Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

مچ بندهای طبی پا

چکیده محتوا

مچ بندهای طبی پا

مچ بند های طبی پا زمانی از اهمیت ویژه‌ای به سبب حفظ استحکام و سلامت این ناحیه مورد استقبال همگان و محبوبیت از سوی افراد قرار گرفتند که، شکایت بسیاری از افراد وابسته به نوع فعالیت‌ هایشان در قالبی غیر اصولی در طی روز اوج گرفته است.

توجه داشته باشید که مفصل مچ پا متشکل از استخوان درشت نی، نازک نی و تالوس می‌باشد. برآمدگی موجود در ناحیه‌ ی بخش تحتانی استخوان ساق پا مستحکم گشته و در علم پزشکی شهرت قوزک داخلی و خارجی را از آن خود نموده‌ است.

این مفصل به واسطه‌ی رباط دلتوئید در ناحیه داخلی و همینطور رباط خارجی محافظت خواهد گشت. در صورت بروز آسیب به این ناحیه باید به سبب درمان آن حساسیت بیشتری به خرج بدهید و به کمک مچ بندهای طبی پا به روند بهبود و تسکین آن سرعت بخشید.

این کمکی‌های درمانی به نحوی طراحی و آماده‌ سازی گشته‌ اند که برای افرادی با داشتن مچ پای ضعیف یا دچار آسیب اساسی، امکان فشرده سازی و حمایت با قابلیت کنترل قابل توجهی را فراهم را خواهد آورد.

بیشتر بخوانید

مچ بندهای طبی پا چیست؟

از مچ‌ بند‌های طبی پا  به عنوان وسایلی یاد می‌گردد که به سبب رقم زدن آمادگی بدنی و ایجاد هماهنگی و همزمان بین آن دو، کاسته شدن از بروز فشار در ناحیه مچ پا و ممانعت از شدت یافتن مصدومیت خواهد گشت.

این محصول بسیار کاربردی را چون یک جوراب نصفه در نظر بگیرید که در زمان استفاده فرد را به چالش نخواهند کشاند و استفاده از آن توام با سهولت پیش خواهد رفت.

بدین ترتیب که مضاعف‌بر عدم کمترین فشاری به این قسمت از پا فشاری وارد نخواهد ساخت، و این یعنی بروز کمترین محدودیت حرکتی برای فرد. همانگونه که بیان داشتیم، این مچ‌بندهای طبی پا مزیت‌های متعددی برای فرد فراهم خواهد آورد.

این وسیله قابلیت بسیار تحسین برانگیزی به سبب کنترل ورم پا داراست و از طرف دیگر برای حفظ حرارت بدن به سبب صعودی گشتن گردش خون و کاسته شدن از میزان درد موجود در‌ فرد دستبکار خواهد گشت.

این در حالی است که از مچ ‌بند‌های طبی پا می‌توانند تنها و بهترین و عامل تاثیرگذار، به سبب سرعت یافتن دوره درمان مصدومیت ایجاد گشته وابسته به انقباض و افزایش گردش خون باشند. این‌ وسیله تنها قالب درمانی نداشته و روند پیشگیرانه‌ای را نیز پیش می‌برد.

بروز هر نوع آسیب و مورد تهدید قرار دادن پا به عنوان قلب دوم شما، وابسته به وزن بالایتان، دویدن بدون رعایت اصول لازم به بروز پیچ خوردگی مچ پا یا رگ به رگ شدن قوزک پا اطلاق خواهد گشت. اینجاست که تنها راه درمانی بدور از بروز کمترین عارضه‌ نگران‌ ‌کننده‌ای را می‌توان بکارگیری مچ‌ بندهای طبی پا خواند

آن دسته از ورزشکارانی که همیشه احتمال پیچ خوردگی مچ پا بر فعالیت‌هایشان سایه افکنده است، می‌توانند در طی یک اقدام پیشگیرانه و آزمایش شده چون استفاده از مچ‌بند‌های طبی پا شرایط ایجا گشته را مدیریت نمایند.

مچ بندهای طبی پا چیست؟

مزیت‌های مچ‌بندهای طبی پا

مچ ‌بندهای طبی پا در جایگاه یک شی با ابراز حمایتی بالا، به سبب بخشیدن ثبات و محافظت نمودن از مفصل مچ پا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

عموما وابسته به دلایل متعددی که در عنوان‌‌های سابق از آن‌ ها نام بردیم، این وسیله طبی بی‌نظیر هم می‌تواند در مراقبت‌ های پس از بروز آسیب را در مسیر بهبودی قرار بدهد و همینطور یک تجهیز یپیشگیرانه به سبب بروز هر نوع آسیب کوچک و بزرگ بشمار می‌آید.

در ادامه هر یک از مزیت‌های ‌های مچ بند های طبی پا را به صورت مجزا مورد کنکاش و بررسی قرار خواهیم داد:

 

1.پیشگیری از آسیب

آن گروه از ورزشکاران و آن دسته از افرادی که در قیاس با سایر افرادی مشغولیت جسمی و یا فعالیت‌های بدنی بیشتری دارا هستند و موجب بروز فشار در ناحیه مچ پا، وابسته به اعمالی اعم از دویدن، پریدن و حضور در برنامه‌های ممتدد ورزشی چون ببسکتبال و فوتبال سبب موجب بروز آسیب در این ناحیه خواهند گشت.

این درمان‌ گر با تثبیت بخشیدن به مفصل مچ پا، احتمال بروز عارضه به رگ به رگ شدن و کشیدگی را بهدحداق خواهد رساند.

2.حمایت در طول دوره توانبخشی

افرادی که با موفقیت روند بهبو آسیب‌های متعدد حاصل گشته به این قسمت از پا را اعم از، بروز آسیب به ناحیه رباط زانو بهبود می یابند، با بکارگیری مچ‌بند های طبی پا روند چرخش و حرکات متعدد مچ جلوگیری خواهد نمود و شرایط مطلوب و لازم را به سبب طی گشتن روند کامل بهبودی رقم خواهد زد.

3.مدیریت بیماری مزمن مفصل پا

بدون شک که بکارگیری مچ‌ بندهای طبی پا می‌تواند بهترین و گاه تنها شیوه ممکن به سبب بهبود وضعیت ایجاد شده در ناحیه مچ پا برای آن دسته از افرادی باشد که با بیماری‌ های مزمنی متعددی چون آرتریت دست و پنجه نرم می کنند.

4.پشتیبانی پس از جراحی

پزشک یا جراح به شدت توصیه دارند که بعد از طی گشتن پروسه جراحی مچ پا، با هدف حمایت و محافظت از این ناحیه از مچ‌ بند استفاده کنند تا در همان مراحل ابتدایی به بهبود کامل اطلاق گردد.

این وسیله با کنترل تورم، و کاستن از میزان حرکات متعدد با جدیت و قدرت، از میزان حرکت خواهد کاست و در جایگاه یک پشنتیبان بی‌نظرتان بهبودی کامل فرد معرفی می‌گردد.

5.تثبیت پا در حین فعالیت بدنی

بعضی از افراد نیز هستند که به صورت کاملا طبیعی و بدون دخالت هی آسیب‌گری، صاحب مچ پاهای ضعیف و همینطور ناپایداری می‌باشند. از همین رو به دور از حیرت نخواهد بود که با فاصله زمانی محدودی بین رخداد‌های متعدد، دچار آسیب دیدگی گردد.

البته که مچ‌ بندهای طبی پا با ایجاد ثبات هر چه بیشتر در این قسمت، تا میزان چشمگیری از خطر پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن خواهد کاست و بعد از مدتی متوجه خواهید گشت که دیگر همانند سابق بروز چنین عارضه‌ای، دائما شما را به چالش نخواهد کشاند.

6.کنترل فشار و تورم پا

بعضی از مچ بندها با هدف فشرده سازی مطلوب‌ و مناسب و سبب کنترل نمودن میزان تورم ایجاد شده و در نهایت بهبود گردش خون در این قسمت از پا خواهد گشت.

بدین ترتیب و در مجموع با قدرت باید بیان داریم که این تجهیز می‌تواند علاوه‌ بر رقم زدن نتیجه‌ای مثبت و ماندگار بعد از بروز آسیب های حاد، برای شرایط مزمنی که به تورم در این ناحیه منتهی می‌گردد، مفید بالفایده‌ باشد.

7.افزایش عملکرد

نیاز به توضیح نیست زیرا؛ همه ما می‌دانیم که در بعضی از ورزش‌ها، ورزشکاران باید حساسیت و مراقبت بیشتری به واسطه مچ ‌بندهای طبی پا در این ناحیه اعمال سازند تا از بروز هر گونه آسیب کوچک و بزرگ بکاهند.

بدون شک تنها پوشش دهنده‌ی مچ بند در این ناحیه از پاست، که می‌تواند مانع از شکل‌گیری تغییرات توام با سرعت در جهت یا حرکات به واسطه بروز ضربه شود.

8.پشتیبانی قابل تنظیم

توجه داشته باشید که مچ ‌بند های طبی پا در طرح‌های متفاوتی اعم از توری، بند و مدل آستین طراحی و در مراکز فروش تجهیزات پزشکی امکان عرضه به افراد مختلف را داراست.

البته که سطح حمایت عموما می‌تواند با تکیه‌بر نیازهای فرد دستخوش تغییر شود و راه‌حل‌های قابل تنظیم و منعطفی را به سبب رفع و بهبود هر شرایط توام یا تشویشی را فراهم سازد.

البته با تمام این اوصاف نمیتوان به مراجعه به یکی از این مراکز و دریافت مچ‌ بندهای طبی با خیالی آسوده از طی گشتن یک روند درمانی تمامو کمال اطمینان داشت. در کنار تمام مزیت‌هایی که ما براین مورد برشمردیم، تنها تاییدیه پزشک می‌تواند بدان قدرت اعمال تمام آن‌ها را بدهد.

کلام پایانی

اما اگر در باب بهترین برند مچ ‌بندهای طبی پا دچار ابهام هستید و اطلاعات جامع و کارآمدی در اختیار ندارید، باید خدمتتان عارض گردیم که زمانی می‌توان یک محصول را بهترین و ابر قدرت‌ترین برند موجود در بازار خواند که مضاعف‌ بر رفع تمام انتظارات بیمار در نوع ظاهری که داراست، بتواند شرایط جسمی او را بهبود ببخشد و دارای تاییدیه پزشکی لازم باشد.

در کلیت برندی جیگاه بهترین محصول ممکن را از آن خود خواهد ساخت که نزدیکی و تناسب نرمالی با ارگونومی بدن انسان داشته باشد‌.

سال‌ هاست که کلینیک کازمادیک‌ پروتز به سبب بکارگیری بهترین متریال ممکن، در ساخت مچ‌ بندهای طبی پا و همینطور سلیر محصولات ارتوپدی با کارآیی متنوع، یک حامی و همراه بی‌ نظیر برای شما مراجعان عزیز در سال‌ های اخیر محسوب می‌گردد.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *