Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

انواع مدل پروتز سینه

چکیده محتوا

انواع مدل پروتز سینه

جراحی زیبایی پروتز سینه را می‌ توانیم یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ های پلاستیک برای ایجاد ظاهر طبیعی سینه‌ ها معرفی کنیم، که امروزه طرفداران زیادی در نقاط مختلف جهان مخصوصاً کشور ایران دارد.

در این روش زیبایی، از پروتزهای نرم و انعطاف پذیر برای ایجاد فرم دلخواه برای سینه‌ ها استفاده می‌ کنند. در نظر داشته باشید، در حال حاضر انواع مدل پروتز سینه وجود دارند و خانم‌ ها با مشاهده هر کدام می‌ توانند، بر اساس فرم بدن و سلیقه خود آنها را انتخاب کنند. در این مقاله برای شما در مورد انواع مدل پروتز سینه صحبت کرده و انواع آن ها را به شما معرفی می‌ کنیم.

انواع مدل پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری

اولین و مهم‌ ترین موضوعی که در مبحث انواع مدل پروتز سینه باید بدانید، مدل‌ های مختلف آن ها از لحاظ شکل ظاهری است. پروتز‌ها به طور کلی به دو دسته گرد و قطره اشکی تقسیم بندی می‌ شوند، که در ادامه آن ها را به شما معرفی می‌ کنیم:

انواع مدل پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری

1. پروتز قطره اشکی

این محصولات نوعی پروتز آناتومیک هستند، که معمولاً شکل طبیعی و معمولی به سینه‌ ها می‌ دهند؛ این پروتز‌ها از جنس سیلیکون بوده و از لحاظ ظاهری نیز مانند اشک هستند.

2. پروتز گرد یا راند

این مدل پروتز‌ها سینه‌ ها را بسیار بزرگتر و برجسته‌ تر نشان می‌ دهد و معمولاً برای زنانی مناسب‌تر است، که اندامی درشت دارند. در مقابل، پروتز قطره اشکی برای خانم‌ هایی مناسب‌ تر از که اندامی ظریف و لاغرتر داشته و می‌ خواهند بدن آن ها حالت طبیعی خود را حفظ کند.

 

انواع مدل پروتز سینه از لحاظ جنس

علاوه بر انواع مدل پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری، این محصولات دارای جنس‌ های مختلفی نیز هستند و نیاز است تا افرادی که قصد استفاده از آن ها را دارند، از جنس آن ها نیز اطلاع پیدا کنند. انواع جنس پروتز سینه عبارت است از:

بیشتر بخوانید

انواع مدل پروتز سینه از لحاظ جنس

1. پروتز آب نمکی

این نوع پروتز‌ها در واقع پوسته‌ های سیلیکونی می‌ باشند، که آن ها را با آب نمک استریل شده پر کردند. معمولا این پروتز‌ها را به صورت خالی وارد بدن می‌ کنند و پس از اینکه در جای مناسبی قرار گرفت، با محلول مورد نظر یا همان آب نمک استریل پر می‌ شوند.

2. پروتز سیلیکونی

این نوع از پروتز‌ها دارای پوسته‌ های سیلیکونی هستند که داخل آنها نیز با ژل پلاستیکی یا همان سیلیکون پر شده است. این مدل پروتز‌ها اصلی‌ ترین نوع این محصولات هستند، که از قبل آماده و هنگام جراحی در بدن قرار داده می‌ شوند. توجه داشته باشید پروتزهای سیلیکونی معمولاً برای افراد بالای ۲۲ سال مناسب است

 

انواع مدل پروتز سینه بر اساس برجستگی

در کنار اطلاع از انواع مدل پروتز سینه بر اساس جنس و شکل ظاهری، این محصولات بر اساس برجستگی نیز طبقه بندی می‌ شوند. توجه داشته باشید، در نظر گرفتن این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد و به تغییر ظاهر کمک شایانی می‌ کند. در ادامه انواع آن‌ ها را به شما معرفی می‌ کنیم:

 

انواع مدل پروتز سینه بر اساس برجستگی

1. پروتز با برجستگی کم

این نوع پروتزهای سینه، پایه وسیع‌ تری داشته اما به مقدار کمتری از قفسه سینه بیرون می‌ زند و برای خانم‌ هایی که قصد دارند ظاهری بسیار طبیعی و معمولی داشته باشند و سینه‌ های آن ها تغییر زیادی نکند، این پروتز می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

2. پروتز با برجستگی متوسط

دومین مورد از انواع مدل پروتز سینه بر اساس برجستگی مربوط به نوع متوسط است. معمولاً برای افرادی که اندام درشت‌ تر داشته و خواهان برجستگی‌ های بیشتری نسبت به نوعی کم هستند، این نوع پروتز می‌ تواند مناسب باشد.

3. پروتز با برجستگی زیاد

از دیگر انواع پروتز سینه می‌ توانیم به پروتز‌هایی با برجستگی زیاد اشاره کنیم که پایه تقریباً کوچک‌ تری داشته اما میزان برجستگی آن ها زیاد است. معمولاً تقاضا برای این نوع پروتز‌ها نسبت به دو نوع دیگر کمتر است اما به هر حال این پروتز ها نیز طرفداران خاص خود را دارند.

4. پروتز با برجستگی خیلی زیاد

از دیگر انواع مدل پروتز سینه می‌ توانیم به پروتزهایی با برجستگی خیلی زیاد اشاره کنیم. این مدل دارای آخرین سایز پروتز بوده و معمولاً دارای باریک‌ ترین پایه اما بیشترین برجستگی هستند. استفاده از این نوع پروتز‌ها می‌ تواند ظاهری غیرطبیعی برای سینه‌ ها به وجود بیاورد. البته برای خانم‌ هایی که میزان افتادگی سینه در آن ها بسیار زیاد است یا عمل‌ های جراحی سینه انجام داده اند، ممکن است گزینه مناسبی باشد.

اهمیت اطلاع از انواع مدل پروتز سینه

ممکن است بسیاری از افراد سوال کنند، که چرا اطلاع از انواع مدل پروتز سینه اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که در صورتی که مراجعه کنندگان مدل‌ ها و اندازه یا جنس پروتز را در نظر نگیرند ممکن است پس از عمل جراحی با نارضایتی روبرو شوند.

به همین دلیل نیاز است، تا این افراد در ابتدا با مدل‌ ها و نمونه‌ های آن آشنا شده، تا با خیال راحت‌ تری اقدام به انجام آن کنند.

علاوه بر این، هر کدام از پروتز‌ها بر اساس ابعاد و اندازه یا جنسی که دارد و برای بانوانی با مشکلات مختلف مناسب است و به همین دلیل کسانی که برای این کاندید می‌ شوند، در ابتدا باید با انواع آن ها آشنا شده، تا با خیال راحت‌ تری برای عمل جراحی اقدام کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله متوجه شدید امروز انواع مدل پروتز سینه وجود دارد و نیاز است تا قبل از انجام آن به خوبی در مورد هر کدام اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

در صورتی که می‌ خواهید اقدام به انجام پروتز سینه کرده و می‌ خواهید این کار را نزد یک پزشک با تجربه و ماهر انجام دهید، می‌ توانید، از خدمات کلینیک کارمدیک پروتز بهره مند شوید.

مجموعه ما دارای بیش از سه دهه تجربه در این زمینه است و با کمک گرفتن از کادری مجرب و کار آزموده، اقدام به انجام پروتز در قسمت‌ های مختلف بدن مخصوصاً سینه برای مراجعین محترم می‌ کند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *