Search
Close this search box.
  • مرکز تخصصی پروتز خیام

    انواع خدمات پروتز را از ما بخواهید. دکتر فاطمه خیری با سالها تجربه و تخصص به ارائه بهترین خدمات پروتز می پردازد.

بهترین مارک پروتز زانو

چکیده محتوا

بهترین مارک پروتز زانو

برخی از افراد به دلیل شرایط مجبور به عمل پروتز زانو می شوند. استفاده از بهترین مارک پروتز زانو یک امر بسیار مهم در این زمینه است زیرا تاثیر زیادی بر روی روند درمانی بر جای می گذارد. زمانی که از پروترهای مرغوب استفاده شود کیفیت و عملکرد افراد بعد از عمل جراحی افزایش خواهد یافت.

انواع مختلفی از پروتزهای زانو وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با ویژگی های بهترین مارک پروتز زانو

آشنایی با ویژگی های بهترین مارک پروتز زانو

برندهای مختلفی در دنیا وجود دارند که اقدام به تولید پروتز زانو کرده اند همه ی این برندها براساس استانداردهایی فعالیت می کنند که منجر به سلامت افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

1.فلز بر روی پلاستیک

یکی از نمونه های بهترین مارک پروتز زانو با استفاده از مواد فلزی و پلاستیکی ساخته شده است. این نوع پروتز از دو بخش مجزا تشکیل شده است که هر کدام از این قسمت ها را با عنوان فلزی و پلاستیکی دسته بندی می کنند.

در واقع می توانیم بگوییم بخش فلزی شامل بخش فمورال می شود که این بخش بر روی یک آیتم قرار می گیرد که از آن با نام اسپنسر یاد می کنند. اسپنسرها از جنس پلی اتیلین ساخته می شوند.

بخش اسپنسر نیز بر روی یک قسمت دیگر به نام تیبال قرار می گیرد. استفاده از پلاستیک و فلز در این روتز باعث شده که یک ترکیب ایده آل به وجود بیاید.

2.سرامیک بر روی پلاستیک

برای ساخت بهترین مارک پروتز زانو معمولا تست های زیادی را انجام می دهند. جالب است بدانید برخی از افراد که نیاز به عمل پیوند پروتز زانو دارند ممکن است نسبت به بعضی از موارد واکنش آلرژیک داشته باشند. بنابراین نمی توانیم از هر نوع مواد اولیه برای ساخت پروتز زانو استفاده کنیم.

بخش سرامیکی که در این نوع پروتز وجود دارد شباهت زیادی به استخوان ران انسان دارد و معمولا این گزینه را برای افرادی پیشنهاد می دهند که نسبت به ایمپلنت های فلزی و نیکل واکنش های آلرژیک از خود نشان می دهند.

در این نمونه از پروتزها از سرامیک استفاده شده و دیگر از فلز خبری نیست. اما با همه ی این موارد از پایداری و استحکام بالایی برخوردار است و افراد می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

3.سرامیک روی سرامیک

یکی دیگر از انواع بهترین مارک پروتز زانو نوع سرامیک بر روی سرامیک می باشد. این نوع پروتز را با استفاده از سرامیک تولید می کنند. در واقع عمه ی قسمت های موجود در این پروتز مانند فمورال استخوان ران تیبال از سرامیک مخصوص ساخته شده اند. این نوع از پروتزهای زانو فاقد هرگونه فلز یا پلاستیک هستند.

یکی از مهمترین مزیت های این نوع از بهترین مارک پروتز زانو این است که هیچ نوع واکنش آلرژی زایی از خود بروز نمی دهد و همین امر باعث می شود که همه افراد بتوانند از این پروتزها در نهایت آرامش استفاده کنند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که متخصصان عقیده دارند که به شکل کامل نمی توانیم به این نوع از پروتزهای تمام سرامیکی اطمینان کنیم به این دلیل که امکان بروز یک سری مشکلات و عوارض در آن ها وجود دارد.

این مشکلات شامل ایجاد اصطکاک در هنگام راه رفتن و فعالیت های فیزیکی می شود در برخی موارد نیز امکان شکستن این نوع از پروتزها وجود دارد.

در ادامه معرفی بهترین مارک پروتز زانو می توانیم بگوییم که مدل های سرامیکی در برخی موارد امکان دارد با گذشت زمان از خود صدایی بروز دهند که برای افراد ناخوشایند است.

در هنگام استفاده از پروتزهای سرامیکی بهتر است همه جوانب امر را بسنجید و با متخصص ارتوپد خود مشاوره های لازم را انجام دهید. زیرا در صورت شکستگی باید مجددا عمل پیوند پروتز زانو را انجام دهید که این امر می تواند خطرناک باشد.

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین مارک پروتز زانو را که در سال های اخیر مورد استفاده قرار می گیرد را نام ببریم.

-Monogram (مونوگرام)

-Groupe Lépine (گروپ لپین)

-Zimmer Biomet (زیمر بایومنت) این نمونه به عنوان یکی از بهترین برندهای دنیا است که در سال های اخیر به دلیل تحریم ها به کشور ایران وارد نمی شود.

-Stryker (استرایکر)

-DePuy Synthes(دپوی (

-Smith & Nephew (اسمیت)

-BIOTECH (بایو تک)

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین مارک پروتز زانو با کارشناسان ما در ارتباط باشید

برخی از برندهای پرکاربرد در ایران

برند گروپ لیپین یکی از برندهای معروف دنیا است این برند فرانسوی به عنوان یکی از نمونه های بهترین مارک پروتز زانو شناخته می شود که با استفاده از هوش مصنوعی توانسته است در جهت درمان بیماران دارای اختلالات حرکتی و مشکلات نخاعی پیشرفت های زیادی داشته باشد.

بایوتک یکی دیگر از نمونه های تولید کننده پروتز زانو در دنیا می باشد که این برند متعلق به کشور انگلستان است. یکی از پرکاربردترین برندهای پروتز زانو در ایران مارک بایوتک می باشد.

مطمئنا افرادی که در زمینه بهترین مارک پروتز زانو فعالیت می کنند با نام موبوگرام آشنایی دارند این برند به عنوان یکی از سازندگان پیشرو در زمینه تولید پروتزهای زانو به شمار می رود که امکان شخصی سازی قطعه ی مصنوعی را برای بیماران به وجود آورده است.

موبوگرام با استفاده از راهکارهای پیشرفته و به کمک هوش مصنوعی توانسته است محصولات بسیار دقیقی را در زمینه انواع پروتزها و برش های استخوانی ارائه دهد.

از دیگر نمونه های پرکاربرد که در بازارهای ایران مشاهده می شود می توانیم به برندهای رایت، میکروپورت و …. اشاره کنیم. الیته دقت داشته باشید استفاده از پروتزهای زانو بر اساس شرایط و نوع مشکل افراد عملکردهای مختلفی دارند.

برخی از برندهای پرکاربرد در ایران

سخن پایانی

با توجه به اهمیت جراحی پروتز زانو و نقش آن در فعالیت های روزمره لازم است در هنگام انتخاب بهترین مارک پروتز زانو نهایت دپقت را داشته باشید. برای رسیدن به این هدف لازم است که در هنگام انتخاب پروتز زانو از کلینیک های معتبر نظیر کلینیک کازمدیک پروتز کمک بگیرید.

افراد می توانند برای دریافت بهترین واکنش شرایط خود را توضیح داده سپس با کمک متخصصان در این راستا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

تازه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *