Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز بینی بدون جراحی

چکیده محتوا

پروتز بینی بدون جراحی

پروتز بینی بدون جراحی یکی از شیوه‌های معتبر به جهت بازیابی شکل و ظاهر طبیعی بینی بدون کمک از تیغ جراحی است.

در این پروسه درمانی، آن گروه از افرادی که قسمتی و یا تمام بینی خود را وابسته به بروز بیماری خاصی، ایجاد جراحت و همینطور در طی جراحی از دست داده‌اند، این امکان را دارند تا به جهت بهبود عملکردشان در طی زندگی روزمره، با تکیه به این شیوه بی‌نظیر، اوضاع را سامان ببخشند.

در روند پروتز بینی بدون جراحی، پزشک مرتبط به کمک مهارت و خلاقیتی که در اختیار دارد، سعی در بازسازی بینی به طبیعی‌ترین حالت خود ‌می‌نماید. او این شرایط را مدیریت می‌نماید تا اینکه شکل پایانی پروتز بینی با تصاویری که سابقاً از بینی بینی بیمار گرفته شده، دارای تناسب کافی باشد.

پزشک در این روند وظیفه ساخت پروتز نازک سیلیکونی را دارد که با تکیه‌بر آن، هر نوع نقص شکل گرفته در بینی را به بهترین حالت ممکن بپوشاند. در برخی از مواقع، برای رفع این عیوب، نیاز است تا قسمتی وسیعی را اعم بینی تا پیشانی، حتی گونه‌ها و طبیعتاً لب بالایی را دستخوش تغییر نمود‌. که در این صورت نیاز به کنار هم قرارگرفتن چند پروتز است.

عمل بینی بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

پروتز بینی بدون جراحی، وابسته به شیوه‌های متفاوتی بر صورت فرد و در قسمت مدنظر جایگذاری می‌شود. عموما در طی جلساتی که فرد به کلینیک مدنظر و فعال در حیطه ساخت پروتز بینی مراجعه می‌کند، با مدنظر قرار دادن شرایط جسمی فرد و از همه مهمتر نوع نیاز و انتظاراتی که در روند زندگی روزمره خود دارد، پروتز بینی طراحی و آماده می‌گردد.

در طی اجرای این پروتز، تیغ جراحی سهمی نداشته و پزشک، عضو مصنوعی سیلیکونی را به کمک چسب روی ناحیه مدنظر قرار داده و به او کمک می‌کند که همانند گذشته بتواند در جمع خانواده و دوستان خود حاضر شود.

پروتز بینی بدون جراحی گرینه مناسبی برای آن گروه از افرادی که سعی در زیباتر جلوه دادن شکل بینی خود نسبت به گذشته دارند، کارساز نبوده و باید برای انجام عمل زیبایی اقدام نمایند. این شیوه مناسب آن دسته از افرادیست که بینی خود را از دست داده‌اند.

باید بیان داشت، که چسب‌های پزشکی تنها شیوه‌ کاربردی به منظور چسباندن بینی مصنوعی روی صورت نیست و به کمک ایمپلنت هم می‌توان این پروسه را به نتیجه رساند.

البته زمانی که از پروتز بینی بدون جراحی صحبت می‌کنیم دلیل بر آن نمی‌شود که شما نتوانید در فعالیت‌های سخت ورزشی و امور شغلی خود شرکت داشته باشید. باید بیان داریم که این پروتز به ما را برای انجام فعالیت‌هایتان مدنظر به چالش نخواهند کشاند.

 

عمل بینی بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

مزایای پروتز بینی

  • از جراحی‌های عمده سر و گردن که گذر کنیم پروتز‌ها در هر ناحیه‌ای از صورت به افراد اجازه می‌دهند تا در کوتاه‌ترین مدت به روال سابق زندگی خود بازگردند
  • این پروسه سبب محافظت مطلوب از بافت‌های ظریف صورت می‌گردد
  • به عنوان مهم‌ترین ابزار، سبب ارتقا توانبخشی اجتماعی و فیزیکی آن گروه از افرادی می‌شود که جراحی سرطان را پشت‌سر گذاشته‌اند
  • بدون شک پروتز بینی بدون جراحی اولین و تنها شیوه‌ای است که افراد در بعد زمانی کوتاهی به روال معمول زندگی شخصی و شغلی خود باز می‌گردند
  • در پایان باید بیان داریم که این عضو مصنوعی باید به قدری ظریف طراحی و ساخته شوند که شرایط آناتومیکی خاص زیبایی را با سایر جراحی‌های زیبایی فرد فراهم آورد
  • البته که در این شیوه تیغ جراحی کاربردی نداشته و تنها زمانی که پروتز به واسطه ایمپلنت تعبیه و نیاز به کاشت آن در استخوان باشد دو جراحی کوچک و محدود صورت می‌گیرد.

محصول پیشنهادی: پروتز بینی

آیا تنها راه رفع نواقص بینی بدون جراحی، نصب پروتز بینی است؟

پیش از هر مورد دیگری اجازه دهید بیان داریم که پروتز بینی بدون جراحی به هیچ وجه روش پیشنهادی برای افرادی که به دنبال زیباسازی بینی خود هستند به حساب نمی‌آید. این شیوه تنها برای آن دسته از افرادی بی‌نظیر به حساب می‌آید که بر اثر بیماری یا هر اتفاق تلخ دیگری، بینی خود را از دست داده‌اند.

افرادی به سبب بروز بیماری یا درگیر گشتن با هر رخداد تلخ دیگری، بینی خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر صورت از دست داده‌اند، تنها داوطلبان مناسب به جهت ساخت پروتزهای بینی هستند. هم‌اکنون معین گشت، که رفع کامل نواقص با هدف انجام پروتز بینی بدون جراحی، امکان پذیر نیست.

شما براي رفع این عیوب می‌توانید از شیوه‌هایی چون تزریق فیلر و چربی، لیفت بینی به واسطه نخ و پلکسر بینی کمک بگیرید‌. اما همچنان تاکید می‌ورزیم که به جهت دریافت نتیجه مطلوب در طی هر یک از این روش‌های درمانی_زیبایی، مجموعه معتبر و صاحب پرسنل مجربی را برگزینید.

 چه افرادی کاندید مناسبی برای دریافت پروتز هستند؟

  • آن دسته از افرادی که بینی بسیار کوتاهی دارند
  • تمام گروه‌هایی که نیاز به جراحی بینی ترمیمی دارند
  • افرادی که وابسته به بروز ناهنجاری‌های حاد و توام با شدت بینی، از فعالیت‌های روزمره خود منع و یا کمرنگ شده‌اند
  • از افرادی که غضروفشان در دیگر بخش‌های بدن ناکارآمد می‌باشد امکان جایگزینی آن برای بینی وجود ندارد
  • و در پایان افرادی که تیغ بینی آنها به طور کامل از بین رفته است یا در طی جراحی‌های درمانی و زیبایی کامل برداشته شده است

 چه افرادی کاندید مناسبی برای دریافت پروتز هستند؟ 

کلام پایانی

بی‌شک پروتز بینی بدون جراحی، در رده حساس‌ترین و توام با ظرافت انواع پروتز قرار می‌گیرد. البته این پروتز به نوعی روند ساخت را طی می‌کند که بالاترین شباهت ممکن را به نوع واقعی بینی فرد و طیف رنگی و جنس پوست او داشته باشد.

به همین سبب است که، می‌بایست برای تهیه این پروتز، به مراکزی مراجعه داشت، که صاحب بروزترین تجهیزات مورد نیاز به جهت تولید پروتزها باشند.کلینیک مزدک پروتز، مضاعف بر داشتن تجهیزات مدنظر، صاحب دانش و مهارت کافی برای تحقق انتظار شما به جهت ساخت پروتز بینی بدون جراحی است.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *