Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی چیست؟

چکیده محتوا

بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی چیست؟

زخم پای دیابتی غیر قابل چَشم پوشی بوده و نیازمندِ پیگیری و درمانِ مرتب از جانبِ شما می باشد. درمان این بیماری می تواند، دربرگیرنده؛ ایجادِ تغییرات لازم در شیوه زندگی، دارو و درمان، استفاده از بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی باشد. ولی بهترین پماد چه بوده و چگونه می توان انتخاب نمود؟

ما در ادامه این مطلبِ از خود در کلینیک کازمدیک پروتز با شما در ارتباط با این مسئله صحبت نموده و به تمامی سؤالات شما در این راستا جواب خواهیم داد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ پرسش هایی بیشتر در این راستا با متخصصان ما تماس بگیرید.

معرفی برخی از پمادها برای درمانِ زخم پای دیابتی!

آیا می دانید، بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی چیست؟ نگران نباشید، ما در این قسمت به توضیحی مختصر و مفید در ارتباط با بهترین پمادهای موجود برای این بیماری خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شده و در این راستا دانسته هایی بیشتر کسب کنید؛

·         پماد نئوپورین

از پماد نئوپورین اغلب در راستای پیش گیری از عفونت باکتریایی بهره گیری می شود. پس به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی می توان از این پماد استفاده نمود.

·         پماد هیدروکورتیزون

شما به عنوان یکی دیگر از بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی امکانِ استفادهِ از پماد هیدروکورتیزون را خواهید داشت. چرا که این پماد به کاهش التهاب پوستی و ترشحات آن کمک شایانی خواهد نمود.

·         پماد سیلور سولفادیازین

اغلب از پماد سیلور سولفادیازین به جهتِ درمان زخم هایی پوستی با میزانِ میکروب هایی قدرتمند در مقابلِ آنتی بیوتیک ها بهره گیری می گردد. البته که به عنوان یکی از بهترین درمان ها هَم از آن یاد می شود.

·         پماد کالسیپوتریول

از پماد کالسیپوتریول برای بهبود و ترغیب بافت به جهتِ رشدی دوباره استفاده می شود.

البته در معرفی و تکمیل سخنان خود در این قسمت باید به شما بگوییم؛ درست است، که بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی از جانب ما معرفی شد! امّا شما باید پیش از استفاده از هریک با پزشک متخصص خود مشورت بنمایید. علاوه بَر تمامی اینها برای کنترل سَطحِ بیماری خود شما باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید، از پوست خود به خوبی مراقبت نموده و در نهایت میزانِ قند خون خود را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید

علاوه بَر چند پماد معرفی شده در قسمتِ فوقانی موارد دیگری هَم وجود دارد، که ما در قسمتِ زیر به شما معرفی خواهیم نمود. پس همچنان با ما همراه بوده و در ارتباط با بهترین درمان ها برای زخم پای دیابتی اطلاعات کسب کنید.

 

پماد کالسیپوتریول

·         پماد بتادین

به عنوان بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی، پماد بتادین هَم وجود دارد. این پماد ضد عفونی کننده بسیار قوی بوده و ضد التهابی محسوب می شود. پس شما برای درمانِ هرچه بهتر زخم پوستی امکان استفاده از این پماد را خواهید داشت.

·         پماد هماتومل

شما از هماتومل به عنوان یک پماد ضد التهابی امکان استفاده را خواهید داشت. همچنین در صورتِ استفاده از هماتومل درد شما بهبود خواهد یافت.

·         پماد دکسپانتنول

برای تسریع دوره درمان دکسپانتنول یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. البته باری دیگر خاطر نشان می شویم، که شما به جهتِ بهره گیری از بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی بایست با یک پزشک متخصص مشورت بنمایید. قطعاً پزشک معالج شما می تواند، به خوبی در این راستا راهنمایی های لازم را انجام بدهد.

بهترین پماد گیاهی در راستای درمان زخم پای دیابتی چیست؟

در این راستا امکان دارد، که پزشک استفاده از پماد گیاهی را به شما پیشنهاد کند! ما در ادامه متن به برخی از بهترین پمادهای گیاهی اشاره خواهیم کرد. پس همچنان با ما در امتداد این نوشتار همراه باشید؛

·         پماد گیاه آلوئه ورا

همیشه از گیاه آلوئه ورا به عنوان یک ضد عفونی کننده و گیاه ضد التهابی یاد می شود. به همین خاطر است، که در دنیای بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی مطرح شده و می تواند، به شما کمک رسانی کند. توجه داشته باشید، که در زمان استفاده از این نوعِ پماد بایست به خوبی در پوست شما نفوذ بنماید.

·

پماد گیاه نعناع

نعناع از جمله گیاهانی بوده که می تواند، در کاهش التهاب و درد ناشی از زخم های پوستی به شما کمک کند. پس شاید که پماد نعناع یک نجات دهنده برای شما باشد!

·         پماد زنبور عسل

موم زنبور عسل هَم خاصیت هایی چون؛ ضد عفونی کننده و تسکین درد دارد. پس به عنوان بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی پماد موم زنبور عسل را هَم فراموش نکنید. چرا که به بهبود رشد بافت نوین کمک رسانی نموده و زخم های شما سریع تَر ترمیم می شود.

استفاده از پماد شیمیایی برای درمان زخم پای دیابتی بهتر بوده یا پماد گیاهی!

در درمان هرچه اصولی تر و درست تر زخم پای دیابتی شما باید به شدّت زخم خود توجه کنید! اینکه وضعیت جسمانی‌تان به چه صورت است؟ البته بهترین و قابل اطمینان ترین کسی که می تواند، در این راستا به شما کمک رسانی کند، پزشک می باشد. بهره گیری از پمادهای گیاهی به دلیل برخورداری از خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده می تواند، در درمان بیماری به شما کمک کند.

ولی گاهاً بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی انواعِ شیمیایی خواهد بود. زیرا داروهای شیمیایی می تواند، مقاومت بیشتری از خود در مقابل عفونت و انواعی از میکروب ها نشان بدهد. در نتیجه انتخاب میان این دو نوعِ پماد به شدّت زخم شما، شرایط جسمانی و نظر و عقاید پزشک‌تان بستگی خواهد داشت. به همین خاطر است، که توصیه ما به شما پیش از هرگونه اقدامی مشورت با پزشک متخصص می باشد.

 

استفاده از پماد شیمیایی برای درمان زخم پای دیابتی بهتر بوده یا پماد گیاهی!

مدّت زمان درمان استفاده از پماد برای درمان زخم پای دیابتی چقدر می باشد؟

طولِ درمان هَم به شدّت زخم، نوعِ زخم ها، عفونت، موقعیت زخم ها، شرایط جسمانی بیمار بستگی دارد. پس مدّت زمان مورد نیاز برای درمانِ بیماری هریک از افراد می تواند، تفاوت هایی داشته باشد. در اغلب موارد به جهتِ بهبودِ حال بیمار نیاز به بهره گیری از پمادهایی متنوع خواهد بود.

همچنین شما باید درمان هایی چون؛ تغییر باند، تمیز نمودنِ زخم ها از هرگونه آلودگی را تجربه کنید. پس تنها انتخاب بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی حائز اهمیت نبوده و شما باید برای بهبود حالِ خود به نظرات پزشک خود توجه کنید.

فرآيند بهبودِ زخم پای دیابتی بنا بَر دلایلی چون؛ عدمِ رسیدنِ خون و اکسیژن به نقطه مورد نظر اغلب به مدّت زمانی طولانی نیاز دارد. پس حتماً برای بهبود حالِ خود سطحِ قند خون بدن‌تان را کنترل نموده و میزانِ عفونت را تحت نظر قرار بدهید.

 

شیوه استفاده از پمادها برای بهبود زخم پای دیابتی!

ما تا به این قسمتِ از مطلبِ خود با شما در ارتباط با بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی صحبت نمودیم. حال بهتر است، شیوه استفاده از این پمادها را ارزیابی کنیم. برای استفاده از این پمادها و میزان بهره گیری از آنها بایست به میزان و شدّت زخم ها توجه بشود. ما در ادامه بیشتر با شما در ارتباط با شیوه ی استفاده از آنها صحبت خواهیم نمود؛

 

شیوه استفاده از پمادها برای بهبود زخم پای دیابتی!

·         پماد دردآور و ضد التهاب!

به جهتِ استفاده از این نوعِ داروها که از جمله بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی است، شما باید ابتدا محلِ زخم را به خوبی و آرامی با آب و صابون شست و شوی بدهید. سپس محلِ درمان را خُشک کنید! بعد از آن شما باید به مقدار لازم از پماد را برداشته و به محلِ زخم کاملاً برابر بمالید. در نهایت با یک باند چسب نقطه مورد نظر را ببندید. این کار را به صورتِ روزانه تکرار بنمایید، تا زخم ها بهبود یابند.

دوستانِ عزیز توجه داشته باشید، که روش استفاده از پماد ضد عفونی کننده یا ترمیم کننده بافت نیز به همین حالت است. یعنی مراحل فوقانی را سپری کرده و از پماد مورد نظر استفاده کنید!

سخن آخر

کاربران محترم ما در طولِ این مطلبِ از خود در کلینیک کازمدیک پروتز با شما در ارتباط با بهترین پماد برای درمان زخم پای دیابتی صحبت نمودیم. البته تعدادی از پمادهای شیمیایی و گیاهی را هَم به شما معرفی کردیم. البته که انتخاب یکی از آنها به شدّت و نوعِ زخم شما بستگی دارد. پس برای بهبودی حالِ خود و درمانی مناسب با پزشک متخصص در این زمینه مشورت بنمایید.

قطعاً پزشک می تواند، شما را به بهترین حالت ممکن در این زمینه راهنمایی کند. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

 

 

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *