Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

ارتوز اندام فوقانی

چکیده محتوا

ارتوز اندام فوقانی

ارتوز اندام فوقانی یا همان ارتز جهت تثبیت ثابت کردن مفاصل در بالا تنه استفاده می شود. این محصول برای افرادی که در اثر ضربه یا تصادف در ناحیه دست، شانه یا بازو آسیب دیده اند، مناسب خواهد بود.

این محصول همچون یک کمربند برای اعضای بدن عملکرد می کند. به اندام ها اجازه می دهد، تا در زاویه خاصی حرکت داشته باشند. معمولا ارتوز با هدف تثبیت یا تحریک اعضای مختلف بدن به کار گرفته می شود.

در ادامه درباره انواع آن و مزایای بهره وری از ارتوز ها را توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

ارتوز اندام فوقانی چیست؟

ارتوز اندام فوقانی یک وسیله پزشکی است، که به عنوان یک پروتز یا دستگاه پشتیبانی برای اندام فوقانی بدن انسان استفاده می شود. این محصول به طور کلی برای افرادی که به دلیل آسیب، بیماری یا ناتوانی از عملکرد صحیح اندام فوقانی خود محروم شده اند، طراحی و استفاده می گردد.

این وسیله ارزشمند از مواد مختلفی مانند؛ پلاستیک، فلز، فوم یا مواد کربنی تولید می شوند. آن ها در شکل و اندازه های مختلفی به فروش می رسند. اگر به هر دلیلی نمی توانید دست، بازو یا شانه خود را حرکت بدهید، برای مدت زمان کوتاهی از ارتوز استفاده کنید. این محصول به شما اجازه می دهد، توان حرکتی خود را بازیابی کنید.

علل استفاده از ارتوز اندام فوقانی

استفاده از ارتوز اندام فوقانی برای افراد یک راهکار موثر است، تا بر کیفیت زندگی بیفزایند. همچنین می توانند به وسیله آن عملکرد اندام مورد نظر خود را تقویت نمایند. موارد زیر دلایل استفاده از این محصول را نشان می دهد؛

  • تصادفات و آسیب های جسمی: افرادی که به دلیل تصادفات، آسیب های جسمی یا حوادث دیگر از عملکرد صحیح اندام فوقانی خود محروم شده اند، با استفاده از ارتوز های اندام فوقانی، وضعیت خود را به ثبات برسانید و فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.
  • بیماری ها و ناتوانی ها: برخی بیماری ها مانند؛ آرتریت، پارکینسون و افرادی که از ناتوانی های اندام فوقانی رنج می برند، باید از این محصول برای کمک به عملکرد و حرکت بهتر استفاده کنند.
  • تقویت و استحکام عضلات: برخی از افراد برای تقویت و استحکام بخشی از عضلات اندام فوقانی خود از ارتوز اندام فوقانی استفاده می کنند. آن ها عملکرد آن قسمت از بدن را بهبود می بخشند.
  • پشتیبانی در فعالیت های ورزشی: این محصول به افراد کمک می کند، تا در فعالیت های ورزشی خود موفق تر و بهتر عمل نماید و از آسیب دیدن اندام فوقانی جلوگیری شود
  • و…

با توجه به این علل، استفاده از ارتوز های اندام فوقانی به عملکرد و کیفیت زندگی فرد موثر هستند. همچنین انجام کار های روزمره و فعالیت های ورزشی را راحت می کنند.

بیشتر بخوانید

علل استفاده از ارتوز اندام فوقانی

انواع ارتوز اندام فوقانی

انواع ارتوز اندام فوقانی برای افراد با نیاز های مختلف طراحی و ساخته می شوند. ارتز ها و بریس ها با توجه به نیاز های انفرادی شخص از مواد مختلفی نظیر؛ پلاستیک، فلز، فوم و… طراحی می گردند. از پر فروش ترین انواع آن عبارتند از؛

  • ارتوز های پیشرفته با تکنولوژی الکترونیکی: این محصول دارای تکنولوژی های پیشرفته مانند؛ سنسور، موتور و کنترل های الکترونیکی است. آن ها به فرد کمک می کند، تا حرکت طبیعی تری داشته باشند.
  • ارتوز های قابل تنظیم: این نمونه از ارتوز اندام فوقانی قابلیت تنظیم اندازه و شکل را دارند. این محصول به طور دقیق با اندام فرد سازگار می گردد و کار را برای متقاضی آسان می سازد.
  • پروتزهای دست و پا: این نوع ارتوز ها برای جایگزینی یا پشتیبانی از اندام های دست و پا طراحی شده اند و می توانند از جنس های مختلفی مانند؛ پلاستیک، سیلیکون و فلز ساخته شوند.
  • ارتوز های مخصوص ورزش: این محصول برای استفاده در فعالیت های ورزشی مناسب هستند. فرد به کمک آن در ورزش های خود عملکرد بهتری خواهند داشت.
  • ارتوز های تناسبی: این ارتوز ها برای افرادی با نیاز های خاص تولید می گردد، تا به طور دقیق با نیاز های اندام فرد سازگار شود.

هر یک از نمونه های ارتوز اندام فوقانی برای نیاز خاصی طراحی شده است. آن ها به فرد کمک می کنند، تا عملکرد و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند.

مزایای استفاده از ارتوز های اندام فوقانی

استفاده از ارتوز اندام فوقانی برای افراد با نیاز های جسمانی متفاوت، مزایا و فواید بسیاری به دنبال دارد. این وسیله، عملکرد حرکتی شما را تضمین می کند. با بهره وری از آن حتی می توانید ماهیچه های ناحیه دست، شانه یا بازو را تقویت نمایید. برخی از مزایای استفاده از آن عبارتند از؛

  • بهبود عملکرد: ارتز بر عملکرد اندام فوقانی موثر است. به وسیله آن، حرکت ماهیچه ها و مفاصل موجود در این ناحیه را کنترل نمایید.
  • کاهش درد و ناراحتی: برخی از ارتوز ها به فرد کمک می کنند، تا درد و ناراحتی اندام فوقانی خود را کاهش بدهید. به طور کلی راحتی در حرکت را برای متقاضی به دنبال دارند.
  • پشتیبانی در فعالیت های روزمره: به وسیله آن با استقلال بیشتری نسبت به انجام فعالیت های روزمره خود اقدام نمایید.
  • کاهش خطر آسیب و صدمات: استفاده از ارتوز اندام فوقانی از آسیب دیدن اندام در این ناحیه جلوگیری کنید، تا فرد در معرض خطر کمتری قرار گیرد.
  • بهبود کیفیت زندگی: با استفاده از آن، کیفیت زندگی فرد بهبود می یابد. همچنین دیگر برای انجام کار های شخصی خود نیازی به دیگری ندارید.
  • توانایی شرکت در فعالیت های ورزشی: همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد، بریس ها باعث افزایش سلامت عمومی فرد می شود. با بهره وری از آن، سطح خود را در ورزش بالا ببرید.

با توجه به مزایای فوق، استفاده از ارتوز و بریس را به بیماران و ورزشکاران توصیه می کنیم. به وسیله آن ها امکان تقویت مفاصل و عضلات دست یا بازو برای شما مهیا خواهد شد.

کاربرد ارتوز های اندام های فوقانی

ارتوز اندام فوقانی یک وسیله پزشکی مخصوص است، که به جایگزینی و پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها تاثیر قابل توجهی بر عملکرد اندام های بدن می گذارند.

این محصول برای افرادی که به دلیل آسیب، بیماری، ناتوانی و… عملکرد صحیح اندام های فوقانی خود را از دست داده اند، طراحی می شود. ارتز یا بریس ها برای مقاصد مختلفی از جمله؛

  1. پشتیبانی و جایگزینی: ارتوز اندام فوقانی برای پشتیبانی و جایگزینی اندام های فوقانی استفاده می شود. این محصول با تقویت عضلات موجود به بهبود عملکرد اعضا کمک می کند.
  2. تقویت عضلات و حرکت: برخی از آن ها طراحی شده اند، تا عضلات اندام فوقانی را تقویت نمایند و حرکت های آن را اطلاح کنند.
  3. کمک در زمان بهبودی بعد از جراحی: این محصول برای افرادی که جراحی اندام فوقانی داشته اند، به عنوان وسیله پشتیبانی در زمان بهبودی و بازگشت به عملکرد نرمال استفاده می شود.
  4. کمک به فعالیت های ورزشی: برخی از انواع آن به فرد کمک خواهد کرد، تا در فعالیت های ورزشی شرکت کرده و بهرهوری بالاتری داشته باشند.
  5. کاهش درد و ناراحتی: استفاده از ارتوز، درد و ناراحتی اندام را کاهش می دهد. آن ها تاثیرات مثبتی بر راحتی و سلامت افراد دارند.

با توجه به کاربرد های مختلف ارتوز ها، این وسیله جزء پر فروش ترین کالای پزشکی در بازار شناخته می شود. اگر تقویت عضلات اندام فوقانی هدف شما است، ما بریس ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

کاربرد ارتوز های اندام های فوقانی

سخن پایانی

ارتوز اندام فوقانی یک پشتیبان معرکه برای بدن است، که مخصوص بیماران و ورزشکاران تولید می گردد. این محصول با ثابت کردن یا تحریک عضلات باعث بهبود قدرت حرکتی فرد می شود. در مجموعه بزرگ کلینیک کازمدیک پروتز می توانید این محصول را در اجناس ایرانی سفارش دهید.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *