Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟

چکیده محتوا

چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟

آیا می‌ دانید  که می‌ بایست چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ حتما به خودتان می‌گویید، کودکان به سبب قرارگیری در رده سنی پایین، قدرت روبرویی و یا همرنگ گشتن با هر شرایطی را دارا نیستند‌.

کودک شما وابسته به دلایل متعددی اعم از بیماری‌ های مادرزادی، آسیب پس از تولد یا هر واقع عاری از شیرینی برای شما پدر و مادر عزیز به پروتز زیر زانو نیاز پیدا کرده باشد.

دلایل نیازمندی او به این تجهیز کمک کننده، در روند مدیریت استفاده آن تاثیر نخواهد گذاشت. احساس نکنید که، آینده درخشان فرزندتان که مدت‌ های مدیدیست برای آن نقشه می‌ ریختید، دستخوش تغییرات منفی گشته است.

شک نکنید که هیچ عاملی به منظور ایجاد ممنوعیت و محدودیت در راه رسیدن به آمال‌ های خودش و آرزو های شما ایجاد نگشته. کافیست تا دیر نشده مدیریت شرایط را به دست بگیرید و او را در راس گذران یک زندگی نرمال همچون همسالانش قرار بدهید. پس چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟

پروتز پا زیر زانو چیست؟

پیش از آنکه ذهن شما را برای دریافت این موضوع آماده سازیم، نمی‌توانیم راهکار‌های متعددی را به سبب پاسخگویی به این سوال که پس چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ خدمتتان ارائه گردانیم.

همانطور که بیان داشتیم که، بروز تصادف، دست‌ و پنجه نرم کردن با بیماری خاصی و … می‌تواند ما را با قطع عضو عزیزانمان امتحان کند.

در برخی مواقع پای کودک از ناحیه زیر زانو مقطع خواهد گشت که در حوزه پزشکی از آن به عنوان آمپوتاسیون نیز یاد می‌گردد. نمی‌ توان برای بروز چنین شرایطی از یک دلیل واحد نام برد زیرا، در هر فرد شرایط متفاوتی به بروز این عارضه دردناک و تلخ دامن خواهد زد.

در طی پرداختن به ابن مورد چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ به این اصل توجه داشته باشید، وابسته به هر علتی که کودک پای خود را از ناحیه زیر زانو از دست بدهد، به کمک پروتز شانس مجددی برای بازگشت به یک زندگی نرمال و اعمال توانایی‌های پیشین خود را خواهد داشت.

این پروتز برای طراحی و آماده‌ سازی نیازمند تبحر و تخصص ویژه پروتزیست هست چراکه؛ می‌بایست جایگزین اندام طبیعی فرد با قابلیت ارائه توانایی‌ های معمولش گردد.

به این امر توجه داشته باشید که، عموما پروتز پا زیر زانو، برای هر شخص در قالبی کاملاً منحصر به فرد طراحی می‌گردد زیرا؛ نوع نیازمندی‌ها، انتظارات و همینطور شرایط جسمی همچون سایز اندام هر کودک با دیگری تفاوت دارد.

البته اگر قطع عضو صورت پذیرد وابسته به نوع تشخیص پزشک باید یک بعد زمانی ۶ ماهه یا کمتر را صبوری به خرج بدهید تا، پا برای دریافت پروتز دائم کاملاً آماده گردد.

البته در این بعد زمانی می‌توان به وسیله استفاده از پروتز موقت، شرایط را برای هدفمان یعنی این ابهام که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ مهیا سازیم.

چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟

با دریافت پاسخ این سوال که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ متوجه خواهیم گشت چه بعد زمانی را به سبب رسیدگی به این موضوع و آماده‌سازی شرایط در اختیار داریم.

چنانچه فرزند عزیز شما در دوره نوزادی می‌ باشد و هنوز دوره سنی‌ اش از مرز انجام فعالیت‌ های متعدد حرکتی گذر نکرده است،حتماً ریشه در درایت شما دارد که، برای نصب به موقع پروتز وارد عمل شده‌ اید.

این عمل موجب خواهد گشت تا نوزاد وابسته به سیستم بدنی که داراست، به سهولت و بدور از درگیر گشتن با کمترین بحران و چالشی، با شرایط جدید هماهنگ گشته و متناسب به شرایطی که در آن قرار گرفته، نمودار رشد را به بهترین حالت ممکن بپیماید.

بعد از گذر از این دوره شما با جبهه‌ گیری از سوی او مواجه نخواهید گشت زیرا؛ شرایطی جسمی کودک آمادگی کامل برای منتقل گشتن و همینطور پذیرش پروتزهای دائمی را خواهد داشت‌.

البته، نباید از این باور چشم بپوشانیم که، تمام مراحل می‌بایست تحت نظر پزشک متخصص و همکاری یک پروتزیست متبحر انجام پذیرد تا در نهایت، تصمیم خود را به منظور زمان مناسب نصب پروتز اعلام گردانند. پس در پاسخ به این سوال که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟

می‌توانیم مهمترین مورد را اقدام سریع و در نمودار سنی پایین‌‌ تر تلقی نماییم. بنابراین گمان نبرید که وقت زیادی در اختیار دارید. شما با وقت خریدن برای جایگزینی پروتز زیر زانو، در حال دامن زدن به عدم پذیرش این شرایط از سوی فرزندتان هستید.

بیشتر بخوانید

اطرافیان چه نقشی آمادگی کودکان برای نصب پروتز دارند؟

البته‌ که طلب یاری از یک مشاوره در این رده سنی، اقدامی پسندیده محسوب می‌گردد. ولی اگر قرار هستید که خودتان دست بکار شوید، پس گام ابتدایی را با آغاز یک گفتگوی رک و راست و البته شفاف و بدور از شبهه بردارید.

در طی این جلسه گفتمان، در باب واکنش‌ هایی که احتمال دارد از سایر کودکان و همینطور سایر بزرگتر ها سر بزند، سخن به میان آورید و همانطور که بی‌‌ اهمیت است، بر عدم توجه بر آن تاکید بورزید. برای رفع این ابهام که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟

توجه به شرایط روانی کودک از نقش ویژه‌ ای را ایفا می‌ سازد. به همین ترتیب کودکانی که در حال دست و پنجه نرم کردن با عارضه قطع عضو و همینطور دریافت پروتز زیر زانو می‌ باشند، می‌بایست با نوع برخورد صحیح در مقابل نگاه‌ های خیره سایرین همینطور خشونت‌ های کلامی و رفتاری آشناییت داشته و از سلامت روان خود مراقبت نمایند.

اگر شرایط تربیتی نرمالی را بپیماید، می‌ داند که همیشه ارتباطات کلامی قدرتی بالاتر از مشت و دعوا را خواهد داشت‌. قرار نیست همیشه دیگران را برای چرایی استفاده از پروتز قانع سازند و می‌ بایست، بر آرزوها و خواسته‌ های خود متمرکز باشند.

البته قرار نیست لاکی برای خود بسازند و در آن فرو بروند، احساس دوستی با دیگران حال بهتری را به کودکان خواهد بخشید. بنابراین در پاسخ به این سوال که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ پیش گرفتن رفتاری منعطف و تو با آگاهی پاسخی بی‌ نقصی محسوب می‌گردد.

مزیت استفاده از پروتز زیر زانو در کودکان

توجه داشته باشید که شما به عنوان تنها حامیان کودکان خود در دنیایی پر از تهاجم فکری به شرایط حال حاضرشان محسوب می‌گردید. بنابراین تا دیر نشده و نمودار رشدشان، روندی صعودی را در پیش نگرفته است، برای هموار ساختن زندگیشان دست به کار شوید.

نیاز نیست در باب این ابهام که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ نگرانی به خرج بدهید. کافیست وابسته به مطالبی که خدمتتان ارائه نمودیم، مدیریت شرایط را توام با به خرج دادن صبوری در دست گیرید. اما در اینجا با برشمردن مزیت‌ های متعدد استفاده از پروتز زیر زانو، مشوق شما در این امر خواهیم بود:

 

1-حفظ تعادل

البته‌ که نبود یکی از پاها به سبب عبور از پله‌ ها، نشستن و برخاستن تعادل کافی را از فرد می‌گیرد. با استفاده از پروتز زیر زانو در کودکان این شرایط کاملاً بهبود بخشیده خواهد شد.

2-استقلال در حرکت

در تکامل توضیحاتمان در باب اینکه چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ باید خدمتتان بیان داریم که، حداقل گروه سنی برای کودکان به منظور استفاده از پروتز پا زیر زانو حداقل تا ۲ سالگی تخمین زده شده است که، بدون نیاز به کسی گام برداشتن را آغاز نماید.

3-انجام فعالیت و بازی

این امر انکار پذیر نیست که، جنب و جوش و همینطور تجربه بازی در کودکان همیشه برایشان شیرین و رغبت‌ انگیز خواهد بود‌. با استفاده از پروتز زیر زانو، امکان انجام هر نوع فعالیت بدنی برای کودک فراهم خواهد گشت.

4-افزایش اعتماد به نفس

البته‌ که نقص عضو در هر کودک می‌تواند، به میزان عمده‌ ای اعتماد به نفس او را مورد هدف قرار بدهد. اما این امری طبیعیست زیرا؛ همچون یک فرد معمولی امکان تحلیل شرایط حال حاضرش به اندازه یک فرد بالغ را نخواهد داشت. پس نصب پروتز پا، به سبب افزایش روحیه و همینطور اعتماد بنفس فرد، می‌تواند یک معجزه نهایی محسوب گردد.

5-ظاهر مناسب

در طی نام بردن از آخرین مزیت‌ های اتصال این پروتز و تلاش برای رفع این ابهام که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ از ایجاد ظاهری مناسب نام خواهیم برد.

بدین ترتیب که، قطع پا به طور کامل در ظاهر فرد مشخص خواهد گشت و پرگشتن جای خالی آن به واسطه پای مصنوعی سبب افزایش اشتیاق در او خواهد گشت.

کلام پایانی

مبحثمان را اینگونه آغاز نمودیم، چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم؟ و امید داریم که آگاهی کافی به سبب بهبود چنین شرایطی را در اختیار داشته باشید.

بدون تعارف بگوییم، کودک شما در حال تجربه واقع تلخی از زندگی خود است، پس در قالب یک فرشته نجات مدیریت شرایط را در دست بگیرید.

شما نباید اجازه بدهید، این نقص به یک سد محکم بر سر راه رسیدن به آرزو هایش، مبدل گردد. اگر به دنبال یک همراه دلسوز در این مسیر پر از ناهمواری می‌باشید، بی‌ شک کلینیک کازمادیک پروتز به سبب داشتن نامی پر آوازه در این حوزه، بی‌ نظیرترین انتخاب ممکن محسوب می‌گردد.

شرایط لازم برای برقراری ارتباط با مشاوران این مجموعه به صورت رایگان و در اکثر ساعات شبانه‌ روز برایتان فراهم گشته است. بنابراین چنانچه بازهم ذهنتان به واسطه این ابهام که چگونه کودکان را آماده نصب پروتز زیر زانو کنیم، درگیر گشته، در جهت رفع آن برآیید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *