Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

عمل پروتز گونه چگونه است؟

چکیده محتوا

عمل پروتز گونه چگونه است؟

اغلب بانوان به دنبالِ ایجادِ تغییراتی در چهره خود هستند! مثلاً گونه هایی برجسته و زیباتر برای خودشان خلق کنند. یکی از کارهایی که شما می توانید، در این راستا انجام بدهید عمل پروتز گونه است. شاید که بپرسید، با انجام این عمل چه تغییراتی در چهره ما رقم خواهد خورد! بلی، شما با انجام چنین کاری می توانید، به گونه هایی برجسته تر دَست یابید.

چنانچه که شما قصد انجام چنین کاری را دارید، حتماً به سمت و سوی بهترین کلینیک زیبایی در سطحِ شهر خود رهسپار بشوید. اینچنین قطعاً به بهترین نتیجه ها دَست خواهید یافت. ما در طولِ این مطلب از خود در کلینیک کازمدیک پروتز به تمامی سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه بوده و این مطلب‌مان را به دقّت مطالعه کنید.

پروتز گونه یعنی چه!

شاید که بپرسید، با انجام عمل پروتز گونه چه می شود‌! بلی، با انجام این کار گونه شما لیفت شده و برجسته تر از پیش دیده می شود. برای بسیاری از خانم ها و آقایان که با افزایش سن و سال دچار اُفتادگی در این ناحیه از صورت خود می شوند، غَم انگیز است. پس با انجام چنین کاری شما می توانید، با قرار دادنِ پروتز در این قسمت توسطِ پزشک باری دیگر به گونه هایی زیبا و جذاب دَست یابید.

بعضی از پروتزها هستند، که مواد تشکیل دهنده آنها سیلیکون می باشد. در این هنگام شما می توانید، بعد از مدّت زمانی پروتز را از روی گونه های خود بَر دارید. حال برخی دیگر از آنها جنسی از مواد کامپوزیتی داراست.

اگر که شما در عمل پروتز گونه انواعِ کامپوزیتی را انتخاب کنید، آن با بافت استخوان ترکیب گردیده و بخشی از صورت شما می شود. اغلب پزشکان متخصص از انواعِ سیلیکونی جهتِ قرار دادنِ در گونه ها بهره می گیرند. چرا که هم از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و هم می توان بعد از مدّت زمانی کوتاه یا بلند آنها را بَر داشت. البته اگر که شما خواستار انجام چنین عملی نباشید، می توان از تزریق چربی یا ژل برای برجسته کردنِ گونه ها کمک گرفت.

روش هایی مختلف برای برجسته تر کردنِ گونه ها

به همان شکل که گفتیم، برای برجسته تر نمودنِ این ناحیه از صورت علاوه بر عمل پروتز گونه روش هایی دیگر هم وجود دارد. پزشکی که شما بدان مراجعه کرده اید، با بررسی حالتِ صورتتان انجام یکی از روش ها را به شما پیشنهاد خواهد نمود. ما در قسمت زیر روش های موجود را به صورت مفید و مختصر معرفی خواهیم کرد؛

·         تزریق ژل

یکی از روش های بسیار ساده و البته غیر تهاجمی در راستای بزرگ تر نمودنِ گونه ها تزریق ژل می باشد. جهتِ انجام چنین کاری پزشکِ متخصص از یک لوله نازک به اسمِ کانولا بهره گیری می کند. اغلب برای انجام این عمل از یک میلی لیتر ژل استفاده خواهد شد. محلی که پزشک جهتِ تزریق انتخاب می کند، دقیقاً قسمتِ بالایی گونه است.

شاید که بخواهید، بدانید؛ چرا! زیرا در این قسمت میزان کمی رگ های خونی وجود داشته و به احتمال بسیار کمتر از آنچه که فکر می کنید، دچار وَرم و کبودی می شوید. اغلب انجام چنین کاری به مدّت زمانی کوتاه نیاز دارد و از کِرم بی حس کننده بهره گیری می گردد.

مقاله پیشنهادی: پروتز بینی

·         تزریق چربی

یکی دیگر از روش ها به دور از عمل پروتز گونه انجامِ تزریق چربی است. این سلول های چربی از قسمتِ ران یا شکم شما دریافت می گردد. دستگاهی که در راستای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد، میکروکانول می باشد. چربی ها هم دقیقاً به قسمتِ میانی گونه ها تزریق می گردد.

انجام این روش جراحی هم به زمانِ بسیاری نیاز ندارد و مدّت زمان ماندگاری‌اش از جانب بسیاری از افراد رضایت بخش بوده است. قبل از انجام عمل جراحی هم از کِرم بی حس کننده بهره گیری می گردد.

·         پروتز گونه ها

حال در عمل پروتز گونه بُرش هایی در قسمتِ دهان یا پلک پایین در صورتِ شما به وجود خواهد آمد. مدّت زمان مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی از روش فوقانی کمی بیشتر است. گاه از کِرم بی حس کننده و گاهاً جهتِ انجامِ عمل شما بیهوش خواهید شد.

با انواعِ مدل های پروتز گونه بیشتر آشنا شوید!

این عمل دارای مدل هایی مختلف بوده و امکانِ انجام در موقعیت هایی متنوع را دارد. چند سالیست که اصلاحات بسیاری در نحوه انجام این عمل صورت گرفته است. توجه داشته باشید، که این پروتزها امکان دارد، به حالت پیش ساخته بوده و یا به صورتِ سفارشی ساخته شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

قبل از انجام عمل پروتز گونه ابتدا حالتِ صورتتان توسطِ پزشک بررسی خواهد شد. پس حتماً از پزشک بخواهید، یک جلسه مشاوره‌ برای شما تعیین کند. شما می توانید، در طولِ این جلسه تمامی سؤالات خود را از پزشک بپرسید. قطعاً پزشکِ متخصص با توجه به آناتومی صورتِ شما یکی از بهترین روش ها را انتخاب کرده و برای شما دلنشین ترین نتیجه ها را خَلق می کند.

با انواعِ مدل های پروتز گونه بیشتر آشنا شوید!

·         انجام پروتز گونه مالار

اگر که دوست دارید، به گونه هایی مشخص تر و برجسته تر دَست یابید این روش را انتخاب بنمایید. در این روش از عمل پروتز گونه، پروتزها دقیقاً برروی استخوان گونه جای می گیرد.

·         انجام پروتز گونه ساب مالر

حال در این روش دقیقاً پروتز زیر گونه های شما جای می گیرد. با این روش از پروتز گونه شما می توانید، صورت خود را لیفت کنید. توجه کرده اید، که با بیشتر شدنِ سن و سال قسمتِ گونه ها فرو رفته می شود. با انتخاب این روش حدوداً فرو رفتگی ها رفع خواهد شد.

·         انجام پروتز ترکیبی

همانطور که از نامِ این روش مشخص است، ترکیبی از دو روش فوقانی می باشد. پس در این شیوه از عمل پروتز گونه هم قسمت زیرین و هم بالایی پروتز خواهد شد. در این حالت شما می توانید، به گونه هایی برجسته دَست یابید.

شرح مراحل جراحی پروتز گونه ها

ابتدا خاطر نشان شویم، که در این شیوه از عمل جراحی بُرش ها دیده نشده و جای آنها پس از عمل جراحی از بین می رود. زیرا در این شیوه از برجسته کردنِ گونه بُرش ها در قسمتِ دهان و یا پلک پایین بیمار به وجود می آید. چنانچه که عمل پروتز گونه به حالتِ ترکیبی باشد، سطح بُر‌ش ها افزایش پیدا می کند.

در این روش از جراحی نیاز به نگرانی از جانبِ شما نیست، چرا که سرپایی بوده و از ترفند بی‌حسی موضعی بهره گیری می گردد. ما در قسمت زیر به نکاتی که لازم است، شما قبل از عمل مورد توجه قرار بدهید اشاره خواهیم نمود.

نکاتی که باید قبل از جراحی پروتز گونه مورد توجه قرار بدهید!

دوستانِ عزیز شما باید قبل از انجام چنین کاری با پزشک صحبت کنید. انتظارات خود را بیان نموده و خواستار دستیابی به اهداف خود بشوید. اینچنین قطعاً بهترین تصمیم جهتِ عمل پروتز گونه صورت خواهد گرفت. در ارتباط با سوابق پزشکی خود صحبت بنمایید! داروهایی که مصرف می نمایید! امکان دارد، پزشک از شما بخواهد که داروهای ضد التهابی مصرف نکرده و داروهای رقیق کننده خون را تا مدّت زمانی مشخص فراموش کنید.

چنانچه که سیگار می کشید، تا دو ماه قبل از عمل استعمال آن را کنار بگذارید. زیرا کشیدنِ سیگار و خوردنِ مشروبات الکلی می تواند، خونرسانی به بافت پوست را دچار مشکل نموده و نهایتاً بهبودی صورت شما را کُندتر از پیش کند. تقریباً پنج الی شش ساعت قبل از عمل جراحی شما نباید آب بنوشید. اگر هم که تشنه‌تان بود، تنها لب های خود را تَر نموده و تحمل کنید.

 

نکاتی که باید قبل از جراحی پروتز گونه مورد توجه قرار بدهید!

مراقبت های لازم برای بعد از پروتز گونه!

بعد از عمل جراحی پزشک برروی قسمتِ مورد نظر پانسمان قرار خواهد داد. عجله نکنید، سه روز تحمل کرده و اجازه بدهید پانسمان برروی صورت شما بماند. کمی بعد از عمل پروتز گونه برروی این قسمت کبودی ها و وَرم هایی دیده می شود. پزشک متخصص جهتِ بهبود حالِ شما داروهایی تسکین دهنده تجویز خواهد نمود.

توصیه ما به شما این است، که برای مدّت زمانی فعالیت سنگین‌ و ورزش هایی شدید انجام ندهید. چنانچه که بُرش ها در قسمتِ پلک پایین به وجود آمده باشد، کمی خونریزی نگران کننده نخواهد بود. قطره چَشمی که جراح به شما تجویز نموده را استفاده کنید. حال اگر که بُرش در قسمتِ دهان ایجاد شده بود، توجه بسیاری به رژیم غذایی خود داشته باشید.

اگر که بعد از عمل پروتز گونه احساس سفتی پوست داشتید، کاملاً عادی است. اغلب چنین احساسی بعد از یک هفته برطرف می گردد. بعد از دو ماه وَرم ها کاهش یافته و شما می توانید، نتیجه اصلی درمان را مشاهده بنمایید. در هفته اوّل هم اصلاً کارهایی سنگین انجام نداده و ریلکس باشید.

مراقبت هایی که ما در قسمتِ فوقانی بیان نمودیم، کلّی بوده و گاه پزشک با توجه به موقعیت شما برخی از توصیه ها را هم گوش زَد می نماید. بهتر است، در قسمت زیر به مزیت های حاصل از عمل پروتز گونه اشاره بنماییم. لطفاً همچنان ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

مزایای ناشی از انجام جراحی پروتز گونه ها!

شما با انجام پروتز گونه ها به روش سیلیکونی می توانید، از برجستگی دائمی گونه ها نهایت لذّت را ببرید. تنها کافیست، چندبار قبل از عمل توسطِ پزشک متخصص معالجه گردید. ولی بعد از عمل نیاز به چنین کاری نیست! چنانچه که از نتیجه کارِ خود هم راضی نبودید، از پزشک خواستار برداشتن پروتزها بشوید.

مزایای حاصل از انجام عمل پروتز گونه از قرار زیر است!

  • برجسته تر شدنِ گونه ها و زیباتر شدنِ آنها.
  • به وجود آمدنِ خطوطی در صورت و جوانتر شدنِ پوست.
  • رفع اُفتادگی صورت و یا فرو رفتگی هایی که ناشی از افزایش سن است.

معایب ناشی از انجام جراحی پروتز گونه ها!

چون بسیاری از جراحی ها، انجام این کار هم با برخی از عوارض همگام است. ما در قسمتِ زیر به برخی از این عوارض اشاره خواهیم نمود؛

  • خونریزی غیر متعادل.
  • بروز عفونت و التهاب.
  • صدمه به بافت صورت‌تان.
  • صدمه به اعصاب که موجبِ تغییر در بینایی‌تان می گردد!

ولی توجه داشته باشید، که اگر پزشک شما متخصص و حرفه ای باشد احتمال وقوعِ این آسیب ها به کمترین حد خود می رسد. حال توجه داشته باشید، که در عمل پروتز گونه بروز برخی از آسیب ها عادی بوده و قطعاً بعد از مدّت زمانی رفع خواهند شد. تا چند هفته بعد از عمل لبخندهایی شدید برای شما سخت خواهد بود.

گاهاً هم شما به عفونت دچار می شوید، که پزشک ملزم خواهد بود پروتزها را از صورت شما خارج بنماید. نگران نبوده و تنها یک جراح متخصص را انتخاب کنید.

 

معایب ناشی از انجام جراحی پروتز گونه ها!

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی عمل پروتز گونه پرداختیم. اميدواريم هم شما به اطلاعات مورد نیاز خود در طول این نوشتار از کلينيک کازمدیک پروتز دست یافته باشید. همانطور که خواندید، پروتز گونه می تواند شما را در دستیابی به گونه هایی زیباتر و برجسته تر همراهی کند.

این نوعِ از عمل به صورت سرپایی بوده و نیازی به بیهوشی ندارد! دوران نقاهت شما هم کوتاه است، تنها باید برای مدّت زمانی از خود مراقبت نموده و کارهایی سنگین یا ورزش هایی سهمگین انجام ندهید. حال اگر جای سؤالی باقی مانده بود، امکانِ تماس با متخصصان ما را دارید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *