Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

ساخت اندام مصنوعی

چکیده محتوا

ساخت اندام مصنوعی

ساخت اندام مصنوعی، یک راه موثر برای درمان از کار افتادگی بیماران قطع عضو است. این علم هم اکنون در سر تا سر جهان با استقبال گرمی از طرف مردم رو به رو شد. پروتز های امروز علاوه بر پوشاندن عیوب جسمی فرد امکان حرکت را در دامنه های حرکتی متفاوت دارند.

بیماران با بهره وری از آن ها حتی می توانند در حوزه ورزش نیز فعالیت داشته باشند. طراحی و تولید اندام مصنوعی از پس افراد محدودی بر می آید. این سری اجناس را از فروشگاه های معتبر بخرید.

در ادامه چگونگی ساخت پروتز های مصنوعی را توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

چگونگی ساخت اندام مصنوعی

ساخت اندام مصنوعی یک فرایند پیچیده و چند مرحله ای است، که نیازمند همکاری بین تیم های مختلف پزشکان، مهندسان، تکنسین ها و متخصصان دیگر می باشد. این سری از محصولات به طور مستقیم با پوست فرد در تماس است.

در صورتی که از جنس متریال های بی کیفیت باشد، به سلول های پوستی آسیب می زند. علاوه بر آن، حرکت فرد را نیز مختل می کند. در حوزه تولید اندام مصنوعی، شرکت های متعددی فعال مشغول به کار هستند. از بین آن ها تنها عده محدودی، محصولات اصل به دست مردم می رسانند. در زیر به شرحی مراحل ساخت آن می پردازیم؛

  • تشخیص و برنامه ریزی: ابتدا نیاز به تشخیص دقیق و برنامه ریزی داریم. پزشکان به همراه مهندسان و تکنسین ها برای تعیین نیاز های بیمار و طراحی اندام مصنوعی همکاری می کنند.
  • طراحی و مدل سازی: طراحی و مدل سازی مهم ترین مرحله از ساخت اندام مصنوعی است. مهندسان و تکنسین ها با استفاده از نرم افزار های مهندسی و مدل سازی سه بعدی، محصول را طراحی می کنند و آن را برای تولید آماده می نمایند.
  • تولید و ساخت: پس از تایید طرح، اندام مورد نظر با استفاده از موادی همچون؛ پلاستیک، فلز و الکترونیک ساخته می شود. این مرحله شامل؛ فرآیند های گوناگونی مانند؛ قطعه بندی، شکل دهی و مونتاژ می باشد.
  • آزمایش و تنظیم: پس از ساخت، اندام مصنوعی آزمایش می شود، تا از کیفیت و عملکرد آن اطمینان حاصل کنند. همچنین، تنظیمات لازم برای سازگاری با بدن بیمار صورت می گیرد.
  • نصب و تنظیم: پس از آزمایشات موفق، اندام مصنوعی نصب و تنظیم می شود، تا بیمار بتواند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
  • پیگیری و نگهداری: پس از نصب، بیمار نیازمند پیگیری و نگهداری منظم از سوی تیم درمانی و تکنسین ها می باشد. اگر ساختار محصول شما را اذیت می کند، حتما مشکل خود را با تولید کنندگان در میان بگذارید.

ساخت اندام مصنوعی، سختی های خاص خود را دارد. این صنعت، مشکل بزرگی از مردم را حل کرد. با وجود چنین محصولات، افراد معلول و قطع عضو از نظر جسمانی با افراد سالم برابر هستند.

 

چگونگی ساخت اندام مصنوعی

هدف از ساخت اندام مصنوعی

هدف اصلی از ساخت اندام مصنوعی، ارائه راهکار هایی برای بهبود کیفیت زندگی افرادی می باشد، که از از دست دادن یک اندام طبیعی رنج می برند. برخی از اهداف و فواید اصلی آن در موارد زیر آمده است؛

  1. جایگزینی اندام از دست رفته: اندام مصنوعی به افراد کمک می کند، تا نبود اندام خود را از یاد ببرند. آنان می توانند اندام هایی که به دلیل بیماری، آسیب یا علل دیگر از دست داده اند، را جایگزین کنند.
  2. ارتقاء عملکرد: ابن نوع محصولات، عملکرد و توانایی های فیزیکی افراد را ارتقاء می دهند. آن ها قابلیت های پیشرفته ای مانند؛ حرکت، قدرت، و حساسیت را فراهم می کنند.
  3. ارائه استقلال: ساخت اندام مصنوعی فرصتی برای بهبود کیفیت زندگی افراد از کار افتاده است. اندام مصنوعی به متقاضی کمک می کند، تا استقلال بیشتری در زندگی روزمره خود داشته باشد.
  4. ارائه راهکار هایی برای بیماری ها و آسیب ها: اندام های مصنوعی راهی موثر برای مقابله با بیماری هایی مانند؛ دیابت، آمپوتاسیون یا آسیب های جسمانی است.

هدف اصلی از ساخت اندام مصنوعی ارتقاء کیفیت زندگی افرادی است، که به دلیل عوامل مختلفی از اندام های طبیعی خود محروم شده اند. این محصول، ابزاری قدرتمند برای بازپس گیری توانایی های از دست رفته می باشد.

بیشتر بخوانید

هدف از ساخت اندام مصنوعی

انواع اندام مصنوعی و مزایای هر یک

ساخت اندام مصنوعی در طرح، مدل، رنگ، جنس و فناوری های متفاوتی صورت می گیرد. هر کدام از آن ها، ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در زیر به برخی از انواع پر فروش این محصول و مزایای هر یک اشاره خواهیم کرد؛

·        اندام های مصنوعی پروتزی:

– مزایا: این اندام ها بدون نیاز به عمل جراحی نصب می شوند. آن ها قابل تنظیم و تطبیق با نیاز های فیزیکی و ظاهری فرد می باشند.

– کاربرد ها: پروتز های اندامی مانند؛ پروتز های پا، دست، و سینه برای جایگزینی اندام های از دست رفته به کار می روند.

·        اندام های مصنوعی الکترونیکی:

– مزایا: ساخت اندام مصنوعی، جالب است. اندام مصنوعی الکترونیکی دارای فناوری های پیشرفته از قبیل؛ سنسور ها و میکروکنترلر ها هستند، که قابلیت کنترل دقیق و بهبود عملکرد را فراهم می کنند.

– کاربرد ها: این محصول جایگزین اندام های از دست رفته می شود. همچنین در بهبود توانایی حرکتی و ارتقاء عملکرد شخص نیز موثر خواهند بود.

  • اندام های مصنوعی بیونیک:

– مزایا: این نوع اندام ها از ترکیب فناوری الکترونیکی و بیولوژیکی ساخته شده اند و قابلیت انطباق بالایی با بدن انسان دارند.

– کاربرد ها: اندام های بیونیک بهبود حساسیت، حرکت و عملکرد عضلاتی را فراهم می سازند.

·        اندام های مصنوعی نرم:

– مزایا: ساخت اندام مصنوعی نرم به منظور بهبود راحتی و استقامت افراد در طول حرکت انجام شد.

– کاربرد ها: این تجهیز برتر برای جایگزینی اندام های طبیعی در مناطقی که نیاز به انعطاف و حرکت زیاد دارند، گزینه مناسبی است.

هر یک از انواع اندام های مصنوعی دارای مزایا و کاربرد های خاصی هستند، که با توجه به نیاز های فرد و شرایط زندگی او، انتخاب می شوند.

نکات قابل توجه در ساخت اندام مصنوعی

در ساخت اندام مصنوعی، برخی نکات مهم و با اهمیت هستند. آن ها تاثیر مستقیمی بر عملکرد، راحتی و سلامت فرد دارند. با بهره وری از این محصولات، سختی های زندگی برای شما شیرین می شود. از جمله آن ها عبارتند از؛

  • تناسب و انطباق: اندام مصنوعی باید به طور کامل با بدن فرد انطباق داشته باشد و تناسب مناسبی با بدن برقرار سازد. این انطباق و تناسب باعث راحتی استفاده و عملکرد بهتر اندام مصنوعی می شود.
  • قدرت و عملکرد: این محصول باید دارای قدرت و عملکردی مناسب باشد، تا فرد بتواند وظایف روزمره خود را به خوبی انجام دهد. این شامل؛ قابلیت حرکت، قدرت و دقت است.
  • ایمنی و استحکام: اندام مصنوعی باید دارای استحکام و پایداری مناسبی باشد، تا آسیب ها و ضربه های خارجی به آن صدمه نزند. همچنین، ایمنی و سلامت فرد را حفظ نماید.
  • سبکی و ظاهر: سبک بودن و ظاهری زیبا و طبیعی، سه خصوصیت اصلی این محصول است. این ویژگی بر اعتماد به نفس فرد در استفاده از اندام می افزاید. به طوری که او خود مشتاق به مشارکت در فعالیت های اجتماعی می شود.
  • قابلیت تنظیم و تطبیق: ساخت اندام مصنوعی باید به شکلی صورت گیرد، که محصول نهایی قابل تنظیم و تطبیق با نیاز های فردی باشد.
  • و…

نکات قابل توجه در ساخت اندام مصنوعی

کلام آخر

ساخت اندام مصنوعی در سراسر جهان صورت می گیرد. این کالای کاربردی به افراد اجاره می دهد، با وجود نقص عضو در جامعه فعالیت داشته باشند. هم اکنون بیش از صد کارخانه در حوزه تولید و فروش پروتز های مصنوعی فعالیت می کنند.

با مراجعه به وب سایت فروش کلینیک کازمدیک پروتز، این محصول را در اجناس ایرانی بخرید. این موسسه امکان سفارش سازی پروتز ها را نیز در اختیار مشتریان می گذارد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *