Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

جدیدترین پای مصنوعی در ایران

چکیده محتوا

جدیدترین پای مصنوعی در ایران

افراد ممکن است به هر دلیلی پای خود را در اثر حوادث از دست بدهند. مسئله مهمی که در اینجا مطرح است انتخاب عضو مصنوعی مناسب با شرایط فرد می باشد. ممکن است فردی که دچار نقص عضو شده باشد، در طول روز فعالیت های زیادی داشته باشد، از این رو باید یک پروتز متناسب با وضعیت خود انتخاب کند.

در سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه پروتزهای مصنوعی بوده ایم. در ادامه قصد داریم به معرفی جدیدترین پای مصنوعی در ایران بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

 

جدیدترین پای مصنوعی در ایران چه مزیت هایی دارد؟

پیش از اینکه به موضوع اصلی جدیدترین پای مصنوعی در ایران بپردازیم باید به این نکته بپردازیم، باید به این نکته توجه داشته باشید، که پای مصنوعی در انواع مختلفی ساخته می شود. برای ساخت این پروتز موقعیت هر فرد را در نظر می گیرند، سپس بر اساس محل قطع شدگی عضو مورد نظر را می سازند. در ادامه قصد داریم به مزیت های جدیدترین مدل پای مصنوعی که در ایران ارائه شده است بپردازیم.

§         استفاده از متد های هوشمند سازی

جدیدترین پای مصنوعی در ایران به شکل هوشمند طراحی شده است. این پروتزهای مصنوعی ویژه خیلی خوب خدمات زیادی را به افراد ارائه می دهند. با استفاده از این مدل پاهای مصنوعی افراد می توانند بر روی سطح های مختلف راه بروند، بدون اینکه سختی و مشکلاتی را در هنگام راه رفتن تجربه کنند.

§         استفاده از متریال های بادوام

یکی دیگر از ویژگی های پروتزهای مصنوعی جدید پا این است، که با استفاده از متریال های مدرن و مقاوم ساخته می شوند. این پروتزها دارای طراحی روز می باشند. علاوه بر دوام و راحتی در هنگام راه رفتن های طولانی مدت آسیب نمی بینند. برای تهیه و ساخت این نوع پاهای مصنوعی لازم است به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه کنید، تا عضو مورد نظر را بر اساس نیازهای شما طراحی کنند.

§         استفاده از تکنولوژی روز دنیا

برای ساخت جدیدترین پای مصنوعی در ایران از آخرین متدهای تکنولوژی در دنیا استفاده شده است. این پروتزها به گونه ای طراحی می شوند، که توانایی برآوردن نیازهای کاربران خود را داشته باشند. افراد می توانند با استفاده از این پروتزهای مصنوعی فعالیت های خود را به صورت عادی از سر بگیرند.

جدیدترین پای مصنوعی در ایران چه مزیت هایی دارد؟

جدیدترین پای مصنوعی هوشمند

یکی از بهترین و جدیدترین پای مصنوعی در ایران مدل هوشمند می باشد، که دارای عملکردی واقعی شبیه پاهای انسان ها می باشند. پروتز پای میکروپرسسور گنیوم یکی از نمونه های پای مصنوعی هوشمند است، که معمولا آن را برای افرادی پیشنهاد می کنند، که قصد دارند به فعالیت های با سرعت زیاد بپردازند.

اغلب پای مصنوعی گنیوم را برای کسانی توصیه می کنند، که قطع پای آن ها از ناحیه بالای زانو انجام شده است. استفاده از این پروتزهای هوشمند باعث می شود، تا فرد بتواند به صورت کاملا طبیعی نیروی بدن خود را کنترل کرده و بر روی سطوح مختلف راه برود.

این نوع پروتز به عنوان یکی از نمونه های جدیدترین پای مصنوعی در ایران می باشد، که مجهز به ریموت نیز می باشد. علاوه بر این از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و گرد و غبار برخوردار است. این پروتزها می توانند تا حدود 150 کیلوگرم وزن را بر روی خود تحمل کنند.

نکته بسیار مهم در رابطه با این نوع پاهای مصنوعی الگوی طبیعی راه رفتن با آن ها می باشد. افراد می توانند با چند هفته یا چند روز تمرین به صورت طبیعی با این پاها راه بروند.

محصول پیشنهادی: پروتز پا

پای مصنوعی هوشمند چگونه عمل می کند

همانطور که در ابتدای بحث جدیدترین پای مصنوعی در ایران اشاره کردیم، امروزه در زمینه تکنولوژی پروتزهای مصنوعی تحولات زیادی اتفاق افتاده است. عملکرد این پاها به میزان زیادی بر اساس عملکردهای هوشمند سازی می باشد. این پروتزها عملکرد خود را بر اساس سیگنال هایی که از مغز و محیط اطراف دریافت می کنند، تنظیم کرده و به فعالیت می پردازند. در ادامه به شرح برخی از عملکردهای آن ها می پردازیم.

جدیدترین پای مصنوعی در ایران دارای طراحی است، که با هدف جمع آوری و پردازش اطلاعات از محیط اطراف، سپس ارسال آن به بخش مرکزی پا می باشد. سیستم کنترلی، سنسورهای نصب نیز این داده ها را دریافت می کنند. مهمترین ویژگی این سنسورها توانایی جمع آوری داده و اطلاعات از محیط پیرامون و سایر اندام ها می باشد.

سنسورها و الگوریتم های موجود در این پروتزها بر اساس قوانین از پیش تعریف شده، اطلاعات و سیگنال هایی را که دریافت می کنند، آنالیز کرده سپس بر اساس نیازهای فرد تصمیم گیری های مورد نظر انجام شده و نحوه صحیح برای حرکت پا انتخاب می شود.

با توجه به تصمیم گیری های ریز پردازنده هایی که در جدیدترین پای مصنوعی در ایران وجود دارد، فرمان ها و دستورالعمل های لازم به سایر قسمت های پا ارسال می گردد. نحوه ی حرکت برای مچ پا، ژیروسکوپ، شتاب سنج، حسگرهای گشتاور حرکات خود را از طریق اطلاعات ارسلال شده توسط سنسورها معین و تنظیم می کنند.

نکته ی قابل ذکر این است که عملکرد جدیدترین پای مصنوعی در ایران به گونه ای است، که تعادل بهتری را به وجود بیاورد، به شکلی که در حین حرکت عملکرد طبیعی تری را به نمایش بگذارد. پاهای مصنوعی هوشمند در مدل های مختلفی ارائه می شوند، بنابراین واکنش آن ها در هنگام فعالیت نسبت به محیز می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی باید بدانید که این نوع پاها در سطوح صاف و هموار عملکرد بهتری تا سطوح ناهموار دارند.

پای مصنوعی هوشمند چگونه عمل می کند

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم جدیدترین پای مصنوعی در ایران دارای عملکردی طبیعی است، شباهت های زیادی با حرکات پای انسان دارد. اما مهمترین نکته این است، که این پروتزها بر اساس شرایط و نیاز افراد ساخته شده باشند. در غیر این صورت عملکرد نامناسبی خواهد داشت.

کلینیک کازمدیک پروتز به عنوان یکی از بهترین سازندگان و طراحان در زمینه پروتزهای مصنوعی به شمار می رود، می توانید با مراجعه به این کلینیک پس از انجام معاینات و مشاوره های لازم، بر اساس نوع قطع شدگی و نیازی که دارید از پروتزهای هوشمند برخوردار شوید، تا بتوانید مجددا به زندگی عادی خود بازگشته و فعالیت های روزمره ی خود را از سر بگیرید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *