Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

پروتز چشم اوکولار چیست؟

چکیده محتوا

پروتز چشم اوکولار چیست؟

بدون تعارف و ملاحظه عاطفی، می‌توانیم بیان داریم که تلخ‌ترین تجربه آسیب جسمی که هر فرد می‌تواند در طول زندگی خود تجربه نماید، از دست دادن بیناییست. حال اگر توام با کاستن از قدرت بینایی، زیبایی چهره نیز به میزان قابل توجهی خدشه دار گردد، تلخ‌ترین روزهای زندگی شخص آغاز می‌گردد.

عموما چنین شرایطی یعنی کاستن قدرت بینایی و زیبایی چهره به سبب تخلیه چشم بروز می‌کند. البته که این روند قالب درمانی به خود می‌گیرد و تصمیم پزشک به سبب تحقق این دستور، نجات جان فرد است. اما جای بسی خرسندیست که با پیشرفت روز افزون دنیای پروتز، این شرایط تا میزان قابل توجهی قابل مدیریت بوده و از بروز تاثیرات منفی در فرد بیمار خواهد کاست.

بعد از انجام جراحی تخلیه چشم، فرد با هر بار نگاه در آینه، جای خالی عضو حذف شده را به تلخ‌ترین حالت ممکن حس و سعی دارد از بسیاری اجتماعات به سبب قضاوت دیگران، کناره‌گیری کند. ا

ما پروتزهای متعدد تولید شده چون نوع اوکولار می‌تواند با شکل معجزه آسایی، اعتماد از دست رفته فرد را به او بازگرداند. در این مبحث سعی داریم مضاعف بر ارائه اطلاعات جامعی در باب ابهام پروتز چشم اوکولار چیست؟ تمامی ابعاد مرتبط به آن را نیز مورد بررسی قرار بدهیم.

پروتز چشم مصنوعی چیست؟

پیش از آنکه به سراغ پاسخ‌‌دهی به سوال پروتز چشم اوکولار چیست؟ برویم، مطلوب است تا به دل کلیت ماجرا برویم. بعد از اینکه روزهای تلخ بعد از تخلیه چشم، پشت‌سر گذاشته شد و تمامی مراقبت‌های لازم تا رسیدن به بهبود کامل انجام پذیرفت، می‌توان با تهیه پروتز چشم، چراغ پرفروغی از امید در این مسیر پر فراز و نشیب را روشن نمود.

البته توجه داشته باشید که این پروسه تنها جنبه زیبایی داشته و در بازگشت بینایی فرد، نقشی را اجرا نخواهد ساخت. در اینجا میتوان با اشاره کوتاهی به توضیح پروتز چشم اوکولار چیست؟ آن را به عنوان طبیعی‌ترین نوع چشم مصنوعی به جهت ایجاد تعادل در چهره بیمار معرفی نمود. اما مسئله ابهام‌زا اینجاست که چه زمانی فرد نیازمند پروتز چشم می‌گردد:

  • شکل‌گیری تومورهای بدخیم در ناحیه چشم
  • دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مادرزادی متعدد
  • نابینایی توام با درد شدید
  • کاسته شدن از قدرت بینایی و وجود ظاهری نامناسب در چشم
  • دچار گشتن به آسیب‌‌های توام با مشقت فیزیکیبالا

تا به این قسمت اطلاعات تکمیلی را در باب جراحی تخلیه چشم و معجزه‌ آفرینی پروتزهای جایگزین کسب نمودیم، حال زمان آن است تا پاسخ‌دهی به عنوان مبحث یعنی پروتز چشم اوکولار چیست؟ را از ابعاد متعدد پاسخ بدهیم.

پروتز چشم اوکولار چیست؟

در گام ابتدایی به جهت پاسخ به پروتز چشم اوکلار چیست؟ آن را یکی از انواع چشم‌های مصنوعی می‌خوانیم که جایگزین مناسبی و البته بسیار طبیعی به جهت پوشاندن نقص ایجاد گشته در چشم محسوب می‌گردد.

در زمان‌هایی که به سبب بروز آسیب به ناحیه چشم یا دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری‌های متعدد، امکان نگه داشتن چشم، همانند سابق وجود نداشته باشد، بیمار و یا خانواده او، راهی به جز اقدام نمودن به جهت ساخته شدن پروتز چشم از نوع اوکولار نخواهند داشت.

ناگفته نماند که این نوع پروتز، مناسب آن دسته از افرادی هست که تمایل دارند علاوه‌بر پوشیده شدن نقص ایجاد گشته، کاملا طبیعی جلوه نموده و با این روند، حال بهتری را از آن خود سازند. با این اوصاف در پاسخ به پروتز چشم اوکلار چیست؟

می‌توانیم آن را نوعی پروتز بسیار طبیعی بخوانیم که به سبب شباهت بی نظیر به چشمان طبیعی انسان، یکی از مطلوب‌ترین ابزارها به جهت جبران نقص ایجاد گشته در چهره محسوب می‌گردد. به جرئت میتوان گفت که بعد از جایگذاری این پروتز، تشخیصش از چشم طبیعی دشوار و گاه غیر ممکن خواهد بود.

هم اکنون که متوجه گشتید پروتز چشم اوکولار چیست؟ باید در باب متریال مورد استفاده در روند ساخت آن، صاحب اطلاعات مفیدی گردید. آری! شیشه کرایولت، اصلی‌ترین متریال در روند ساخت این نوع پروتز محسوب می‌گردد.

چراکه مقاومت و عدم امکان شکستگی درآن، موجب ایجاد برتری آن نسبت به متریال مشابه می‌گردد. این همه مزیت در یکی از انواع چشم‌های مصنوعی، روند صعودی‌تر قیمت آن نسبت به سایر پروتز‌ها را به همراه دارد.

پروتز چشم اوکولار چیست؟

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت دریافت چشم اوکولار هستند؟

شاید در باب تشخیص پروتز اوکولار با اربیتال دچار شبهه شده باشید، اما باید در پاسخ به پروتز چشم اوکولار چیست؟ بیان داریم که اوکولار، همان پروتز اربیتال است. این پروتز تمام تلاشش برآن است تا با تقلید نمودن از ظاهری که چشم طبیعی فرد داراست، نوع مشابه را طراحی، تولید و زیبایی و اعتماد بنفس گذشته بیمار را به او بازگرداند.

وابسته به عدم امکان قابلیت بازگشت بودن، متخصصین این حوزه، به‌ جهت انجام آن و جایگزین نمودن پروتز چشم مصنوعی به جای چشم طبیعی انسان، تمام تبحر خود را بکار می‌گیرند.

در ادامه برای تکمیل پاسخگویی به سوال پروتز چشم اوکولار چیست؟ می‌بایست بیان داریم که تهیه این پروتز، اقدامی بی‌نظیر به جهت افزایش کیفیت زندگی فردیست که به ناچار و برای حفظ جان و ممانعت از آسیب وارده، تن به تخلیه چشم می‌دهند.

محصول پیشنهادی: پروتز چشم

چگونگی مراقبت از چشم مصنوعی اوکولار

بعد از دریافت پاسخی چند بعدی در مواجهه با ابهام پروتز چشم اوکولار چیست؟ باید این مورد را به بیماران گوشزد نماییم که بعد از نصب، برای دریافت نتیجه هر چه بهتر، موظف به مراقب از آن هستند. برای تحقق این هدف، عمل به موارد زیر بسیار پراهمیت و کلیدی است:

  • افرادی که چشم مصنوعی اوکولار پذیرفته‌اند باید در زمان لمس چشم، محتاط ‌تر عمل نمایند و به هیچ وجه با دست کثیف چشمان خود را لمس نکنند
  • در مجموع در هر شرایطی باید از دستکاری و همینطور مالیدن چشم خودداری شود. چراکه با عوارضی همانند سوزش و درد چشم درگیر و دست‌و پنجه نرم خواهند کرد
  • در تکامل تشریح پاسخ پروتز چشم اوکولار چیست؟ باید بیان داریم که پروسه خارج نمودن چشم اوکولار، می‌بایست، هم سو با دستورات پزشک، انجام پذیرد
  • در زمان عدم استفاده، نباید پروتز داخل دستمال کاغذی نگهداری شود زیرا؛ به از بین رفتن پروتز می‌انجامد.
  • چنانچه تصمیم به تمیز نمودن پروتز چشم را دارید، با مصرف الکل و هر نوع ماده شوینده دیگری، آثار زیان‌باری را به جای نگذارید
  • در زمان تمیز کردن، اینکار را از سمت بالا به پایین انجام بدهید. زیرا انجام عکس این روند، موجب خروج پروتز از لبه‌ها می‌گردد
  • برداشت و جایگذاری دائم پروتز، از عمر آن می‌کاهد.

تا به اینجا متوجه گشتیم که پروتز چشم اوکولار چیست؟ و چگونه می‌توانیم از آن مراقبت نماییم. اما آیا در باب روند قیمت گذاری آن اطلاعاتی در دست دارید؟

چگونگی مراقبت از چشم مصنوعی اوکولار
چگونگی مراقبت از چشم مصنوعی اوکولار

کلام پایانی

یکی دیگر از ابعادی که بعد از پاسخ به ابهام پروتز چشم اوکولار چیست؟ هنوز هم مبهم باقی مانده، نوع برآورد هزینه در زمان فروش آن است. باید بگوییم که برای هیچ‌ یک از این چشم‌های مصنوعی ارقام واحدی به عنوان قیمت اعلام نمی‌گردد و این روند وابسته به موارد متعددی اعم از نوع آسیب، نوع متریال مصرفی، میزان تبحر پزشک و ..‌‌. صورت می‌پذیرد.

البته که مراقبت از سلامت چشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما زمانی که تلاش برای حفظ آن، جان ما را به مخاطره بیندازد، پزشک دستور به تخلیه چشم می‌دهد. بعد از آنکه محل جراحی بهبود و ترمیم یافت، با گذشت یک بعد زمانی ۶ تا ۸ هفته، می‌توان برای جایگذاری پروتز چشم اقدام نمود.

کلینیک مزدک پروتز بیشتر از ۱۰ سال است که به سبب تجربه‌ و تخصص کافی در حوزه ساخت انواع پروتزها، بهترین گزینه در سطح کشور به جهت ارائه پروتز چشم اوکولار هست. حال که پاسخ پروتز چشم اوکولار چیست ؟ را دریافتید و نسبت به تمامی ابعاد مرتبط به آن آگاهی یافتید، با مراجعه به یک کلینیک مطرح، عزت نفس و زیبایی سابق چهره خود را بازگردانید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *