Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

مزایا و معایب جراحی میکروتیا

چکیده محتوا

مزایا و معایب جراحی میکروتیا

پیش از پرداختن و آشنا ساختن شما با مزایا و معایب جراحی میکروتیا نیاز است تا پیش‌زمینه‌ای در این باب برایتان شرح بدهیم تا دریابید چگونه می‌توان بد شکلی گوش خارجی را بهبود بخشید و آن را به سبب تغییرات حاکم در علوم پزشکی زیبایی_درمانی؛ تصویری نرمال و عاری از کوچکترین نقصی را بخشید.

اما می‌دانید که چنین شرایطی ریشه در چه عاملی دارد؟ بد شکلی گوش خارجی ریشه در نقص کروزومی جنین و همینطور عدم آگاهی کافی مادر نسبت به داروهای تالامید و مصرف آن، برخی عوامل‌ ارثی و همینطور دچار گشتن به سرخچه مادرزادی و ‌….. دارد.

اما در دسته بیماری‌های ممنوعه به سبب درمان پذیری قرار نخواهد گرفت چراکه؛ در بعد زمانی کوتاهی و به کمک دستان پر قدرت یک پزشک مجرب قابل درمان خواهد بود. توجه داشته باشید که این قبیل از عارضه‌های مادرزادی طیف چشمگیری از اختلالات سیستم شنوایی را شامل خواهد گشت که از گوش‌های ناقص کوچک تا فقدان یا نبود کامل این عضو را شامل می‌گردد.

این نقص می‌تواند شکل و شمایل، اندازه و مکان گوش را نیز دستخوش تغییر نماید و آن را از شرایط و ظاهر نرمالش دور سازد. در ادامه مضاعف بر برسی مزایا و معایب جراحی میکروتیا به سراغ کنکاش در تمامی ابعاد مرتبط بدان خواهیم رفت.

جراحی میکروتیا چیست؟

آری! منطقی‌تر آن است پیش از پرداختن به مزایا و معایب جراحی میکروتیا تعریف جامعی از این پروسه درمانی ارائه بدهیم. منظور از میکروتیا، بدشکلی می‌باشد که ناحیه گوش خارجی را درگیر خود می‌سازد و ۴ گروه متفاوت را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بدین ترتیب که در نوع شماره ۱، این عضو به سبب کوچک بودنش از ظاهر نرمالش خارج خواهد گشت. و اما در نوع شماره ۲ گوش فرد به سبب عدم وجود تمام قسمت‌‌ها، فرم نازیبایی را به خود خواهد گرفت.

در نوع شماره ۳ گوش فاقد ناحیه خارجی بوده و موجب کاهش کیفیت شنوایی در فرد می‌گردد. در بالاترین درجه ممکن نوع شماره ۴ قرار می‌گیرد و آنتونیا نام دارد. در نقص آنوتونیا مضاعف بر گوش خارجی، کانال گوش هم وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

جراحی میکروتیا چیست؟

تشخیص میکروتیا

زمانی که با نوع تشخیص میکروتیا آشناییت یابید می‌توانید در باب مزایا و معایب جراحی میکروتیا اظهار نظر نمایید تا در ادامه مفصلا از آن‌ها صحبت کنیم. نیاز به طی شدن پروسه دشواری به سبب تشخیص این بیماری یا نقص نخواهیم بود زیرا بلافاصله بعد از تولد والدین و اطرافیان متوجه وجود نقص در ناحیه خارجی گوش نوزاد خواهند شد.

اما اگر بخواهید اطلاعات تکاملی‌تری را به‌ سبب شناخت ساختار گوش به دستور پزشک بدست آورید باید سی تی اسکن انجام بدهید. این شیوه تشخیصی، پزشک را یاری خواهد داد تا بتواند بررسی کاملی روی استخوانچه‌ها و تمامی ساختارهای گوش و اطراف آن داشته باشد.

اما هدف اصلی ما از پرداختن بدین مبحث کشف مزایا و معایب جراحی میکروتیا می‌باشد که تا این قسمت از مقاله از آن صحبتی به میان نیاورده‌ایم.

مزایای جراحی میکروتیا

در باب تشریح موضوع مزایا و معایب جراحی میکروتیا باید بیان داریم که تنها و بهترین گام به سبب بهبود این مشکل نادر مادرزادی، انجام جراحی ترمیمی و بازسازی گوش با شهرت علمی جراحی میکروتیا می‌باشد.

این پروسه درمانی گونه‌ای طراحی می‌گردد که نقص موجود و فرم ناهنجار در ناحیه خارجی گوش و همچنین هر گونه مشکل در مجرای شنوایی برطرف شود. عموما در طی این روند پزشک تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا به مدد بافت‌های بدن خود فرد، شکل و شمایلی نو به گوش فرد ببخشد.

اما نکته حائز اهمیت این است که در همه حال تنها بافت‌ها جوابگو نخواهند بود. بدین ترتیب نیاز است تا از مواد قابل کارگذاری در بدن یعنی ایمپلنت استفاده نمایند.

 

مزایای جراحی میکروتیا

معایب جراحی میکروتیا

و اما در گام بعدی در پرداختن به موضوع مزایا و معایب جراحی میکروتیا نیاز است تا با بروز معایب و آسیب‌هایی که ممکن است این روند دارا باشد را بشناسیم. توجه داشته باشید که احتمال می‌رود جراحی میکروتیا همانند سایر جراحی‌ دیگر با برخی عوارض کوچک و بزرگ همراه گردد.

مواردی چون خونریزی ، بروز پارکی در قسمت بخیه‌ها، پدیدار گشتن جای زخم و در پایان‌ غیرطبیعی در محل برش جراحی ، بازگشت گوش به حالت سابق ؛ از جمله عوارض و خطراتی هستند که در صورت انتخاب نادرست جراح و روند جراحی رخ بدهد.

لازم به ذکر است که در صورت وقوع هر یک از موارد مذکور ، امکان آن وجود دارد که نیاز به انجام جراحی ترمیمی ضرورت یابد.

 

انواع درجات در عارضه میکروتیا

مضاعف بر آگاهی و برشمردن مزایا و معایب جراحی میکروتیا نیاز است تا به سبب افزایش آگاهیتان در این باب، بدانید که ناهنجاری‌های شکل گرفته در ظاهر گوش از لحاظ کاستن از میزان شنوایی و ظاهری که داراست در یک رده قرار نخواهند گرفت.

بدین ترتیب که در برخی از مواقع ناهنجاری‌های وابسته و حاکم درآن، جزئی غیرقابل تشخیص می‌باشد و گاها با عمق زیاد و شرایطی دلخراش همراه است. اما به سبب آشنایی بهتر تمام این سطوح به تعریف آن در ۴ گروه خواهیم پرداخت.

·         میکروتیا درجه یک

در چنین حالتی، تنها یک گوش فرد به سبب عدم داشتن سایز نرمال و بسیار ریز نقش‌تر شرایط نرمال، او را در دسته بیماران میکروتیا قرار می‌دهد.

·         میکروتیا درجه دو

اما در نوع درجه ۲ در این دسته روند تشکیل گوش توام با نقص پیش رفته است و عاری قسمتی از شکل طبیعی و اصلی خود است.

البته در این مبحث با عنوان مزایا و معایب جراحی میکروتیا  نبایدناگفته بماند که در بخش میانی و داخلی، هیچ عارضه و نقصی حاکم نبوده و تنها فرم لاله گوش است که به طور کامل از حالت طبیعی خود خارج گشته است. شرایط نازیبای این عضو با کاستن از کیفیت صدا، گاه فرد را با برای درمان چه سریعتر با سبب حضور بی چون و چرا و عاری از خجالت جامعه بی‌تاب خواهد کرد.

میکروتیا درجه سه

اما در برخی از مواقع مضاعف بر آنکه بخش‌های خارجی گوش تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند، متوجه بروز نقص نگرانی کننده‌ای در بخش‌های داخلی خواهیم گشت که هشدار آن از سوی پزشک به ما داده خواهد شد.

·         میکروتیا درجه چهار

این درجه، حادترین حالتیست که می‌تواند به حذف کامل گوش خارجی و کانال داخلی اطلاق گردد و به نام آنتونیا در حوزه پزشکی لقب گرفته است.

باید بیان داریم که‌ در این نوع بدون شک نمیتوان، هیچ پروسه درمان پزشکی را به سبب شکل گیری یک گوش با توانایی بالا مطرح کرد. اما این شرایط وجود دارد که در باب جراحی زیبایی گوش تنها برای رسیدن به یک ظاهر طبیعی امیدوار بود.

جراحی بازسازی لاله گوش به چه صورت انجام می شود؟

در طی توضیحاتی در باب مزایا و معایب جراحی میکروتیا باید این مورد را نیز متذکر گردیم با اینکه احتمال می‌رود شکل نازیبای ایجاد گشته در گوش ریشه در مسائل مادرزادی دارد، اما باید معالجه آن را به دوران بزرگسالی بسپارید.

چنانچه مایل به دریافت اطلاعات جامع و مفیدی در حوزه مزایا و معایب جراحی میکروتیا هستید، می‌بایست با تک تک مراحلی که در جراحی بازسازی لاله گوش طی می‌گردد آشناییت یابید:

·         بیهوشی به واسطه بی‌حسی موضعی

زمانی که فرد تمام مزایا و معایب جراحی میکروتیا را پذیرفت باید برای برنامه‌ریزی جهت بهبود و انجام عمل به یک جراح پلاستیک مراجعه نماید.

در طی معاینه ابتدایی پزشک با معیار قرار دادن میزان سلامت و همینطور شرایط بیمار، یکی از شیوه‌های بی‌حسی موضعی و بیهوشی کامل را به جهت بازسازی و زیباسازی، شرایط نازیبای گوش انتخاب خواهد کرد.این اقدام به سبب ممانعت در برابر حس رنجور درد و توام ساختن آرامش برای بیمار انجام می‌پذیرد.

·         انجام برش

با هدف بهبود یافتن وضعیت لاله گوش، باید در قسمت مدنظر برش ایجاد گردد تا بتواند روندی مطلوب به سبب بروز تغییر کافی و بهبود را اعمال نماید. از همین‌رو پزشک به کمک دستان پرتوانش و به واسطه یک تیغ جراحی برای رقم زدن معجزه‌ دستبکار می‌شوند.

·         کمک گرفتن از بخیه

به سبب فیکس نمودن و همینطور تنظیم لاله گوش، نیاز است تا در نواحی مورد نظر از نخ بخیه استفاده شود.

جراحی میکروتیا در ایران

با هدف تکامل بخشیدن به شرح موضوع مزایا و معایب جراحی میکروتیا در این قسمت امکان انجام این پروسه درمانی_زیبایی در داخل کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این پروسه جراحی از طریق ترمیم و بهبود بافت لاله گوش به واسطه پیوند از دیگر اعضا و همینطور بکارگیری از پروتز‌های ویژه‌ای به واسطه متخصص گوش و یاجراح پلاستیک صورت می‌پذیرد.

البته اصرار ما بر آن آست تا زمان، این جراحی به سبب بر جای نماندن آثار منفی و جبران‌ناپذیری به سبب پیاده‌سازی مزایا و معایب جراحی میکروتیا به دوران بزرگسالی موکول گردد. اما باید این مژده را بدهیم که این پروسه در داخل کشور و در بیمارستان‌ها یا مراکز سانتر گوش، حلق و بینی و همینطو جراحی زیبایی صورت می‌پذیرد.

جراحی میکروتیا در ایران

کلام‌ پایانی

در این مبحث سعیمان بر آن است تا پرداختن به تمامی زوایا و ابعاد مزایا و معایب جراحی میکروتیا هر ابهامی در این باب را برایتان از میان برداریم. اما گاهی در پی بروز چنین آسیبی، فرد با مشکل شنوایی با درجات متعدد درگیر و دست و پنجه نرم خواهد کرد.

توجه داشته باشید نوع سمعکی که قرار است در کودکان مورد استفاده قرار گیرد، وابسته به میزان یا درجه میکروتیا و آترزی است. عموما در کودکان که درگیری اندکی با آ.ترزی دارند، سمعک های معمولی پشت گوشی استفاده خواهد شد.

اما نمی‌توان انتظار داشت که این کودکان نیز بتوانند به سبب کوچکی و یا فقدان گوش خارجی به واسطه سمعک‌های پشت گوش به روال معمولی زندگی بازگردند. در این کودکان اغلب، از سمعک‌های استخوانی در قالب تل یا هدباند بکارگرفته می‌شود و موظف است تا صدا را از راه استخوان به حلزون گوش داخلی انتقال بدهد.

کلیک کازمادیک‌پروتز در جایگاه یکی از مطرح‌ترین مجموعه‌های تولید کننده سمعک مورد نیاز بیماران میکروتیای یا آترزی قرار گرفته و مشاوران آن در تمامی طول روز در دسترس هستند تا تمامی ابهامات شما را در باب مزایا و معایب جراحی میکروتیا رفع و برای اخذ یک تصمیم صحیح آمادتان سازند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *