به مراقبت از زخم و مدیریت درد تغییر می کند.

هنگامی که بیمارستان را ترک می‌کنید، مسئولیت نظارت بر جنبه‌ های فیزیکی بهبودی خود و گزارش آن را به پزشک در جلسات درمانی منظم بعدی خواهید داشت. در برخی از مراحل در طول 3 ماه اول، جراح شما احتمالا مراقبت شما را به یک پزشک طب فیزیکی و توانبخشی یا فیزیوتراپیست منتقل می کند.

پزشک بر مدیریت درد و داروها تمرکز می‌کند و منبع اصلی ارجاع شما برای مراقبت‌ های عاطفی، درمان پروتز، درمان شغلی و فیزیکی، خدمات اجتماعی و مسائل مربوط به بازگشت به کار است. رابطه شما با این پزشک احتمالاً در طول زندگی شما ادامه خواهد داشت، بنابراین برای ایجاد یک رابطه خوب وقت بگذارید.

سایر متخصصان که بخشی از تیم مراقبت شما می شوند، از نزدیک با این پزشک برای مدیریت توانبخشی شما همکاری خواهند کرد. در حالی که شما تصمیم گیرنده اصلی تیم خود هستید، فیزیوتراپیست مدیری است که خدمات مورد نیاز را به شما ارائه می دهد.

چالش های عاطفی

از دیگر نکات مهم در ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا، چالش های عاطفی است. منظور از آن، ارتباط خوب بین بیمار، اندام فوقانی و متخصص پروتز برای تبدیل شدن به یک کاربر موفق پروتز ضروری است.

از دست دادن اندام تأثیر عاطفی قابل توجهی هم بر فرد و هم بر خانواده او دارد. درک دامنه و شدت احساساتی که ممکن است در طول 12 ماه اول و شاید بیشتر تجربه کنید بسیار مهم است.

بسیاری از مردم فرصت صحبت با یک مشاور و پرداختن به واقعیت را نادیده می گیرند یا از آن اجتناب می کنند. ریکاوری عاطفی یک تجربه کاملا شخصی و بدون بازه زمانی مشخص در ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا است.

برخی از افراد احساس می‌کنند که پس از جراحت یا عمل جراحی به سرعت به سطحی از پذیرش می‌رسند، اما معمولا این گونه نیست. برقراری یک گفتگوی راحت و صادقانه با یک مشاور با تجربه باید در 3 ماه اول بهبودی شما انجام شود.

 

چالش های عاطفی

مراقبت از پروتز

موضوع دیگری که در ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا باید مورد بحث قرار گیرد، مراقبت از پروتز است. اکثر بیماران قطع عضو پا، پس از برداشتن بخیه های جراحی، به متخصص پروتز ارجاع داده می شوند. در برخی از بیمارستان ها، پروتز فوری بعد از عمل (IPOP) توسط متخصص پروتز در اتاق عمل اعمال می شود تا لحظه ای که فرد از عمل جراحی قطع عضو بیدار می شود، از پروتز استفاده می کند.

بیشتر بخوانید

در هر صورت، درک این نکته مهم است که احتمالاً تا پایان عمر با یک متخصص پروتز کار خواهید کرد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن، مطمئن شوید که مرکز ساخت پروتزی که انتخاب می‌کنید تجربه گسترده‌ای در اندام فوقانی و پا دارد.

کلینیک کازمدیک پروتز، یکی از بهترین مراکز در ساخت پروتز می باشد که به دلیل متخصصین که در امر پروتز دارد، پروتزهای بسیار عالی ارائه می دهد. همچنین ما با بیماران خود کار می کنیم تا نحوه استفاده از پروتز خود را بیاموزند.

در ادامه موضوع ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا، بیان می کنیم که، در یکی از اولین دیدارهایتان با یک متخصص پروتز، در حالی که اندام باقیمانده شما در حال بهبود است و مسیرهای گردش خون جدید ایجاد می ‌کند، ممکن است با یک «کوچک‌ کننده» که از پارچه یا سیلیکون ساخته شده است، راحت باشید.

به نظر می رسد این کوچک کننده یک جوراب است، اما عملکرد آن کمک به کاهش تورم در اندام باقی مانده، فشرده سازی بافت و ایجاد تحمل در برابر فشار است.

اولین ماه بهبودی شما اغلب زمانی است که بیشتر در مورد ادغام پروتز در زندگی خود یاد می گیرید، قبل از اینکه به انجام کارها بدون پروتز عادت کنید.

کاردرمانی یا فیزیوتراپی

موضوع مهم بعدی در ارتباط با ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا، کار درمانی یا فیزیوتراپی است. یک متخصص کار یا فیزیوتراپ نقش کلیدی در هدایت توانبخشی شما ایفا خواهد کرد.

درمانگر و متخصص پروتز با هم همکاری می کنند تا یک برنامه درمانی ایجاد کنند که شما را در سه مرحله درمان حرکت دهد:

  • قبل از پروتز
  • بین پروتز
  • پس از پروتز

ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا به این صورت طی می شود که، در ماه اول، تمرکز بر آماده سازی شما برای استفاده از پروتز است. در ماه دوم یا سوم شما شروع به یادگیری استفاده از پروتزهای آماده سازی می کنید و روی تمرینات تکراری و آموزش کنترل کار می کنید.

پس از دریافت پروتز نهایی و حرکت به سمت جلو و رسیدن به 12 ماهگی، کارهای پیچیده تری اضافه می شوند. ایجاد یک رابطه کاری مثبت با درمانگر در این زمان، به شما محیطی امن می دهد تا کارهای جدید را قبل از امتحان در دنیای واقعی تمرین کنید. این کار به ایجاد اعتماد به نفس در بدن و استفاده از پروتز کمک می کند.

به درمانگر خود اجازه دهید اهدافی را که برای بهبودی خود در نظر گرفته‌اید بداند و در مورد انجام تمرینات مختلف و اجزای مصنوعی برای دستیابی به اهداف خود فکری باز داشته باشید.

پس از اتمام 12 ماه اول درمان، مهم است که به یاد داشته باشید که می توانید بعداً، زمانی که فعالیت های جدید یا اجزای پروتز را امتحان می کنید، دوباره به درمان گر مراجعه کنید.

کاردرمانی یا فیزیوتراپی

کلام پایانی

در این محتوا با ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا آشنا شدید. یک سال پس از از دست دادن پای خود، چیزهای زیادی در مورد سازگاری با زندگی به عنوان یک فرد قطع عضو و کاربر پروتز یاد خواهید گرفت. شما راه های جدیدی را برای نزدیک شدن به کارهای ساده و پیچیده کشف کرده اید.

هدف ما در کلینیک کازمدیک پروتز ارائه توصیه های پزشکی یا حقوقی خاص نیست، بلکه ارائه اطلاعاتی به بیماران برای درک بهتر مسائل بهداشتی و مراقبت های بهداشتی آنهاست.

از بیماران می خواهیم برای مشاوره پزشکی خاص یا قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید مربوط به پروتز و یا سوال در مورد ماه های بعد از جراحی قطع عضو پا، با پزشکان متخصص ما مشورت کنند. برای دریافت وقت مشاوره به وب سایت ما مراجعه نموده و اطلاعات فردی خود را تکمیل نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *