Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

چه عادت های غلطی موجب آسیب های ارتوپدی در کودکان می شود؟

چکیده محتوا

چه عادت های غلطی موجب آسیب های ارتوپدی در کودکان می شود؟

آسیب های ارتوپدی در کودکان از مشکلاتی است که می تواند نگران کننده باشد. با توجه به ظریف بودن استخوان های کودکان این موضوع می تواند در میان آن ها بسیار شایع باشد و زندگی آینده آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

البته بسیاری از مشکلات ارتوپدی کودکان که در سال های نخست زندگی آنان ایجاد می شود می تواند به صورت خود به خودی و با گذشت زمان از بین برود. اینکه کدام مشکلات نیاز به درمان به موقع دارند و یا کدام مشکلات به صورت خود به خود و طبیعی از بین می روند همگی نیاز به تشخیص صحیح و به موقع پزشک متخصص ارتوپد دارد.

ما در این محتوا به بررسی آسیب های ارتوپدی در کودکان، دلایل ایجاد و درمان آن ها می پردازیم. همچنین در می یابیم که چه عادت های غلطی می توانند باعث آسیب ارتوپدی در کودکان شوند، با ما همراه باشید.

بیماری ها و آسیب های ارتوپدی در کودکان

مشکلات و آسیب های مربوط به سیستم اسکلتی کودکان منجر به بوجود آمدن بیماری های ارتوپدی می گردد که در ادامه آن ها را معرفی می نماییم:

  • ضعف بدنی کودک: این عارضه زمانی ایجاد می شود که کودک به دلیل ضعف زیاد، سیستم اسکلتی و عضلاتش دچار مشکل بوده و قادر به حرکت مناسب نیست.
  • اسکیلوز: این مشکل زمانی ایجاد می گردد که ستوان فقرات یا همان نخاع کودک به صورت غیر نرمال خم شدگی پیدا می کند.
  • اختلالات در مفاصل: در ارتباط با آسیب های ارتوپدی در کودکان این احتمال وجود دارد که مفاصل کودک در اثر آسیب های مختلف دچار اختلال شوند.
  • صافی کف پا: این عارضه که یکی از شایع ترین اختلالات ارتوپدی در کودکان محسوب می شود، شامل صافی و یا کم بودن قوس کف پای کودک می باشد.
  • آسیب های استخوانی: این مشکلات نیز زمانی ایجاد می شوند که سیستم اسکلتی کودکان دچار شکستی و یا التهاب گردد.

نکته مهمی که در ارتباط با آسیب های ارتوپدی در کودکان وجود دارد، تشخیص صحیح و زود هنگام توسط پزشک متخصص ارتوپد است. پزشک با انجام آزمایشات مورد نیاز می تواند عارضه موجود را تشخیص دهد و بهترین درمان را برای کودکان توصیه نماید.

پزشکان متخصص ما در کلینیک تخصصی کازمدیک پروتز، می توانند با تخصص، تجربه و مهارت خود بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی و حرکتی کودکان را تشخیص و بهترین درمان ها را ارائه دهند. برای تعیین وقت مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید.

 

بیماری ها و آسیب های ارتوپدی در کودکان

علائم و نشانه های آسیب های ارتوپدی کودکان

نشانه های مختلف آسیب های ارتوپدی در کودکان، بسیار متنوع هستند و بر اساس نوع عارضه و شدت آن می توانند متفاوت باشند. این علائم می توانند به صورت زیر بروز نمایند:

  • درد
  • تورم
  • عدم تعادل
  • ناتوانایی در حرکت مناسب
  • اختلال در رشد

تمامی این علائم می توانند نشان دهنده وجود عارضه اسکلتی و حرکتی در کودکان باشند که ضروری است در صورت مشاهده هر یک از آن ها به پزشک متخصص مراجعه نمایید، چرا که درمان به موقع می تواند سلامتی را به کودک برگرداند و از ایجاد آسیبات جدی و بدتر در آینده جلوگیری نماید.

 

علائم و نشانه های آسیب های ارتوپدی کودکان

عادات اشتباهی که باعث آسیب های ارتوپدی کودکان می گردد

شما به عنوان والدین باید در ارتباط با عادات اشتباهی که موجب آسیب های ارتوپدی در کودکان می شود، آگاهی داشته باشید تا بتوانید به سلامت جسمی کودکانتان کمک نمایید. این عادات شامل موارد زیر است:

  • نشستن کودک به طریقه اشتباه: نشستن اشتباه کودک می تواند به نخاع و ستون فقرات او آسیب وارد نموده و مشکلات ارتوپدی برای کودکان ایجاد نماید.
  • جا به جایی وسایل به صورت اشتباه: جا به جایی و حمل وسایل سنگین برای کودکان به صورت نادرست می تواند به ستون فقرات، زانو و سایر اندام های اسکلتی او آسیب های جبران ناپذیر ایجاد نماید.
  • استفاده از کیف های سنگین: بر دوش کشیدن کیف های سنگین هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان آسیب های جبران ناپذیری ایجاد می نماید.
  • نشستن های طولانی مدت و اشتباه: نشستن کودکان برای مدت زمان طولانی جلوی کامپیوتر و یا تلویزیون می تواند منجر به آسیب های اسکلتی جدی شود.
  • پوشیدن کفش های نامناسب: پوشیدن کفش هایی که سایز و یا پاشنه مناسبی ندارد می تواند منجر به آسیب های ارتوپدی در کودکان گردد.
  • عدم تحرک: جهت حفظ و سلامت سیستم حرکتی کودکان انجام فعالیت های مناسب و تحرک ضروری است و در صورتی که بی تحرک باشند می توانند آسیب های ارتوپدی ایجاد نمایند.
  • استفاده از مکان خواب نامناسب: اگر تخت خواب نامناسب باشد و منجر به انحراف هایی در سیستم اسکلتی کودکان شود می تواند برای کودکان مشکلات خطرناک ایجاد نماید.

محصول پیشنهادی: پروتز هوشمند دست

تشخیص بیماری و آسیب های ارتوپدی

تشخیص بیماری های ارتوپدی کودکان توسط متخصص در جلسه مشاوره انجام می شود. در این جلسه پزشک در ابتدا کودک را به طور کامل معاینه می نماید و همچنین سابقه پزشکی او و خانواده اش را بررسی می نماید. برای معاینه پزشک تمامی مفاصل، استخوان و ماهیچه های کودک را بررسی می نماید و هر گونه نقص و عیب در آن ها را ارزیابی می نماید.

همچنین در صورت نیاز، پزشک برای تشخیص آسیب های ارتوپدی در کودکان، می تواند از تست های تصویر برداری همچون اشعه x، سونوگرافی و یا MRI استفاده نماید. این تست ها به پزشکان در تشخیص دقیق تر آسیب و بیماری های اسکلتی کمک می نماید.

همچنین در صورت نیاز متخصص می تواند از تست های دیگری چون آزمایش خون، فشار خون و یا تست های دیگری استفاده نماید. شما می توانید تمامی خدمات مربوط به تشخیص و درمان بیماری های ارتوپدی کودکان را در کلینیک تخصصی کازمدیک پروتز انجام دهید.

نکته ای که لازم است در ارتباط با آسیب های ارتوپدی در کودکان بدانید این است که به عنوان والدین باید به علائم و نشانه های مربوط به بیماری های ارتوپدی توجه نمایید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل سریعا به پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.

 

تشخیص بیماری و آسیب های ارتوپدی

کلام پایانی

این محتوا به بررسی اینکه چه عادت های غلطی موجب آسیب های ارتوپدی در کودکان میشود، پرداخته است. این عادت های اشتباه می توانند شامل نحوه نشستن اشتباه، پوشیدن کفش های نامناسب، عدم فعالیت های مناسب و غیره باشد، که در صورت ایجاد بیماری عوارضی چون درد، ناتوانی در راه رفتن مناسب، تورم و غیره مشاهده می شود.

بهترین و مناسب ترین درمان در رابطه با بیماری های ارتوپدی کودکان، تشخیص به موقع و درمان صحیح می باشد. شما می توانید برای مراجعه و دریافت وقت مشاوره به کلینیک کازمدیک پروتز به وب سایت ما مراجعه نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *