Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بهترین پای مصنوعی در ایران

چکیده محتوا

بهترین پای مصنوعی در ایران

پیش از آنکه بهترین پای مصنوعی در ایران را معرف حضورتان باشیم، اجازه بدهید که خاطرنشان گردیم هنوزهم امیدی برای جبران این رخداد تلخ هست. نمیتوان دلخراش و تلخ بودن این موضوع که یک فرد به سبب حضور در یک سانحه و یا حادثه غیرقابل پیش‌بینی، یکی از اعضای بدن خود را از دست بدهد را انکار نمود.

این اتفاق تلخ می‌تواند تا میزان قابل توجهی زندگی شخصی و شغلی او را تحت تاثیر قرار بدهد، بویژه اگر به یکبار عضو مهمی چون پا را از دست بدهد. اما در دنیای امروز، وابسته به پیشرفت چشمگیر در حوزه فناوری و پزشکی، به کمک اعضای مصنوعی میتوان، شروع جدیدی را در زندگی بیماران قطع اندام یا همان (آمپوتاسیون) رقم زد.

برخی اتفاقات تلخ در زندگی فرد همانند دچار شدن به بیماری‌های ریشه‌داری چون دیابت، اتفاقات ناگوار و وابسته به هر علتی یا سوانح رانندگی، در اغلب مواقع سبب آسیب جدی و غیرقابل جبران در قسمت پایین بدن فرد می‌گردد.

اینجاست که پا‌های مصنوعی یا همان پروتز‌ها، در قالب یک راهکار بی‌نظیرعلاوه‌بر؛ بهبود بخشیدن زندگی شخصی و شغلی فرد، اعتماد بنفس سابق او را بازمی‌گرداند. وابسته به اهمیت بالای همین موضوع است که ما بر آن داشته تا این مبحث را با عنوان بهترین پای مصنوعی در ایران پیش ببریم.

 

پروتز پا یا پای مصنوعی چیست؟

پیش از آنکه برای شروع مبحث بهترین پای مصنوعی در ایران دست بکار شویم؛ مطلوب است تا در باب پروتز یا همان پای مصنوعی اطلاعات کاربردی را ارائه نماییم. زمانی که از پروتز پا،صحبت می‌کنیم به یک اندام مصنوعی اشاره خواهیم داشت که به جهت بهبود حرکت افرادی که از پای خود وابسته به هر علتی محروم گشته‌اند، طراحی می‌گردد.

نکته صاحب اهمیتی که نیاز است در باب تهیه پای مصنوعی بدانید، این موضوع است که در انواع پای مصنوعی تفاوت چشمگیری حاکم است. اولین گام در روند ساخت پروتز، این است که هر فرد وابسته به محلی که قطع عضو رخ داده است، درخواست خود را بیان دارد.

با این اوصاف، چناچه فردی پای خود را از ناحیه زیر زانو از دست داده باشد، باید درخواست خود را به جهت ساخت پروتز زیر زانو، و کسی که از ناحیه لگن از پای خود محروم گشته است؛ باید درخواست خود را به جهت ساخت و نصب پروتز ویژه ناحیه لگن ثبت کند.

زمانی موفق به تهیه بهترین پای مصنوعی در ایران خواهیم گشت که کلینیک مدنظر، پیش از ساخت پروتز، به خوبی محل قطع عضو را مورد معاینه و بررسی قرار دهد و آن را با انتظار ما تطبیق بخشد.

بیشتر بخوانید

این مورد را نباید از یاد برد که بر هر میزان، وسعت قطع شدگی در پا روند بیشتری را طی کرده باشد، به همان میزان فرد مجبور به پرداخت هزینه بیشتری به جهت ساخت پروتز است. باید بیان داریم که بهترین پای مصنوعی در ایران از قسمت‌های متعددی تشکیل شده است.

چنانچه این قسمت‌ها، قابلیت کارکرد هماهنگ با یکدیگر را نداشته باشند، پروتز عاری از کاربرد موثر خواهد بود. مضاعف بر این مورد، پای مصنوعی طراحی گشته باید صاحب هماهنگی و تناسب لازم با فرد سفارش دهنده باشد.

این مورد را از یاد نبرید، آن دسته از پروتزهایی که دارای وزن بالاتری، نسبت به انواع دیگر هستند، کاربرد لازم را نداشته و فرد را در زمان استفاده به سبب درگیر شدن با نقایص متعدد، به چالش خواهد کشاند.

 

پروتز پا یا پای مصنوعی چیست؟

نوع پروتز براساس نوع قطع پا در افراد

یکی از مهم‌ترین عللی که بر روند انتخاب بهترین پای مصنوعی در ایران تا میزان چشمگیری، موثر واقع می‌گردد، نوع قطع شدن پای فرد است.

این مورد که پا از چه مفصلی قطع گشته و مشکل ایجاد شده در پا به چند درصد می‌رسد، ۲ اصل مهم در زمان انتخاب بهترین پای مصنوعی در ایران محسوب می‌گردد. از همین‌رو لازم می‌دانیم که نوع قطع پا را موشکافانه، مورد بررسی قرار بدهیم.

توجه داشته باشید که بیشتر از دوازده علت به جهت قطع پا شناخته می‌شود که در میان آن‌‌ها تفاوت‌‌های بارزی حاکم است‌. در میان این دوازده مورد، چند مورد رایج را به اختصار بیان خواهیم نمود که به شرح زیر هستند. همین علل است که ما را برای تحقیق در باب بهترین پای مصنوعی در ایران مجاب می سازد.

·         قطع عضو ترانس تیبیال یا زیر زانو

زمانی که قطع عضو در ناحیه زیر زانو صورت می‌پذیرد، ناحیه پای تحتانی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در این رخداد، استخوان تیبیا و همینطور استخوان فیبولا کاملا قطع شده و پا از قسمت زیرین زانو دچار نقص حاد می‌گردد.

 

  قطع عضو ترانس تیبیال یا زیر زانو

قطع عضو کل زانو

زمانی که مفصل زانو و پای تحتانی قطع شود، کل زانو دچار قطع عضو می‌گردد. در چنین شرایطی تنها عضو باقی مانده از پا، ران می‌باشد که می‌تواند وظیفه خود را به خوبی ایفا کند‌‌.

·         قطع عضو ترانس فمورال

همانطور که بیان داشتیم زمانی روند انتخاب بهترین پای مصنوعی در ایران موفقیت‌ آمیز پیش خواهد رفت، که اطلاعات جامعی اعم از دلایل متعدد قطع پا را در اختیار داشته باشیم. به همین سبب به سراغ آشناییت به سومین علل مهم میرویم.

چنانچه آسیب ایجاد گشته تا بالای زانو برسد، عضو ترانس فمورال صورت می پذیرد که ریشه آن در ناحیه ران می‌باشد. به همین سبب آسیب اصلی را به استخوان ران یعنی استخوان فمور مرتبط خواهیم نمود.

·         قطع عضو کل مفصل ران

اگر قطع عضو بالاتر و در ناحیه لگن رخ بدهد، تشخیص پزشک متخصص بر قطع عضو کل مفصل ران خواهد بود. بعد از جراحی این نوع از قطع عضو، فرد نیازمند پروتز کامل است. این نوع از پای مصنوعی به گونه‌ای طراحی می‌گردد که در آن لگن حامل و کنترل کننده پروتز پا، جای داده می‌شود‌‌.

·         همی پلویکتومی

در روند آشنایی با آخرین نوع از قطع عضو به جهت انتخاب بهترین پای مصنوعی در ایران ، باید با شدیدترین نوع آن نیز آشناییت یابیم.

در قطع عضو همی پلویکتومی، هم ناحیه پا و هم لگن دخیل خواهد گشت. از همین رو پزشک در شرایطی توام با اجبار به جهت حفظ جان بیمار، دستور به قطع پا از لگن تا ساکاروم را خواهد داد. با این اوصاف برای حمل پروتز نیاز به کنترل لگن خواهد بود.

بهترین پروتز پا در ایران چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین پروتز پا در ایران برای هر یک از افراد، نوعی از پروتز محسوب می‌گردد که با تکیه بر ویژگی‌های متفاوتی که داراست، بتواند انتظارات فرد را برطرف سازد. اغلب افراد دریافت کننده برای بهترین پای مصنوعی در ایران راغب به انجام موفقیت آمیز و به دور از چالش فعالیت‌هایی برای رفع امور روزمره و گاه شغلی خود، به شرح زیر هستند:

  • راه رفتن یا دویدن
  • شرکت در فعالیت‌های ورزشی هماننده اسکی، شنا و همینطور دوچرخه سواری
  • انجام فعالیت‌های شغلی، بازی یا هر امور دیگر به سبب رفع نیاز و انتظارات خود
  • انجام فعالیت‌های روتین روزانه به دور از چالش

بهترین پروتز پا در ایران چه ویژگی هایی دارد؟

کلام پایانی

اما به راستی چگونه می‌توان بهترین پروتز پا در ایران را تهیه نمود؟

در حال حاضر طیف وسیعی از مدل‌های پای مصنوعی در مجموعه کاز مادیک پروتز در حال تولید است که در تلاش است تا خیال شما را از بابت تناسب داشتن آن با نیازهای شخصیتان، آسوده سازد.

باید بیان داریم که تمامی نمونه کارهای قابل مشاهده در این مجموعه مطرح و تخصصی، با مدنظر قرار گرفتن اصول ابتدایی، نوع نیازها و انتظارات فرد دریافت کننده و بالاخص تجهیزات پروتز پای صاحب کیفیت قابل توجه، به تولید خواهند رسید.

به همین سبب به جرئت می‌توان بهترین پای مصنوعی در ایران را در این مجموعه یافت. مرکز تخصصی کلینیک کاز مادیک پروتز با بیش از ۱۰ سال سابقه در حوزه‌ طراحی و ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی، این اطمینان را به شما خواهد بخشید که پروتزی کاملاً همسو با نیازها و انتظارات شما در اختیارتان خواهند گذاشت.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *