Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز چشم اوربیتال چیست؟

چکیده محتوا

پروتز چشم اوربیتال چیست؟

البته که در حوزه درمانی و زیبایی دنیای امروز، همه چیز دستخوش تغییرات متعددی گشته و همیشه روزنه امیدی سوسو می‌کند. برای مثال سال‌های اندکی نیست که پروتزهای متعدد می‌توانند به طرق مختلف، هر چند ظاهری اما به شکل شگفت انگیزی، جای خالی دیدگان افراد را پر کنند‌.

البته پروتزهای متعددی در این حوزه، توانسته‌اند معجزه بیافرینند. اما؛ نوع اوربیتال در قیاس باسایر انواع دیگر بیشتر مورد استقبال به جهت رفع نیاز کثیری از افراد قرار گرفت.

در روند ساخت این نوع پروتز، سیلیکون اصلی ترین متریال مورد نیاز محسوب می‌گردد و بعد از اطلاق روند ساخت، به عنوان بزرگترین پروتز، بعد از تخلیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مبحث سعی داریم علاوه‌بر کشف ماهیت اینکه پروتز چشم اوربیتال چیست؟ تمامی ابعاد مرتبط بدان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاربرد چشم اوربیتال

در پاسخ به سوال عنوان متن در قالب اینکه پروتز چشم اوربیتال چیست؟باید بگوییم نوعی پروتز چشمی محسوب می‌گردد که قدرت بالایی در پر نمودن حجم اختصاص بافته حفره چشم را دارد.

از سایر مزیت‌های برجسته در روند طراحی و در پایان ساخت پروتز چشم اوربیتال، میتوان به شباهت قابل توجه آن، به رنگ چشم و همینطور رنگ پوست بدن فرد درخواست کننده اشاره نمود. آن گروه از افرادی که در رده داوطلبان ساخت و نصب پروتز اوربیتال چشم قرار می‌گیرند.

وابسته به درگیری با بیماری‌های متعددی چون، تومور و و یا بروز آسیب‌های جدی چشمی، در شرایطی توام با اجبار برای تخلیه کامل چشم و پلک قرار گرفته‌اند. در ادامه باید وقوع جراحی تخلیه چشم را امری تلخ و گاه غیرمنطقی بخوانیم.

اما بی شک تنها شیوه‌ی موجود به سبب حفظ جان بیمار از سوی پزشک است. وابسته به این مورد که، با حذف چشم و پلک به عنوان مهمترین عناصر چهره، به میزان قابل توجهی از زیبایی صورت و چهره فرد کاسته می‌شود، این تنها راه فرار است تا برای ساخت پروتز چشم اوربیتال اقدام نمایند و نقص ایجاد شده را به طرز شگفت انگیزی بپوشانند.

چنانچه به خوبی این قسمت را مطالعه نموده و پاسخ خود را در باب ابهام پروتز چشم اوربیتال چیست؟ دریافت نمودید، به مطالعه قسمت بعدی به سبب انواع شیوه‌های نصب بپردازید.

چگونگی اتصال چشم مصنوعی اوربیتال

بعد از ارائه اطلاعات تمام و کمالی در باب عنوان مبحث که پروتز چشم اوربیتال چیست؟موظف هستیم تا شما را با انواع شیوه‌های متعدد جایگذاری این نوع از چشم مصنوعی آشناییت بخشیم که به شرح زیر هستند:

چگونگی اتصال چشم مصنوعی اوربیتال

·         ایمپلنت

در طی این شیوه جراح تمام تلاش خود را بر آن می‌گذارد تا به کمک ایمپلنت‌های ویژه‌ای، پروتز را بر سطح استخوان های بخش آسیب دیده متصل کنند و از طریق مگنت بکار رفته در پروتز، امکان اتصال سریع و کاملا ایمنی را برای بیمار مهیا سازند.

باید به این مورد واقف باشید که این شیوه برای آن دسته از افرادی که روند اشعه درمانی را طی می‌کنند، نتیجه بخش نخواهد بود. مضاعف بر پاسخ به اینکه پروتز چشم اوربیتال چیست؟ و چگونه جایگذاری می شود؛ باید بگوییم که در انتخاب شیوه نخست از سوی شما یا پزشک، احتمال بروز عفونت میان استخوان و ایمپلنت وجود خواهد داشت.

·         شیوه Under Cut

اما در این روش، شرایط آناتومیکی ویژه‌ای صورت می‌پذیرد و بی شک بیمار باید، وابسته به امکان برخورداری از این شیوه، به طور کامل تحت معاینه و رسیدگی پروتزیست قرار بگیرد.

محصول پیشنهادی: پروتز چشم

·         عینک

پروتز چشم اوربیتال چیست؟ و آیا طی یک روش ساده و بدون نیاز به جراحی امکان اجرا دارد؟ آری، استفاده از عینک همان شیوه ساده و بی درد است که از قدیم‌الایام استفاده می‌شده است. اما امروزه کسی بدان بهایی نداده و به مرور از کنار سایر شیوه‌ها نیز حذف می‌گردند. بدین ترتیب که پروتز به عینک اتصال یافته و روی چشم قرار می‌گیرد.

·         چسب

در حال حاضر میتوان درجه رایج‌ترین روش اتصال پروتزهای اوربیتال را، به استفاده از چسب‌های ویژه اختصاص داد. در طی این شیوه، قسمت سیلیکونی پروتز، به بخش آسیب دیده صورت بیمار متصل می‌گردد. تذکری که در این میان باید بدان توجه ویژه‌ای به خرج داد، تست چسب مورد استفاده به برخورد با سطح پوست و اثبات عدم حساسیت پوستی فرد است.

مطمئنا تا به این قسمت تمام ابهامتتان در باب پروتز چشم اوربیتال چیست؟و چگونه روی صورت قرار می‌گیرند، رفع گشته است. حال مطلوب است تا بعد مالی این پروسه را مورد ارزیابی و بررسی قرار بدهیم.

قیمت پروتز چشم اوربیتال

البته که سعی نمودیم تا به اینجا پاسخی چند بعدی به عنوان متن در قالب پروتز چشم اوربیتال چیست؟بدهیم؛ اما در باب برآورد هزینه آن سخنی به میان نیاوردیم. توجه داشته باشید که؛ برآورد هزینه پروتزهای چشم، چون سایر پروتزها، رقم ثابت و معینی را به ما نمی‌دهد.

چراکه؛ از عوامل متعددی، اعم از نوع و میزان آسیب وارد شده بر چشم، میزان تجربه و مهارت پروتوزیست، کیفیت پروتز، خدمات کلینیک سازنده و حتی شهر و کشور سازنده در تعیین قیمت آن ها دخیل هستند.

در چنین شرایطی می‌بایست با کلینیک ارتوپدی فنی سازنده پروتز مدنظرتان تماس برقرار نمایید و تمامی جزئیات مالی مرتبط را از کارشناسان این مجموعه، جویا گردند.

در کدام روش تخلیه چشم، پروتز چشم اوربیتال بهترین روش ممکن محسوب می‌گردد؟

بعد از مطرح سوال پروتز چشم اوربیتال چیست؟ این سوال مطرح می‌گردد که بعد از کدام عمل تخلیه چشم، نصب و ساخت پروتز چشم اوربیتال تنها راهکار نتیجه بخش است؟ بیان داشتیم آن گروه از افرادی که چشم شان تخلیه گشته و پلکشان نیز از چهرشان حذف گشته، تنها باید گزینه نصب پروتز اوربیتال را برگزینند.

این دسته از افراد، با هدف انجام عمل تخلیه چشم از نوع Exenteration باید وارد عمل شوند. در صورتی که بیمار در حال دست و پنجه نرم کردن با تومورهای بدخیم یا همان پیش رونده، می‌باشند، پزشک مجبور است تا برای ممانعت از پیشرفت هر چه بیشتر بیماری و توقف آن به شرط نجات جان فرد، دستور تخلیه چشم را بدهد.

گاهی از مواقع، مضاعف‌بر حدف ناحیه آسیب دیده از صورت، ممکن است که نیاز به حذف ابرو هم باشد که متاسفانه شرایط ناخوشایندی را در چهره فرد، به تصویر می‌کشد. اینجاست که پروتزهای اوربیتال می‌توانند معجزه بیافرینند. حال به حساسیت و اهمیت عنوان این مبحث یعنی پروتز چشم اوربیتال چیست؟ پی بردید.

قیمت پروتز چشم اوربیتال

کلام پایانی

امیدواریم که مبحث امروز با عنوان پروتز چشم اوربیتال چیست؟ چراغ پر نوری را در مسیر ابهامات شما در این باب روشن ساخته باشد.

وابسته به حوادث متعددی همانند ورود آسیب شدید به ناحیه چشم یا وجود یک توده سرطانی در حال پیشرفت، با هدف حفظ سایر اعضا، پزشکان دستور جراحی تخلیه چشم را صادر می‌کنند‌. بعد از طی گشتن این پروسه، ظاهر چشم فرد ناهمگون شده و زیبایی او را به روند نامتعارفی سوق می‌دهد.

از همین رو پروتزهای چشم چون پروتز اوربیتال، به جهت مدیریت هر چه بهتر چنین شرایطی پیشنهاد می‌گردد. چنانچه مجدد تصمیم دارید عزت نفستان را با نصب این پروتز به زندگی معمولتان بازگردانید، با مراجعه به کلینیک مزدک پروتز، از کیفیت بی‌نظیر محصولات این کلینیک بهره‌مند گردید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *