Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا

چکیده محتوا

بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا

درمان گوش هایی که بسیار بزرگ هستند، در بخشِ جراحی زیبایی خودنمایی می کند. در چنین حالاتی پزشک متخصص تمامی تلاش خود را می کند، تا عوارضِ میکروتیا از بین رفته و شما به گوش هایی متقارن و طبیعی دَست یابید. لذا در این راستا پزشک متخصص تمامی تلاش خود را به کار می گیرد، تا قسمت های داخلی گوش هَم درمان گردد. حال ما در ادامه این نوشتار به بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا خواهیم پرداخت.

پس با ما همراه بوده و پاسخِ سؤالات خود را به دَست آورید. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با ما تماس بگیرید. قطعاً کارشناسان ما در کلینیک کازمدیک پروتز می توانند، جواب گوی سؤالات شما باشند.

گوش میکروتیایی به چه گوش هایی گفته می شود!

ما قبل از بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا با شما در ارتباط با این نوعِ از گوش ها صحبت خواهیم نمود. گوش میکروتیایی یعنی آنکه گوش های شما دارای شکل متقارن نبوده و بزرگ تر از حدِ معمول باشد. توجه داشته باشید، که این عارضه طبیعی است! گاهاً خفیف بوده و نگران کننده نیست.

در این هنگام ها هَم معمولاً از جانبِ شما حساسیت نشان داده نشده و نیازی به درمان نخواهد بود. حال در نمونه هایی ما شاهدِ برخورداری از گوش هایی نامتعارف بوده و دارای شکل هایی بسیار بزرگ هستند. به گونه ای که ما نمی توانیم، شاهدِ بهره مندی از شرایطی معمول باشیم.

بیشتر بخوانید

پیش از بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا بهتر است، بگوییم؛ این مشکل در دوران جنینی رَقم می خورد. به هنگام هایی که همراه با شکل گیری و تکاملِ نوزاد غضروف گوش به حالتِ طبیعی و هماهنگ ایجاد نمی گردد. در نهایت این غضروف ها بسیار بزرگ تر از حدِ معمول ایجاد شده و نامنظم خواهند بود.

در این قبیل از عارضه ها ما شاهدِ اثراتی غیر طبیعی در ایجاد گوش های داخلی نخواهیم بود. بلکه مشکل در گوش میانی فرد مورد نظر یا گوش بیرونی دیده خواهد شد. به دور از شرایطِ زیبایی فرد و بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا شما با وجودِ این مشکل توانِ دریافت امواجِ صدا را به خوبی نخواهید داشت. زیرا حالتِ لاله گوش ها در یک شکلِ طبیعی و متعارف نخواهد بود. به همین خاطر می باشد، که اغلب در افرادِ مبتلا به گوش میکروتیا با ضعف شنوایی نیز رو به رو هستیم.

در این نوعِ از جراحی ها همواره پزشک در تلاش خواهد بود، تا شکلی متقارن برای گوش شما ایجاد بنماید. البته شرایط و نوعِ عمل جراحی به عمقِ تأثیرات عارضه بَر اندام داخلی و خارجی شما بستگی دارد. اغلب گوش داخلی شما با این مشکل درگیر نخواهد بود. در چنین حالتی اتوپلاستی گوش می تواند، ‌شما را در بهره مندی از گوش هایی زیبا همراهی کند. ما در ادامه متن بیشتر و بهتر با شما در ارتباط با بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا صحبت خواهیم نمود.

پس با ما همراه بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را در این راستا به دَست آورید. البته که ما می توانیم، به تمامی پرسش های شما در این حیطه پاسخ بدهیم.

گوش میکروتیایی به چه گوش هایی گفته می شود!

مهم ترین مزایای جراحی میکروتیا

جراحی میکروتیا می تواند، مزیت هایی بسیار برای شما به همراه داشته باشد. ما به برخی از این مزیت ها در قسمتِ زیر اشاره خواهیم نمود. اوّلین و مهم ترین مزیت می تواند، ایجادِ تغییر در ظاهر فرد مورد نظر باشد. قطعاً ظاهر فرد با انجامِ جراحی زیباتر خواهد شد. این مسئله خود به تنهایی می تواند، بَر روی اعتماد به نفس شما تأثیر گذاشته و منجر به رضایت روانی‌تان بشود.

در بیان بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا به این مورد می رسیم، که نسبت به سایر روش ها و جراحی ها بسیار کَم خطرتر خواهد بود. این نمونه از جراحی ها به شدّت کَم عوارض بوده و با گذر روزها شما بهبود خواهید یافت. پس در ارتباط با دوره نقاهت می توانیم، به دو هفته الی دو ماه اشاره کنیم. در این مدّت زمان نه چندان طولانی شما به غیر از خونریزی و عفونت عارضه ای دیگر تجربه نخواهید کرد.

چرا که هیچ گونه مشکلی در شنوایی شما رُخ نداده و یا با سایر مشکلات جسمی مواجه نخواهید شد. بهتر است، در این راستا به هزینه ها هَم کوتاه نگاهی داشته باشیم. اینکه هزینه این قبیل از جراحی ها نسبت به دیگر روش ها بسیار مناسب بوده و تقریباً تمامی افراد امکانِ انجام آن را خواهند داشت. با ما در ادامه این مطلب از بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا همراه بوده، تا اطلاعات بیشتری را به دَست آورید.

 

مهم ترین مزایای جراحی میکروتیا

مهم ترین معایب جراحی میکروتیا

یکی از مهم ترین معایب این نوعِ از جراحی بَر جای ماندنِ جای بخیه و زخم ها در دور و اطراف گوش است. به همین خاطر می باشد، که اغلب پزشکان سعی در ایجادِ محلِ بُرش در قسمت هایی دورتر از دسترس دارند. مثلاً پشت گوش ها می تواند، از جمله بهترین محل ها برای بخیه زدن باشد. به هر حال جای بخیه ها در این نقاط به چَشم خواهد خورد. البته شما عزیزان می توانید، به کمک کِرم هایی ترمیم کننده یا پمادهایی مخصوص به پوست خود کمک کنید.

به گونه ای که تا حدِ بسیاری جای بخیه رفع بشود. از سویی دیگر در بررسی مهم ترین بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا توجه داشته باشید؛ حراجی میکروتیا یک عملِ دائمی می باشد. ولی اگر که بعد از انجامِ عمل گوش ها با صورتِ شما تناسب نداشت، بایست برای باری دیگر جراحی را انجام بدهید. به همین خاطر است، که شما باید پیش از هرکاری یک پزشک متخصص را برای انجامِ جراحی اتوپلاستی انتخاب بنمایید.

اگر که شما به خوبی از محلِ زخم ها مراقبت و نگهداری ننمایید، امکانِ بروز عفونت و خونریزی خواهد بود. حتی گاهی اوقات خونریزی به حالتِ عادی رُخ داده و شما را نگران می کند. پس بهتر است، هرچه سریع تر به پزشک مراجعه نموده تا گوش شما دوباره معاینه شده و مشکل رفع بشود.

در بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا به این نکته می رسیم. گاهی اوقات بنا بَر دلایلی چون؛ عدم تجربیات کافی پزشک گوش ها به حالتِ متقارن نخواهد بود. اینهم می تواند، یکی از حائز اهمیت ترین معایب جراحی اتوپلاستی گوش باشد.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در کلینیک کازمدیک پروتز با شما در رابطه با بررسی مزایا و معایب عمل جراحی میکروتیا صحبت نمودیم. اینکه با انجام این جراحی به کمک یک پزشک متخصص مزایایی بسیار شامل حال شما خواهد شد. از سویی معایبی که در طولِ این متن بیان شد، مثل ردِ بخیه یا نامتقارن بودنِ گوش ها بعد از جراحی با حضور یک پزشک متخصص از بین می رود.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلبِ از خود برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما عزیزان در صورتِ وجودِ پرسش هایی بیشتر امکانِ تماس با ما را خواهید داشت.

 

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *