Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

چکیده محتوا

پروتز ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

ناخن ها نمایی از نمایش بیماری های بدن هستند، گاهی در اثر بیماری یا ضربه خوردن، صفحه ناخن ازبین می رود. در این موارد افراد در جهت ترمیم ناخن از بین رفته، از پروتز ناخن استفاده می کنند.

پروتز ناخن چیست ؟

هدف اصلی استفاده از پروتز ناخن، زیبایی و ترمیم ناخن هایی می باشد که دراثر ضربه یا جراحی های ناخن، صفحه ناخن از بین رفته است.

از آنجا که پروتز برای اهداف زیبایی و اصلاح ناخن استفاده می شود، از نظر شکل و ظاهر و مواد استفاده شده، همانند ناخن طبیعی می باشد. این روش بخاطر ماندگاری شش ماهه، روش مقرون به صرفه ای می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز ناخن با کارشناسان ما در ارتباط باشید

انواع بیماری های ناخن

پلانوس لیکن ناخن :

یکی از انواع بیماری های التهابی پوست، لیکن پلانوس می باشد که تاثیر مستقیمی بر ناخن دارد. از طریق این بیماری، صفحه ناخن نازک شده و در صورت بی توجهی، امکان جدا شدن ناخن وجود دارد. در این مورد جهت ترمیم و نگه داری ناخن، از پروتز ناخن استفاده می کنیم.

پلانوس لیکن ناخن

جدایی ناخن :

جدایی ناخن یا انیکولیسیس، هشداری بر وجود یک بیماری و عفونت پوستی می باشد. عواملی مثل بیش از اندازه کوتاه کردن ناخن، مواد شیمیایی و حساسیت ها، بیشترین تاثیر را روی این بیماری دارد.

اونیکورکسیس یا ناخن های شکننده :

این مورد زمانی اتفاق می افتد که ناخن ها در تماس با مواد شیمیایی یا شوینده های خانگی، دچار خطوط عمودی می شوندکه در نتیجه باعث موج دار شدن ناخن می شود.

دیابت :

دیابت زمانی رخ میدهد که سلول های بدن نتوانند گلوکز دریافتی را تبدیل به انرژی کنند. از جمله نشانه های تشخیص دیابت، تغییر شکل ناخن می باشد.

تغییر شکل ناخن میتواند بصورت ایجاد خطوط افقی روی ناخن، کوتاهتر شدن، زرد و همچنین شکننده شدن ناخن دربیاید. درصورتی که به موقع رسیدگی نشود باعث از بین رفتن صفحه ناخن شده و برای ترمیم باید از پروتز ناخن استفاده شود.

علاوه بر بیماری ها، عواملی مثل پوشیدن کفش های نامناسب و تنگ و همچنین کفش های پاشنه بلند نیز باعث خراب شدن و از بین رفتن صفحه ناخن می شود. در همه ی موارد ذکر شده، بی توجهی به بیماری باعث از بین رفتن یا افتادن ناخن می شود. در نتیجه برای ترمیم و اصلاح در این موارد، افراد ناگزیر هستند از پروتز ناخن استفاده کنند.

چه افرادی از پروتز ناخن استفاده میکنند؟

افرادی که به دلایلی از جمله ضربه به ناخن یا بیماری های پوستی، دیابت، کمبود آهن، بیماری های قلبی و عروقی، عفونت ها و قارچ های ناخن و بطور کلی هر بیماری که منجر به آسیب ناخن شود و ناخن ها به طور کامل، یا بخشی از آنها دچار آسیب شده و جدا شوند، میتوانند از پروتز استفاده کنند.

نحوه نصب پروتز

در کیلینیک های زیبایی، متخصصین با استفاده از فناوری های مختلف مثل صفحات پلیمری پردازش شده، توده ناخن پردازش شده، فناوری انباشت برای پروتزهای کامل، مواد اکریلیک و موارد تخصصی دیگر، بخشی از ناخن یا کل ناخن آسیب دیده را ترمیم و اصلاح می کنند.

به طور کلی پروتز ناخن عمر شش ماهه دارد و برای گرفتن نتیجه بهتر با توجه به رشد ناخن، بهتر است هر شش ماه تعویض شود و صفحه پروتز جدید استفاده شود.

مزایا استفاده از پروتز

ازجمله مزایای استفاده از پروتز ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.دوام بالا

2.جلوگیری از عفونت ناخن و تغییرات بستر صفحه ناخن

3.ظاهری زیبا و طبیعی

تفاوت های کاشت ناخن و پروتز ناخن

پروتز و کاشت ناخن، به دلیل شباهت هایی که دارند در برخی مواقع با هم اشتباه گرفته می شوند. در ادامه برخی از تفاوت ها و شباهت هایشان، ذکر می شود.

-پروتز و کاشت ناخن، هر دو با گذاشتن صفحاتی رو ناخن آسیب دیده، باعث ترمیم ظاهر ناخن و زیبایی آن میشوند ولی از نظر مواد تشکیل دهنده، باهم متفاوت هستند.

-ناخن هایی که بر اثر بیماری یا قارچ دچار تغییر شکل صفحه شده و از بین رفته اند، معمولا بطور تخصصی تر توسط افراد متخصص تو این زمینه و فقط توسط کلینیک های تخصصی ترمیم می شوند. در این موارد افرادی که کار کاشت ناخن انجام می دهند، معمولا این موارد با این سطح از آسیب را ترمیم نمی کنند.

-کاشت ناخن عوارض جانبی زیادی دارد. از مواردی که میتوان نام برد، نازک شدن صفحه ناخن و گاهی قارچ ناخن می باشد. در صورتی که پروتز عوارض جانبی ندارد.

جمع بندی :

ظاهر ناخن ها و زیبایی آن همیشه مورد توجه افراد می باشد و در اعتماد به نفس آنها تاثیر زیادی دارد. وقتی به تغییر ظاهر ناخن ها به موقع توجه و رسیدگی نشود، علاوه بر بیماری های درون بدن که پیشرفت کرده است، امکان از دست دادن ناخن یا بخشی از آن وجود دارد.

در چنین مواردی تکنولژی پروتز ناخن، روشی نوین است که باعث ترمیم و اصلاح ناخن از بین رفته و زیبایی آن میشود.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *