Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

چکیده محتوا

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن، از تجهیزات بسیار مهم صنعت بزرگ پروتز است. این دستگاه یکی از نوآوری های اصلی در طراحی و ساخت انواع پروتز ها به خصوص زانو به کار گرفته می شود.

با استفاده از دستگاه چاپ سه بعدی، تغییری مثبت در ساختار و قابلیت های پروتز ها به وجود می آید. این سری از محصولات به اکثر نیاز های اصلی بیماران قطع عضو پاسخ می دهد. با بهره وری از آن، زندگی را به کام آن ها شیرین کنید.

در ادامه به معرفی این دستگاه نیرومند و قابلیت های آن می پردازیم، مقاله ما را از دست ندهید.

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن چیست؟

دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن، یک تکنولوژی نوین در زمینه ساخت پروتز های پا است. در این نوآوری فیبر کربن را به عنوان ماده اصلی در نظر می گیرند، تا محصول نهایی علاوه بر کیفیت بالا بسیار سبک باشد.

فیبر کربن یک ماده خیلی سبک و مستحکم می باشد. از آن در صنایع مختلفی عام از هوا فضا و خودرو سازی و… استفاده می شود. در این روش جهت تولید پروتز، ابتدا مدل سه بعدی آن به وسیله نرم‌ افزار های تخصصی تهیه می‌ گردد.

سپس مدل نهایی محصول به دستگاه چاپ سه بعدی ارسال می‌ شود. با استفاده از فیبر کربن، پروتز پا به طور لایه به لایه ساخته خواهد شد. این فرآیند ساخت، استحکام و مقاومت محصول را تضمین می نماید.

استفاده از چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن، امکان ایجاد انعطاف ‌پذیری بیشتر در طراحی و ساخت پروتز برای مهندسان فراهم می ‌کند. این فناوری به اندازه‌ گیری دقیق از ابعاد پا و نیاز های بدن فرد بستگی دارد و پروتز را به طور دقیق با شکل و اندازه دقیق پا انسجام می دهد. همچنین راحتی بیشتری برای بیماران به ارمغان می آورد.

 

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن چیست؟

خصوصیات بارز چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن، از سیستم های توانمند پزشکی است. این دستگاه فوق العاده در ساخت پروتز های سبک از هر نیروی انسانی تواناتر می باشد. به واسطه آن، محصولاتی ایده آل برای کمک به بیماران قطع عضو تهیه کنید.

این سیستم مجهز به چندین تکنولوژی برتر جهانی است. به علت اتصال به سایر نرم افزار های پزشکی، کار با آن راحت می باشد. این ماشین الکتریکی، بهترین نوع پروتز پا را می سازد. محصولات تولید شده توسط چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن بدون نقص هستند. در زیر به بهترین خصوصیات این دستگاه اشاره می کنیم؛

  • دقت بالا: این دستگاه به صورت دقیق در کیفیت های بالا پروتز را چاپ می کند. این امر منجر به ساخت پروتزی شکیل می شود و همین طور انطباق پذیری بیشتری با نیاز های بدن فرد دارد.
  • سرعت بالا: با توجه به فناوری پیشرفته چاپ سه بعدی و استفاده از فیبر کربن، دستگاه قادر است، در مدت زمان کوتاهی پروتز پا را تولید کند. اگر زمان برایتان مهم می باشد، به خرید این سری از پروتز ها بپردازید.
  • سبک وزن: وزن سبک فیبر کربن به محصول نهایی نیز منتقل می شود. این ماده علاوه بر حفظ مرغوبیت پروتز، استحکام و قدرت به آن می بخشد‌.
  • انعطاف پذیری در طراحی: با بهره وری از دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن، محصول را به طور دقیق و با توجه به نیاز های خاص فرد طراحی کنید.

بیشتر بخوانید

مزایای استفاده از دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن از فناوری های اصلی در صنعت بزرگ پزشکی است. این سری از سیستم ها، قدرت کافی برای مقابله با ضعف های جسمانی افراد دارند. به کمک آن ها می توان، محصولی سبک در عین حال مقاوم در اختیار بیماران قطع عضو قرار داد. استفاده از آن مزایای بسیاری برای فرد به دنبال دارد. از مهم ترین آن ها عبارتند از؛

  • سرعت بالا: با استفاده از این دستگاه، تولید پروتز پا به صورت سرعتی انجام می شود. به طوری که در کوتاه ترین بازه زمانی در حد یک هفته ای، سفارش در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • دقت و کیفیت بالا: چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن با استفاده از فناوری پیشرفته خود، محصول را متناسب با شکل پای فرد طراحی می کند‌. این سری از پروتز ها به خوبی با استخوان بندی فرد منطبق می شوند.

 

  • مقاومت بالا: در این روش درمانی از متریال هایی همچون فیبر کربن استفاده می شود. این ماده استحکام باور نکردنی به محصول می بخشد. بیماران با بهره وری از پروتز های سه بعدی می توانند حتی در بازی های بین المللی نیز شرکت داشته باشند‌.
  • کاهش هزینه: استفاده از این دستگاه در ساخت پروتز پا، هزینه ‌های تولید را کاهش می ‌دهد. با توجه به اینکه پروتز ها در کیفیت های بالا تولید می شوند و نیازی به فرآیند های معمول ساخت پروتز ها نیست، تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه ها دارند.

دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن بهبود قابل توجهی در ساخت پروتز های پا دارد. این تجهیز خارق العاده علاوه بر کاهش هزینه، راحتی و کارایی استفاده بیشتری را برای فرد فراهم می ‌کند.

 

مزایای استفاده از دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

کاربرد دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن، سختی های زندگی را به کام بیماران قطع عضو شیرین می کند. این ماشین قدرتمند با تولید انواع پروتز پا در اشکال مختلف به نیاز های جسمانی فرد پاسخ می دهد. همچنین به او کمک خواهد کرد، که صرف نظر از ضعف های خود در فعالیت های همگانی شرکت نماید.

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن در بسیاری از حوزه‌ ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. موارد زیر برخی از کاربرد های این ماشین را نشان می دهند؛

  • پروتز پا سفارشی: با استفاده از آن، امکان تولید پروتز ها در انواع شکل، رنگ، جنس و مدلی وجود دارد. طرح سه بعدی محصول به شما اجازه می دهد، تا تناسب پروتز را با شکل و استخوان بندی بدن فرد مقایسه نمایید.
  • پروتز پا با وزن سبک: پروتز های سنگین، دامنه حرکتی فرد را محدود می کنند. همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد، این سری از محصولات با وجود کیفیت بالا، از وزن ناچیری برخوردار هستند.
  • پروتز پا با طرح ‌های متنوع: چاپ سه بعدی پروتز با فیبر کربن، قابلیت تولید پروتز پا را در تنوعی از طرح ‌ها و رنگ‌ ها را دارد. متقاضیان درمان در تهیه این محصول می توانند علاوه بر در نظر گرفتن جنبه راحتی آن، به علایق خود توجه کنند.
  • و…

کاربرد دستگاه چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن

سخن پایانی

چاپ سه بعدی پروتز پا با فیبر کربن از تجهیزات منتخب در صنعت پزشکی جهانی است. این تجهیز یاور و همراه بیماران قطع عضو می باشد. این سیستم به آن ها کمک می کند، تا متناسب با شکل و اندازه پای خود، پروتز را طراحی نمایند.

مجموعه کلینیک کازمدیک پروتز از موسسات درمانی معتبر در زمینه پروتز است. با مراجعه به وب سایت او از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. همچنین متناسب با وضعیت جسمانی تان به خرید پروتز بپردازید.

 

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *