Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی و هرآنچه که در موردش باید بدانید

چکیده محتوا

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی و هرآنچه که در موردش باید بدانید

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی بسیار پیچیده و سخت است. این گونه از ابزار آلات پزشکی علاوه بر پوشاندن عیوب افراد، باید توانایی تحمل وزن آن ها را داشته باشند. تولید آن ها در شرایطی سخت و طبق استاندارد های مخصوصی انجام می شود. هم اکنون تعداد محدودی از شرکت ها، این محصول را در کیفیت بالا تولید می کنند. در بازار میزان اجناس فیک صد برابر بیشتر از پروتز های اصل می باشد.  بنابراین بهتر است در زمان خرید این محصول  پیش از ثبت سفارش، درباره سابقه شرکت تولید کننده آن پرس و جو نمایید.

در ادامه درباره شیوه ساخت پروتز های سیلیکونی صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی به چه شکل است

ساخت پروتز های سیلیکونی یک فرایند پیچیده و حرفه ای است، که زیر نظر متخصصین های بزرگ صنعت پزشکی انجام می شود. در زیر به طور کلی به شرح مراحل ساخت آن می پردازیم؛

  • مشاوره و انتخاب مدل: در ابتدا، بیمار با پزشک یا متخصص در زمینه پروتز های سیلیکونی مشاوره می کند. آن ها بر اساس نیاز فرد، پروتزی مناسب برای ساختار اسکلتی متقاضی درمان طراحی می نمایند.
  • ساخت قالب: برای ساخت آن، بر اساس اندازه و شکل پروتز به تهیه قالب می پردازند. این قالب معمولاً از چوب، پلاستیک یا مواد دیگر ساخته می شود.
  • تهیه مواد: نحوه ساخت پروتز سیلیکونی مطابق با استاندارد های بین المللی انجام می شود. بعد از ساخت قالب، مواد لازم مانند؛ سیلیکون پزشکی، رنگ ها و دیگر مواد افزودنی را تهیه نمایید.
  • مخلوط و ریختن سیلیکون: مواد مختلف با هم مخلوط و سپس سیلیکون در قالب ریخته می شوند. این ماده به صورت مایع شکل گرفته و برای خشک شدن در مرحله آماده سازی می مانند.
  • خشک شدن و پخت: پروتز سیلیکونی پس از ریخته شدن، به مدت مشخصی در دمای مناسب خشک می شود. همچنین پخته می شود، تا شکل نهایی خود را بگیرد.
  • پالیش و تکمیل تکنیکی: پروتز پس از پخت و خشک شدن، پالیش می شود، تا سطح آن صاف و درخشان شود. جزئیات فنی مانند؛ اتصالات و قسمت های دیگر پروتز تکمیل و تنظیم می گردد.
  • تست و تنظیمات نهایی: مقاله نحوه ساخت پروتز سیلیکونی، شیوه صحیح ساخت این محصول را شرح می دهد. پس از تکمیل فنی، پروتز تست می شود، تا راحتی و تناسب آن با بدن بیمار بررسی گردد. در صورت نیاز، تنظیمات نهایی انجام می شود.
  • تحویل و پشتیبانی: در نهایت، پروتز سیلیکونی به بیمار تحویل داده می شود. هر گونه پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز توسط تولید کننده یا فروشنده ارائه خواهد شد.

ابزار ها و تجهیزات لازم برای ساخت پروتز سیلیکونی

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی از توان یک دانشجوی پزشکی خارج است. معمولا کار های بزرگ به پزشکان و نخبگان این تخصیص اختصاص داده می شود، تا سلامت و جان بیماران به خطر نیافتد.

این فرآیند از قوانین و مقررات خاصی پیروی می کند. جهت تولید این کالای با ارزشمند در تولید انبوه نیاز به ابزار آلات خاصی دارید. از جمله آن ها عبارتند از؛

  1. مواد اولیه:

– سیلیکون پزشکی با کیفیت مناسب برای ساخت پروتز ها.

– رنگ ها و پیگمنت ها برای رنگ آمیزی پروتز ها.

– مواد افزودنی مانند؛ رزین ها، تثبیت کننده ها و افزودنی های دیگر برای بهبود ویژگی های محصول.

  1. قالب سازی:

– مواد قالب سازی شامل؛ چوب، پلاستیک و… است.

  1. ابزارهای کارگاهی:

– ابزار های برش و حفر مانند؛ چاقو، چاقوی گرد، ابزار برش و ابزارهای دقیق دیگر.

– دستگاه های گرمایش و پخت برای تهیه و پخت پروتز ها.

– دستگاه های پالیش و تمیز کننده برای پالیش و پاکسازی محصولات.

  1. تجهیزات اندازه گیری و دقیق:

– ابزارهای اندازه گیری دقیق برای تهیه قالب ها و اندازه گیری ابعاد محصول.

– دستگاه های مربوط به کنترل کیفیت و تست پروتز ها.

  1. تجهیزات ایمنی:

– لباس ها و تجهیزات ایمنی همانند؛ دستکش، ماسک، عینک و پوشاک مناسب برای حفاظت از اپراتور ها در مقابل مواد شیمیایی و حرارت.

  1. تجهیزات دیگر:

– تجهیزات مربوط به تهویه که با محیط کارگاه سازگار باشد.

– تجهیزات مربوط به نگهداری پروتز ها مانند؛ جعبه های نگهداری و محافظتی.

تخصص و دانش فنی در زمینه نحوه ساخت پروتز سیلیکونی بسیار مهم است. این ابزار ها و تجهیزات تنها جزء مجموعه وسیعی از عواملی هستند، که برای تولید این محصول باید تهیه کنید.

 

ابزار ها و تجهیزات لازم برای ساخت پروتز سیلیکونی

انواع پروتز سیلیکونی

در این بخش از مقاله نحوه ساخت پروتز سیلیکونی، درباره انواع آن صحبت می کنیم. متاسفانه نقص عضو مربوط به اندام خاصی در بدن نیست. افراد ممکن است، که به دلیل عوامل خارجی و حوادث غیر مترقبه مجبور به قطع اعضای بدن خود شوند. در زیر به معرفی انواع این محصول می پردازیم؛

·        پروتز پستان:

پروتز های سیلیکونی برای استفاده بعد از عمل جراحی پستان یا به دلیل نقص های ظاهری یا اختلالات جسمی مناسب خواهند بود. این محصول طراحی شده است، تا شکل و وزن طبیعی پستان را برای بیماران بازسازی کند.

·     پروتز سیلیکونی بینی:

محصولات این طبقه برای تغییر شکل و اندازه بینی به صورت غیر جراحی به کار می رود. آن ها برای تصحیح نقص های بینی، افزایش یا کاهش اندازه و شکل بینی مفید هستند.

·     پروتز سیلیکونی گوش:

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی به نوع آن بستگی دارد. پروتز های سیلیکونی گوش برای تعویض گوش های مصنوعی افراد با مشکلات شنوایی یا نقص های ظاهری گوش به کار می رود. این محصول به شکل و اندازه گوش طبیعی نزدیک است.

·     پروتز لب و چهره:

این نمونه از پروتز ها برای تصحیح شکل و اندازه لب و چهره برای افرادی با نقص های جسمی یا پس از جراحی های جمجمه، گزینه مناسبی است. این محصول به افراد کمک می کند، تا شکل طبیعی چهره و لب را بازسازی نمایند.

  • و…

نحوه ساخت پروتز سیلیکونی هر یک از موارد بالا در مرحله قالب سازی متفاوت است. موارد بالا تنها چند نمونه از انواع پروتز های سیلیکونی هستند. هر یک از آن ها باید بر اساس نیاز و شرایط خاص فرد مورد استفاده قرار گیرد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و انتخاب پروتز مناسب، با متخصصان و تولید کنندگان مربوطه مشورت کنید.

نکات قابل اهمیت در نحوه ساخت پروتز سیلیکونی

ساخت و تولید پروتز سیلیکونی  نیازمند به رعایت نکات مهم و اصولی می باشد. برای کنترل فرآیند تولید این محصول، نکاتی به کمک شما می آید. در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم؛

  • انتخاب مواد با کیفیت: استفاده از سیلیکون پزشکی با کیفیت بالا و اضافه کردن مواد افزودنی از استاندارد های مربوطه استفاده کنید.
  • دقت در قالب سازی: قالب سازی صحیح از مراحل اصلی تولید پروتز های سیلیکونی مهم است. سایز و اندازه آن باید متناسب با شکل و اندازه دقیق پروتز انتخاب شود.
  • توجه به جزئیات: جزئیات مهمی مانند؛ رنگ، شکل، وزن و بافت پروتز را به صورت حرفه ای تنظیم کنید، تا پروتز طبیعی و واقعی به نظر برسد.
  • تکمیل فنی: مقاله نحوه ساخت پروتز سیلیکونی بیانگر چگونگی ساخت این محصول است. نصب و اتصالات پروتز، انجام تنظیمات دقیق و اعمال تکنیک های لازم برای بهبود عملکرد و راحتی پروتز حائز اهمیت خواهد بود.
  • کنترل کیفیت: انجام آزمون ها و تست های لازم برای اطمینان از کیفیت و عملکرد صحیح پروتز، قبل از تحویل به مشتری یا بیمار، حیاتی است.
  • استفاده از تجهیزات مدرن: استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و پیشرفته برای انجام مراحل تولید و پردازش پروتز ها به بهبود کیفیت و دقت کمک می کند.
  • و…

مقاله نحوه ساخت پروتز سیلیکونی جامع و کامل است. با رعایت نکات بالا، این محصول در کیفیت های بالا تولید خواهد می گردد.

نکات قابل اهمیت در تولید پروتز سیلیکونی

سخن پایانی

در مقاله بالا، درباره نحوه ساخت پروتز سیلیکونی و انواع آن صحبت کردیم. این کالای ارزشمند باید توانایی تحمل وزن فرد متقاضی را داشته باشد. جهت خرید آن در کیفیت های بالا به کلینیک بزرگ کازمدیک پروتز مراجعه نمایید.

در این موسسه خدماتی در ابتدا سابق پزشکی شما مورد بررسی قرار می گیرد. کارشناسان متناسب با وضعیت و نیاز شما به ساخت پروتز می پردازند، تا محصول کاملا با بدن تان منطبق گردد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *