Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟

چکیده محتوا

چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟

آیا می‌دانید که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ توجه داشته باشید که بکارگیری کمربند طبی به عنوان با رویه‌ی درمانی برای آن دسته از افرادی که با درد در ناحیه دسته و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند، یک گام موثر و طلایی محسوب می‌گردد.

به واسطه بهره‌مندی از مزیت‌های حاکم در روند کمربند طبی در نهایت به کاهش درد ناحیه پایینی کمر، بدون نیازمندی به دارو اطلاق خواهد گشت.

این در حالی است که بسیاری از متخصصین و جراحان در این حوزه، بر این باورند که احساس توام با رنجش در ناحیه کمر، برای اثبات این ادعا تلاش می‌کنند که استفاده از این قبیل از کمربندها برای بهبود وضعیت بیمار و ممانعت از پیشرفت آن بسیار موثر است. البته باید بیان داشت که عدم استفاده صحیح و روتین آن، می‌تواند به بروز مشکل در و حادتر گشتن شرایط دامن بزند.

چنانچه در ناحیه کمرتان، آسیب جدی و توام با تشویش بروز نماید، اولین گام موثر را با انتخاب بهترین کمربند طبی در قالب کمربند پشتیبان و تقویت‌کننده برخواهید داشت.

این کمربندها با افزایش ثبات و مدیریت تعادل در ناحیه بیرونی بدن، کمر را ناگزیر درحالت کشیده قرار خواهید داد و آن را به سوی آستانه درمان رهنمود خواهید ساخت. در این مبحث قرار است، دریابیم که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟

مزایای استفاده از کمربند مخصوص دیسک کمر

پیش از دریافت پاسخی قاطع در باب این ابهام که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ نیاز است تا مزایای استفاده از این کمربندهای طبی را برشمرده و با تاثیرات غیرقابل انکار آن آشناییت یابیم.

بدون فوت وقت بعد از انجام عمل‌های جراحی دیسک کمر، افراد می‌بایست وابسته به نوع تجویز پزشک، برای تهیه کمربندهای طبی یا بریس‌ های کمری با هدف بهبود روند دیسک در کمر و حفظ ایستادگی در ناحیه ستون فقرات اقدام نمایند مزیت‌ های متعددی را به شرح زیر به جریان خواهد انداخت:

در پرداختن به این موضوع که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ باید بگوییم محصولی صاحب تایید و تمجید خواهد بود که بعد از تجربه آسیب از سوی مهره‌های کمر، تمامی حرکات ستون فقرات در ناحیه پایینی را محدود و با ایجاد یک ثبات کلی، از حادتر گشتن آن جلوگیری کند.

این نکته را مدنظر قرار بدهید که که محدود ساخت حرکات پایین کمر به التیام هر نوع آسیبی در این ناحیه می‌انجامد.

گروهی از افرادی کهودر حال پشت‌ سر گذاشتن دوره درمان به واسطه کمربند‌ مخصوص دیسک کمر هستند، چنین بیان می‌دارند، این بریس‌ها قدرت بی‌ نظیری در تثبیت و تقویت ناحیه شکمی دارند.

این در حالی است که تجهیزات مورد اشاره، به قرارگیری صحیح استایل بدنی فرد کمک خواهد کرد که منتهی به کاهش چشمگیر میزان فشار وارد شده به ناحیه پایینی کمر خواهد شد.

این کمربند تنها تجویزی می‌باشد که در زمان دست و پنج نرم کردن فرد با احساس درد، حرکت او را از حالتی به حالت دیگر همانند ایستادن به نشستن، سهولت می‌بخشد‌.

چنانچه نوع فعالیت و یا شغل افراد مبتلا به این عارضه در رده مشاغل سخت جای داده می‌شوند، تا میزان گسترده‌ای ناحیه پایینی کمر را نیز تحت تاثیر چشمگیری به سبب درگیر گشتن با حرکت‌ های یکباره، قرار می‌دهد.

زمانی که فرد در حین استفاده از کمربند طبی در محل کار خود جاضر شوند، متوجه عدم کشیدگی سابق در ناحیه ستونوگ فقرات و قسمت پایینی آن خواهد گشت. حال در پاسخ ببه این سوال که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟

اینگونه پاسخ می‌دهیم. چنانچه این تجهیز تمام مزیت‌های ذکر شده را تحقق بخشد، عنوان مناسب‌ترین نوع کمربند طبی را به آن خواهیم بخشید.

انواع کمربندها برای سلامتی ستون فقرات

تا به این قسمت به این مورد واقف آمدید که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ اما آیا همه‌ی افراد می‌توانند با استفاده از یک نوع کمربند روند درمان خود را تایید و سرعت ببخشند؟ توجه داشته باشید که به هدف تحقق هر یک از انواع درمان‌ها در این حوزه، حتما باید به نوع تجویز پزشک در این باب، توجه ویژه‌ای داشت.

در صورت تایید عارضه دیسک کمر از سوی پزشک، وابسته به نوع شرایطی که در آن قرار دارید و میزان شدت علائم‌تان‌، نوع نیازها در طول روز در طی زندگی شخصی و شرایط شغلی و سایر موارد دیگر، بهترین نوع ممکن پیشنهاد خواهد گشت.

در تکامل برای پاسخ به این ابهام که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ به برشمردن انواع آن و ویژگی‌های بخصوص هریک به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

انواع کمربندها برای سلامتی ستون فقرات

کمربند تروکانتِریک

عموما این قبیل از کمربند‌ها با هدف کاستن از درد رنجور در ناحیه مفصل ‌خاصره‌اى خاجى و یا اینکه ایجاد ثبات در شکستگی‌های بروز گشته در ناحیه لگن تجویز خواهد شد‌.

کمربند لومبوساکرال و ساکروایلیاک

این کمربند این قابلیت را داراست تا خیال شما را در باب ثابت سازی ناحیه پایینی کمر آسوده سازد. در روند تولید این کمربندها عموماً از کتان سنگین وزن و توام با نوارهای باريك کمک گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که این قبیل از کمربندها به سبب دارا بودن قابلیت انتقال و تنطیم فشار از طریق بندهای پهلو یا پشتی کمربند از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

کرست

در تکامل شرح پاسخ به سوال چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ از کمربند طبی کرست نام خواهیم برد.

چنانچه در حوزه درمانی با عنوان کربند کرست مواجه گشتيد، تصویر نوعی کمربند را در ذهنتان بپرورانید، گه با حاکمیت قالبی خشک و توام با قابلیت انعطاف پذیری کمر را نگه می‌دارد.

قالب ظاهری این تجهیز بدین ترتیب است: دارای طولی متفاوت، قرار‌گیری در ناحیه باسن، همراه گشتن با سردوشی‌ هایی که به نوع قرار گیریشان به واسطه‌ی کتف‌ها مدیریت می‌گیرند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز مکانیکال
با کارشناسان ما در ارتباط باشید

کمربند خشک

چنانچه کمربند طبی استاندارد، از سفتی نرمالی بهره‌مند نباشد، عموماً پزشکان این کمربند را به سبب بهبود درد تلخی که ناحیه کمر حاکم گشته و همینطور تثبیت ستون فقرات تجویز خواهند نمود. وابسته به توضیحات ارائه شده، در پاسخ به این سوال که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟

باید بگوییم نوعی از آن که متناسب با بیماری ما مورد استفاده قرار گیرد تناقضی میان تجهیز درمانی و نوع آسیب ما وجود نداشته باشد.

نکات مهم بستن کمربند طبی

بخرج دادن حساسیت در اجرایی گشتن برخی از نکات در زمان در زمان استفاده از کمربند طبی به سبب بهبود دیسک کمر، علاوه‌بر سرعت بخشیدن دوره درمان، مانع از بروز هر عارضه احتمالی خواهید شد:

نکات مهم بستن کمربند طبی

استفادۀ درست از کمربند:

در اولین گام برای استفاده صحیح از کمربند و تکمیل توضیحاتمان در این باب که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ بدین مورد اشاره جدی می‌ورزیم که استفاده صحیح و قرارگیری بدور از اشتباه آن در ناحیه کمر بسیار حائز اهمیت است.

این کمربندها قرار است از مهره‌های کمر محافظت و سبب کاهش حرکت آن گردد‌. عدم طی گشتن روند صحیح در آن بستن آن در ناحیه کمر، می‌تواند از کارایی مدنظر آن بکاهد.

امکان تنفس پوست:

در فواصل معین، مطلوب است تا برای تنفس پوست همینطور انجام نظافت‌ شخصی، کمربند باز و در مکانی بدور از بروز آسیب قرار گیرد.

رعایت بهداشت:

بکارگیری این کمربندها با بعد زمانی طولانی بعد از مدتی به بروز جوش یا ضایعات پوستی منتهی خواهد گشت.

وابسته با این احتمالات، رعایت بهداشت، تمیز نمودن روتین کمربند و البته استحمام از ضروریات محسوب می‌گردند. از طرف دیگر توصیه داریم که حتما یک پیراهن نازک زیر کمربند طبی به سبب ممانعت از تحریک پوستی به تن کنید.

زمان استفاده:

در پاسخ به سوال چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ از زاویه‌‌ای دیگر اینگونه پاسخ خواهیم داد، نوعی از این تجهیز مناسب‌تر است که بعد زمانی مورد نیاز به سبب استفاده مورد نیاز ما را پوشش بدهد. توجه نمایید به هر میزان که درد شما بیشتر و غیرقابل‌تحمل‌تر باشد، نیازمند بعد زمانی طویل‌تری برای استفاده از کمربند خواهید بود.

 استفاده از کمربند طبی در زمان خواب:

عموما بکارگیری کمربندهای طبی در زمان خواب امری نامعقول می‌باشد و در روند بهبود شما تاثیر آنچنانی ندارد. اگر تمام این موارد از سوی شما مدنظر قرار گیرد، مطمئنا می‌توان در پاسخ به این سوال که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ اطلاعات جامع و توام با صحت ارائه داد.

کلام پایانی

این مبحث را با طرح ابهامی بدین ترتیب که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ آغاز نمودیم. حتما در حوالی خود با افرادی در ارتباط بوده‌اید که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند. شما می‌توانید با خرید یک کمربند متناسب با شرایط جسمی که در آن به سر می‌برند و همینطور صاحب کیفیت و دوام لازم کمک ویژه‌ای به او در این باب نمایید.

این کمربندها وابسته به ناحیه آسیب دیده و نوع تجویز پزشک در انواع متعددی طراحی و تولید می‌گردند. کلینیک کازمادیک‌ پروتز سال‌های متمادی است که در تلاش برای ارائه بهترین خدمات در این حوزه و سرعت بخشیدن به روند درمان شما، می‌باشد.

چنانچه هنوز در این باب که چه نوع کمربند طبی برای دیسک کمر مناسب است؟ دچار ابهام هستید، از مشاوران ما در این حوزه به صورت رایگان، اطلاعات مورد نیازتان را کسب نمایید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *