Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید

چکیده محتوا

نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید

نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید: آیا تا به امروز کسی در باب نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید و صاحب اهمیت ویژه‌ای است، به شما هشدار داده و یا برایتان سخن به میان آورده است؟ قطع عضو معقوله غریب و بدور از باوری نبوده و با تکیه‌ بر عوامل متعددی می‌ تواند هر فرد را در آستانه تجربه این رخداد قرار بدهد.

البته این امری معمول است که، با از دست دادن یکی از اعضای بدن زندگی دستخوش تغییرات متعددی گردد و فرد را به چالش بکشاند. همه‌ی ما تمایل داریم مدتی را هر چند کوتاه، به واسطه سفر کردن، از زندگی شهری دور شویم. اما زمانی‌ که، در جسم خود یک اندام مصنوعی داریم، شامل شرایط خاص‌ تری خواهیم گشت.

همه ما در طول سفر موفق به اجرای اموری خواهیم گشت که برای تک‌ تکشان برنامه‌ریزی نموده‌ ایم. پیش‌برد تمامی برنامه‌ ها نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی خواهد بود که، با شرایط فردی که با عارضه قطع عضو دست‌ پنجه نرم می‌کند، اندکی مغایرت دارد.

کافیست در ضمن این برنامه‌ها برخی از نکات لازم که رعایتشان حیاتی و ضروريست جای داده شود تا فرد بتواند، از تمامی دستورالعمل‌ های سفر بهره‌ مند گردد.

در این مبحث با صحبت از نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید خیالتان را از بروز هر چالشی و رقم زدن خاطراتی خوش در طول سفر آسوده خواهیم ساخت.

در صورت داشتن عضو مصنوعی، مسافرت با ماشین شخصی بهتر است یا هواپیما؟

در ضمن پرداختن به نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید، انتخاب نوع وسیله نقلیه از اهميت وافری برخوردار است. توجه داشته باشید که، انتخاب هواپیما و یا ماشین برای پیمودن مسیری سفر، به طور کامل به سلیقه شخصی شما و همینطور همسفرانتان بازمی‌گردد.

البته وابسته به مقصدی که برگزیده‌اید، نوع امکاناتی که خودرو از آن بهره‌ مند گشته، از اهمیت وافری برای داشتن راحتی کافی در سفر برخوردار است.

برای مثال در طی سفر به جنوب کشور داشتن تهویه و یا سیستم سرمایشی مناسب به سبب افزایش دما، از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است که، در صورت عدم بهره‌ مندی خودرو از آن، برگزیدن هواپیما بهترین راه‌ حل ممکن محسوب می‌گردد.

این در حالی است که، انتخاب جاده و مسیر مناسب تا رسیدن به مقصد نهایی صاحب اهمیت ویژه‌ ای است. برای مثال عبور از جاده‌ های ناهموار و صعب العبور ممکن است، چالش‌های بسیاری را برای افرادی که دارای پروتز هستند، به بار آورد.

بازهم تاکید می‌ورزیم که، تصمیم برای انتخاب نوع وسیله نقلیه به سبب با تکیه‌بر نظر شخصی فرد انجام می‌ پذیرد اما، با وجود پروتز شرایط، اندکی تفاوت می‌کند و فرد باید بهترین شیوه ممکن را برگزیند‌.

بنابراین در پرداختن به نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید برای، انتخاب وسیله نقلیه انگشت انتخابتان روی موردی که به آسایش بیشتر شما دامن می‌ زند، بگذارید.

بی‌ شک به هر اندازه که در پیمودن مسیری طولانی، خودتان را با اقلام متعدد خودرو، درگیر نسازید، منطقی‌ تر محسوب می‌گردد.

در صورت داشتن عضو مصنوعی، مسافرت با ماشین شخصی بهتر است یا هواپیما؟

با داشتن اندام مصنوعی نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید

یکی از نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید این است که، در زمان انتخاب هواپیما به عنوان وسیله نقلیه مناسب، در زمان رزرو بلیط، عبور از گیت‌های فرودگاه می‌تواند، اندکی چالش برانگیز‌ باشد.

وابسته به آنکه قطعات فلزی متعددی در پروتز بکار رفته، عبور از گیت یکی از دغدغه‌ های صاحب اهمیت در اشخاص متعدد محسوب می‌شود.

ولی اندکی نگرانی به خرج ندهید زیرا؛ کاملاً با این شرایط آشناییت کامل داشته و اجازه نمی‌دهند که در زمان ورود نمودن و یا خارج گشتن، از فرودگاه به چالش کشیده شوید.

بدین ترتیب در نام بردن از نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید، عبور از گیت‌ های ویژه به سبب دارا بودن از اشعه ایکس از مواردیست که بعد از ورود به فرودگاه باید بدانید.

مورد دیگر اینکه، قبل از سایر مسافران وارد هواپیما گشته و به واسطه در جریان قرار دادن خدمه پرواز در باب شرایط حال حاضرتان، در یک محل مناسب بنشینید.

وابسته به این مورد که جابجایی با پروتز اندکی دشوار است، مطلوب است که در ابتدای راهروی هواپیما مسقر گشته و برای استفاده از سرویس بهداشتی، به دردسر نیوفتید.

آیا می‌دانستید که، برخی از شرکت‌ های هواپیمایی برای افرادی که به سبب معلولیت پیش آمده، از پروتز استفاده می‌نمایند؛ صندلی‌ های ویژه‌ای ترتیب دیده است.

پس شرایط برای تجربه یک سفر لذت‌ بخش مهیاست، بنابراین تشویش‌ ها را از خودتان دور سازید. ما در حال نام بردن از نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید هستیم، پس نباید موردی را از قلم بیندازیم. احتمال دارد که ناحیه آمپوته،

با بروز تورم در طول سفر نظر شما را متوجه خودش سازد. در این صورت مطلوب است در یک جای معین سکون نداشته‌ باشید.

اگر با خودرو شخصی سفر می‌نمایید، با فاصله‌ های معین توقف نمایید و دقایقی را استراحت و قدم بزنید اما؛ اگر در حال سفر از راه هوایی می‌‌ باشید، امکان قدم زدن در راهرو هواپیما در طول سفر را دارید.

با این اقدام از بروز تورم در ناحیه اتصالی پروتز خواهید کاست. آیا بر این امر واقف هستید که در ضمن نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید قوانین بین المللی نیز حاکم است که، تحت عنوان TSA برای افراد دارای اندام مصنوعی وضع شده است.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع پروتزبا کارشناسان ما در ارتباط باشید

چگونه در طول سفر از پروتز نگهداری کنیم؟

یکی از نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید مراقبت کافی از اندام مصنوعی است. پروتز یکی از قطعاتی محسوب می‌گردد که نیاز است تا، به صورت ممتد به سبب حفظ کارآیی و افزایش طول عمرش از آن مراقبت کافی به عمل آورید.

این امر طبیعیست که در طول سفر به سبب افزایش جنب‌ و جوش بدنی، ایراداتی بروز نماید پس، سریعاً برای رفع آن اقدام نمایید‌. البته پیش از اقدام به سفر بررسی‌های لازم را به جا آورده و هر نوع نقص احتمالی را رفع سازید.

برای مثال چنانچه صداهای غیرمعمول پروتز مدتیست، توجه شما را جلب نموده که ممکن است به سبب شل شدت پیچ‌ها باشد، حتما پروتزیست خود را در جریان بگذارید.

این امکان برای شما وجود دارد که، در طول سفر با خودتان کیت اورژانسی حمل نمایید پس، به کمک ابزارهایی چون تمیزکننده Mo-Jo برای عاری ساختن آلودگی تجمع یافته در این ناحیه دست بکار شوید‌.

حتماً این مورد را می‌دانید که در صورت عزیمت به مناطق گرمسیر، پروتز بیشتر نیازمند پاکسازی می‌ باشد. بدین ترتیب خیالتان از احتمال بروز اختلالات و همینطور خرابی‌ها احتمالی آسوده خواهد بود.

یکی دیگر از نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید این است که، عدم تنظیم پیچ‌ها می‌تواند شما را به دردسر بیندازد پس حتما آچار آلن به همراه داشته باشید ولی، به هیچ وجه در تنظیمات اصلی آن دست نبرید.

چگونه در طول سفر از پروتز نگهداری کنیم؟

کلام پایانی

مطمئنا با نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید، آشناییت تمام‌ و کمال یافتید و توجه به ‌آن‌ ها متحمل هیچ بحرانی نخواهید گشت. همه ما پیش از سفر، برای داشتن یک تجربه شیرین در این بعد زمانی، برای آماده سازی مقدمات لازم وقت می‌گذاریم.

حال اگر از پروتز در کنار اندام اصلی خود، بهره می‌بریم حتماً باید در این برنامه‌ریزی محدودیت‌ های احتمالی را مدنظر قرار داده و به بهترین شکل شرایط را مدیریت سازیم.

مواردی که با هدف یادآوری نکاتی که در سفر با پروتز نباید فراموش کنید خدمتتان ارائه گشت را، کاملاً به خاطر بسپارید تا در ضمن هر سفر بهترین و شیرین‌ ترین لحظات را تجربه نمایید.

چنانچه پروتز خود را از کلینیک بلند آوازه کازمادیک پروتز تهیه نموده‌اید، در طول سفر و بروز هر مشکلی، سریعاً با مشاوران این مجموعه تماس حاصل نمایید و به سهولت آن را رفع سازید.

به حقیقت چه چیزی بهتر از این که، یک همراه دائم در کنار خود دارید که، در هر بعد زمانی می‌توانید به سبب مشکل ایجاد گشته، مشاوره و راهنمایی کسب نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *