Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟

چکیده محتوا

طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟

آیا می‌دانید که طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ این پروتز در جایگاه یک تکنولوژی بسیار پیشرفته و کارآمد در حوزه پزشکی، به آن گروه از اشخاصی که نیازمند افزایش میزان توانایی حرکتی می‌باشند، شرایط یک زندگی نرمال را خواهد بخشید.

توجه داشته باشید که این نوع از اندازه‌گیری‌ها در قالب و اندازه‌های متفاوتی طراحی گشته‌اند تا تمامی نیازهای فرد، در زندگی شخصی و فعالیت‌های شغلی بدون نیازمندی به شخص دیگری رفع گردد. در این مبحث تصمیم داریم به شرح مواردی بپردازیم تا ابهام شما را در باب این سوال که طول عمر پای مصنوعی چقدر است،رفع سازیم.

تنها پای مصنوعی می‌تواند، به افرادی که یک یا دو پای خود را از دست داده‌اند، عملکرد حرکتی سابق را بازگرداند. این پروتزها از مواد متنوعی اعم از فلزات، پلاستیک‌ها، و مواد کامپوزیت آماده‌سازی می‌گردند و علاوه‌بر ایجاد ظاهری معمول برای فرد متناسب با فعالیت‌هایی که در طی روز ناگزیر به انجام آن است، در کنارش خواهد بود.

بدین ترتیب در طی انجام امور روزانه متعددش نیازمندی هیچ شخص دیگری نگشته و متوجه خواهد گشت از دست اندام این عضو طبیعی، نمی‌تواند به منزله‌ی پایان زندگی باشد. در این مبحث قرار است به سوال طول عمر پای مصنوعی چقدر است، پاسخ دهیم.

مواردی که باعث افزایش طول عمر پای مصنوعی شما می شود

طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ البته که نمیتوان در همه‌ی اشخاص با هر نوع فعالیت و از همه مهمتر نوع مراقبتی که از این اندام دارند، بعد زمانی مشخصی به سبب ماندگاری از این پروتز برآورد نمود. در این قسمت قرار است تکنیک‌هایی را به شما یادآور گردیم که با تکیه‌بر هر کدام گام بزرگ و مؤثر در افزایش طول عمر این اندام برخواهید داشت:

 

مواردی که باعث افزایش طول عمر و دوام پروتز پای شما می شود

1.نظافت روزانه

در اولین گام به سبب تکمیل پاسخ به ابهام طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ برای نظافت روزانه و تاثیر گذاری آن در افزایش طول عمر پروتز یک چراغ سبز به معنای تاثیر بالای این مورد روشن خواهیم کرد. توجه داشته‌ باشید که موظفیم تا پروتز و همینطور اندام باقیمانده خود را با آب و صابون از هر نوع آلودگی عاری سازیم.

البته که نباید پروتز را به صورت کامل در آب فرو نمود و در گام ابتدایی می‌بایست، از یک پارچه تمیز کمک بگیرید. بعد از آن برای چند لحظه‌ای در معرض تابش نور خورشید و گرمای آن قرارش بدهید تا کاملاً عاری از رطوبت گردد.

2.بررسی پروتز

مشاهده و برررسی اجزای پروتز پای خود را در قسمتی از فعالیت های روزانه خود بگنجانید. بدین ترتیب در صورت بروز کمترین ترک، پارگی، خمیدگی، فرسایش و شل شدن قطعات متوجه مشکل موجود خواهید گشت و با مراجعه به پروتزیست خود، در کوتاهترین زمان ممکن رفعش خواهید ساخت.

3.مشاهده پوست

در آخرین مورد برای راهنمایی شما در پاسخ به سوال طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ و چگونگی افزایش آن، نیاز است پوست اندام باقی مانده را پیش و همینطور بعد از پوشیدن پروتز به طور کامل مورد بررسی قرار بدهیم. این مورد را مدنظر قرار بدهید که بروز قرمز در پوست در نواحی استخوانی و ماندگاری آن تا نزدیک به نیم ساعت می‌تواند یک هشدار جدی برای تغییر فیت سوکت بشمار آید.

4.تعمیر اجزای اصلی پای مصنوعی

می‌توانیم بیان داریم که انجام تعمیرات مورد نیاز در زمان مطلوب و بدون فوت وقت می‌تواند بهترین گام ممکن در افزایش طول عمر پروتزها محسوب گردد.

تعمیر پای مصنوعی، در طی مراحل مختلفی انجام می گردد، که هر یک وابسته به دلایل ویژه ای طراحی گشته‌اند. به همین سبب این مورد بسیار حائز اهمیت است که تمامی آن‌ها، از سلامت کافی برخوردار گردند. بدین ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحرک خود را بازخواهید یافت و فعالیت‌های مورد نیازتان را بدون نیازمندی به شخص دیگری انجام خواهند پذیرفت.

 

   تعمیر اجزای اصلی پای مصنوعی

5.تعمیر سوکت پروتز

آری! در پاسخ به این سوال که طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ بیان نمودیم که طول عمر‌ این اندام تا میزان قابل توجهی وابسته به انجام تعمیرات با موقع و حفظ حیات پروتز صورت خواهد پذیرفت.

این قطعه اصلی‌ترین نقش ممکن را در اتصال و کیفیت حرکت ایفا می‌کند‌. اما گاهی به سبب فرسایش یا شکستگی بدون فوت وقت نیازمند تعمیر یا تعویض خواهد بود.

6.تعمیر لاینر پای مصنوعی

لاینرهای پروتزی دارای جنسیتی ژله‌‌ای مانند، سیلیکون و یا ترکیبی از هر دو آن‌ها می‌باشد که به عنوان یک پوشش بی‌نظیر روی اندام را می‌پوشاند. چنانچه لاینر دارای جنسیت ژله‌ای باشد، شانس فرد برای تعمیر آن به حداقل خواهد رسید.

7.تعمیر مفاصل زانو تک محور و دو محور

ایجاد فرسودگی در این قطعه، می‌تواند به اختلال در روند عملکرد آن بینجامد. بدین ترتیب باید روند تعمیراتش به سرعت تمام طی گردد. سهل‌انگاری در این مورد به مرور، سایر بخش‌ها عضو را درگیر خود خواهد ساخت.

8.تعمیر پنجه و اتصالات

تا به این قسمت تکنیک‌های مهمی را در مورد پاسخ به این سوال که طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ دریافت نمودید حال تعمیر به موقع پنجه یکی دیگر از قطعات مهم را یادآوری خواهیم نمود.

بیشتر بخوانید

مراحل خرید پای مصنوعی:

در تکامل شرح پاسخ به این مورد که طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ باید بیان داریم محصولی می‌تواند از طول عمر بالاتری برخوردار گردد که روال اصولی‌تری را پشت‌سر بگذارد. این روند اصولی به شرح زیر می‌باشد:

·مشاوره با پزشک متخصص

پیش از آنکه تصميمتان را در باب خرید پای مصنوعی قطعی نمایید، نیاز است تا با یک پزشک متخصص و صاحب مهارت در حوزه علوم ارتوپدی مشاوره دریافت نمایید‌. او این توانایی را در اختیار دارد تا، شما را یاری رساند، بهترین مورد را در میان انواع پروتزها برگزینید.

پزشک متخصص قادر می‌باشد تا وابسته به حالت فیزیکی که‌ فرد داراست و همینطور قالب و سایز پای او، بهترین پروتز ممکن را طراحی و آماده‌سازی نماید.

·انتخاب پای مناسب

وابسته به مشاوره پزشکی، حال می‌توانید پای مناسبی را برگزینید. این پا می‌بایست در قالب و اندازه‌‌ای آماده‌سازی گردد که، از سوی بدن کاملاً پذیرفته شود و با آن سازگاری کاملی داشته ‌باشد.

در پاسخ به سوال طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ باید بیان داریم که طول عمر این پروتز تا میزان قابل توجهی به سازگاری‌اش با بدن وابسته خواهد بود. زمانی‌که پای مصنوعی به شکل بسیار دقیق و توام با نیازهای حرکتی و فیزیکی فرد هماهنگ شود، کمتر دچار آسیب و در نهایت نیازمند به انجام تعمیرات متعدد خواهد گشت.

·تنظیمات و تطبیق

در آخرین مورد در باب مراحل تهیه پروتز پا، و تکامل پاسخ ارائه گشته در مواجهه با سوال طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ باید بیان نماییم که بعد از خرید پای مصنوعی، تمامی تنظیمات و تطابق کامل آن با بدن اعمال خواهد گشت. بدین ترتیب حرکت راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. این مرحله بسیار حساس و نیازمند تخصص کافی ارتوپدیست‌ها و تکنسین‌های پروتز می‌باشند.

کلام پایانی

این مبحث را با عنوان طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ آغاز نمودیم و تا به اینجا متوجه گشتیم مضاعف‌بر نوع مراقبت و نگهداری ما از این اندام مصنوعی، میزان تبحر و تجربه مجموعه‌ای که قرار است این خدمات را به ما ارائه نماید، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

پروتز پای مصنوعی می‌تواند در جایگاه یک معجزه برای افرادی قرار گیرد که وابسته به دلایل متعددی این عضو مهم خود را از دست داده‌اند و از امید زندگی‌شان به سبب احتمال نیازمندی به اطرافیانشان در انجام بسیاری از امور، کاسته شده است. آن دسته از افرادی که نیازمند بکارگیری این محصول هستند، موردی را بر خواهند گزید که عموما از لحاظ ظاهری کاملا متناسب با انتظاراتشان بوده و از لحاظ کاربرد نیز، تمامی نیازهای آن‌ها را طی زندگی و شرایط شغلی فراهم نماید.

کلینیک کازمادیک‌پروتز سال‌های مدیدی است که وابسته با پرسنلی متخصص و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، توانسته‌اند بهترین و باکیفیت‌ترین محصول ممکن را در اختیار مراجعان خود قرار بدهند. اما مشاوران این کلینیک همچنان در هر ساعتی از شبانه‌روز در خدمتتان هستند تا هر گونه ابهام شما را در باب اینکه طول عمر پای مصنوعی چقدر است؟ پاسخ بدهند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *