Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز انگشت پا چیست؟

چکیده محتوا

پروتز انگشت پا چیست؟

پروتز انگشت پا کمک بزرگی برای افرادی است که به هر دلیلی انگشتان پایشان قطع شده است و بواسطه انگشت قطع شده، فرم پاهایشان زیبایی خود را از دست داده است. همچنین قطع انگشت می تواند موجب تغییر در سبک راه رفتن بیمار گردد که به کمک پروتز می توان آن را بهبود بخشید.

در ادامه می توانید با پروتز انگشتان پا و دلایل ضرورت استفاده از آن ها بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

پروتز انگشتان پا چیست؟

پروتز انگشتان پا، جهت کمک به راحتی و افزایش اعتماد به نفس بیماران طراحی می شود و می تواند به راه رفتن و بهبود ظاهر انگشتان پا کمک نماید. به عنوان نمونه، اگر انگشت دوم پا قطع شده باشد، شست پا به داخل خمیده می شود که می تواند برای بیمار آزار دهنده باشد، اینجاست که استفاده از پروتز انگشت پا می تواند بهترین گزینه باشد.

ما در کلینیک کازمدیک پروتز، پروتز های انگشتان را با الگوبرداری از انگشتان پای سالم تهیه می کنیم تا به راه رفتن و ظاهر پای بیمار کمک نماییم. جالب است که بدانید استفاده از پروتز انگشتان پا، می تواند به بهبود مشکلاتی چون بیماری های ارتوپدی مربوط به زانو و لگن نیز کمک نماید.

پروتز انگشتان پا را می توان به دنبال از بین رفتن تورم ناشی از جراحی، سفارش داد. می توانید برای دریافت بهترین زمان برای سفارش پروتز به متخصصین ما در کلینیک کازمدیک پروتز مراجعه نمایید.

انواع پروتز انگشت پا

انواع مختلفی از پروتز انگشت پا وجود دارد که انتخاب نوع آن ها به نوع خواسته ها و ترجیحات بیمار وابسته است. برخی از پروتزها، صرفا جنبه زیبایی و ظاهری دارند و تنها فرم طبیعی انگشت پا را احیا می کنند و فاقد حرکت می باشند.

این پروتزها استحکام خوبی دارند و می توانند کاملا شبیه به فرم پای بیمار باشند و حتی دارای ناخن و منافذ پوستی هستند، درست شبیه پای بیمار!

برخی دیگر از پروتز ها، علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی، قادر به حرکت هم هستند. معمولا افراد ورزشکار که به انگشتان پای خود نیاز دارند از این نوع پروتز استفاده می نمایند. پروتز انگشت پا که قادر به حرکت هستند به دو دسته تقسیم می شوند:

  • ایمپلنت های پا: این نوع پروتز زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که باقی مانده انگشت پا دارای حس می باشد. در این نوع پروتز، لرزش و فشار به قسمت باقی مانده استخوان انتقال یافته و در نتیجه پیام می تواند به مغز مخابره گردد.

از ویژگی های منحصر به فرد این نوع پروتز، استحکام و توانایی بلند کردن اجسام می باشد. جهت دریافت بهترین انواع پروتز می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید.

  • مایو الکتریک: این نوع پروتز انگشت پا، گران تر هستند و البته کاربردی تر، چرا که دارای بخشی تحت نام الکترود الکتریک هستند که بر روی مچ پا واقع می شوند و می توانند پیام عصبی را از مچ پا گرفته و حرکت مناسب را ایجاد نمایند.

وزن سنگین این نوع پروتز و ظاهر غیر طبیعی آن ها می تواند از معایب این پروتزها باشد.

انواع پروتز انگشت پا

جنس پروتز انگشت پا چیست؟

جنسی که معمولا برای پروتز انگشت پا در نظر گرفته می شود، سیلیکونی است. این ماده می تواند علاوه بر ظاهر زیبا و طبیعی، انعطاف پذیری مناسب را برای بیمار ارائه دهد. همچنین به طور میانگین قیمت این پروتزها مناسب تر از پروتزهای دیگر می باشد.

متخصصین ما، جهت ساخت پروتز، بهترین نوع سیلیکون را متناسب با شرایط بیمار برمی گزینند. به این مفهوم که برای برخی از بیماران سیلیکون نرم بهتر است و برای برخی دیگر از بیماران سیلیکون سخت مناسب تر است.

محصول پیشنهادی: پروتز پا

مراحل ساخت پروتز انگشت پا

اگر می خواهید پروتز انگشت پا را سفارش دهید لازم است بدانید، که چه مراحلی را باید طی کنید و چقدر زمان لازم است صرف نمایید. این زمان به عوامل مختلفی همچون نوع پروتز و میزان پیچیدگی آن بستگی دارد. به این منظور که هر چقدر پیچیدگی پروتز بیشتر باشد، زمان ساخت آن نیز بیشتر طول می کشد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه سفارش بهتر است با مراحل ساخت پروتز، آشنا شوید:

  • مشاوره با متخصص ساخت پروتز
  • بررسی خواسته های بیمار و شرایط جسمی او
  • طراحی پروتز انگشت پا
  • ساخت پروتز پا
  • نصب پروتز پا

متخصصین ساخت پروتز ما در کلینیک کازمدیک پروتز با تجربه و مهارتی که دارند می توانند بهترین پروتزها را برای شما ارائه دهند.

باید در نظر داشته باشید که نصب پروتز انگشت پا در یک جلسه انجام نمی شود و جهت بهره بردن از بهترین عملکرد پروتز لازم است چندین بار به پزشک مراجعه نمود.

 

مراحل ساخت پروتز انگشت پا

چگونه پروتز انگشت پا باعث بهبود عملکرد می شود؟

پروتزهای انگشت پا می توانند از طریق موارد زیر موجب بهبود عملکرد بیمار شوند:

  • پروتز انگشتان پا ممکن است به تعادل، راه رفتن و تراز شدن انگشتان پا کمک کند.
  • از دست دادن حتی یک انگشت پا، به خصوص قطع انگشت بزرگ، بر راه رفتن و تعادل تأثیر می گذارد و ممکن است منجر به درد پا، زانو و لگن شود. پروتزها قادر هستند، موقعیت انگشتان باقی مانده را حفظ نموده و به راه رفتن بهتر بیمار کمک نمایند.

پروتز انگشت پا چگونه ساخته می شود؟

ساخت پروتز انگشت پا می تواند شامل مراحل زیر باشد:

  1. طراحی و ساختن قالب: جهت طراحی و ساخت قالب، پزشک یک صفحه سیلیکونی را آماد می کند و بیمار پای سالم و پای دارای نقص را درون صفحه قرار می دهد تا قالب پا گرفته شود. جهت قالب گیری از آلژینات استفاده می شود و این ماده روی سیلیکون ریخته و قالب مناسب آماده می شود.
  2. ساخت روکش سیلیکونی: جهت مشخص کردن حاشیه های پروتز انگشت، پزشک نواحی مشخصی را علامت گذاری می کند و توسط یک تیغ مناسب شیارهایی با عمق مشخص بوجود می آورد، به این صورت مرزها مشخص می گردند.

سپس به وسیله یک محلول رقیق صابونی، عمل جدا سازی را انجام می دهد. زمانی که این مرحله به پایان رسید، متخصص سیلیکون مناسب را روی قالب ریخته تا روکش آماده شود. سپس روکش و قالب به همراه هم در دمای 70 درجه سانتی گراد قرار داده می شوند تا پروتز ساخته شود.

در این مرحله پزشک، روکش را به طور جداگانه روی پای بیمار آزمایش می کند تا از درست بودن اندازه آن اطمینان یابد. در انتها الگوی اصلی تهیه می شود.

 

پروتز انگشت پا چگونه ساخته می شود؟

 کلام پایانی

اگر به هر دلیلی به دنبال تهیه پروتز انگشت پا هستید، می توانید با مراجعه به وب سایت کلینیک کازمدیک پروتز، اطلاعات فردی خود را تکمیل و زمان مشاوره با یکی از متخصصین ما را تعیین نمایید.

متخصصین ما با در نظر گرفتن خواسته ها و آناتومی شما، بهترین پروتز را برای شما در نظر گرفته و آماده می کنند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *