Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟

چکیده محتوا

شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟

یا اطلاعات مفیدی در باب شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ شنیده‌اید و یا صحنه‌های مرتبطی رل دیده‌اید؟ توجه داشته باشید زمانی که تجربه تلخ قطع عضو صورت می‌پذیرد، اصلی‌‌ترین عامل به سبب اطلاق گشتن به نتایج مثبتی بعد از قطع انگشت، نوع و شیوه نگهداری از آن است.

بعد زمانی که از قطع عضو می‌گذرد و میزان له شدگی در آن، از مهمترین مواردیست که در کنار هم قرار گرفته تا سرنوشت آن را مشخص سازد. زمانی که روند قطع عضو صورت پذیرد، عضو مدنظر از در یافت اکسیژن و مواد غذایی محروم خواهد ماند و سلول‌ها یکی پس از دیگری حیات خود را از دست خواهند داد.

قسمت ابتدایی از عضو قطع شده که به مرگ کامل منتهی می‌گردد، عضله ها هستند؛ چراکه نیازمند مقدار بیشتری از اکسیژن می‌باشند. بعد از عضله‌ها، این مواردی چون پوست، اعصاب و استخوان ها می‌باشند که برای قرار گیری در فاز مرگ آماده می‌شوند‌.

فراموش نکنید که بعد زمانی میان قطع عضو تا زمان پیوند، ساعات طلایی به سبب معین گشتن سرنوشت انگشت قطع شده محسوب می‌گردد. چنانچه عضو قطع شده در دمای محیط قرار گیرد، عضلات تنها ۶ ساعت و استخوان‌ها ۱۲ ساعت زمان خواهد داشت تا خود را زنده نگه دارند‌.

به همین سبب تلاش نمودیم تا با آغاز این مبحث با تکیه بر عنوان شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ سبب افزایش آگاهی شما در این باب گردیم.

دمای نگهداری انگشت قطع شده برای زنده نگه داشتن آن چه درجه‌ای است؟

به آن سبب که مطلوب‌ترین پاسخ برای شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ محقق گردد، نیاز است تا از دمای محل مراقبت عضو به طور کامل کاسته شود. چنانچه دمای نگهداری محلی که از عضو قطع شده نگهداری می‌شود در رده منفی ۴ قرار گیرد، متناسب با آن بعد زمانی حفظ زنده حیات سلول‌ها و مانع گشتن از وقوع مرگ در آن‌ها، به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

چنانچه عضو قطع شده در شرایط نگهداری با دمای مورد اشاره قرار گیرد، می‌توان امید داشت که تا ظرف ۲۴ ساعت آینده امکان بازگشت آن در کنار سایر اعضای بدن وجود خواهد داشت. در پاسخ به ابهام شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟

علاو‌ه بر اشاره بر درجه مناسب به سبب نگهداری از انگشت، باید حتما در محیطی کاملاً تمیز و استریل شده قرار بگیرد. به همین سبب به شدت توصیه می‌گردد تا انگشت منقطع را درون یک باند یا گاز استریل بگذارید و بعد آن را درون یک پلاستیک و در مجاورت با یخ نگه دارید.

عمل پیوند انگشت قطع شده چگونه انجام می‌گیرد؟

چنانچه پاسخ سوالتان را در باب شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ دریافتید و موفق شدید انگشت را تا رسیدن به بیمارستان زنده نگه دارید، زمان انجام پیوند در آن فرا خواهد رسید. جراحی پیوند نوعی عمل توام با پیچیدگی می‌باشد که چند مرحله را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

در گام ابتدایی برای موفقیت در تکمیل توضیحات پاسخ به ابهام شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ می‌بایست بافت آسیب دیده کاملاً مجزا گردد، تا شرایط به سبب حفظ بافت توام با سلامت استخوان و عضله ایجاد گردد. در گام بعدی استخوان‌های ناحیه منقطع برش خواهند خورد با این هدف که هر دو سطح آن‌ها این امکان را داشته باشند که مجدداً، درون هم رشد نمایند.

جراح به سبب به ثمر نشاندن تلاش خود برای حفظ استخوان‌ها در جای خود از پیچ و مهره فلزی کمک خواهند گرفت. حال با با پایان رسیدن فرایند اتصال استخوان‌ها، زمان رسیدگی به انجام پیوند نتیجه بخش اعصاب و عروق خونی خواهد بود. در طی این روند می‌بایست تمامی عضلات و تاندون‌ها به خوبی در محل اصلی خود قرار گیرند.

بدین ترتیب که در بعضی از عمل‌ها، پزشک برای انجام پیوند استخوان، تاندون، عروق خونی و پوست دست بکار می‌شود. تمام تلاش او در این حوزه برای تحقق نتیجه‌ای مطلوب و پذیرش کامل انگشت منقطع از سوی بدن است.

تا به اینجای مبحث مضاعف بر آنکه پاسخی تمام و کمال را در باب شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ دریافت نمودید، با روند پیوند به عنوان گام مهم بعدی نیز آشناییت یافتید.

 

عمل پیوند انگشت قطع شده چگونه انجام می‌گیرد؟

مراقبت‌های بعد از پیوند انگشت در خانه

ما این مبحث را با عنوان شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ آغاز نمودیم و توضیحاتمان را تا مرحله انجام پیوند پیش بردیم. اما هنوز اطلاعاتی مفیدی از مراقبت‌های که باید بعد از پیوند در منزل و بعد از ترخیص از بیمارستان صورت پذیرد، در اختیارتان نگذاشته‌ایم.

توجه داشته باشید که شرایط هر بیمار با بیمار دیگری در سیر کاملاً متفاوتی قرار خواهد گرفت. وابسته به این اوصاف تاریخ ترخیص از بیمارستان در همه افراد روی یک بعد زمانی متمرکز نخواهد گشت.

بعضی از بیماران تنها با پشت سر گذاشتن یک طول درمان ۴ هفته بعد از پروسه پیوند انگشت ترخیص می‌گردند اما گروهی دیگر به سبب بهبودی کامل نیازمند پشت‌سر گذاشتن یک طول درمان سه ماهه یا حتی طولانی‌تر در فضای بیمارستان هستند. معین ساختن زمان ترخیص بيمارستاني، وابسته به موارد متعددی به شرح زیر صورت می‌پذیرد:

  • نوع و میزان آسیب دیدگی عضو منقطع
  • سرعت گرفتن روند بهبود فرد وابسته به اختلالات زمینه‌ای که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند
  • پدیدار شدن و یا آشکار نگشتن عوارض حاصل از قطع شرایط حاکم در محیط منزل بیمار و بعد مسافتی آن تا بیمارستان

یکی از موارد مهم که باید در باب شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ بدان بپردازیم؛ این است که بیمار بعد از حضور در منزل و مصرف به موقع و کمال تمامی داروهای تجویز شده، تعویض پانسمان، عمل به توصیه‌های پزشک و … در صورت دچار گشتن به هرگونه مشکل یا نگرانی، بدون فوت وقت باید با پزشک و یا مرکز درمانی منظور تماس حاصل نماید.

نیاز است به بیمار هشدارهای لازم داده شود که نتیجه نهایی روند درمان، تنها وابسته به میزان توانایی او به سبب پیروی نمودن از دستورات بیان گشته از سوی پزشک، با هدف بهبود کامل دست و سرکوب نمودن سیستم ایمنی بدن صورت می‌گیرد.

ناگفته نماند که کاردرمانی انگشت منقطع و همینطور طی شدن جلسات فیزیوتراپی با هدف بازگرداندن مجدد توان سابق این عضو و داشتن اراده کافی در مصرف تمامی داروها در بعد زمانی معین گشته، مهمترین مواردی محسوب می‌گردند که سبب عبور شما از این مسیر توام با سلامت خواهد گشت.

با این اوصاف به جرئت می‌توان بیان داشت که دریافت اطلاعات در باب شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ تنها راه حفظ حیات این عضو تا زمان پیوند و موفقیت عمل بعد از آن نیست. بلکه اعمال مراقبت‌های لازم در‌منزل بعد از پروسه پیوند امری حیاتی به سبب ممانعت از بروز هر عارضه نگران کننده‌ای محسوب می‌گردد.

آیا رشد بازسازی انگشتان قطع شده به شرایط نگهداری انگشت قطع شده ارتباط دارد؟

این سوال را می‌توان قسمت دوم طرح پرسش شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ قرار داد.

برخی از افراد در باب بازسازی انگشتان قطع شده و طی گشتن روند رشد آن اطلاعات جامع و درخوری در اختیار نداشته و احتمال می‌رود که تصور نمایند، که عدم شرایط مطلوب به جهت نگهداری انگشتان قطع شده، سبب ممانعت از طی شدن روند رشد مطلوب انگشتان قطع شده خواهد گشت.

نیاز است بدانید که انگشت قطع شده این امکان را ندارد که در قالبی کاملا طبیعی، پروسه رشد و بازسازی را به بهترین حالت ممکن طی نماید. برخی تحقیقات انجام شده حاکی بر آن است که چنانچه سلول های بنیادی ناخن‌ها در سلامت کامل باشند، انگشت‌های منقطع امکان رشد مجدد را خواهند داشت.

نیاز است بیان داریم که پروسه رشد و بازسازی این انگشتان در صورتی انجام می‌پذیرد که وابسته به شرایط صحیح نگهداری، تمامی سلول های بنیادی زیر ناخن در سلامت کامل به سر ببرند و نمرده باشند. در غیر این صورت دیگر انگشت مناسب پیوند نبوده و تنها به کمک پروتز می‌توان چهره سابق دست را به طبیعی‌ترین حالت ممکن بدان بازگرداند.

حال متوجه گشتید که کسب اطلاعات در زمان مواجهه با ابهام شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ از چه میزان از اهمیت برخوردار است.

 

آیا رشد بازسازی انگشتان قطع شده به شرایط نگهداری انگشت قطع شده ارتباط دارد؟

عوارض عمل پیوند عضو

تا اینجا دریافتیم که شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ و روند پیوند برای پذیرش مجدد عضو مقطع از سوی بدن چگونه صورت می‌پذیرد.

حال زمان آن می‌باشد که بعد از تکامل اطلاعاتمان در باب شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ دریابیم که آیا ممکن است بعد از پیوند عضو، جسم ما به سبب درگیری با عوارض پیوند عضو به چالش کشیده شود؟ باید بیان داریم که روند پیوند عضو می‌تواند با بعضی خطرات کوتاه و بلند مدت همراه گردد که به شرح زیر می‌باشند:

 خطرات کوتاه مدت

  • طولانی گشتن زمان عمل جراحی و همینطور داشتن پروسه‌ای پیچیده و مشقت‌بار
  • احتمال مسدود گشتن عروق خونی و قطع شدن جریان خون به درون انگشتان
  • بروز عفونت در ناحیه انجام پیوند
  • بروز مشکلات اعم از تورم، درد، قرمزی و … در ناحیه زخم
  • دست و پنجه نرم کردن با احساس درد اما گاهاً خفیف
  • ایجاد خونریزی

خطرات بلند مدت پیوند عضو

  • احتمال عدم پذیرش انگشت پیوند شده از سوی بدن بلافاصله بعد از انجام جراحی و احتمال پس زده شدن آن حتی تا روزهای پایانی زندگی یک فرد
  • بروز آسیب جدی مرتبط یا انجام پروسه ترمیم استخوان و ایجاد شرایطی به سبب انجام مجدد جراحی به سبب بروز اختلال جدی در روند گردش خون
  • شکل‌گیری عفونت
  • احتمال دچار گشتن به سرطان
  • افتادن به دام بیماری دیابت
  • آسیب‌پذیر کلیه‌ها
  • بروز بیماری‌های قلبی

کلام پایانی

این مبحث با هدف پرداختن به این موضوع که شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ آغاز گشت و مطمئنا در حال حاضر توانسته است اطلاعاتی بی‌نظیری را در این باب در اختیار مخاطب بگذارد.

این رخداد منحصر به شخص خاصی نبوده و ممکن است هر یک از ما در چنین شرایطی قرار بگیریم و با آگاهی‌هایمان در این باب موفق به نجات عضو قطع شده یک شخص گردیم. اما متاسفانه همیشه این روند در حالت مثبتی پیش نخواهد رفت و پروسه پیوند عضو قطع شده به ثمر نخواهد نشست.

اینجاست که انجام پروتز بهترین و طبیعی‌ترین شیوه ممکن برای بهبود این شرایط است. کلینیک کازمادیک‌پروتز سال‌هاست که در حوزه ساخت انواع پروتز نسبت به سایر مجموعه‌های دیگر پیشگام بوده و نوری پر فروغ را در دست دارد تا مسیر تاریکی ناامیدی شما در مسیر قطع عضو روشن نماید.

در این زمان بی‌شک می‌توانید اطلاعات بی‌نظیری را در مواجهه با ابهام شرایط نگهداری انگشت قطع شده چیست؟ ارائه و از آن یاری جویید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *