Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز صورت چیست؟

چکیده محتوا

پروتز صورت چیست؟

در پاسخ به این سوال که پروتز صورت چیست؟ باید بگوییم، پروتز‌ ها در گروه تجهیزات مصنوعی پزشکی قرار می‌گیرند و خاصیت ترمیم بخشی قسمتی از بدن فرد که به طور کامل تخریب گشته را، دارا هستند.

وقتی این پروسه برای درمان انتخاب می‌گردد که، هیچ شیوه دیگری به منظور ترمیم و بازگرداندن کارآیی سابق ناحیه آسیب دیده، بکار نیاید.

زمانی که در باب پروتز صورت سخن به میان می‌ آید، منظور بهبود ناحیه آسیب دیده است و قرار نیست در تمام چهره فرد تغییراتی ایجاد گردد.

عموماً این پروتزها به صورت متحرک طراحی گشته و وابسته به بروز ناحیه آسیب در قسمت‌ هایی چون فضای داخلی دهان، بینی، گونه، چشم و گوش، جایگذاری می‌شوند.

البته پروتز صورت همیشه با هدف بهبود آسیب وارده به صورت فرد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و گاهاً مراجعان با هدف افزایش زیبایی و متقارن سازی چهره‌ شان این شیوه را برمی‌گزینند.

انواع پروتز صورت

حال که ابهامتان در مواجهه با این سوال که پروتز صورت چیست؟ تا میزان نسبی رفع گشت بهتر است، با انواع آن آشنا شوید. حتما این موضوع برایتان جذابیت دارد که، می‌ توانید نواحی مختلف چهره‌ تان را به کمک پروتز تقویت نمایید.

اما اغلب افراد هدفشان از دریافت پروتز تغییر و بهبود در ناحیه گونه‌ها، چانه و فک می‌باشد. اگر مدت‌ هاست با نگاه در آینه دائماً از داشتن چانه‌ای کوچک، عدم داشتن زاویه فک مناسب و یا نداشتن کانتور صورت گله مند هستید، می‌توانید با استفاده از تکنیک‌ های زیر تا میزان قابل توجهی بر زیبایی چهرتان بیفزایید:

1-پروتز چانه

با هدف تکامل سخنانمان در این باب که پروتز صورت چیست؟ در گام اول به معرفی پروتز چانه می‌پردازیم. قرارگیری پروتز در این ناحیه می‌تواند با تغییر در سایز و اندازه‌ی چانه، سبب برجسته‌تر گشتن آن، متناسب با پیشانی و گونه فرد گردد.

البته که مهمترین اصل در داشتن چهره‌ای زیبا، ایجاد تقارن و تناسب میان اجزای آن می‌باشد که امکانش به واسطه انجام پروتز فراهم می‌شود. شما می‌ توانید چانه کوچک و یا فرو رفته‌ تان را به این طریق، برجسته و همینطور زاویه ببخشید.

2-پروتز زاویه فک

در واقع پروتز زاویه فک سبب افزایش میزان حجم و عرض یک سوم قسمت از ناحیه پایینی صورتتان خواهد گشت. فک ضعیف در چهره هر شخص همچون آرواره‌ای است که از برجستگی اندکی برخوردار می‌باشد.

در چنین شرایطی پروتز زاویه فک می‌تواند، به شما کمک کند تا با زاویه بخشی به ناحیه فک، سبب تعادل بخشی به اجزای صورتتان گشته و در نهایت بر زیبایی آن بیفزاید.

3-پروتز گونه

در پاسخ ارائه شده در مقابل این‌ ابهام که پروتز صورت چیست؟ خدمتتان عرض نمودیم که شما می‌ توانید به کمک پروتز تمام نواحی صورتتان را دست‌ خوش تغییر نمایید. اما وابسته به اقدامات زیبا جویان تا به امروز، ۳ قسمت رایج تر بوده که گونه از برجسته ترین آن‌ هاست.

پروتز گونه سبب افزایش میزان برآمدگی استخوان گونه خواهد شد. همانطور که می‌دانید داشتن گونه‌ های برجسته‌ تر و البته متناسب‌ با اجزای چهره می‌تواند، نقش مؤثری را در زیبایی و جوانی چهرتان ایفا نماید.

انواع پروتز صورت

نحوه نصب پروتز

حتماً نحوه‌ی نصب پروتز، مورد دیگریست که در ضمن تحقیق در این باب این موضوع که پروتز صورت چیست؟ به دنبال آن می‌گردید. شما در زمان انجام این پروسه بیهوشی عمومی دریافت نموده و کمترین دردی شما را آزار نخواهد داد.

البته شما این امکان را دارید تا، این پروسه را به طور همزمان و همراه با دیگر عمل‌ های جراحی زیبایی چون عمل بینی و یا کشیدن پوست انجام بدهید. رایج ترین روشی که پزشکان برای انجام این روش برمی‌گزینند، انجام جراحی از طریق ایجاد برش درونی دهان می‌باشد.

البته در برخی از مواقع که هدف فرد زیباجو ایجاد تغییر و یا افزایش حجم در نواحی چون گونه و یا چانه است، این برش در زیر چانه، داخل پلک و یا زیر پلک زده می‌شود. ناگفته نماند که برخی از انواع رایج این پروتزها می‌بایست ثبات دائم پیدا کنند.

این ثبات وابسته به تشخیص پزشک، با پیچ شدن روی استخوان و گاه به واسطه‌ی نخ بخیه روی پوست صورت ایجاد می‌گردد. در این قسمت با انواع رایج نصب پروتز صورت آشناییت خواهید یافت:

1-پروتز گونه

سعمیمان بر آن است تا اطلاعات ارائه شده در باب این این ابهام که پروتز صورت چیست؟ را تکامل بخشیم پس؛ شما را با نحوه قرارگیری این پروتزها در هر ناحیه، آشنا خواهیم ساخت.

اگر در باب نحوه جایگذاری پروتز گونه دچار ابهام هستید، باید خدمتتان بیان داریم که پزشک بعد از انجام بیهوشی یک برش درون دهان و همینطور امتداد پلک تحتانی ایجاد می‌‌نماید. ارجح است که پروتز گونه در محل خود به طور کامل تثبیت گردد ولی طریقه انجام آن، وابسته به تجویز پزشک است.

2-پروتز چانه

پروتز چانه یکی دیگر از انواع رایج عمل‌ های زیبایی و محبوب زیباجویان است که در ضمن پاسخگویی به این سوال که پروتز صورت چیس ؟ به توضیح آن می‌پردازیم.

به منظور تعبیه پروتز چانه، پزشک متخصص زیبایی در زیر نسج نرم جلوی استخوان فک یک برش ایجاد می‌ سازد. البته این برش گاه در محفظه داخلی دهان دقیقاً در امتداد لب تحتانی یعنی زیر چانه زده خواهد شد. نیاز نیست تا صبوری زیادی به خرج بدهید زیرا؛ بعد از به هوش آمدنتان و با نگاه در آینه متوجه تغییراتی که منتظرش بودید، خواهید شد.

3-پروتز فک پایین

برای تثبیت پروتز فک پایین، بین استخوان و پروتز، به واسطه‌ ی پیچ اتصال محکمی برقرار می‌ شود. برای قرارگیری پروتز در جای خودش، برش‌ های لازم در داخل دهان و در هر دو طرف لب تحتانی زده می‌ شوند.

تا به اینجا موفق شدیم تمام ابعاد مرتبط به این موضوع که پروتز صورت چیست؟ را مورد بررسی قرار دهیم. اما در باب بعد منفی و احتمالی آن سخنی به میان نیاوردیم. برای گرفتن یک تصمیم صحیح به سبب انجام پروتز صورت، قسمت بعد را به دقت مطالعه نمایید.

عوارض پروتز صورت

تا به اینجا ضمن تلاش برای پاسخگویی به این سوال که پروتز صورت چیست؟ سعی کردیم شما را با نتایج مثبتی که این پروسه می‌تواند برایتان رقم بزند، آشنا سازیم. اما حتماً این سوال برایتان پیش آمده که آیا ممکن است تن دادن به این شیوه، مخاطرات متعددی را نیز برایتان رقم بزند.

باید خدمتتان عرض نماییم که غیر قرینگی بعد از نصب پروتز در ناحیه مدنظر، می‌تواند تنها عارضه جدی و احتمالی بعد از انجام این پروسه زیبایی باشد. البته در اغلب اوقات این میزان از غیر قرینگی بسیار اندک بوده و نیازمند اصلاح نیست.

اما علت ایجاد چنين شرایطی چه می‌تواند باشد؟ عدم وجود مهارت کافی پزشک برای تثبیت پروتز در حین جراحی و یا وارد گشتن ضربه بعد از عمل را میتوان علت بروز چنین عارضه‌ای بیان نمود.

گاهاً بیماران با گلایه از احساس بیحسی در نواحی اطراف پروتز به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. اما باید این نوید را به شما بدهیم که این احساس بسیار اندک بوده و با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.

در تکامل توضیحات در باب پاسخگویی به این سوال که پروتز صورت چیست؟ باید به این مورد اشاره داشته باشیم که، بدن نمی‌تواند از پروتز همچون دیگر اندام‌های خود در در برابر میکروب‌ها محافظت نماید. پروتز یک شی خارجی محسوب‌ می‌گردد که به صورت تئوری، احتمال بروز عفونت کمتر از ۱% را دارا است.

 

کلام پایانی

تمام تلاشمان را بر آن داشتیم به این سؤال که پروتز صورت چیست؟ پاسخی تمام و کمال بدهیم. چراکه صورت هر فرد اصلی‌ ترین و موثرترین قسمت به سبب زیبایی و برقراری ارتباط با دیگران است.

ممکن است هر یک از نواحی صورت افراد، وابسته به دلایل متعددی دچار آسیب گردند و اختلال پيچيده‌ ای را در زندگی او به جریان بیندازد.

از همین رو متخصصین فعال در این حوزه دائماً در تلاشند تا با کاهش هر یک از این عوارض احتمالی، به فرد شانس دوباره‌ای برای تجربه زندگی مجدد ببخشند.

کلینیک کازمادیک پروتز در رده بهترین مجموعه‌ی فعال در حوزه تولید انواع پروتز صورت بشمار می‌رود که تا به امروز، رضایت تمامی مراجعین خود را برانگیخته است.

بدین ترتیب شما زیبا ‌جو عزیز می‌توانید با مراجعه به این مجموعه و تحت نظر قرار گرفتن، توسط متخصصین مربوطه، پروتز مورد نیازتان را تهیه فرمایید.

چنانچه هنوز موضوعی مرتبط به این ابهام که پروتز صورت چیست؟ برایتان روشن نگشته می‌توانید از طریق پل‌ های ارتباطی و به صورت غیر حضوری آن را با مشاوران فعال در این مجموعه در میان بگذارید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *