Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان

چکیده محتوا

مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان

این مبحث را با ترکیب واژگان مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان آغاز می‌نماییم‌ تا کمکی باشیم در رفع سردرگمی شما مخاطب عزیز به سبب عدم آگاهی کافی از بازگشت به شرایط سابق بعد از پشت‌سر گذاشتن دوران درگیری با بیماری منحوس سرطان سینه.

گروه کثیری از بانوان هستند که در باب سایز و فرم سینه‌هایی که دارند، احساس نارضایتی به خرج می‌دهند. گروه کثیری از آن‌ها به داشتن سینه‌هایی با اندازه و فرم سینه های خود رضایت ندارند.

برخی از آن ها می خواهند سینه های بزرگتری داشته باشند و برخی دیگر نگران بازسازی پستان خود به دنبال تخلیه آن‌ها پس از ابتلا به سرطان هستند. جراحی پروتز سینه می‌تواند راهکاری عالی و ماندگار برای هر دو گروه باشد. بنابراین پروتز سینه تنها یک جراحی زیبایی نیست بلکه راهی درمانی برای بازسازی سینه ها بعد از سرطان نیز هست.

برای بزرگ کردن سینه‌ها میتوان از روش‌های دیگری مانند برداشت چربی از نواحی شکم و ران و تزریق آن به بافت سینه نیز استفاده کرد اما برای کسانی که بعد از سرطان مجبور به تخلیه کامل بافت سینه خود شده‌اند جراحی پروتز سینه راه حلی ایمن و قطعی با کمترین عوارض ممکن است. برای آگاهی از مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان تا انتهای این مبحث در کنار ما باشید.

بازسازی پستان بعد از سرطان

پیش از آنکه مفصلا به بررسی مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان بپردازیم، نیاز است تا با ارائه شرح کامل در باب نوع بازسازی پستان بعد از سرطان و حذف این عضو، شما را برای ادامه این مبحث آماده سازیم.

بی‌شک که پستان از پر‌اهمیت‌ترین عضو بدن یک بانو مطرح می‌گردد به نحوی که ممکن نيست بتوان از اهمیت قابل توجه آن چشم پوشید. آن گروه از افرادی که در این حیطه، دچار بحران می‌گردند، در اغلب مواقع به بحران افسردگی دچار می‌شوند‌. به همین منظور بازسازی پستان برای بیماران سرطانی حکم یک کشتی نجات را خواهد داشت.

در برخی از مواقع نه همیشه، بیمار مجبور است تا برای ارتقا سلامت و بهبود شرایطی که در آن وجود دارد به تجویز پزشک، گزینه حذف یا ماستکتومی را بپذیرد.

بیشتر بخوانید

به روند جایگزین نمودن یک یا در برخی مواقع دو پستان با داشتن ظاهر، شکل، سایز و از همه مهمتر تقارن طبیعی “بازسازی پستان” گفته می‌شود. اما اینکه تن دادن به بازسازی پستان امری صحیح یا منطقی هست یا خیر به آگاهی تمام و کمال از مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان باز می‌گردد.

چگونه پروتز سینه تهیه کنیم؟

پیش از بررسی مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان چگونه باید دریابیم که چگونه با برداشتن چند گام صحیح می‌توانیم انتطاراتمان را از انتخاب پروتز سینه تحقق یابیم.پیش از هر اقدامی نیاز است تا با پزشک یا جراحتان در باب بهترین و بی‌نقص‌ترین برند پروتز وارد عمل گردید.

تهیه آن زمانبر و توام با مشقت نخواهد بود و به سهولت می‌توانید آن را در فروشگاه‌های لوازم جراحی، لباس زیر زنانه، داروخانه‌ها و هر یک از مجموعه‌های خدمات خصوصی پروتز پستان یافت و تهیه نمایید‌. شما برای طی گشتن این روند نیاز به مطالعه دو گزینه زیر دارید:

 

چگونه پروتز سینه تهیه کنیم؟

·         بکارگیری پروتزهای سیلیکونی یا سالینی

توجه داشته باشید که هر دو پروتز نام برده شده تحت عنوان، مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان باید در لایه زیرین پوست و یا عضلات زیر بافت سینه جای داده شود. برای اغلب بیماران هر دو شیوه در هر دو مرحله جراحی صورت می‌پذیرد:

در گام اول پزشک یک نوع بسط دهنده بافت را در لایه زیرین پوست سینه و همینطور عضلات سینه‌ای جای می‌دهد. باید منتظر به پایان رسیدن دوران نقاهت ماند تا پروسه محلول سالین استریل به بافت تزریق گردد‌. بدین ترتیب همه چیز دست به دست هم می‌دهند تا عضلات زیرین و همینطور بافت‌ها کشیده و انتظارات بیمار محقق گردد.

در گام بعدی و یا اتمام توام با موفقیت مرحله پیشین، قفسه سینه در آمادگی کامل به جهت پذیرش پروتز قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب برای مرحله ثانویه جراحی به عنوان بسط دهنده و قرارگیری پروتز، برنامه‌ریزی می‌شود.

·         فلپ پوستی

در تکامل شرح ابهام مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان نیاز است با نوع دوم پروتز نیز آشناییت یابید. به سبب انجام پروسه بازسازی پستان، پزشک با استفاده از دیگر نواحی بدن چون عضلات شکم، باسن و ران، دستبکار می‌شود. در طی این شیوه این احتمال می‌رود که پروتز بعد از ساخت، شباهت کافی به سینه طبیعی یا اصلی را نداشته باشد.

پزشک متخصص تمام تلاشش بر آن است تا پروسه خون‌رسانی مطلوب محل جراحی به طور کاملا صحیح انجام پذیرد. در طی این روند از بافت بدن خود فرد به سبب بازسازی بافت سینه کمک گرفته خواهد شد که البته مناسب بیمارانی با مشکلات عروقی، دیابتی و حتی سیگاری نمی‌باشد.

از مزیت‌های بی‌نظیر این شیوه می‌توان به حیات کامل سینه همانند سایر اعضای بدن اشاره داشت که با بروز کمترین تغییر د بدن اعم از افزایش و کاهش وزن، دستخوش تغییر خواهد گشت.

مزایای پروتز سینه بعد از سرطان

بنظر می‌آید آمادگی ذهنی کاملی به سبب آشناییت با مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان داشته باشید بنابراین در گام اول به معرفی و بررسی مزیت‌های حاکم خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که پروتز سینه در جایگاه یک جراحی حدودا سرپایی و البته عاری از خطر قرار می‌گیرد.

این پروسه زیبایی_درمانی بغیر از مواقعی نادر که احتمال می‌رود بدن آن را نپذیرد، به طور تقریبی در تمامی مواقع، نتیجه‌ای بی‌نظیر رخ خواهد داد.

وقتی که سرطان سینه با بی‌رحمی تمام، اقدام به حذف مهمترین و زیباترین عضو یک بانو خواهد نمود؛ نمی‌توان از این واقعیت دور شد و تنها راه برای برخورداری از اعتماد بنفس سابق، جایگذاری‌ پروتز سینه برای تجربه مجدد زیبایی و تناسب اندام همانند گذشته است.

در میان پرداختن به مبحث مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان بی‌شک می‌توان پروتز سینه را به عنوان راهکاری با نتیجه‌بخشی توام با تسریع، سهولت، آسان و ایمن برای رفع مشکلات بانوانی خواند که دائما به سبب عدم تقارن مورد انتظار در سینه‌های خود و همینطور سایز کوچک آن‌ها دل‌آزرده هستند. در یک جمع‌بندی کلی اصلی‌ترین مزیت‌های انجام جراحی پروتز سینه به شرح زیر هستند:

  • صعودی گشتن اعتماد به نفس فرد و تقویت حس دوست داشتن خویش
  • بهبود و ارتقا چشمگیر رابطه جنسی با همسر
  • بازسازی سینه در شکل و همینطور سایز دلخواه بعد از پشت‌سر گذاشتن بیماری منحوس سرطان
  • تحقق انتظارفرد برای تغییر سایز سینه‌ها به سایز دلخواه
  • قرینه نمودن توده و همینطور نوک سینه‌ها
  • رفع حالت شلی و همینطور افتادگی پستان ها
  • رسیدن به تناسب اندام

مزایای پروتز سینه بعد از سرطان

معایب پروتز سینه بعد از سرطان

در گام دوم به سبب پرداختن به موضوع مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان به سراغ شناخت معایب دخیل در انجام آن خواهیم رفت.

نتایج حاکم در بررسی‌های بالینی نشان‌دهنده آن است که مزایای یرخورداری از پروتز سینه به میزان قابل توجهی، بیشتر از معایب آن خواهند بود به گونه‌ای که متخصصین آن را از عمل‌های بی‌خطر می‌خوانند.

در این مبحث با عنوان مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان باید یادآور گردیم به هر اندازه که میزان تخصص و تجربه پزشک در رده بالاتری در قیاس با سایر جراحان قرار گیرد، مقدار خطرات و معایب دخیل در پروسه جراحی پروتز سینه بعد از سرطان به حداقل خواهد رسید. این معایب با کمترین امکان احتمال وقوع به شرح زیر می‌باشند:

  • برور عفونت در سینه‌ها
  • دست و پنجه نرم کردن با میزانی از احساس درد اندک
  • عدم وجود حس در نوک پستان‌ها
  • جابه جا شدن پروتز در محل جایگذاری سینه‌ها
  • احتمال پارگی پروتز
  • قرار گیری پروتز در شرایط خطرآفرینی همانند منحرف گشتن آن از ناحیه قرار داده شده به سبب وجود کیست و برخی کپسول‌ها در بافت پستان

کلام پایانی

این مبحث با عنوان مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان آغاز گشت تا چراغ پر نوری را در مسیر تاریک ناامیدیتان روشن سازیم. البته نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان بعد از مدت‌ها تلاش برا حفظ و ارتقا سلامت جسمی، وقتی به قطع عضو منجر گردد، بحران روحی تلخ‌تر از تلخی را برایتان رقم می‌زند.

اما همیشه روبرو گشتن با واقعیت حل آن را برای ما آسان‌تر می‌سازد‌. بدین ترتیب باید به دنبال راه‌حلی برای بازگشت به شرایط جسمی سابق و زنده کردن اعتماد به نفس از دست رفته باشیم. پروتز سینه بعد از حذف این عضو مهم، نوعی معجزه تلقی می‌گردد که موجب فراموش شدن، غایب بودن این عضو از بدن خواهد گشت.

کلیک کازمدیک پروتز زیرا به عنوان یکی از مطرح‌ترین مجموعه‌های فعال در این حوزه معرف حضورتان خواهیم بود که وابسته با مشاوران متخصصی که داراست در هر ساعتی از روز و هفته، پاسخگوی ابهامات شما خواهند بود‌.

امید داریم که تلاش ما در باب پاسخگویی به ابهاماتتان در حوزه مزایا و معایب پروتز سینه بعد از سرطان با نتیجه مثبتی همراه بوده باشد و چراغ پرفروغی از امید را در انتهای نا‌امیدتان روشن ساخته باشیم.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *