Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟

چکیده محتوا

بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟

براستی که بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ و کدام نوع می‌تواند تمام نیازهای شخصی را که، به هر دلیلی دچار نقص عضو شده است را رفع سازد.

زمانی که یک فرد وابسته به دلایل متعددی اعم از دچار شدن به نقص مادرزادی، دست و پنجه نرم کردن با انواع بیماری‌ها، بروز جراحت، حادثه غیر مترقبه و هر رخداد تلخ دیگری دچار نقص عضو می‌گردد، پزشک وابسته به نتجه آزمایشی روتاتور و ترانس فمورال از بیمار، تهیه پای مصنوعی را تجویز می‌کند.

این اندام مصنوعی قرار است با شبیه‌سازی اندام اصلی، و یا بازیابی عملکردهایی که به واسطه اندام سابق انجام می‌پذیرفته است، فرد را در بازگشت به شرایط نرمال زندگی یاری دهد.

البته این اندام در زمان طراحی با تمرکز روی کارآیی خاصی یا با داشتن مدل ویژه‌ای، ساخته نشده و صاحب انواع متعددی می‌‌باشند که رایج‌ترین مدل در آن‌ها، انواع پروتز بالا و زیر زانو است. توجه داشته باشید نوع پایی که برای فرد قطع عضوی در نظر گرفته می‌شود، وابسته به مقدار کمبود پا یا همان قسمت حذف شده می‌باشد.

تمامی این پروتز‌ها، صاحب حفره‌ای هستند که به کمک آن قسمت، آمپوتاسیون به اندام مصنوعی متصل می‌گردد. در این مبحث قرار است به شکل تمام و کمال به موضوع بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ بپردازیم و تمامی ابهامات شما را در این باب، از میان برداریم.

در مورد مزیت های بهترین پای مصنوعی پیشرفته چه می دانید؟

بدان جهت که با پاسخ بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ آشناییت یابید، در این قسمت از مزیت‌های آن نام خواهیم برد که سبب گشته این نوع در صدر تمامی‌ انواع پای مصنوعی قرار گیرد:

·         طبیعی به نظر رسیدن نوع و میزان حرکت

در پاسخ به چرایی این مورد که بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ در گام ابتدایی از مشخصه بارز آن یعنی نوع و میزان حرکت آن، در قالبی کاملا ً طبیعی است، نام خواهیم برد. این پروتزها به کمک مغز کنترل می شوند و به همین علت است که حرکات آنها طبیعی و بسیار نزدیک به حرکت‌های پای انسان به نظر می‌آید.

این پای مصنوعی امکان ارتباط دو طرفه را برقرار می‌کنند. به عبارت دیگر، سیگنال‌هایی که از مغز به سمت پا هدایت می‌شود توسط این قسمت دریافت شده و پاسخ آن نیز به سمت مغز ارسال می‌شود. همین عامل است که به شخص کمک می‌کند تا بتواند پای خود را به مانند پای طبیعی حرکت دهد.

تحقیقات متعددی بر روی بهترین پای مصنوعی پیشرفته صورت پذیرفته است که در آن به حرکت طبیعی و شگفت‌انگیز انگشتان در زمان پیمودن پله‌ها به سمت بالا و سمت پایین اشاره گشته است. بی‌شک چنین ویژگی در هیچ‌یک از انواع پروتز پا قابل مشاهده نخواهد بود.

·         گام برداشتن روی سطوح مختلف

از سایر مزیت‌هایی که می‌بایست در تکامل تشریح پاسخ سوال بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ از آن نام ببریم، این مورد است که فرد به واسطه آن‌ها این امکان را خواهند داشت که بر سطح‌های متفاوت گام بردارند.

بیشتر بخوانید

این نوع از پروتز این شرایط را دارا خواهد بود که روند حرکت عضلات و تاندون‌های پا که دچار قطعی گشته‌اند را شبیه‌سازی و پیگیری نموده و کمترین مشکلی را برای فرد به سبب گام برداشتن در سطوح مختلف ایجاد نخواهند ساخت. بدین ترتیب شرایط روانی فرد و کسب اعتماد بنفس سابق، در او همانند گذشته بهبود خواهد یافت.

·         دارای مقاومت لازم و کافی

در آخرین مورد و به سبب جمع بندی مزیت‌های این محصول بی‌نظیر و تاییدیه نهادن بر پاسخ بیان شده برای سوال بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ از وجود مقاومت کافی به سبب موفقیت در هر نوع فعالیتی نام خواهیم برد.

بهره‌مندی از این مزیت، برای آن عده از افرادی که در طی زندگی روزانه و یا شرایط شغلی خود نیازمند طی نمودن مسیر زیادی به واسطه دویدن و گام برداشتن هستند، اهمیت قابل توجهی را داراست چراکه؛ صاحب مقاومت قابل توجهی به سبب لازم تحمل نمودن نیروی گشتاور می‌باشد.

برخی از پروتزهای طراحی شده پا درون یک پوسته هستند که سبب طبیعی‌تر بنظر رسیدن ظاهر پا آناتومیک و طبیعی خواهد گشت. بدین ترتیب فرد می‌تواند هر نوع کفش یا پوششی را با انتخاب خود به پا داشته باشد. این مزیت می‌تواند رویا و انتظارات فردی که از مچ پا آمپوتاسیون انجام داده، را تحقق بخشد‌ و به ووضوح درک کنید که بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟

 

 

دارای مقاومت لازم و کافی

 

قیمت پای مصنوعی (بهترین پای مصنوعی در جهان) به چه عواملی وابسته است؟

به سبب پرداختن چند بعدی و تمام و کمال به موضوع بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ در این قسمت از مبحث می‌‌بایست به نوع برآورد قیمت این نوع از اندام مصنوعی بپردازیم.

البته که نمیتوان رقم دقیقی را به سبب مطلع ساختن شما از بودجه‌ای مالی که می‌بایست اختصاص بدهیم در اختیارتان نهیم. چراکه عوامل متعدد و موثری در قیمت‌گذاری پای مصنوعی دخیل خواهند بود که به شرح زیر هستند:

 نوع اندام مصنوعی

اولین مورد مؤثر در روند قیمت‌گذاری این پروتز، نوع یا مدل و یا نوع کارآیی آن می‌باشد. طبیعتاً انواعی از پاهای مصنوعی که در پیشرفته‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرند از قیمت بیشتری در قیاس با سایر مدل‌ها قرار خواهند گرفت که به سبب قابلیت‌های بی‌نظیر مورد استفاده در آن می‌باشد.

بدور از حیرت نیست که اندام های مصنوعی با قابلیت‌های بی‌نظیر با گزینه برآورد هزینه بالاتری نسبت به انواع معمولی همراه گردند.

کلینیک سازنده پا مصنوعی

در بررسی علت دوم در باب قیمت ‌گذاری این محصول و تکمیل شرح پاسخ ارائه شده در باب سوال بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ باید به واقعیتی برجسته و مؤثر در قیمت یعنی کلینیک‌های ساخت پا مصنوعی نیز روی قیمت اشاره داشته باشیم.

از این مورد متعجب نگردید چراکه؛ هر کلینیک وابسته به مسائل و موارد متفاوتی که اجرایی می‌گرداند، معین کننده هزینه اندام‌های مصنوعی خواهند شد. اما توصیه داریم که کیفیت را فدای کمیت نکنید و کلینیکی را برگزینید که توانایی ساخت کاربردی‌ترین نوع پا مصنوعی و البته با قیمتی منطقی و توام با انصاف را داراست.

آیا پای مصنوعی هوشمند (بهترین پای مصنوعی پیشرفته) در کشور ایران هم تولید می‌گردد؟

شاید در صورت مواجهه با سوال بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ این ابهام نیز برایتان شکل گیرد که آيا اين محصول در کشور ما نیز به تولید می‌رسند؟

بهترین پای مصنوعی پیشرفته که از آن به عنوان مصنوعی هوشمند یاد می‌گردد، در رده بروز و پیشرفته‌ترین اندام مصنوعی قرار خواهد گرفت و برخی از کشورهای دنیا از دستیابی به تکنولوژی و فناوری ساخت آن کاملاً محروم هستند‌. بدین‌ترتیب بعضی از این کشورها با قدرت و علمی که به سبب تولید این پروتزها دارا هستند، آن را به سایر کشورها صادر خواهند نمود.

ولی جای بسی خرسندیست که در تکمیل شرح پاسخ اینکه بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ میتوانیم ادعا کنیم که کشور ما هم در این حیطه، به دستاوردهای خوبی به سبب تولید اندام های مصنوعی را رو نمایی کرده‌اند. بدین ترتیب دانشمندان‌ کشورمان با بالاترین علمی که در اختیار دارند، سعی دارند تا بزودی این محصول را تولید و در اختیار افراد نیازمند به این امکانات در کشور بدهند.

توجه داشته باشید که باید به منظور تولید این محصول بی‌نظیر و کاربردی در هر کشور در حال تلاش برای تحقق، باید شرایط خاصی فراهم گردد و تمامی کلینیک‌ها و مجموعه‌هایی که در حیطه ساخت اندام های مصنوعی فعالیت دارند، نمی‌توانند به این موفقیت دست یابند.

تا به این قسمت به سبب تکامل پاسخ به این سوال که بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ موارد متعدد و ناگفته‌ای را بیان نمودیم که سبب افزایش آگاهی‌های شما تا میزان قابل توجهی در این حوزه گشته است. حال به سبب تکامل این تعاریف در گام بعد این پروتز را وابسته به فعالیت‌هایی که قادر به انجام آن‌هاست در انواع مختلفی تقسیم‌بندی خواهیم نمود.

 

آیا پای مصنوعی هوشمند (بهترین پای مصنوعی پیشرفته) در کشور ایران هم تولید می‌گردد؟

انتخاب بهترین پروتز پا متناسب با سطح فعالیت فرد

در طی تکامل بخشی و پایان دادن مبحث بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ باید بیان داریم که نوع و میزان فعالیت افراد در روند دسته‌بندی آن‌ها به واسطه تولیدکنندگان موثر واقع می‌گردد.

همانطور که یک پروتز خوب و بی‌نقص این قدرت را داراست تا موجب ارتقا کیفیت سطح فعالیت، میزان تحرک و کیفیت زندگی شخصی و شغلی شما گردد، یک انتخاب توام با اشتباه و نا‌آگاهی گام برداشتن را برایتان مشقت‌بار‌تر خواهد ساخت.

چنانچه هنوز هم موفق به دریافت سطح فعالیت‌های مشخص شده‌تان از سوی پزشک نگشته‌اید، در این قسمت برای تکامل پاسخ به این سوال که بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ به بررسی برخی از نشانه‌های اساسی خواهیم پرداخت.

سطح فعالیت 0

برای تکمیل تشریح پاسخ بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ در گام ابتداییبه توضیح سطح 0 می پردازیم. وابسته به آنکه قرار بر این نیست که این پروتز وزن شما را متحمل گردد و یا در روند گام برداشتن شما را یاری بدهد، از همین‌رو به هیچ ویژگی که سبب ارتقا تحرک گردد، نیاز نخواهید داشت.

سطح فعالیت 1

برای آن گروه از افرادی که در طی روز تحرک کمتری خواهند داشت اما به شرط دارا بودن ایمنی کافی با مقیاس سنجش به شرح زیر:

  • داشتن وزن پایین و سبک
  • دارا بودن موضع دارای امنیت
  • ایجاد امکان گام برداشتن بدون نیاز به خم نمودن زانو

سطح فعالیت 2

به سبب پیاده روی در بعد زمانی بالا و قدرت کافی به سبب عبور از موانع چون زمین ناهموار به سبب دارا بودن قدرت کافی در:

  • جذب شوک در زمان ضربه پاشنه پا
  • چرخش سبک در زمان گام برداشتن
  • انتقال پویا از مرحله ایستادگی به مرحله نوسان
  • عملکرد چند محوری

سطح فعالیت 3

اگر قصد دارید با سرعت های مختلف بدون به چالش کشیدن به سبب برخورد با ناهمواری‌ها گام بردارید.ویژگی‌های حاکم

  • امکان چرخیدن نرم
  • بهره کافی از انرژی
  • داشتن توانایی لازم برای عبور از سطوح ناهموار

سطح فعالیت 4

  • برای بالاترین سطح تحرک به سبب دارا بودن ویژگی‌‌هایی اعم از:
  • واگذاری توام با سهولت
  • پشتیبانی مؤثر از ناحیه جلو پا
  • بهره بردن از انرژی
  • توانایی سازگار گشتن با ناهمواری‌های سطح زمین

کلام پایانی

امید داریم تا به اینجا اطلاعاتی تکاملی بی‌نظیری را به جهت مواجهه با ابهام بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟ در اختیار داشته باشید. کلینیک کازمادیک‌پروتز به سبب تلاش بی‌شائبه در مسیر کاستن از نیاز به اعمال جراحی متعدد، شیوه‌های مدرن توام با برآورد هزینه پایینی را دراختیار مراجعان خود قرار داده است.

بدین ترتیب با درمان عیوب حرکتی عاری از بکارگیری شیوه‌های تهاجمی، در بعد زمانی کوتاه و توام با بهترین کیفیت ممکن، سبب رضایتمندی مراجعان خود گشته است. مشاوران این مجموعه در هر روز و ساعتی در هفته آماده پاسخگویی و رفع ابهامات شما در باب بهترین پای مصنوعی در جهان چیست؟خواهند بود.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *