Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

کفی طبی برای درمان خار پاشنه

چکیده محتوا

کفی طبی برای درمان خار پاشنه

استفاده از کفی طبی برای درمان خار پاشنه مضاعف بر آنکه نقص مدنظر را رفع می‌سازد، این قدرت را داراست که موجب ارتقا سلامت ما نیز گردد. جالب است بدانید که نزدیک به ۷۰ درصد از مردم دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. پا قلب دوم هر فردی است و بروز نقص و مشکل در آن تا میزان قابل توجهی سلامت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چرخش شدید پا نوعی اختلال تلقی می‌گردد که به طور تقریبی نزدیک به سه چهارم افراد جامعه را که به چالش می‌کشاند. حدود ۱۰ درصد از اشخاصی که از عارضه پا درد رنج می‌برند، و در تمام تولید طول زندگی خود باید با بیماری‌ پلانتار فاسیا دست و پنجه نرم می‌‌کنند.

اما جای بسی خرسندیست که این شرایط تا میزان قابل توجهي به واسطه استفاده از کفی ویژه با خاصیت درمانی مربوطه قابل درمان است. از اصلی‌ترین اعضای بدن محسوب می‌گردد که تمامی نیروی حاصله از ضربه‌های گام برداشتن را به دوش می‌کشند.

توجه داشته باشید که حرکت پا به نحوی خواهد بود که مانع از ایجاد اصطکاک میان استخوان‌ها و سایر عضلات خواهد گشت. انواع متعددي از اختلالات دیگر هستند که پا را مورد هدف قرار می‌دهند و بواسطه به کارگیری کفی‌های طبی تا میزان قابل توجهی امکان بهبود خواهد داشت.

خار پاشنه یکی از همین آسیب‌ها متداول، محسوب می‌گردد که استفاده از کفی، گام مهم و اساسی در تسریع درمان آن محسوب می‌گردد. استفاده از کفی طبی برای درمان خار پاشنه مضاعف بر آنکه از مانع از اوج گرفتن آسیب ایجاد شده می‌گردد، کاهش درد در این ناحیه و حفظ سلامت سایر قسمت‌ها را نیز تضمین می‌نماید.

علائم و نشانه‌های خار پاشنه چیست؟

اما پیش از آنکه در باب ماهیت کفی طبی برای درمان خار پاشنه و مزیت‌های متعددش سخن به میان آوریم، به شما خواهیم آموخت که چگونه می‌توان، وابسته به نشانه‌های که مورد رنجش ما در زمان گام برداشتن می‌گردد، تشخیص دهیم که به خار پاشنه مبتلا گشته‌ایم یا نه؟

مهمترین نشانه‌ این عارضه، احساس درد ساعات ابتدایی صبح بعد از گام برداشتن است. البته این احساس توام با رنجش در زمان‌هایی که مدت مدیدیست که در حال ایستاده بوده‌اید، اوج خواهد گرفت. اما گاهی به سبب وجود برآمدگی در قسمت پاشنه است که فرد را متوجه وجود این عارضه می‌سازد.

اما موضوع صاحب اهمیت این است که بعد از آنکه متوجه درگیر پا یا پاهایتان با آسیبی به نام خار پاشنه گشتید، با بی‌توجهی از کنار آن گذر نکنید.

باید به واسطه پزشک مورد ویزیت قرار بگیرید و علت بروز احتمالی آن را جویا گردید و هر چه سریعتر و بدون فوت وقت برنامه درمانی خود را آغاز نمایید. خار پاشنه دردناک به شدت بر تواناییتان برای پیشبرد امور روزمره تاثیر خواهد گذاشت. وابسته به مشکلاتی که به واسطه این خارهای ایجاد گشته، به سبب گام برداشتن شما رقم می‌زند ، می‌تواند مشکلات متعددی را برای زانو، لگن و کمر به وجود آورد. بکارگیری کفی طبی برای درمان خار پاشنه، اصلی‌ترین گامیست که میتوان برای تحقق درمان برداشت.

آیا کفی طبی بر درمان کمر درد و پا درد تاثیر دارد؟

آری! بیان نمودیم که کفی طبی برای درمان خار پاشنه یک گام طلایی برای رهایی از چنین شرایطی بشمار می‌رود. اما مورد صاحب اهمیت این است که این المان درمانی می‌تواند به سبب درمان کمر درد یا پا درد نتیجه بخش تلقی گردد یا خیر؟

حال که با تاثیر استفاده از کفش طبی کودکان و بزرگسالان آشنایی پیدا کردید، شاید بخواهید تخصصی تر در مورد نحوه درمان کمردرد و پا درد با کمک کفش و کفی طبی ارتوپدی صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید

در مجموع باید بیان داریم که، بدن تمامی ما انسان‌ها از قسمت‌های متعددی متشکل گشته است که اصلی‌ترین بخش‌های آن عضلات، استخوان‌ها و مفاصل می‌باشند. زمانی بدن عملکرد خود را به خوبی و بدون بروز کمترین نقصی انجام خواهد داد که تمامی سه قسمت از بدن کار یکدیگر را تکامل بخشند.

اما در برخی از مواقع به سبب مبتلا گشتن فرد به عوارضی اعم از صافی کف پا، بوجود آمدن خار پاشنه و یا چرخش کف پا به طرف داخل یا بیرون، به این ناهماهنگی دامن خواهد زد.

حتی اگر این مشکل ایجاد شده محدود و پیش‌پا افتاده باشد و از نظر شما وابسته به یک روند درمانی ساده، بتواند بهبود یابد؛ اما بدون تردید تاثیر قابل توجهی بر نوع عملکرد سایر بافت‌های بدن خواهد داشت. از همین‌رو با بروز مشکلات کف پا به مرور زمان باید منتظر اوج گرفتن تهدید سلامتی سایر بخش‌های پا بویژه ستون فقرات باشیم.

اما نقش کفی طبی برای درمان خار پاشنه در این میان چه ارتباطی با تضمین سلامت ستون فقرات دارد‌؟ در صورت درگیری کف پا با هر یک از این عوارض احتمالی، ساختار ستون فقرات به مرور زمان از حالت ایده آل و نرمال خود خارج خواهد گشت.

ایستادن و گام برداشتن در بعد زمانی طولانی، به کمک پاهایی که با خار پاشنه درگیر گشته‌اند، می‌توانند موجب به چالش کشیده شدن فرد با دردهای گاه به گاه و یا دائم در ناحیه کمر و پا ها گردد.

از همین‌رو در چنین شرایطی بهترین و نتیجه‌بخش‌ترین شیوه به جهت بازگشت به یک پوزیشن سالم و صاحب شرایط نرمال، استفاده‌ از کفی طبی برای درمان خار پاشنه است.

 

آیا کفی طبی بر درمان کمر درد و پا درد تاثیر دارد؟

قیمت بهترین کفی طبی برای خار پاشنه چقدر است؟

زمانی که مبحث کفی طبی برای درمان خار پاشنه مطرح می‌گردد، میزان برآورد قیمت برای مخاطب یا خریدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌.

چنانچه تمایل دارید هر نوع کفی یا به زبان دیگر مدل غیراختصاصی را برگزینید تنها کافی است به هر فروشگاه لوازم پزشکی مسافت کوتاهی با شما دارد مراجعه داشته باشید و بدون هیچ تحقیق و کنکاشی در باب سلامت محصولات آن اقدام به خرید نمایید.

اما در صورتی که تصمیم دارید یک گام طلایی برای درمان خار پاشنه و ممانعت از بروز آسیب‌های غیر قابل جبران ستون فقرات و نواحی متصل به آن بردارید؛ بهتر است به یک مجموعه فعال و مطرح در این حوزه مراجعه کنید تا با معاینه و بررسی شرایط کامل پای شما بهترین محصول ممکن را با هدف و ارتقاء سلامتیتان و با قیمتی منطقی عرضه دارند.

در برخی از مواقع پزشک متخصص شما تشخیص می‌دهد نباید از کفی‌های تولید شده استفاده کنید و این کفی‌ها در درمان شما تاثیری ایفا نخواهند کرد.

بدین ترتیب با مراجعه بعمراکز ارتوپد به واسطه گرفتن اسکن از کف پایتان و مطلع گشتن از وجود هر نقص دیگری نیازتان به بهترین شکل ممکن در این حوزه برآورده خواهند گشت. بعد از طی مدتی از استفاده این محصول به اهمیت کفی طبی برای درمان خار پاشنه و تاثیر بی‌نظیر آن واقف خواهید آمد.

راه های پیشگیری از خار پاشنه

بعد از آنکه در باب رفع نیاز و بهبود شرایطمان با کفی طبی برای درمان خار پاشنه سخن به میان آوردیم، باید این مورد را نیز یادآور گردیم که شیوه‌‌های بسیاری برای ممانعت از شکل‌گیری خار پاشنه وجود دارد که عمل به آن شما را به اندازه چند گام بزرگ از بروز این مشکل و حادتر شدنش ممانعت خواهد نمود.

  • ممانعت از انجام فعالیت‌هایی که موجب وارد گشتن فشار پی‌در پی به پا می‌گردد
  • کفشی را به پا کنید که در بخش پاشنه‌اش نوعی بالشتک پلاستیکی یا نمدی تعبیه شده باشد
  • از فشار ممتد روی پاشنه پا، بویژه در روزهای ابتدایی بیماری‌ بپرهیزید
  • در صورت تشخیص پزشک به جهت مبتلا گشتن به این عارضه حتما با کفی طبی برای درمان خار پاشنه از شدت گرفتن آن، جلوگیری نمایید

کفش‌های ارتوپدی و طبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاکید ما بر نظریه کفی طبی برای درمان خار پاشنه کفش ارتوپدی یا طبی، کفش‌هایی هستند که با داشتن کفی‌های مناسب، ساختار کف پای شما را در یک حالت ایده آل قرار می‌دهند.

کفش دارای کفی طبی برای درمان خار پاشنه با تنوع بسیار زیادی در بازار کشور ایران به فروش می‌رود؛ اما انتخاب این کفش‌ها وابسته به ویژگی‌های آن هاست. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم یک کفش طبی ارتوپدی ایده آل باید احساس راحتی خوبی به شما بدهد و در کاهش پا درد و کمردرد شما موثر باشد. از جمله ویژگی‌های کفش‌های ارتوپدی و طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کفی دارای انعطاف به جهت پوشش دهی تمام ناحیه کف پا
  • صاحب پارچه رویی با کیفیت قابل توجه به جهت شکل‌گیری احساس راحتی در زمان گام برداشتن
  • عدم بروز فشار بر قسمت خاصی از پا
  • کاستن از میزان تنش‌های موجود در قسمت کف پا
  • و …

چگونه کفی طبی از طریق اسکن کف پا ساخته می‌شود؟

کفی طبی برای درمان خار پاشنه از بی‌نظیرترین شیوه‌های مورد استفاده برای دریافت نتیجه مورد انتظار است.به جهت آماده سازی و ساخت کفی طبی مخصوص نیاز به استفاده از اسکن کف پا می‌باشد.

پروسه اسکن کف پا به واسطه نوعی دستگاه خاص صورت می‌پذیرد و هدف از انجام آن تشخیص و بررسی نوع و میزان فشارهایی می‌باشد که به نواحی متفاوت پا وارد گشته است. توجه داشته باشید به هر میزان که فشار وارده بر قسمتی از کف پا زیاد باشد، آن قسمت با طیف قرمز پررنگ‌تر نشان داده خواهد شد.

متخصص تمرکز خود را روی این ناحیه از کف پا، به جهت آماده‌سازی کفی طبی قرار خواهد داد. با ساخت کفی طبی برای درمان خار پاشنه که به واسطه اسکن آماده شده است، این امکان وجود خواهد داشت که فشار وارده روی یک قسمت از کف پا را در سایر بخش‌ها تقسیم شود تا مانع از بروز و اوج گرفتن احساس درد در کف پا و نقطه‌ای خاص گردد.

 

چگونه کفی طبی از طریق اسکن کف پا ساخته می‌شود؟

کلام پایانی

کفی طبی برای درمان خار پاشنه به عنوان ارتوز و اسپلینت شبانه شناخته خواهد شد و به غیر از شیوه‌های بسیار کارآمد، راهی بی‌نظیر به سبب درمان خار پاشنه بشمار می‌رود. این قبیل از کفی‌ها سعی می‌کنند تا یک لایه محافظ در پاشنه ایجاد سازند و فشار وارده از روی این ناحیه را برطرف سازند.

به کمک بکارگیری کفی طبی، می‌توان از دردی که به سبب خار پاشنه موجب رنجش ما می‌گردد، رهایی یافت و همانند یک شخص بدون درگیری به هیچ نوع رنجش جسمی؛ به زندگی روزمره خود ادامه دهید‌. اما زمانی تمامی این انتظارات مسیر موفقی را به جهت تحقق یافتن خواهد برگزید که محصول مدنظر توسط یک مجموعه مجرب و مطرح آماده گردد.

کلینیک کازمادیک‌پروتز در حوزه ساخت کفی طبی برای درمان خار پاشنه نسبت به سایر مراکز فعال در این حیطه، حرف اول را می‌زند و دارای حمایت و تاییدیه در سطح جهانیست.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *