Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟

چکیده محتوا

هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ این همان سوالیست که تا پایان این مبحث به صورت تمام‌ و کمال آن را برای شما باز نماییم تا، جایی که دیگر کمترین ابهامی برایتان باقی نماند. توجه داشته باشید که روند آماده‌سازی پروتز پا، تحت تاثیر عوامل و پارامترهای متعددی پیش خواهد رفت.

شخصی که تصمیمش حول سفارش یکی از انواع پروتز، اعم از پروتز زیر زانو و یا لگن می‌چرخد، می‌بایست اطلاعات کارآمدی در این باب جمع‌آوری نماید.

این اطلاعات فرد را یاری می‌دهد تا، با پرداخت مناسب‌ترین هزینه ممکن، از مزایای یک، یک پروتز مصنوعی کاربردی بهره‌مند گردد. در این مبحث قرار است خدمتتان عارض گردیم که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟

پای مصنوعی چیست؟

پیش از آنکه شما را با عوامل تاثیرگذار به منظور پاسخ‌دهی به این ابهام که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ آشناییت بخشیم، بهتر است با ارائه یک تعریف کلی شما را برای دریافت اطلاعات جاری گشته، این مبحث آماده نماییم.

در برخی از مواقع و وابسته به تجربیات تلخی اعم از نقص عضو مادرزادی، بروز اختلال در روند گردش خون، دچار گشتن به بیماری‌ دیابت تروماتیک (حادثه، جنگ)، بیماری‌های ریشه دار در تومور و یا جراحی‌ متعدد، پای مصنوعی جایگزین پای طبیعی انسان می‌گردد.

وابسته به نوع نقص عضو رخ داده پروتزهایی وابسته به امکان انطباق گشتن به قسمتی از پا که منقطع گشته، به واسطه‌ی تکنسین‌های صاحب تخصص و به کمک متریال‌هایی اعم از فولاد تیتانیوم کربنی، رزین آلومینیوم، تراشه الکترونیکی چوب سیلیکون تهیه و تولید می‌گردند.

بدین ترتیب بروز چنین شرایطی به منزله‌ی پایان زندگی یک فرد محسوب نمی‌شود. بلکه متوجه نور امیدی در زندگی خود خواهید گشت که وابسته بدان برای انجام هر یک از امور روزمره و فعالیت شغلی خود دیگر نیازمند یاری دیگران نخواهید بود.

اما اینکه هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ وابسته به جراحت و آسیبی است که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید.

هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟

در قسمت فوقانی این مبحث تعریف تکاملی را در باب قطع عضو و معجزه اندام مصنوعی دریافتید. حال زمان آن است تا نگرانی شما را در باب شرایط هزينه‌ای این روند با پاسخ به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ خاتمه ببخشیم.

قیمت پای مصنوعی به چه عواملی بستگی دارد و چگونه تعیین می شود؟

ناحیه قطع عضو پا

در اولین گام برای پاسخگویی به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ اینطور شروع می‌کنیم که؛

برخی از نواحی منقطع شده در عضو، از کنترل فرد قطع عضو خارج گشته و این امر طبیعی است چون؛ ناحیه قطع عضو پا. یکی از اصلی‌ترین و برجسته‌‌ترین عوامل بر برآورد هزینه نهایی، روندی است که عضو برای منقطع گشتن، پیموده.

البته‌ این مورد که فرد این شرایط را به سبب از دست دادن قسمتی از پا، از ناحیه بالایی زانو ، زیر زانو و یا مچ پا از دست داده باشد، وابسته به میزان قطعات بکار گرفته شده در روند تولید، بر تعیین قیمت نهایی تاثیر ویژه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

بدین‌ترتیب افرادی که در گروه قطع عضو‌هایی پایین‌تر از زانو قرار می‌گیرند، متحمل هزینه پایین‌تری خواهند گشت. البته نگران تفاوت هزینه‌ها در مجموعه‌های متعدد نباشید زیرا؛ انجمن علمی ارتز و پروتز ایران اقدام به اعلام تعرفه معینی برای هر شرایطی که ممکن است فرد تجربه نماید، نموده است.

انوع قطعات بکار رفته در پروتز پا

در دومین مورد به سبب پاسخگویی به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ از تعداد و همینطور نوع قطعات یاد خواهیم نمود. این مورد با تکیه‌بر انتظارات فرد بعد از اتصال پروتز، شرایط نگهداری و همینطور نوع استفاده آن بازمی‌گردد.

این مورد در رده اصلی‌ترین معیار سنجش به سبب معین‌سازی میزان هزینه برآورد گشته برای آماده سازی پروتز نهایی قرار می‌گیرد.

قطعات مورد استفاده در پروتز پا متشکل از قطعه مفصل زانو به منظور پوشش‌دهی پروتز بالای زانو، جنس مورد استفاده در لوله اتصال یا پایلون و همینطور مفصل مچ پا که به منظور پوشش‌دهی پروتز زیر زانو و البته بالای زانو مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد

توجه داشته باشید که تمامی قطعاتی که از آن‌ها نام بردیم، وابسته به نوع مکانیکی و یا هوشمند بودنشان روند کاملاً متفاوتی رد به منظور برآور هزینه نهایی خواهند پیمود.

اغلب قطعات وارداتی به منظور مورد استفاده قرار گرفتن در روند آماده‌سازی پروتز عموماً وارداتی بوده و از همین‌رو از قیمت ارز تاثیر می‌پذیرد. بنابراین اگر در ابعاد زمانی متعدد با، برآور هزینه‌ای متعددی مواجه گشتید، متعجب نگردید.

به سبب تکامل بخشیدن به توضیحات ارائه گشته به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ از سوکت به عنوان یک قطعه تاثیرگذار یاد خواهیم کرد. قطعه سوکت پروتز در جایگاه اصلی‌ترین بخش‌های متعدد در هر پروتز پا قرار می‌گیرد.

این احتمال وجود دارد که در برخی از مواقع پروتزیست در روند ساخت به سوکت موقت نیاز پیدا کند‌. بدین‌ترتیب هزینه قالبگیری روند صعودی را خواهد پیمود. ولی در پروتزهایی که با تکیه‌بر شیوه ایمپلنت روند ساخت را می‌پیماید، سوکت پروتز حذف خواهد گشت.

در باب هزینه اختصاص یافته به کاشت پای مصنوعی باید بیان داریم که، فقط هزینه تامین قطعات مورد استفاده پوشش داده خواهد شد و تمام هزینه برآورد گشته به سبب انجام جراحی ایمپلنت متصل کننده پروتز به مرکزیت استخوان، روندی مجزا را می‌پیماید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عمل پروتز با کارشناسان ما در ارتباط باشید

فرایند قالبگیری در ساخت

در آخرین مورد به سبب پاسخگویی به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ به شرح آخرین مرحله تولید پروتز پا می‌پردازیم. عموما از باند گچی به منظور قالبگیری استامپ کمک گرفته می‌شود ولی، در حال حاضر اسکن سه بعدی به این روند درمانی افزوده اما متعاقب با آن هزینه بیشتری را شامل می‌گردد.

هزینه پروتز پا سیلیکونی بیشتر است یا قیمت پا مصنوعی هوشمند؟

ما در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ در باب نوع سیلیکونی و هوشمند پروتز تفاوتی قائل نگشتیم. بی‌شک تفاوت حاکم میان ساختار اندام مصنوعی متعدد، به بروز تغییر در نوع قیمت‌گذاری‌ آن‌ها خواهد گشت‌.

در دنیای پروتزها انواع متعددی از پاهای مصنوعی به عنوان گزینه‌های پیشنهادی در مقابل ما قرار می‌گیرند. هر یک از این اقسام طراحی گشته وابسته به نوع و تعداد قطعاتی که در روند تولیدشان به کار گرفته می‌شود، روند قیمت‌گذاری متفاوتی را می‌پیماید.

در روند ساخت پروتز منعطف از سیلیکون استفاده می‌شود، در حالیکه، در ساخت پروتزهای هوشمند از بروز‌ترین و مدرنترین تجهیزات مکانیکی ممکن بکار گرفته می‌شود. با تکیه‌بر توضیح مختصری که ارائه نمودیم، کاملاً واضح و روشن است که، برای خرید پروتز هوشمند می‌بایست هزینه بالا و متفاوت‌تری را بپردازیم.

پروتز هوشمند این قابلیت را داراست که طیف وسیع‌تری از حرکات اندام اصلی را مشابه‌سازی و نیازهای بیشتری از فرد را رفع نماید. البته بی‌نیاز سازی فرد نسبت به دیگران در روند انجام فعالیت‌هایش در هر دو مدل به چشم می‌خورد ولی، خدمات ارائه گشته از سوی عضو مصنوعی هوشمند را نمی‌توان از نوع سیلیکونی انتظار داشت.

آیا هزینه انجام پروتز تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

ما با ارائه مطالب متعددی سعیمان را به سبب پاسخگویی به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ به کار گرفتیم ولی از تاثیر بیمه بر میزان قيمت‌گذاری نهایی سخنی به میان نیاوردیم.

توجه داشته باشید که، شرکت های بیمه متناسب با استانداردهای جهانی حاکم، مستلزم به پرداخت نمودن مقداری از هزینه‌های تجهیزات پروتزیستی است که از سوی بیماران تحت پوشش بیمه خریداری می‌گردد.

وابسته بدانکه، قطع عضو در رده نوعی معلولیت جسمی قرار می‌گیرد، در رده جراحی زیبایی قرار نخواهد گرفت. در حقیقت پوشش بیمه برای هر شخص در طی سال تا سقف معینی می‌باشد. چنانچه هزینه پروتز روند صعودی‌تری را از این مرز بپیماید، ما به التفاوت باید به واسطه خود فرد پرداخت شود‌.

آیا هزینه انجام پروتز تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

کلام پایانی

این مبحث را به هدف پاسخگویی به این سوال که هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ آغاز و پیش بردیم تا، دیگر ابهامی برایتان در این باب باقی نماند‌.

البته اگر مایل به دریافت مبالغ هریک با نام بردن از ارقام آن‌ها هستید، می‌توانید با مشاوران فعال در کلینیک کازمادیک پروتز تماس و با ذکر انتظارات و نیازهایتان و همینطور ناحیه عضو منقطع، مبالغ نهایی را در پایین‌ترین رده ممکن به سبب عدم به چالش کشیده شدن شما از لحاظ مالی، دریافت نمایید. البته‌ می‌توانید این موضوع که، هزینه ساخت پروتز پا (پای مصنوعی) چگونه تعیین می‌شود؟ بار دیگر پیگیری نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *