Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟

چکیده محتوا

چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟

وقتی با عارضه قطع عضو دست و پنجه نرم کرده و مجبور به استفاده از عضو مصنوعی در ناحیه پا برای انجام امور معمول روزمره هستیم، چگونه روحیه خود را حفظ نماییم. حال چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟

مطمئنا اهداف، انگیزه‌ ها، سلامتی و همینطور نعمت‌ های بزرگ و کوچکی در دنیا وجود دارد که، تنها درگیر گشتن ذهن ما با یکی از آن‌ ها می‌تواند، سبب سوسو کردن چراغ امید در دلمان شود. ولی اغلب ما تمرکزمان را بر حول نداشته‌ هایمان چرخانده و دائماً با فقدان اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می‌کنیم.

اما به شما می‌ گوییم کار دشواری نیست، در طی این مبحث خواهید آموخت که، چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ و به زندگی همچون گذشته لبخند بزنیم.

یک فرد چگونه می‌تواند با عارضه قطع عضو کنار بیاید؟

پیش از آنکه به دنبال این مورد باشید؛ چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ با واقعیت مواجه شوید. جلوی آینه بایستید و به خودتان بگویید که، این واقعیت زندگی شماست.

بدون تعارف و با جسارت خدمتتان عرض نماییم که، هیچ فرمولی به منظور پذیرش عارضه قطع عضو وجود نخواهد داشت.

به همین‌ ترتیب به سهولت نمیتوان، اشخاص متعدد با روحیات مختلف با داشتن پروتز بالای زانو را همچون یک فرد معمولی وارد جامعه نمود تا، برای نجام امور روزمره ترغیب گردند.

اما اطرافیان او در جایگاه خانواده، دوستان و نزدیکان می‌ توانند‌ با تکیه‌ بر انجام برخی اقدامات اصولی آن‌ ها را یاری بدهند تا، با این مسئله در بعد زمانی کوتاهی کنار آیند و وابسته به توانایی‌هایی که در آن‌ ها نهادینه گشته مدیریت امور متعدد زندگی خود را در دست بگیرند.

به واسطه‌ ی مدنظر قرار دادن موارد ذکر گشته و کنکاش در باب این موضوع که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ می‌ بایست این مورد را خاطر نشان کرد که، هر شخص به شکل متفاوتی بر رخداد قطع عضو خود غلبه خواهد نمود.

البته‌ که شخصیت، شرایط حاکم در محیط اجتماعی و همینطور انجام تجربیات و یا فعالیت‌ های سابق زندگی احساس استقلال به آن‌ ها بخشیده و به مرور اعتماد به نفسشان را تقویت خواهد نمود.

مورد مهمی که در این میان برای قانع نمودن این افراد بر آن تاکید ویژه‌ ای می‌شود این است که، پروتز بالای زانو دیگر یک شی خارجی محسوب نشده و یکی از اعضای اصلی بدن او خواهد بود. این المان قرار است برای همیشه با آن‌ ها همراه باشد و همچون یک دوست به او کمک کند.

بنابراین دیگر جای نگرانی نیست چراکه، بدون نیازمندی به شخص دیگری در جایگاه یک فرد مستقل می‌ تواند، بسیاری و یا حتی تمامی امور مختلف زندگی و شغلی خود را به بهترین حالت ممکن اداره نماید.

با تمام دلیل و برهانی که در این باب برشمردیم، دیگر ابهامی به سبب پاسخگویی به این سوال که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ باقی نخواهد ماند.

یک فرد چگونه می‌تواند با عارضه قطع عضو کنار بیاید؟

آیا افراد بعد از قطع عضو و استفاده از پروتز قادر به انجام نیستند؟

در روند پاسخگویی به این سوال که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ باید بیان داریم که شاید این اتفاق تلخ باشد ولی، به منزله‌ی پایان زندگیتان نخواهد بود پس، قرار نیست از اهدافتان دست بکشید.

شما زمانی که به منظور دستیابی به اهداف خاص و یا تحقق بخشیدن رویا هایتان در حال تلاش هستید، با چالش های متعددی مواجه خواهید گشت.

با شرایطی که دارا هستید تلاش می‌کنید تا، یکی را پس دیگری پشت‌ سر بگذارید. موفقیت به سبب گذر از هر یک از این مانع‌ ها، به تنهایی و به دور از از حمایت شخص دیگری، به تقویت حس اعتماد به نفستان دامن خواهد زد.

همان حسی که مدت‌ هاست به سبب از دست دادن عضو و استفاده از اندام مصنوعی از دستش داده‌‌‌اید. البته منظور ما از این اهداف، امور بخصوصی نیست، همین‌ که قادر هستید، در گام ابتدایی، به تنهایی امور زندگی و گاهاً شغلی خود را به خوبی پیش ببرید؛ تحسین‌ برانگیز است.

پس به جرئت میتوان گفت که، داشتن پروتز بالای زانو به جای عضو منقطع گشته، نمی‌تواند تاثیری در رسیدن به اهدفمان داشته باشد، زیرا همه چیز به درون شما باز می‌گردد. همان حس دورنی به اندام مصنوعی منتقل گشته و برای رسیدن به اهدافتان تحریکتان خواهد ساخت.

همانطور که بیان داشتیم در گام‌های ابتدایی می‌بایست، به تحقق اموری کوچکتر بسنده نمایید تا چالش‌ های موجود در آن شما را برای اهداف بزگ‌ تر پرورش بدهند.

بنابراین در پاسخ به این ابهام که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ اینگونه بیان می‌ داریم، تمرکزتان را بر درون خود قرار داده و بر تلاش برای تحقق اهدافتان مصمم باشید.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع پروتزبا کارشناسان ما در ارتباط باشید

چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟

در تکامل سخنانمان در باب این موضوع که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ نیاز است از تاثیرات مثبت و گاه منفی اطرافیانمان نیز سخن به میان آوریم. البته‌ که بی‌ تفاوت بودن به نگاه و سخن اطرافیان نسب به ما، انتظاری ساده محسوب نمی‌گردد.

به همین سبب گاهاً تلاش داریم تا در صورت استفاده از، پروتز بالای زانو، او را از نگاه دیگران پنهان سازیم. نیاز است با واقعیت مواجه گردید تا، اعتماد به نفس از دست رفته‌تان را مجدداً بدست آورید. اتفاقاً نیاز است تا خودتان را آنطور که هستید به اطرافیانتان نشان بدهید.

بدین ترتیب زمانی که قرار است، برای پنهان‌ نمودن موردی که از نظر شما ایراد تلقی می‌ گردد، وقت بگذارید آن را صرف رسیدن به اهداف و برطرف ساختن چالش‌ها نمایید. بهترین شیوه‌ ای که می‌ توانید در هر شرایطی، بالاخص این وضعیت پیش گیرید، زندگی کردن برای خودتان و خودتان است.

در پاسخ به این سوال که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ شناخت ویژگی‌ های مثبتتان و تقویت آن تا تحقق نهایی است.

حتماً تمجید‌های دیگران تنها در قالب نگاه‌ های مثبت، می‌ تواند شما را برای پیمودن این مسیر با نقصی که به همراه دارید، تحریک نماید. پس به پروتز بالای زانوی خود نگاه کنید و به آن قول رسیدن بدهید.

کلام پایانی

ما این مبحث را با طرح این سوال که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم آغاز و با ارائه راهکارهای متعدد شما را برای تحقق این ادعا یاری نمودیم.

توجه داشته‌ باشید که نه تنها، داشتن پروتز بالای زانو نباید قدرت ربودن و کاستن اعتماد به نفس ما را داشته باشد بلکه، هیچ نقص دیگری نباید به خود کم پنداری ما منتهی گردد.

همانطور که تا به این قسمت گام به گام در کنارمان بودید، شاهد ارائه راهکار‌های متعددی به منظور افزایش اعتماد بنفستان حتی با داشتن پروتز پا گشتید.

در طی این مطلب یاد گرفتیم که، انرژی منفی را کنار بگذاریم و در عوض انرژی مثبت را جایگزین آن نماییم. نیاز است تا با نظرات مثبت دیگران برای رسیدن به اهدافمان تحریک گردیم و چشمانمان را بر نظرات منفی فرو بندیم.

اما حتماً می‌دانید به هر اندازه که ظاهر پروتز بالای زانو از ظاهری بهتر و کارآیی بیشتر برخوردار باشد، چالش‌ هایی که بر سر راه ما قرار خواهند گرفت، محدودتر خواهد بود.

کلینیک کازمادیک پروتز انتخاب خوبیست تا نقصتان را در کوتاه ترین بعد زمانی ممکن به واسطه‌ ی یک اندام بی‌ نظیر پوشش بدهید. امید داریم دریافته باشید که چطور با داشتن پروتز بالای زانو اعتماد به نفس داشته باشیم؟ و تمام آرزو هایمان را جامه عمل بپوشانیم.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *