Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌

چکیده محتوا

تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌

تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ تکنیک‌های متعددی و حیاتی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد که بی‌اهمیت بودن نسبت به هر یک از آن‌ها می‌تواند، از عمر عضو مصنوعی بکاهد و کیفیت ارائه خدمات در آن را با اختلال همراه سازد.

در حوزه پزشکی، تجهیزاتی که از آن به عنوان پروتز یاد می‌گردد، مضاعف‌بر شبیه‌سازی ظاهر عضو اصلی، نوع کارکرد آن را نیز اعمال می‌دارد. بدین ترتیب امید فرد به آینده چند برابر گشته و به افزایش اعتماد بنفس در او به سبب عدم نیازمندی به دیگران در پیشبرد امور شخصی و شغلی در زندگی‌اش می‌انجامد.

به دور از حیرت نیست که، افراد مختلف وابسته به تجربه رخدادهای تلخی در طول زندگی خود اعم از بروز حادثه، انجام جراحی، وجود نقص مادرزادی در بدو تولد از یکی از اعضای بدن خود محروم گردند. اما این تجربه به منزله‌ی سوت پایان زندگی شما نبوده و قرار است بدون فوت وقت به شرایط نرمال زندگی خود بازگردید.

انتخاب یکی از انواع پروتز به ویژه دست، همان موردیست که راهتان را برای رهایی از این شرایط هموار می‌سازد. در این مبحث قرار است با پرداختن به موضوع تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ شما را به سبب بهره‌مندی هر چه بهتر از این تجهیز آماده سازیم.

بهداشت شخصی و مراقبت از پروتز دست

معقوله تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ مضاعف‌بر نوع نگهداری از این تجهیز به عنوان افزایش طول عمر آن، سلامت و نظافت عضو باقی مانده را نیز شامل می‌گردد. توجه داشته باشید اگر، تصمیمتان در حول استفاده از اندام مصنوعی بچرخد، اندام باقی مانده می‌بایست خودش را برای قرارگیری طولانی مدت در یک محفظه پلاستیکی به نام پروتز دست آماده سازد.

بدین‌ترتیب بدور از حیرت نیست که، با منبعی مطلوب به سبب تکثیر باکتری‌ها و در پی آن ایجاد مشکلات عمیق پوستی و همینطور رایحه‌‌ای نامطبوع مواجه گردید. از همین‌رو به منظور دریافت خدمات هر چه بهتر از پروز منظور، باید تمامیت اندام پوستی را دائما تمیز نماییم.

البته‌که به هر میزان، پروتزها در بعد زمانی طویل‌تر بکار گرفته شود، نمودار احتمال قرارگیری در معرض تعریق روند صعودی‌تری را خواهد پیمود‌. استفاده از جوراب ضدتعریق مهمترین، تکنیک‌ به سبب ممانعت از بروز چنین شرایطی می‌باشد.

بهداشت شخصی و مراقبت از پروتز دست

 

آیا برای مراقبت از پروتز دست باید به سوکت یا بند‌ها نیز توجه شود؟

در روند تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ توجه به میزان سلامت سوکت و بندهای اندام مصنوعی از اهمیت وافری برخوردار است.

در حقیقت، حفظ کیفیت پروتز دست به همان قوت ابتدایی و افزایش طول عمر آن، از نوع استفاده و مراقب سوکت و بندها نشأت می‌گیرد. در این قسمت با چند تکنیک اصولی و برجسته به سبب مراقبت از این دو جز اصلی آشناییت خواهیم یافت:

·تمیز کردن سوکت:

سوکت پروتز می‌بایست، در قالبی همراه با نظم، به واسطه محلولی مناسب، دائما عاری از آلودگی گردد. این کار به دائم گشتن حضور گردو غبارها و یا مبدل گشتن به جرم خودداری خواهد نمود و در نتیجه سلامت پوست در فرد را در پی خواهد داشت.

بررسی بندها:

چنانچه بندهای پروتز با کشش بالا و یا بسیار تنگ اتصال یابند، پوست را متحمل آسیب خواهند نمود. مضاعف‌بر آن بندها، عمرشان کاهش و پروتز دیگر کیفیت ابتدایی را به سبب رفع نیاز بیمار در پی نخواهد داشت.

·تمیزکاری بندها:

در روند تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ علاوه‌بر بررسی بندها باید، درطی چند نوبت، آن را شستشو و احتمال اجماع باکتری‌ها و عفونت‌ها به صفر برسانیم. محصولات ضدعفونی کننده مخصوصی به منظور رفع آلودگی‌های اجماع گشته به سبب شستشو بندها وجود دارد که، می‌توانید به سهولت از مراکز مرتبط تهیه فرمایید.

·تعویض بندها:

بدور از حیرت نیست که با گذشت زمان، بندهای پروتز دست کهنه شوند و دیگر به کیفیت ابتدایی نباشند. از همین‌رو می‌بایست در زمان مقرر تعویض و جای خود را به بندهای نو بدهند.

·بررسی سوکت و بندها:

مطلوب است که، سوکت و همینطور بندهای پروتز را دائما مورد بررسی تیزبینانه‌تان قرار بدهید. مجموعه‌های صاحب اعتبار و مطرح بسیاری به سبب ارائه خدمات به جهت تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ در سطح شهر وجود دارند که، می‌توانید در صورت لزوم و نیاز به تعمیر سوکت و یا بندها مراجعه حضوری داشته باشید.

بیشتر بخوانید

تمیز کردن پروتز دست چندبار در روز باید انجام شود؟

توجه داشته باشید که، تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ یک معقوله طولانی مدت به سبب اجرا نیست و باید در طی چند نوبت در روز انجام پذیرد. میزان فعالیتی که فرد انجام می‌دهد و در پی آن دچار گشتن به تعریق به عوامل متعددی اعم از محیط زیست وابستگی دارد.

در اجماع سخنانمان در باب تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ می‌بایست حداقل یک بار در روز نظافت کلی و توام با حساسیت را انجام بدهید. چنانچه در دسته افرادی با ویژگی تعرق بالا در طی فعالیت‌های روزانه قرار دارید، نیازمندی پروتز به انجام روند تمیز نمودن آن بیشتر خواهد گشت. برای مثال دو بار در روز و یا بالاتر.

باید بگوییم که نوبت تمیز کردن در طی روز به محیط زندگی شخص و سبک زندگی او باز‌می‌گردد. ناگفته نماند که تمام اطلاعات به سبب نگهداری هر چه بهتر دست مصنوعی بعد از دریافت توسط پروتزیست به شما ارائه می‌گردد.

در پرداختن به مبحث تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌، پروتزیست مبحث فیزیوتراپی را به جدیت بیان می‌کند. به این مورد توجه داشته باشید که، زمانی پروتزهای دست در جای خود تثبیت گشته و انتظاراتی که ما داریم را جامه عمل می‌پوشاند که، عضلات متصل بدان صاحب قدرت کافی و ویژگی انعطاف‌پذیری برای حفظ و به حرکت درآوردن پروتز باشد.

در تکامل سخنانمان در باب اینکه به چه صورت این روند مسیر موفقی را می‌پیماید؟ به این مورد اشاره نماییم که فیزیوتراپیست آموزش‌های کارآمدی را به منظور استفاده بهتر از پروتز وابسته به تقویت عضلات دریافت کننده به فرد و خانواده‌اش ارائه خواهد داشت.

البته ماجرا پرداختن به معقوله تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ به همین جا ختم نمی‌گردد و فرد بعد از دریافت دست مصنوعی نیز بیش از گذشته نیازمند برقراری ارتباط با فیزیوتراپیست خواهد بود. این امر طبیعیست که، همه ما در طول گذران زندگیمان، بارها و بارها به پروتز‌های مختلفی نیازمند خواهیم گشت.

از همین‌رو مطلوب است که، با تمامی انواع آن‌ها و نوع کارآییشان آشناییت نسبی پیدا کنیم. استفاده از اندام جدید پروسه دشواریست که در بعد زمانی کوتاهی و وابسته به افزایش آگاهی ما در این باب قالب توام با سهولتی را خواهد یافت.

 

تمیز کردن پروتز دست چندبار در روز باید انجام شود؟

کلام پایانی در رابطه با تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌

این مبحث را با عنوان تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ آغاز نمودیم تا چنانچه، در دسته افراد بهره‌مند از دست مصنوعی قرار می‌گیرید؛ با بکارگیری چند تکنیک ساده بر طول عمر این تجهیز بیفزایید. بکارگیری پروتز در آن دسته از اشخاصی که وابسته به دلایل متعدد و مطمئنا تلخ، یکی از اعضای بدن خود را از دست داده‌‌اند، بسیار کارآمد و بی‌شک نوعی معجزه است.

چراکه؛ توانایی قابل توجهی را در بهبود و ارتقا کیفیت زندگی آن‌ها داراست. تمیز کردن و نگهداری صحیح از پروتز، از چالش‌‌برانگیز‌ترین مواردیست که می‌تواند میزان ماندگاری و طول عمر پروتز را شکل بدهد‌. بدین ترتیب بکارگیری مطلوب و مدنظر قراردادن مواردی که به معقوله پاکسازی و یا تعمیرات این تجهیزات مرتبط می‌شود از، اهمیت حیاتی برخوردار است.

سال‌های مدیدی از فعالیت توام با مهارت و البته تخصصی کلینیک کازمادیک‌ پروتز با تکیه‌بر کادر پزشکی مجرب و بروزترین تجهیزات می‌گذرد.

حال در جایگاه یک همراه بی‌نظیر است که، می‌تواند به واسطه‌ی مشاوران فعالش در طی شبانه روز و به صورت رایگان تمامی ابهامات شما در هر باب اعم از چگونگی تعمیر و نگهداری پروتز‌های دست‌ را پاسخ و رفع نمایند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *