Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

مزایا و معایب پروتز صورت

چکیده محتوا

مزایا و معایب پروتز صورت

آيا با مزایا و معایب پروتز صورت آشنا هستید؟ یکی از شیوه‌ هایی که در حال حاضر از محبوبیت ویژه‌ ای درحوزه جراحی‌های زیبایی برخوردار است، استفاده از پروتزهای متعدد،به منظور برجسته سازی برخی از نواحی صورت است.

انواع مختلفی از این پروتزها، در بازار موجود است و هر یک برای جایگذاری در قسمتی از چهره فرد طراحی گشته‌ اند.

در اغلب مواقع این پروتز‌ها با هدف برجسته سازی قسمتی از صورت خریداری می‌ شوند. ناگفته نماند در موارد بخصوصی چون تصادفات مهیب که قسمتی از چهره فرد دچار آسیب گشته، جراحان زیبایی از این پروتزها به منظور بازسازی یا قرینه سازی چهره کمک می‌گیرند.

اما این روش همانند سایر اقدامات زیبایی درمانی مزایا و معایب متعددی را در نتایج حاصل گشته به بار می‌ آورد که در ادامه با آن‌ ها آشنا می‌شویم.

چه کسانی واجد شرایط پروتز صورت هستند؟

اجازه بدهید در همین ابتدای مسیر و پیش از پرداختن به مزایا و معایب پروتز صورت مشخص سازیم، شما کاندیدای مناسبی برای انجام این پروسه هستید یا خیر؟

اگر تمایل به ایجاد تغییرات اساسی در چهره‌ تان دارید و در گروه‌ های زیر قرار می‌گیرید برای انجام پروتز صورت لحظه‌ ای درنگ نکنید. پس در ابتدا با پاسخ به سوالات زیر مطمئن شوید که از آمادگی کامل برخوردار هستید یا خیر؟

-از سلامتی کاملی برخوردار می‌باشید؟

-قسمتی از چهره‌ تان، در همان بدو تولد یا وابسته به اتفاقی مهیب و بر اثر ضربه، دچار نقص یا آسیب گشته‌اند؟

-مایل هستید تا چهره‌ای هر زیباتر و متقارن داشته باشید؟

-دخانیات مصرف نمی‌کنید؟

-با خودتان به سبب داشتن انتظار واقع بینانه بعد از عمل کنار آمده‌اید؟

چه کسانی واجد شرایط پروتز صورت هستند؟

مزایای پروتز صورت

اگر مزایا و معایب پروتز صورت را در کنار هم بچینید، بهتر می‌توانید در باب انجام این پروسه درمانی زیبایی تصمیم گیری کنید. توانایی بی نظیر پروتزهای صورت در بازگرداندن ظاهر طبیعی فرد و بخشیدن زیبایی هر چه بیشتر به آن‌ ها امری انکار ناپذیر است. به همین ترتيب سبب شده تا این روزها همه از محبوبیت روزافزون این پروسه صحبت کنند.

شاید در گذشته نقایص مختلفی از این روش سر میزد ولی، وابسته به پیشرفت در حوزه فناوری و نوع متریالی که امروزه در ساخت این پروتزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نتایج چشمگیر و رضایت‌بخشی به بار می‌نشیند.

بدین ترتیب بسیاری از افرادی که به دلایل متعددی دچار نقص در عملکرد و ظاهر چهره خود گشته‌ اند، به کمک پروتزهای صورت، موفق به تجربه‌ ی زندگی عادی و با کیفیتی خواهند شد. در این قسمت برجسته‌ ترین مزایای پروتز صورت را برایتان بیان می‌داریم:

-بهبود یافتن شرایط ظاهر چهره فرد و زیبایی هرچه بیشتر.

-کسب مجدد توانایی های از دست رفته فرد همچون قدرت جویدن، بلع و تکلم.

-بازیابی اعتماد به نفس مجدد برای حضورفعال فرد در مجامع شغلی و زندگی شخصی.

-به مرور کاسته شدن از آسیب‌ های روحی و روانی که سبب نقص در ظاهر فرد گشته است.

-مراقبت و حفاظت بیشتر از بافت‌ های آسیب دیده در مقابل تهدیدات خارجی.

-قابلیت هماهنگ شدن با روند رشد و ایجاد تغییرات چهره در گروه سنی کودک و نوجوان.

-عدم نیازمندنی به تجربه عمل های جراحی‌ پیچیده.

-حاصل گشتن نتایجی کاملاً طبیعی با طول عمر بالا، البته در صورت انجام مراقبت‌های صحیح.

-بهبود یافتن روابط اجتماعی که فرد مدت هاست به سبب کیفیت زیبایی چهره‌ اش از آن ها فاصله گرفته است.

در این قسمت اقدام بر شمردن نتایج مثبت این روند زیبایی و درمانی نمودیم. سعیمان بر آن است تا با پرداختن به مزایا و معایب پروتز صورت شما را در اتخاذ یک تصمیم صحیح و مطابق با انتظاراتی که در سر می‌پرورانید، یاری بدهیم.

مزایای پروتز صورت

معایب و عوارض پروتز صورت

ما در حال تفسیر موضوع مزایا و معایب پروتز صورت در ابعاد مختلف هستیم. آشناییت با عوارض و معایب احتمالی این پروسه برای اشخاصی که تصمیم به انجام این روند درمانی دارند، از اهمیت وافری برخوردار است. شناخت تمامی این موارد سبب می‌شود تا افراد با دیدی واقع‌ بینانه‌ تر برای تحقق انتظارات و نتایج درمان، تصمیم‌ گیری نمایند.

با هدف تکامل سخنانمان در باب مزایا و معایب پروتز صورت باید خدمتتان عرض کنیم که آشناییت شما با این موارد شما را برای انجام پروتز آماده‌تر می‌سازد.

بدین ترتیب که امکان پیشگیری و مدیریت به موقع در زمان ایجاد هر عارضه‌ای برایتان فراهم می‌گردد. معایب و عوارض احتمالی پروتزهای صورت به شرح زیر است:

-بروز عفونت در ناحیه تحت درمان.

-بروز احتمال خونریزی و یا تجمع خون در ناحیه جراحی.

-متورم گشتن محل پروتز، بروز کبودی، تجربه احساس تلخ درد بعد از جراحی.

-واکنش‌ نشان دادن بدن نسبت به مواد پروتز.

-احتمال جا به جا گشتن و یا شل شدگی پروتز جایگذاری شده بعد از گذشت زمانی اندک.

-وارد گشتن آسیب به بافت‌های اطراف ناحیه دریافت پروتز.

-عدم وجود تقارن میان ناحیه درمان با سایر اجزای صورت.

-محدود گشتن فرد به عدم انجام فعالیت‌‌ ها و یا حرکات‌ ورزشی سنگین.

بیشتر بخوانید

سازگاری پروتز با بدن

حال که اطلاعاتتان در باب مزایا و معایب پروتز صورت تکامل یافت، به سراغ بررسی موضوع مهم دیگری در این حوزه، یعنی میزان سازگاری پروتز با بدن می‌رویم. البته که نمیتوان در باب واکنش‌های پروتزهای متعدد، یک پیش بینی واحد داشت.

برای مثال پروتز‌های سیلیکونی که درصد بالایی از سفارشات در مراکز ارتوپدی را به خود اختصاص داده‌اند، بعد از ورود به بدن فرد، به واسطه‌ ی یک غشا احاطه می‌شوند. تشکیل این غشا به صورت طبیعی سبب تثبیت پروتز و در نهایت عدم احتمال جابجایی آن خواهد گشت.

اما این میزان از سازگاری در پروتز مدپور نسبت به نوع سیلیکون بیشتر است. در پروتزهای مدپور شرایط لازم برای رشد بافت‌ های بدن در حفره‌ های کوچک پروتز فراهم خواهد گشت. در چنین شرایطی احتمال بروز عفونت بعد از انجام پروتز صورت، به حداقل‌ ترین حالت ممکن خواهد رسید.

به سبب تکامل سخنانمان در باب مزایا و معایب پروتز صورت باید خدمتتان بیان داریم که، پروتز مدپور می‌تواند نتایج مثبت بیشتری را به بار آورد، زیرا همانند یک استخوان طبیعی عمل کرده و شکل مطلوب‌ تری را به محل درمان می‌بخشد.

کلام پایانی

ما در این مبحث ضمن معرفی مزایا و معایب پروتز صورت تلاش نمودیم، تا شما را برای دریافت یک تصمیم بدور از اشتباه همراهی نماییم. حال این شما هستید که می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک مطرح و برخورداری از یک پروتز با کیفیت، احتمال وقوع هر عارضه‌ ای را به حداقل برسانید‌.

البته نوع اعمال مراقبت‌ های لازم از سوی شما نیز در نوع نتیجه به بار آمده، تا میزان قابل توجهی موثر است. باید خدمتتان عرض نماییم که پروتزهای صورت عموما دائمی بوده و در صورت عدم بروز هیچ عارضه مخاطره آمیزی نیاز به تغییر در آن‌ ها نخواهد بود.

اگر باز هم در باب مزایا و معایب پروتز صورت موردی ذهن شما را به خود مشغول ساخته است،به واسطه‌ی تماس با مشاوران مجموعه مطرح کازمادیک پروتز از طریق پل‌ های ارتباطی برای رفع آن اقدام نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *