Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز دست بیونیک چیست؟

چکیده محتوا

پروتز دست بیونیک چیست؟

بی شک میتوان در پاسخ به سوال پروتز دست بیونیک چیست؟ آن را به دست مصنوعی پیشرفته ارتباط دهیم چراکه؛ حرکات دست وابسته به برخی فناوری‌های متعدد برنامه‌ریزی گشته است. در گروهی از انواع متعدد پروتز بیونیک برای استفاده‌ از حسگرها، آن‌ها را طی یک عمل جراحی در داخل بدن قرار می‌دهند.

افرادی که بعد از رفع ابهام در باب پروتز دست بیونیک چیست؟ آن را انتخاب می‌کنند، امکان کنترل حرکات دست به واسطه ذهن را بی خوبی خواهند داشت‌. همین ویژگی سبب پیشگام گشتن آن نسبت‌ سایر موارد و مدل‌های مشابه است.

شاید برایتان جالب توجه باشد که، می‌توانید به سهولت این پروتز را برداشته و مجددا سرجایش برگردانید. در روند ساخت و نصب چنین پروتزهایی نیازی به تن دادن به عمل جراحی نیست. از طرف دیگر در پاسخ به سوال دست بیونیک چیست؟

می‌توانیم آن را عضوی مصنوعی بخوانیم که در روند ساخت آن، بطور کامل ساختار ماهیچه‌های مددجو با دقت بررسی و به صورت سفارشی برای عضو قطع شده آماده می‌گردد.

از دیگر موضوعاتی که باعث شده ما این نوع پروتز را یک پروتز مدرن و پیشرفته بخوانیم، کم بودن وزن آن به سبب استفاده از سبک ترین متریال موجود است که آن را نسبت به انواع پروتز‌ها برای همگان در ارجعیت قرار داده است.

مراحل ساخت پروتز دست بیونیک

حال که آگاهی یافتید که منظور از پروتز دست بیونیک چیست؟ مطلوب است تا در باب مراحل آماده‌سازی آن تا به زمان تحویل به مددجو اطلاعات تقریبی را در اختیارتان قرار بدهیم.

مراحل ساخت پروتز دست بیونیک

·         ساختن قالب

به دنباله پاسخ به پروتز دست بیونیک چیست؟ باید بدانید که گام ابتدایی در روند ساخت پروتز دست بیونیک، آماده‌سازی قالب می‌باشد. در این مرحله گچ و یا اسکن اصلی‌ترین عوامل پیشرو محسوب می‌گردند.

ناگفته نماند که اسکن شیوه دقیق تری در روند قالب گیری محسوب می‌گردد اما، شاید در همه جا و همه زمان‌ها نتیجه‌بخش نباشد. این شرایط هر فرد است که، تصمی‌گیری پروتوزیست ها را برای انتخاب شیوه صحیح نوع قالب گیری شکل می‌دهد.

·         فشرده سازی نمودن

پیش از نصب پروتز موقت، استامپ یا بخش باقیمانده به طور کامل، به کمک‌ شفت فشاری و یا کلاه فشاری فشرده می‌شود. این دوره ممکن است یک بعد زمانی ۲ تا ۸ هفته را به خود اختصاص بدهد.

·         نصب کردن پروتز غیردائم و اصلاح نمودن تمام جزئیات

به جهت آنکه پروتوزیست، اطمینان حاصل نماید که، پروتز ساخته شده قابلیت پاسخ دادن به تمامی نیازهای مددجورا دارد یا خیر؟ موقتا آن را امتحان می‌کند.

در طی این آزمایش، تغییرات بسیاری ایجاد می‌گیرد تا اینکه بالاخره تمامی انتظارات فرد تحقق یابد.حال که تا این قسمت پاسخ تقریبا کاملی در باب پروتز دست بیونیک چیست؟ دریافتیم مطلوب است که در قسمت بعد نظرات پزشکان هم جویا گردیم.

محصول پیشنهادی: پروتز دست مایوالکتریک

در چه مواردی دست‌های بیونیک تجویز می‌شوند؟

اما آیا تجویز پروتز دست بیونیک در هر زمانی بهترین تصمیم ممکن محسوب می‌گردد. تا به این قسمت علاوه بر رفع ابهام پروتز دست بیونیک چیست؟ سعی داریم تمام ابعاد مرتبط بدان را بررسی و شما را در شرایط تصمیم‌گیری صحیح قرار بدهیم:

 

در چه مواردی دست‌های بیونیک تجویز می‌شوند؟

·         قطع شدن به سبب تروما یا بروز جراحت

آن گروه از افرادی که، عضو خود را به سبب بروز ضربه و آسیب از دست داده‌اند، این امکان را دارند تا به جهت بازیابی عملکرد از دست رفته سابقشان و بازگرداندن و ارتقا بهبود کیفیت زندگی خود از این نوع پروتز کمک بگیرند.

·         وجود تفاوت‌های مادرزادی در عضو مدنظر

آن گروه از کسانی که با این چالش متولد می‌گردند، امکان دارد که از دست های بیونیک با هدف افزایش تحرک کمک بگیرند.

·         قرارگیری در وضعیت دژنراتیو

این احتمال وجود دارد که در طی بیماری‌های پیشرونده، چون شرایط ویژه‌ای از دیستروفی عضلانی، کاهش تدریجی میزان و نوع عملکرد اندام ما را غافل‌گیر نماید. در این وضعیت، دست‌های بیونیک بهترین گزینه ممکن، به جهت حفظ استقلال در این افراد به حساب می‌آید.

·         بهبود کیفیت زندگی

آن دسته از افرادی که دائما در حال تلاش به جهت ارتقا کیفیت زندگی خود می‌باشند، احتمال دارد که هم از لحاظ جسمی و همینطور عاطفی، انگشت انتخاب خود را روی دست های بیونیک بگذارند تا مجددا بتوانند، حس عادی و همینطور شرکت فعالانه در تمامی فعالیت های روزانه را برگزینند.

 پروتز دست بیونیک بهتر است یا دست مصنوعی؟

در مورد پروتز دست بیونیک چیست؟ سعیمان را بر آن نهادیم تا، تمامی نکاتی که احتمال می‌رود همچون یک ابهام در ذهن شما شکل بگیرد را در اختیارتان قرار بدهیم. حال زمان آن است تا آگاهی یابیم که به جای عضو آسیب دیده یا قطع شده، پروتز دست بیونیک بهتر است که کاشت دست مصنوعی.

البته که می‌توان به دنبال پاسخ پروتز دست بیونیک چیست؟ پروتزهای بیونیک و همینطور پروتز پیوند زده به بدن را، در یک رده از جدیدترین انواع پروتزها قرار داد. انتخاب شما در این باب وابسته به نظر پزشک و همینطور کارشناسانی سازندگان دست مصنوعی است.

هر دو نوع پروتز‌های نام برده، در گروه بهترین و البته پرهزینه‌ترین در قیاس با سایر انواع دیگر قرار می‌گیرند. بدین ترتیب که حتی اگر شما در این میان از شرایط جسمی لازم هم برخوردار باشید، باید بودجه مالی لازم برای پاسخگویی به هزینه ساخت را نیز در اختیار داشته باشید.

هزینه پروتز دست بیونیک

پاسخ پروتز پروتز دست بیونیک چیست؟ و تمام ابهامات حول آن را به خوبی دادیم تا جایی که دیگر خبری از ابهامات ذهنیتان نیست، بدون اینکه بدانیم آیا این نوع یا شرایط مالی ما همخوانی دارد یا خیر؟ البته که برآورد هزینه پروتز دست بیونیک وابسته به عوامل مختلفی انجام می‌پذیرد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • میزان وسعت ناحیه آسیب دیده یا قطع شده
  • پروتز از کدام نوع انتخاب شده
  • سن مددجو
  • میزان و نوع فعالیت های روزمره فرد
  • جنس پروتز
  • نوع تکنولوژی مورد استفاده در پروتز

بدون شک پروتزهای غیر متحرک که، تنها خصیصه برجسته آن زیباییش می‌باشد، کمترین امکان حرکت دست برای مددجو را فراهم نخواهند ساخت. بدین ترتیب بدور از حیرت نیست که از قیمتی پایینی برخوردار باشد. این در حال است که وابسته به تکنولوژی‌های مورد استفاده در پروتزها، به همان میزان که عملکرد دقیق تر و مطلوب‌تری را به فرد ارائه بدهند، متحمل پرداخت هزینه بیشتری خواهند گشت.

 

هزینه پروتز دست بیونیک

کلام پایانی

پروتز دست بیونیک چیست؟ و بهترین مرکز مرتبط برای دریافت این قبیل از خدمات کدام است؟

همانطور که تا این قسمت از مقاله دریافتید، دست‌های مصنوعی بیونیک را می‌توان در جایگاه یک جهش انقلابی در حوزه فناوری پروتز قرارداد. مددجویانی که این فناوری را را برمی‌گزینند، این امکان را در اختیار دارند تا مجددا تمام عملکردها و تجربیاتی را که زمانی بدیهی بودند را، تجربه نمایند.

البته که این نوع در قیاس با سایر پروتزها در لحاظ برآورد هزینه در سدر قرار گیرند، اما بی شک و به جرئت میتوان به سبب امیدبخشی مجدد در زندگی و امکان انجام تمام امور سابق شغلی و روزمره و البته تمام مزیت‌های دیگر که برای آن نام بردیم، آن را ر زمره بهترین ها قرار داد.

ما در این محتوا پاسخی جامع اما مختصر در مقابل پروتز دست بیونیک چیست؟ دراختیارتان گذاشتیم. حال با معرفی کلینیک کازمدیک پروتز، به عنوان بی‌رقیب‌ترین مجموعه در این حوزه و در کشور ایران کلام را به پایان می‌رسانیم.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *